Köp den du tycker har mest tilltalande spel, har du en modern "spelPC" kan du dessutom spela många av 360 spelen där och då kanske det är bättre att satsa på en Wíi?
Postad 22 November 2007 - 19:09
Köp den du tycker har mest tilltalande spel, har du en modern "spelPC" kan du dessutom spela många av 360 spelen där och då kanske det är bättre att satsa på en Wíi?
Postad 23 November 2007 - 00:28
Valet måste ju följas av ens intressen - eller?
Spel, film, sång och musik är tex. mina...
Väljer då kombinationen PC/PS3.
"De flesta" spel är ju snyggast och mest körbara på en PC.
Film - endast PS3.
Underhållning i vardagsrummet får jag på köpet, allt det roliga PCn inte är bra på...
Se så lätt det var o välja
Har man Halo 3 som intresse så väljer man självklart en box för dito...
Postad 23 November 2007 - 00:37
Postad 23 November 2007 - 12:38
kommer köra bilden via komponent nu och även framöver
Postad 23 November 2007 - 13:12
kommer köra bilden via komponent nu och även framöver
Vad ska du då med HDMI till? Är inte valet ganska uppenbart...
Postad 23 November 2007 - 13:25
Postad 23 November 2007 - 19:24
Postad 23 November 2007 - 19:46
Postad 23 November 2007 - 19:59
Postad 23 November 2007 - 20:04
Postad 24 November 2007 - 01:34
Visste inte ens att Fatal Frame 3 skulle komma till Wii, men det lär fungera riktigt bra med Wiimote. Har testat det till PS2, men där var styrningen lite långsam. Känns som Wii kan sparka liv i många gamla spel pga Wiimoten. Där har varken PS3 eller 360 något att komma med.Nintendo wii är det fatal frame 3, mario kart, SSB och kanske även wii fit.
Postad 24 November 2007 - 09:37
Postad 28 November 2007 - 17:20
Men jag är filmgeek o vill aboslut ha en Blue-Ray spelare så det blir inte mycket val för mig.
Har ett par kompisar som har Xbox360 och den har självklart sin tjusning. Xbox live är lyckat och inte
undra på att Sony hakat på det konceptet.
Utbudet av spel är helt oväsentligt för min del, jag kommer inte spela så himla mycket. Men kommer ni inte ihåg när 360 kom, utbudet var väldigt litet. Xbox 360 har väl funnits över ett år längre än PS3 o Wii? Inte konstigt att det finns fler titlar men det lär ändra sig.
360 var skrämmande högljud och därav kan jag inte använda den för spela upp film osv såvida inte polarens exemplar var ett måndags-ex. Med en DVD i spelaren var det ännu värre.
En annan kompis PS3:a hörde jag inte alls men det kan ju varit av andra orsaker. Hört att den nya bantade versionen är ännu tystare då den innehåller mindre saker att kyla. Är nya Xbox Elite tystare än sin föregångare?
Sen vart jag grymt impad av hur lätt det var att använda PS3 som mediacenter. Bara o adda sin PS3 i Mediaplayer 11 via det trådlösa nätverket o välja var man ville dela ut o visa för PS3:an. Det var en positiv överrasking där jag annars hade valt 360 om det nu var främst det jag var ute efter.
Men som sagt, jag skall se feta blueray filmer i första hand, spela i andra hand så då är valet lätt.
Men målet är ju skaffa en av varje, det är ju lite tjusningen med konsoler. För att spela vissa grymt bra titlar måste man ha just den konsolen.
Postad 28 November 2007 - 17:31
Tja, det slutas ju inte göra spel till 360 heller. Vem vet vem som får flest.Men kommer ni inte ihåg när 360 kom, utbudet var väldigt litet. Xbox 360 har väl funnits över ett år längre än PS3 o Wii? Inte konstigt att det finns fler titlar men det lär ändra sig.
Postad 28 November 2007 - 17:46
Ja, PS3-fantaster har hävdat det nu i över ett år. Än händer inget som gör att balansen hamnar "på andra sidan", tvärtom skulle jag vilja påstå.Utbudet av spel är helt oväsentligt för min del, jag kommer inte spela så himla mycket. Men kommer ni inte ihåg när 360 kom, utbudet var väldigt litet. Xbox 360 har väl funnits över ett år längre än PS3 o Wii? Inte konstigt att det finns fler titlar men det lär ändra sig.
