Resident Evil 5 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(17)
|
99:- |
Postad 03 January 2009 - 12:31
Haha, jag såg inte detVad hjälper det när detta är en tråd för PS3
Postad 03 January 2009 - 15:25
Får hoppas att det kommer så snart som möjligt dåHaha, jag såg inte det
Det är dock sagt att det ska komma ett demo till psan, men tyvär inte när.
Är lite sugen på detta tack vara CoOp, har saknat ett bra spel med CoOp och TPS till ps3 (Finns väl bara CoOp+FPS?). Håller tummarna för detta iaf.
Postad 03 January 2009 - 15:57
Jo man får göra det. Army of two finns ju som tps och coop. Om du gillar rpg så släpps ju lord of the ring conquest snart (15 jan) till ps3, det ska tydligen ha coop. Ska finnas att ladda hem ett demo till det på amerikanska psn om du har eller skulle göra ett sånt kontoFår hoppas att det kommer så snart som möjligt då
Är lite sugen på detta tack vara CoOp, har saknat ett bra spel med CoOp och TPS till ps3 (Finns väl bara CoOp+FPS?). Håller tummarna för detta iaf.
Postad 03 January 2009 - 16:16
Jo man får göra det. Army of two finns ju som tps och coop.
Det är inte så jättekul, jag tycke iaf inte det. Men värt att prova.
Postad 03 January 2009 - 16:57
Kanske inte värt fullpris, men nu går det säkert gå få tag på för en billig pengDet är inte så jättekul, jag tycke iaf inte det. Men värt att prova.
Postad 15 January 2009 - 09:39
Redigerat av Cragganmorax, 15 January 2009 - 09:39.
Postad 15 January 2009 - 09:48
Edit: Hmm, är det enbart co-op online? Det var inte lika kul...
Redigerat av Unregisteredda254153, 15 January 2009 - 10:15.
Postad 15 January 2009 - 14:48
Va?!? Driver du med mig? Är det inte splitscreen CoOp?Trevligt med demo. Antar att man kommer kunna spela två i det. Om tjejen får nys om att det har släppts kommer det förmodligen bli ett köp (om det är bra) då hon alltid är på jakt efter co-op-spel
Postad 15 January 2009 - 15:01
Nä! Om man går in på diverse sidor som säljer spelet, som webbhallen, discshop osv står det "Antal spelare: 1"Va?!? Driver du med mig? Är det inte splitscreen CoOp?
Sen kan man läsa här i tråden om att det är online och inte splitscreen
Edit: Se inlägg 42.
Redigerat av Unregisteredda254153, 15 January 2009 - 15:04.
Postad 15 January 2009 - 15:43
Postad 15 January 2009 - 15:49
Trevligt med demo. Antar att man kommer kunna spela två i det. Om tjejen får nys om att det har släppts kommer det förmodligen bli ett köp (om det är bra) då hon alltid är på jakt efter co-op-spel
...three types of co-op play: single-player with AI support, two-player split-screen on a single PS3 and two-player across PlayStation Network...
Jag provade demot på 360:n innan jul och Capcom har valt ett annorlunda sätt att "split-screen". Istället för att man fyller hela skärmen och splittar bilden antingen horisontellt eller vertikalt så har man två mindre 16:9 bilder som två picture-in-picture rutor.
Och att dom inte skulle ha det på PS3 versionen ser jag inte anledning till. Jag har spelat offline co-op så oroa er inte om att man inte skulle kunna göra det.
Edit:
Och skulle jag bara läsa texten jag själv citera så står det "..on a single PS3..". Så det kommer definitivt finnas.
Edit:
Sen det där med den traditionella styr sättet och det ny tillagda "action-control" så förstår jag inte varför vissa säger att det är som i Gears of War för det får en att tro man kan gå medan man siktar. Det enda den där "action-control" gör är att man kan strafe:a. Vilket i sin tur inte är så dåligt grej. Känns mycket bättre men om man har problem med att man måste stanna varje gång man ska skjuta så kommer det vara likdadant i Resident Evil 5.
Redigerat av basselito, 15 January 2009 - 15:59.
Postad 15 January 2009 - 17:17
Hehe, jepp!Percy?
Hoppas demot levererar, då kan det minsann bli ett inköp.
Postad 16 January 2009 - 11:52
Är det gjort på samma sätt som splitscreen i cod 5 då eller?Jag provade demot på 360:n innan jul och Capcom har valt ett annorlunda sätt att "split-screen". Istället för att man fyller hela skärmen och splittar bilden antingen horisontellt eller vertikalt så har man två mindre 16:9 bilder som två picture-in-picture rutor.
Och att dom inte skulle ha det på PS3 versionen ser jag inte anledning till. Jag har spelat offline co-op så oroa er inte om att man inte skulle kunna göra det.
