Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADEO Dukar

70 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
ADEO Plano Vision White Pro Velvet 16:9 81" (180x103) (Projektordukar) 1 7.857142 (6) Inga priser

Postad 16 November 2006 - 00:24

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
kluris okej. vad gav du för pris på vilken storlek till netpower24.de ? skiter i velouren :) det ser billigt ut på hemsidan men vet inte om det blri så billigt i slutändan när man fått hem allt.

Postad 26 November 2006 - 17:22

Unregistered659
  • Unregistered659
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Skulle vilja ha en liten bit av ADEO Plano Velvet Vision White Pro och testa hemma. Vet ni vart man ska vända sig om man vill låna en provbit?

Postad 02 December 2006 - 18:35

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej
Ni som har ADEO dukar. Jag funderar på en ADEO via www.wallblaster.de och jag tycker att en 200 möjligen är för bred medan en 160 cm är för liten. Går det att förminska en 200 genom att kapa alu ramen och klippa till duken eller är det något annat som står ivägen..!?

Cpt G

Postad 04 December 2006 - 13:21

Unregisteredeb2cc158
  • Unregisteredeb2cc158
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

kluris enkla ramen? utan velour menar du? för det står "adeo plano" sen står det "VisionWhite" och det borde ju vara annars även kallad "pro white"?

"Description of the product Screen I GLIDE DOWN to black frame relationship 16:9 - dimensions 2,67x1,58m, woven VisionWhite, structural frame in aluminum (largh.83 milimeter) with rifiniture in varnish to black powder, stirrups for wall implantation to passing, angle irons for assembly frame, auctions in iron and elastic for assembly completely woven, burlaps of plasticized projection in pvc without cadmium. Clicca icona ' the Accessori' in order to visualize all the accessories available for ADEO Screen I GLIDE DOWN to black frame relationship 16:9 - dimensions 2,67x1,58m ADEO Screen I GLIDE DOWN to black frame relationship 16:9 - dimensions 2,67x1,58m Screen HT, occasions Screen HT, ADEO Screen I GLIDE DOWN to black frame relationship 16:9 - dimensions 2,67x1,58m"

kanske inte är någon ramspänd detta, de nämner ju "I GLIDE DOWN" :) "black powder" kanske står för velour? men isf måste det ju vara en ramspänd. aja mailade iaf hoppas på svar imorgon om ingen annan kan lösa problemen :lol:

babelfishade "plano" då blev det I GLIDE DOWN" så det är väl en ramspänd förhoppningsvis :)

mvh robin

<{POST_SNAPBACK}>

"VisionWhite" och "VisionProWhite" är 2 olika dukmaterial där VisionWhite är ett enklare material.
/Peter

Postad 04 December 2006 - 13:25

Unregisteredeb2cc158
  • Unregisteredeb2cc158
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Hej
Ni som har ADEO dukar. Jag funderar på en ADEO via www.wallblaster.de och jag tycker att en 200 möjligen är för bred medan en 160 cm är för liten. Går det att förminska en 200 genom att kapa alu ramen och klippa till duken eller är det något annat som står ivägen..!?

Cpt G

<{POST_SNAPBACK}>

Kontata en svensk återförsäljare de kan få tag i en duk i "rätt" storlek. annars är det inga problem att kapa alu ramen men att få till duken är nog omöjligt om man inte har tillgång till en egen dukfabrik.. :lol:.

/Peter_G

Redigerat av Unregisteredeb2cc158, 04 December 2006 - 13:26.

Postad 05 December 2006 - 00:38

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
denna duk är så himla dyr i sverige och det känns som att ramen kostar 50% av duken. är det verkligen bara xus och adeo som är något highend och resten är skit B) eller finns det andra alternativ?

Postad 05 December 2006 - 16:39

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej
Jag föll till föga och beställde en ADEO från XUS. Det finns lite mer att tänka på än vad jag trodde från början (ska ramen hänga fritt, ströljus från bakomliggande fönster eller ska den monteras direkt på vägg). Att beställa en projektor var lite lättare... B)

Postad 05 December 2006 - 22:49

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
ADEO från xus? :S nu förstår jag inte?

ja ramen får du montera ihop antar jag och också spänna upp duken på den. sedan har den en svart baksida tror jag så fönster spelar ingen roll men självklart ska man sträva efter att få så mörkt som möjligt.

vad gav du för den med vilka mått?

/Robin

Postad 06 December 2006 - 22:58

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
XUS verkar numer inte sälja sina egna dukar..pga för liten volym för att kunna konkurrera. De säljer bl a ADEO o Stewart. Jag gav 6500 för velourklädd ram o gain 1.0 16:9 160 cm bred..ett normalpris i sverige antar jag. Eftersom jag hade speciella krav: fritt hängande, ljus från baksidan, så vågade jag inte chansa på en tysk lev..eftersom jag inte kan alla dukar. Nu har jag beställt en projje från utlandet och ville ha en "snabb o säker" lösning ..så då blev det så här. Gräset var grönare på denna sidan nordsjön..

Hittade Monster Cable component video 3 på andra sidan som var 60% billigare...

Cpt G

Postad 11 December 2006 - 11:51

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0

Jag har en fråga om Adeo's Tab tension dukar. Är dem bra jämfört med deras ramspända dukar? Hur är dem jämfört med XUS motordukar?

/satman

<{POST_SNAPBACK}>

Det är samma dukmaterial i Tab tension dukarna, den första som kom till Sverige monterades i kväll upp på HBC för demo under helgen. Den vi monterade var: [Tab Tension screen 16:9 200 (158x89)] Denna duk såg mycket fin ut, men lite liten bedvid våra övrga 2 meters dukar.
Skall bli mycket spännande att höra vad alla tycker under helgen...