Det är för sent nu att hålla på och relatera till att 360:n kom tidigare.
Postad 28 November 2007 - 20:21
Det är för sent nu att hålla på och relatera till att 360:n kom tidigare
njaa den har ju iofs funnits dubbelt så länge som PS3:an så det tycker jag inte. Inte lätt att släppa 2 spel för varje 360 spel som släpps under första året. Men antalet nyreleaser på spel är väl ungefär lika till båda konsollerna nu? Känns som det är det som betyder nått för mig iaf. Räknar inte med att PS3 ska toksläppa massa fler pel än vad 360 släpper för att "komma ifatt"
Isåfall får väl jag säga att det är lite sent att relatera till att det finns så få titlar till PS3.
Redigerat av Unregistered883bce2a, 28 November 2007 - 20:30.
Postad 30 November 2007 - 02:42
Den har helt enkelt ett bättre spelutbud och den har haft det ända sen PS3an släppts, den kommer troligtvis ha det ett tag framöver också. Kolla på metacritic eller gamerankings på betygen över spelen:
http://www.metacriti...mes/ps3/scores/
http://www.metacriti...xbox360/scores/
http://www.metacriti...mes/wii/scores/
Kanske inte en 100% rättvis jämförelse men det är inte långt ifrån dagens sanning.
Redigerat av Unregisterede4733947, 30 November 2007 - 02:43.
Postad 30 November 2007 - 11:38
Det är i stort sett helt missvisande att fråga på forum då det enbart verkar existera f4nb0ys.
Några saker verkar vara sanna och det är att fler folk har 360 (bla mina egna kompisar)
Grafikmässigt presterar de båda lika.
Xbox är billigare att köpa men Live kostar och PS3 körs på nätet helt gratis.
Handkontrollen är allmänt sämre till PS3 även om det oxå är en smaksak.
PS3 har blue-ray vilket är bra.
Fanboys skryter om prestandan men i verkligheten verkar den inte alls överlägset snabb.
Assassins Creed har feta framedrops tex. Visst PS3 har väl grym potential men ingen kan unyttja det i dagsläget och när det väl görs är skiten troligtvis gammal, både 360 och PS3.
Hmmm.. jag tror jag enbart vill ha Guitar hero 3 och det är väl roligast att lira mot och med kompisar som har samma konsol (360) och sen har jag sett små schyssta spel man kan ladda hem till 360 men varför tar det emot lite grand att köpa en?
Undrar om jag är påverkad av allt som skrivits om PS3 om hur överlägsen den skall vara även fast jag inte själv kan se det.
Redigerat av Chippe, 30 November 2007 - 11:39.
Postad 30 November 2007 - 11:47
hmmf.. jag har aldrig ägt en konsol och undrar om man ska slå till på en PS3 40GB eller en Xbox 360.
Det är i stort sett helt missvisande att fråga på forum då det enbart verkar existera f4nb0ys.
Några saker verkar vara sanna och det är att fler folk har 360 (bla mina egna kompisar)
Fanboys skryter om prestandan men i verkligheten verkar den inte alls överlägset snabb.
Assassins Creed har feta framedrops tex. Visst PS3 har väl grym potential men ingen kan unyttja det i dagsläget och när det väl görs är skiten troligtvis gammal, både 360 och PS3.
Hmmm.. jag tror jag enbart vill ha Guitar hero 3 och det är väl roligast att lira mot och med kompisar som har samma konsol (360) och sen har jag sett små schyssta spel man kan ladda hem till 360 men varför tar det emot lite grand att köpa en?
Undrar om jag är påverkad av allt som skrivits om PS3 om hur överlägsen den skall vara även fast jag inte själv kan se det.
SÖK på forumet finns många trådar på detta område, denna tråd handlar om varför PS3 kommer bli den ledande konsollen... Så sök och du skall finna många och långa trådar... Men med ditt resonemang hade jag köpt en X360, dina polare har det och du har ju redan bestämt dig, så köp en sådan och spela och var nöjd! Lycka till!