Edit:
Och skulle jag bara läsa texten jag själv citera så står det "..on a single PS3..". Så det kommer definitivt finnas.
Edit:
Sen det där med den traditionella styr sättet och det ny tillagda "action-control" så förstår jag inte varför vissa säger att det är som i Gears of War för det får en att tro man kan gå medan man siktar. Det enda den där "action-control" gör är att man kan strafe:a. Vilket i sin tur inte är så dåligt grej. Känns mycket bättre men om man har problem med att man måste stanna varje gång man ska skjuta så kommer det vara likdadant i Resident Evil 5.
Postad 19 January 2009 - 14:10
Grym trailer! Blev plötsligt sugen på det här spelet. RE4 tröttnade jag på någonstans i slottet. Kanske borde spela igenom det ändå och ladda inför RE5http://www.gametrail...ayer/44537.html
Excuse me, I think I just crapped in my pants!
Kan bli extra roligt när det går att lira coop.
Postad 19 January 2009 - 14:31
RE4 tröttnade jag på någonstans i slottet. Kanske borde spela igenom det ändå och ladda inför RE5
Rekommenderar dig att spela igenom det då det är riktigt mäktigt i slutet
Postad 19 January 2009 - 18:33
Nej ush detta förstörde mina förväntningar.Det här är inte vad jag förväntar mig av ett RE. Tyckte detta såg ut för mycket åt devil may cry hållet. RE ska inte heller vara så ljust... och inte heller vara drös vis med zombies. Får testa demon och se vad jag tycker.http://www.gametrail...ayer/44537.html
Excuse me, I think I just crapped in my pants!
Redigerat av Unregistered24235, 19 January 2009 - 18:33.
Postad 19 January 2009 - 19:21
Nej ush detta förstörde mina förväntningar.Det här är inte vad jag förväntar mig av ett RE. Tyckte detta såg ut för mycket åt devil may cry hållet. RE ska inte heller vara så ljust... och inte heller vara drös vis med zombies. Får testa demon och se vad jag tycker.
Personligen tycker jag det verkar gå i samma stil som RE4. fast i lite skitigare krigszon miljö.
Dock så saknar man kanke den där gothiska känslan från de första spelen lite
Men jag tror detta blir en höjdare. Och det är bra med lite förändring så det inte trampar på i samma spår.
Självklart ska det ju inte dra helt åt ett annat håll heller, men vi får se hur slutresultatet blir
Postad 26 January 2009 - 15:21
Postad 26 January 2009 - 15:53
Den som väntar på något gött...ibland är det allt bra att ha en xbox 360.. håller på att ladda ner demot på detta spel nu,, tycker synd om er som inte får testa det än
Postad 26 January 2009 - 16:05
ibland är det allt bra att ha en xbox 360.. håller på att ladda ner demot på detta spel nu,, tycker synd om er som inte får testa det än
Usch nej, stackars dig som har en sån.
Postad 26 January 2009 - 16:06
Postad 26 January 2009 - 16:25
Vänta tills du får styra med en DualShock 3.inte mycket att vänta på
styrningen var helt åt h'lvete,, gick ju inte att spela,, har aldrig varit med om något spel som har SÅ okontrolerbar kontroll som detta, de förstörde allting
Nej skämt och sido så är det just detta som jag är mest skeptiskt till. Ser ut att vara exakt samma pansarvagnsstyrning som det alltid varit - gammal speldesign helt enkelt. Man är väl lite bortskämd nu för tiden med responsiv och bra kontroll som i Uncharted t.ex.
Postad 27 January 2009 - 11:11
Kanske köper det i en reakorg för 199:- spänn en vacker dag men för mig är det inte ett spel jag tänker betala fullt pris för. Inget ont om er som gillar det men jag tänker gå förbi det här....
Lasseman
Postad 27 January 2009 - 12:18
Men den stora frågan är ju om det kommer att kännas föråldrat..Ett tag sen jag spelade RE4
Sen att det är en annan miljö ser jag mest som positivt
Redigerat av moparman, 27 January 2009 - 12:18.
Postad 27 January 2009 - 13:11
För mig känns det som om tiden sprungit ifrån Resident Evil. Det känns gammalt och ofräscht, även om det rent grafisk har hänt en hel del så är det fortfarande samma gamla stela spel i grunden. Testade demot hos en kompis på hans 360 och gick snabbt hem efter en axelryckning, betyg just nu: meh
Kanske köper det i en reakorg för 199:- spänn en vacker dag men för mig är det inte ett spel jag tänker betala fullt pris för. Inget ont om er som gillar det men jag tänker gå förbi det här....
Lasseman
Det kanske var "meh"-känslan man får av att spela på en 360 som tog överhanden?