En kul detalj är att de svarta kanterna inte är målade utan det är ett extra lager med svart tyg runt bildytan.

/Peter

<{POST_SNAPBACK}>

Också intresserad av att höra mer om Adeos Tabtension dukar.
Är dom bra? Håller dom sig släta och fina?
Ger dom en bra bild? Hur står dom sig mot XUS-dukar?
Några andra fabrikat av dukar med tabtension som ligger på förhållandevis överkommliga priser har ju haft problem med kvaliteten, hur är det med Adeos tabtensiondukar?

Någon som vet var man kan köpa Adeos tabtensiondukar i Sverige?

Postad 17 December 2006 - 14:13

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Hej
Har nu fått hem en ramspänd ADEO white pro..
Har inte sett så många tidigare, men av allt att döma så är ramen mycket stabil och håller alla vinklar= Duken blir slät och fin. Beställde samtidigt en mask-del för 2,35 fimer (mycket bra!!) som kunde klämas in mellan ram o duk. Storleken 160 cm är hanterbar och jag tar ned den efter varje föreställning och hänger undan den på annan plats. Större duk blir nog lite otympligt. Firman som jag vände mig till XUS.SE hade paketerat duken mycket bra och förberett duken och testat den före lev..Föredömlligt bra!. Kan rekommenderas

Jöran

Postad 17 December 2006 - 21:11

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
WTF? tar du ner duken från väggen? hatar du hemmabio? hahaha. hur fungerar den där maskingsdelen undrar jag? kan du fota lite? lätt att ta och på? BILDKVALITÈN DÅ????

/robin

Postad 18 December 2006 - 08:09

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Duken hänger framför en lång radda med fönster..och när vi inte ser film så ser vi t i trädgården- därav att vi vill kunna flytta duken.
Jo, jag kan försöka ta några bilder och se om jag kan ladda upp på forumet. Har några andra monteringstips som kan vara av allmänt intresse: projektor i garderoben, fläktkylning.
Kvalitén kan jag inte uttala mig om då jag egentligen bara har en Euroscreen duk att jämföra med. Dock kan jag säga att duken är klart bättre än Euroscrens gråa duk som hade en tendens att glittra. Duken är helt slät och bilden synes bra- jag är klart nöjd med den.
Jöran

Postad 19 December 2006 - 13:06

tazzi
  • tazzi
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
ok =) varför köpte du inte en motorstyrd då tex? ;) ja skynda ta lite kort nu :)

Postad 19 December 2006 - 13:19

Bo Mellberg
  • Bo Mellberg
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Hej
Har nu fått hem en ramspänd ADEO white pro..
Har inte sett så många tidigare, men av allt att döma så är ramen mycket stabil och håller alla vinklar= Duken blir slät och fin. Beställde samtidigt en mask-del för 2,35 fimer (mycket bra!!) som kunde klämas in mellan ram o duk. Storleken 160 cm är hanterbar och jag tar ned den efter varje föreställning och hänger undan den på annan plats. Större duk blir nog lite otympligt. Firman som jag vände mig till XUS.SE hade paketerat duken mycket bra och förberett duken och testat den före lev..Föredömlligt bra!. Kan rekommenderas

Jöran

<{POST_SNAPBACK}>

www.xus.nu är den korrekta urlen...

/Bosse

Postad 19 December 2006 - 22:00

Cpt G
  • Cpt G
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Min filosofi är att anläggningen inte ska synas i onödan..bilder kommer, men nu är det jul mm.
Jöran

Postad 17 April 2010 - 01:43

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Det verkar vara en ganska stor skillnad i dukarnas konstruktion.

ADEO: På deras hemsida kan man ladda ner en monteringsanvisning ( här ).

Det verkar vara så att man för in små piggar bakom ramen och att man spänner duken på dessa piggar med hjälp av gummisnoddar.

Postad bild

Jag har nu slut på mina reserv-gummiband. Någon som vet var man kan beställa nya såna där kraftiga gröna gummiband som man spänner fast duken med?

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 06 June 2010 - 01:26.

Postad 22 May 2014 - 02:24

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Någon som hittat ett ställe som säljer dessa gummisnoddar?

Postad 22 May 2014 - 09:31

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

• 3109 inlägg
  • 0

Någon som hittat ett ställe som säljer dessa gummisnoddar?

Har du provat med din ÅF som sålde duken? Annars bör du kunna vända dig till en handlare i din närhet som säljer Screen Research eftersom det numera ägs av Adeo. Screen Research distribueras av NS Home Theater.

MVH
Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

Postad 13 June 2014 - 00:53

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jag kontaktade Klintons HiFi & Hemmabio som säljer Adeos dukar, men fick inget svar. Ska testa igen, och även med Ljudstudion.

Postad 01 March 2018 - 11:31

TomasVolley
  • TomasVolley
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej jag har mejlat Adeo själva och väntar svar

Adeo Screen sp. z o.o.
Bolesława Krzywoustego 31, 59-500 Złotoryja, Poland
Tel: +48 76 850 53 01
Fax: +48 76 850 53 70
E-mail: [email protected]; [email protected]

http://www.adeoscreen.com

Sedan har jag mejlat Hembiobutiken då de säljer Screen Research.

https://www.hembiobu...Screen+Research

Hoppas få kunna köpa dessa.

Tyvärr slängde jag de som var över då jag inte hade användning för dem, kanske de ändå hade torkat ut som de andra? Man kanske skulle ha dessa i lufttät påse för att bevara de bättre?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.