Postad 30 November 2007 - 12:55
hmmf.. jag har aldrig ägt en konsol och undrar om man ska slå till på en PS3 40GB eller en Xbox 360.
SÖK på forumet finns många trådar på detta område, denna tråd handlar om varför PS3 kommer bli den ledande konsollen... Så sök och du skall finna många och långa trådar... Men med ditt resonemang hade jag köpt en X360, dina polare har det och du har ju redan bestämt dig, så köp en sådan och spela och var nöjd! Lycka till!
Mitt inlägg är lika relaterat till PS3 som ledande över xbox 360 som många andra inlägg i tråden och handlar inte så mycket om köpråd till mig utan vilken konsoll som är lämpligast dvs ledande.
SÖK? Hmm.. Hur tror du jag kom fram till det jag skrev i förra inlägget? ^^
Söka efter vad f4nb0ys skriver är inte lämpligt som jag skrev men en viss bild har man kommit fram till och det är att
PS3 är inte denna supermaskin som det talats om däremot kanske den är minst lika bra och kan även blir bättre jämtemot 360. Förr hittade man info om hur PS3 skulle spöa skiten ur 360 när den släpps. Nu hittar man info om hur PS3 i framtiden kommer att spöa skiten ur 360. Stor sanning i det?
Nej jag har inte alls bestämt mig vilken konsol som är lämpligast men merparten har 360 dock är inte det ett avgörande själ till att köpa en om nu PS3 är bättre. Jag tror jag trampade dig lite på tårna när jag riktade kritik mot PS3 :-) Nej då.. skojar bara. Tack för ditt svar iaf.
Postad 30 November 2007 - 13:00
Det känns som du får ta och vänta på Råd&Röns test av spelkonsoller. Du verkar redan ha dömt ut alla här som fläktgrabbs.Nej jag har inte alls bestämt mig vilken konsol som är lämpligast men merparten har 360 dock är inte det ett avgörande själ till att köpa en om nu PS3 är bättre. Jag tror jag trampade dig lite på tårna när jag riktade kritik mot PS3 :-) Nej då.. skojar bara. Tack för ditt svar iaf.
-lk
Postad 30 November 2007 - 14:19
Köp en 360 och en wii.Med 360 får du bäst online spel, bäst grafik, bäst spelutbud.Med Nintedo wii får du marknadens mest sålda maskin
Med PS3an får du en blu-ray spelare på köpet och spel som Little big adventure verkar hur kul som helst och HOME verkar också intressant (även fast det inte är ett spel) MEN, det är inte tillräckligt med orsaker att skaffa en PS3a nu i alla fall.
Detta var mina HONEST opinions och inga ****** tankar här inte.
Postad 30 November 2007 - 14:44
Det känns som du får ta och vänta på Råd&Röns test av spelkonsoller. Du verkar redan ha dömt ut alla här som fläktgrabbs.Nej jag har inte alls bestämt mig vilken konsol som är lämpligast men merparten har 360 dock är inte det ett avgörande själ till att köpa en om nu PS3 är bättre. Jag tror jag trampade dig lite på tårna när jag riktade kritik mot PS3 :-) Nej då.. skojar bara. Tack för ditt svar iaf.
-lk
Ännu ett fan som tar åt sig... ^^
Nej jag väntar inte på tidningen du själv prenumererar på och jag väntar inte på råd av någon annan.
Försöker se sanningen i allt snack som skrivs på forumen. Grejen är den att många är väldigt partiska.
Det jag reagerar mest på är att det känns som att PS3 fans hävdar sig mest och det kan jämföras med macanvändare som hela tiden måste hävda sig vilket innebär att dom är underlägsna.
Jag ser gärna att PS3 är denna superkonsol men hitills finns inget som bevisar det vad jag känner till och du kan ju heller inte argumentera för PS3 mer än att lägga en dagiskommentar.
Båda konsolerna har fördelar resp. nackdelar. Verkar som att man helt enkelt får prioritera själv eftersom ingen är bättre än den andra.
