Kan ingen ställa Qln artech 12 mot större cerwin-vega.. ve15, clsc12, clsc15 eller clsc215 och skriva en grymm recension ??
alternativt Acoustic bumper eller Dali concept 10 ?
mvh / adidasove
Jag har nu sålt mina Cerwin Vega CLS 215. Köpte istället ett par Qln Artech 12. Jag har nu spelat med dom i ca: 7-8 timmar mjukkörning

och tycker det är fantastiskt bra ljud både vid låg och hög volym. Håller som sagt på att spela in dom så har inte vågat skruva upp till max ännu men visst har jag dragit på lite och det är grymt bra/fint ljud.
Driver dom med ett Zachry P-1200 steg, 2X600 WATT vid 4 Ohm, 2X400 WATT vid 8 ohm.
Ljudet i mina CV CLS 215 var inte riktigt det jag ville ha. Jag vill ha djup tung bass och tyckte inte att jag fick det i CV. Visst det var ett jäkla tryck när man spela på men inte den tunga basen som sagt och det var inte lika bra ljud vid låg volym.
Kan ju även tillägga att QLS Artech 12 är betydligt snyggare finnish på och det märks att dom lagt tid åt utseendet och känns mer stabila än CLS 215. Jag trodde först inte riktigt på att det skulle vara sämre med "kina" tillverkade CV men de ser väldigt plastiga och burkiga ut.
Så kan skarpt rekomendera Qls Artech 12
Du får riktigt mycket ljud för dom 5995:- som dessa kostar.
Snabb leverans oxå. Beställde dom torsdag förmiddag och dagen därpå klockan 12.30 hjälpte lastbilschauffören mig bära ner dom i min källare ;-) NOT BAD AT ALL
Mitt Betyg på Qln Artech 12 är 10 av 10
betyg på CV CLS 215 är 8 av 10 :-)
Fynda.se är värda en stor kyss för snabb leverans och trevlig personal.