Postad 27 January 2009 - 13:30
Det kanske var "meh"-känslan man får av att spela på en 360 som tog överhanden?
Det kan mycket väl vara så
Postad 27 January 2009 - 13:43
Det som förstört Resident evil serien är inte styrningen, utan att spelet har gått från ett unikt, underbart skräck äventyr som fick alla att älska denna spel serie, till ett vanligt action spel, utan skräck, utan mystik, utan den där känslan att äntligen komma till det där rummet med den lugna musiken etc etc. Våra älskade zombies har nu förvandlats till väldigt arga bybor som bara springer runt men av någon anledning går i slow motion när dem är i närheten av en.
Redigerat av rayko, 27 January 2009 - 19:42.
Postad 28 January 2009 - 21:46
Körde demon till 360:n förut och det känns inte ALLS som Resident Evil längre.
Trots att 4:an också tog ett steg ifrån de tidigare delarna så fanns fortfarande seriens rötter kvar.
Men i 5:an verkar det helt ha tappat bort sig.
Om dom ändrade namn på spelet och karaktärerna så skulle nog ingen fatta att det var Resident EVil, utan en spin off med samma spelmekanik.
Själv styrningen harjag inga problem med då jag är van sen starten på serien
Tycker det är synd att den där gothiska känslan försvunnit helt och blivit utbytt mot afrikansk öken med en look som kopierar Hollywood filmer som "Black Hawk Down" och övriga Bruckheimer/Scott filmer från senare tid som VERKLIGEN inte passar in i serien.
Och den där gamla "hoppa" till skräck känslan är bortblåst med konsentration med att få in så många explosioner och Zombies/smittade som möjligt på samma skärm.
Jag har avbokat spelet för tillfället då jag vill läsa lite recensioner innan jag lägger ut pengar på det.
Förhoppningsvis gömmer sig ett gammalt hederligt RE spel nånstans i 5:an, men demon var bara tråkig
Förhoppningsvis går dom tillbaks till rötterna igen i nån form av prequel (likt "Resident Evil 0" på Gamecube) framöver, annars är det nog kört för serien. Kanske borde dom ha gett sig efter del 4 och slutat serien när det var i topp.
Jag vill ha mörker, gamla herrgårdar och Zombies igen...
Redigerat av Svante Skoog, 28 January 2009 - 21:48.
Postad 28 January 2009 - 22:28
Edit:
Capcom som är i dagens läge ganska duktiga att släppa remakes borde göra en remake på 2:an med RE 5 motorn....jammy.
Redigerat av basselito, 28 January 2009 - 22:30.
Postad 28 January 2009 - 22:44
Precis, let us get married o sen gör vi vårt eget Resident evil spel. back to the mansion!!Nu är även jag besviken....
Körde demon till 360:n förut och det känns inte ALLS som Resident Evil längre.
Trots att 4:an också tog ett steg ifrån de tidigare delarna så fanns fortfarande seriens rötter kvar.
Men i 5:an verkar det helt ha tappat bort sig.
Om dom ändrade namn på spelet och karaktärerna så skulle nog ingen fatta att det var Resident EVil, utan en spin off med samma spelmekanik.
Själv styrningen harjag inga problem med då jag är van sen starten på serien
Tycker det är synd att den där gothiska känslan försvunnit helt och blivit utbytt mot afrikansk öken med en look som kopierar Hollywood filmer som "Black Hawk Down" och övriga Bruckheimer/Scott filmer från senare tid som VERKLIGEN inte passar in i serien.
Och den där gamla "hoppa" till skräck känslan är bortblåst med konsentration med att få in så många explosioner och Zombies/smittade som möjligt på samma skärm.
Jag har avbokat spelet för tillfället då jag vill läsa lite recensioner innan jag lägger ut pengar på det.
Förhoppningsvis gömmer sig ett gammalt hederligt RE spel nånstans i 5:an, men demon var bara tråkig
Förhoppningsvis går dom tillbaks till rötterna igen i nån form av prequel (likt "Resident Evil 0" på Gamecube) framöver, annars är det nog kört för serien. Kanske borde dom ha gett sig efter del 4 och slutat serien när det var i topp.
Jag vill ha mörker, gamla herrgårdar och Zombies igen...
Postad 29 January 2009 - 01:07
Capcom som är i dagens läge ganska duktiga att släppa remakes borde göra en remake på 2:an med RE 5 motorn....jammy.
Jepp remaken på ettan som kom till Gamecube är ruskigt bra.
Postad 29 January 2009 - 05:49
Kommer ihåg en underbar trailer från 4an där man fick se långa mörka korridorer med trasiga fönster och gardiner som fladdrade lite lugnt fram och tillbaka , det såg riktigt "Resident Eviligt" ut, men vi fick ett rent actionspel där med helt utan gardiner och långa läskiga korridorer.