Postad 30 November 2007 - 14:54
-lk
Ännu ett fan som tar åt sig... ^^
Nej jag väntar inte på tidningen du själv prenumererar på och jag väntar inte på råd av någon annan.
Försöker se sanningen i allt snack som skrivs på forumen. Grejen är den att många är väldigt partiska.
Det jag reagerar mest på är att det känns som att PS3 fans hävdar sig mest och det kan jämföras med macanvändare som hela tiden måste hävda sig vilket innebär att dom är underlägsna.
Jag ser gärna att PS3 är denna superkonsol men hitills finns inget som bevisar det vad jag känner till och du kan ju heller inte argumentera för PS3 mer än att lägga en dagiskommentar.
Båda konsolerna har fördelar resp. nackdelar. Verkar som att man helt enkelt får prioritera själv eftersom ingen är bättre än den andra.
Ska försöka hjälpa dig lite utan att vara FÖR partisk. Ska du ställa PS3 mot Xbox360 så kolla vad dom kostar. Vilket är CA 3000 mot ca 4000. Men då får du Blu Ray och Trådlöst lan på köpet till PS3an, ska du använda dessa? I sånnna fall är ju PS3 billigare för dig, i annat fall Xbox360.
Kolla sen efter titlar: Xbox360 har fler titlar idag och på toppen finns Gears of war, Halo 3, Bioshock, Mass effect t.ex.
PS3an har: Uncharted, Ratchet and clank, Warhawk och Resistance FOM.
Jämför spelen med varandra och se vilka du föredrar. Har du en bra PC så kan du också spela många av Xboxens spel där, så tänk på det med.
Idag är grafikskillnaden mellan konsollerna extremt liten i multiplattformsspel och den kommer nog bli mindre. Nästa år bör alla spel vara identiska om utvecklarna sköter sitt jobb.
Kollar man på exklusiva spel tycker jag Uncharted slår alla 360 spel på fingrarna. Men det är väl lite subjektivt också.
I slutändan äre ju bara upp till dig att välja!
Postad 30 November 2007 - 14:58
Hade du behövt fråga annars?Undrar om jag är påverkad av allt som skrivits om PS3 om hur överlägsen den skall vara även fast jag inte själv kan se det.
Jag kan se en viss ironi i att du avskriver alla forumets medlemmar som opålitliga, samtidigt som du i samma anda frågar forumet efter hjälp. Men vem kan du lita på?
Att han fäller den kommentaren kan bero på ditt sätt att vara respektlös mot allas åsikter härinne. Då tar självklart ingen dig på allvar. Att du sedan tror att Lillkille försöker argumentera FÖR PS3 är tja, felaktigt.Jag ser gärna att PS3 är denna superkonsol men hitills finns inget som bevisar det vad jag känner till och du kan ju heller inte argumentera för PS3 mer än att lägga en dagiskommentar.
Vad är ditt syfte här i tråden? Om du har frågot så ställ dem klart och tydligt så vi vet vad vi ska svara på. Om du tycker det är någon idé att någon svarar så skriv det. Om du bara är ute efter att klanka ned på forumanvändarna och alla som "tar åt sig" så kan du lika bra låta bli.
Postad 30 November 2007 - 15:14
Ska försöka hjälpa dig lite utan att vara FÖR partisk. Ska du ställa PS3 mot Xbox360 så kolla vad dom kostar. Vilket är CA 3000 mot ca 4000. Men då får du Blu Ray och Trådlöst lan på köpet till PS3an, ska du använda dessa? I sånnna fall är ju PS3 billigare för dig, i annat fall Xbox360.
Kolla sen efter titlar: Xbox360 har fler titlar idag och på toppen finns Gears of war, Halo 3, Bioshock, Mass effect t.ex.
PS3an har: Uncharted, Ratchet and clank, Warhawk och Resistance FOM.
Jämför spelen med varandra och se vilka du föredrar. Har du en bra PC så kan du också spela många av Xboxens spel där, så tänk på det med.
Idag är grafikskillnaden mellan konsollerna extremt liten i multiplattformsspel och den kommer nog bli mindre. Nästa år bör alla spel vara identiska om utvecklarna sköter sitt jobb.
Kollar man på exklusiva spel tycker jag Uncharted slår alla 360 spel på fingrarna. Men det är väl lite subjektivt också.
I slutändan äre ju bara upp till dig att välja!
Ok, tack för hjälpen men vill poängtera så att det inte enbart uppfattas som köpråd och därav fel tråd utan att det främst är fördelar för PS3 jag vill veta vilket iof i stort sett är samma som köpråd :-)
Trådlöst lan är inte helt dumt. Tack för det, har snappat upp det förut men inte förren nu inser jag att 360 inte har det :-)
Ok, de flesta argumenterar för de spel som finns och det är väl inte så konstigt. Blue-ray väger väl tyngst när det gäller PS3 och utbytbar HDD är bra. Inte för att jag vet om 360:s 20GB är för lite.
Själv kommer jag bara köra de spel som passar då man har kompisar över (Guitar Hero 3, sportspel etc) och kommer främst använda konsolen som mediamaskin. Framtiden på den punkten är väl ganska oviss även om nu divxstöd är på gång till båda. Nu släpps nästan allt HD-material som .mkv och det finns ännu inget fullt stöd för det.
Postad 01 December 2007 - 11:26
Kände att jag vill komma med ett litet inlägg vad gäller spelutbudet, som verkar vara det som de flesta nämner i denna tråden.
Har själv jobbat som spelutvecklare i snart 8 år (Jag vet, inte speciellt länge men viss insikt har man fått)
Har kommer i kontakt med de flesta plattformar för spel.
Webläsarspel, pc, mobil, xbox, xbox360 och ps2. Observera att jag hittils inte varit inblandad i någon ps3-/wii-utveckling.
Det släpps idag fler titlar till 360, och anledningen är väldigt väldigt enkel.
Det har inte längre att göra med att 360:n har funnits ute på marknaden under en längre tid.
Anledningen är att xbox360 och PC har så mycket gemensamt.
Majoriteten av pc-spel är directX-baserade och 360 kör en variant av directX.
Detta gör att det är en barnlek att porta ett pc-spel till 360:n. Vi har haft projekt där portningen från pc till en fungerande 360-variant har gjorts på några dagar. (jämfört med månader för att porta till ps2/3)
Har man utvecklat ett pc-spel är det alltså en barnlek att föra över det till 360 under förutsättning att du byggt det på ett bra sätt från början.
Vad gäller konsollerna i sig, så har PS3 störst möjlighet sett ur strikt tekniskt perspektiv.
Specen för PS3 slår 360 på fingarna. Det finns alltså mer ren kraft i en PS3:a, vilket gör att du kan göra "roligare" och snyggare grejer till den.
Än så länge är det dock så många spel som byggs för multiplatform, och det är PS3:an som är utbölingen i denna skara och därmed är det just PS3 som får stå åt sidan och bli den "fula portade ankungen".
Triple A-spel som byggs specifikt för PS3 har dock alla möjligheter att tekniskt och grafiskt överglänsa 360.
Redigerat av keffooo, 01 December 2007 - 11:27.
Postad 04 December 2007 - 14:14
Skulle vilja få lite känsal av vilken konsoll jag ska ha. Behvöer en push åt nåt håll. obs starta ej Krig!.
Jag har från början täntke köpa en bärbar monsterdator så att jag kan spela spel, men inser att det blir tokdyrt och så kan man ändå ge sig fan på att man inte kan spela allt.
Bättre attjag köper en hyfsad bärbar som håller för foto och lite videoredigering.
Jag har läst mycekt om både för och nackdelar med bägge konsollerna på diverse forum.
Jag vet att xbox har felr titlar. något som inte spelar mig någon större roll dåjag inte lär få tid att spela en massa olika spel. Har småbarn och tiden lär itne räcka till.
Först hade jag bestämt mig flr ps3. sen så såg jag att det finns Xbox arcade med hdmi, som är myket billigare än ps3. Men jag förmodar att för att kunna spara spel me mera så måste manha en premium version med hårddisk? eller har jag fel?
när man däremot jämför Premium xbox med HDMi kontakt så tycekr jag själv priskilnllnaden börjar suddas ut.
3400 för xbox 3995 för ps3.