Varför kunde dom inte stannat kvar vid det för.
Jag kommer fortfarande köpa 5an och kommer säkerligen att tycka att det är skitkul men tänk att få spela ett RE i miljöer liknande 1an/2an med co-op där man inte behöver vara tätt inpå varann hela tiden. Vore underbart.
Postad 29 January 2009 - 06:00
Har hela tiden drömt om det då jag spelade dem första Resident evil spelen. Så grymt att spela co-op i ett stort läskigt mansion full med zombies o andra överraskningar. Nu har en del av min dröm äntligen blivit sann (spela co-op) men då har idioterna på capcom fått för sig att göra Resident evil till ett vanligt action spel i army of two stil.Har också kört demot på 360 och jag tyckte faktiskt spelet va riktigt skoj.. men då som ett actionspel med co-op och inte som ett Resident Evil.
Kommer ihåg en underbar trailer från 4an där man fick se långa mörka korridorer med trasiga fönster och gardiner som fladdrade lite lugnt fram och tillbaka , det såg riktigt "Resident Eviligt" ut, men vi fick ett rent actionspel där med helt utan gardiner och långa läskiga korridorer.
Varför kunde dom inte stannat kvar vid det för.
Jag kommer fortfarande köpa 5an och kommer säkerligen att tycka att det är skitkul men tänk att få spela ett RE i miljöer liknande 1an/2an med co-op där man inte behöver vara tätt inpå varann hela tiden. Vore underbart.
Postad 29 January 2009 - 12:21
och det verkar ändå va lite variation på miljöerna. Förhoppningvis slipper man de tråkiga öken delarna en bit in i spelet. Och förhoppningsvis kommer det lugnare partier i spelet UTAN 1000 fiender per skärm, där man istället smyger runt i mysigt mörker
Men som sagt väntar med köp tills första recensionerna.
Postad 30 January 2009 - 10:58
Postad 30 January 2009 - 11:13
Postad 02 February 2009 - 11:31
Kanske kommer under eftermiddagen.
Postad 02 February 2009 - 11:40
Finns ute på japps-store så det borde komma på de andra idag också.Hmmm...skulle inte PS3 demon till Resident Evil 5 komma idag på PSN?
Kanske kommer under eftermiddagen.
EDIT:
On Monday, February 2, 2009, registered PSN users worldwide will be able to download three levels of the survival horror title, offering a range of co-operative options for you to play. Once downloaded, you'll have the chance to enjoy Resident Evil 5 in single player with a computer controlled partner at your side, in two player split screen mode or with an online friend across PSN.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 February 2009 - 11:42.
Postad 02 February 2009 - 11:43
Finns ute på japps-store så det borde komma på de andra idag också.
kommer väl ikväll gissar jag, eftersom Japan ligger 9h före oss.
Postad 02 February 2009 - 12:19
Postad 02 February 2009 - 12:30
NICE!! 360 demon hade bara 2. Får hoppas på att extra banan har en annan miljö än de två första för variationens skull.
Ska bli intressant att se hur denna senare version står sig jämt emot 360 versionen som jag laddade hem, då en massa xbots skröt om hur mycket bättre 360 versionen av demon såg ut, när den gamla PS3 demon var från en äldre version än 360:ns
Enligt senaste rapport så ska versionerna vara IDENTISKA nu
Blev själv lite orolig när jag såg bildjämförelserna innan jag fick reda på att PS3:an körde på en äldre build, då det saknades en massa effekter m.m.
Nej nu ska de laddas ner
Postad 02 February 2009 - 14:09
Nu börjar jag dock bli orolig.
Eftersom jag har syrrans 360 hemma just nu så gjorde jag en jämförelse mellan maskinerna, växlade mellan dom på exakt samma ställen.
Jag hoppas verkligen att det var den gamla versionen av demon till PS3:an annars blir jag sur!
Dels är texturerna lite svagare, effekter som rök m.m. är mindre plus att PS3 versionen lider av slowdowns
I första demo leveln när "zombierna" börjar storma in i huset man tagit skydd i så börjar frameraten stupa en aning, plus att ljudet hackar till vid ett par tillfällen, även i de öppnare miljöerna när det är många zombies samtidigt som attackerar så är frameraten sämre jämfört med 360 versionen.
Hur ska man göra nu? Ska man hoppas på att vi fick den gamla demon och den färdiga versionen flyter på lika bra som 360:n. Personligen vill jag hellre ha det på PS3:an då jag föredrar kontrollen m.m.
Jag blir vansinnig om Capcom slarvat med PS3 versionen
Har man iofs inte testat 360 versionen så blir detta nog inte direkt märkbart på samma sätt
Redigerat av Svante Skoog, 02 February 2009 - 14:18.
Postad 02 February 2009 - 16:37
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
38 bilder
27 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?