VAd ska jag välja på? måste säga att jag också har en regering hemma som man måste berätta varöfr man skulle inhandla det dyrare eller inte kan köra på Arcade xbox.
var inne i en butik igår och såg påde ps3 spel och xbox. tyckte xboxen hade vassare grafik, men det kanskeberode på tvn eller spelet...
Postad 04 December 2007 - 14:42
Spelutbudet var inget som spelade någon större roll för mig, de flesta spelen finns på båda. Priset blir ungefär detsamma för båda om man vill slippa ha nätverkssladdar över hela lägenheten vilket jag vill (sladdar känns så 90-tal). Det enda jag egentligen skulle säga skiljer maskinerna åt är att PS3:an är så gott som tyst. 360:n låter en del men om man är van vid tjocka PS2:an och första XBOX lär man inte bli helt förskräckt men som sagt, låter ordentligt gör det.
Postad 04 December 2007 - 14:47
Neh, du behöver bara ett minneskort för att spara spel och det ingår i Arcade.Först hade jag bestämt mig flr ps3. sen så såg jag att det finns Xbox arcade med hdmi, som är myket billigare än ps3. Men jag förmodar att för att kunna spara spel me mera så måste manha en premium version med hårddisk? eller har jag fel?
Lindholm: Du fick en gammal version också va? Inte den tystare alltså.
Postad 04 December 2007 - 15:21
Neh, du behöver bara ett minneskort för att spara spel och det ingår i Arcade.Först hade jag bestämt mig flr ps3. sen så såg jag att det finns Xbox arcade med hdmi, som är myket billigare än ps3. Men jag förmodar att för att kunna spara spel me mera så måste manha en premium version med hårddisk? eller har jag fel?
Japp, min var nog en av de sista som tillverkades med Zephyr (alltså den gamla versionen på, ja, allt).
Postad 04 December 2007 - 16:24
vad är det då som man missar med at tinte ha hårddisk i xboxen? är det möjligheten till att använda den som mediaspelare eller? för 20 gb känns ändå fånigt lite om man vill lägga dit film, eller foton mm?
eller kan man inte använda xboxlive utan hårddisken? vill gäörna veta vilak användingsområden man inte kan använda om man köper Arcade. Är int eså insatt i vad man kan o inte kan göra med konsoller.
mvh
Bulldog76
Postad 05 December 2007 - 16:47
Tja, du kan inte spara demos eller arkadspel utan HDD (eller det kanske går, men det finns ju ynkligt liten plats). Även knappt med utrymme till mappacks, teman mm, du kan inte spara repriser och sånt i spel som Forza 2, Halo 3..vad är det då som man missar med at tinte ha hårddisk i xboxen? är det möjligheten till att använda den som mediaspelare eller? för 20 gb känns ändå fånigt lite om man vill lägga dit film, eller foton mm?
eller kan man inte använda xboxlive utan hårddisken? vill gäörna veta vilak användingsområden man inte kan använda om man köper Arcade. Är int eså insatt i vad man kan o inte kan göra med konsoller.
Media kan du streama utan HDD. LIVE kan du använda.
Postad 06 December 2007 - 08:12
Tru frun jobbar där hon jobbar. Ska köpa en Supra hdmi kabel för 140 kronor..
Postad 06 December 2007 - 15:55
PS3:an används mest som blu-ray uppspelare men ibland även med spel.
Wii - När polarna kommer förbi på helgerna och vill ha pisk i sportspel.
Hare
/B
Postad 07 December 2007 - 08:49
Det där passar bra in på alla dom jag känner som har alla tre konsoler eller en 360 och PS3.Xbox används mest hos oss, klart roligaste konsollen.
PS3:an används mest som blu-ray uppspelare men ibland även med spel.
Wii - När polarna kommer förbi på helgerna och vill ha pisk i sportspel.
Hare
/B
Postad 07 December 2007 - 08:56
Igår var jag ruggigt nära att köpa PS3 (40 gb) med en handkontroll för 4200 kr på Onoff men hejdade mig eftersom jag ville fundera lite ytterliggare om jag ska fortsätta ha PS2 ibland och istället köpa ett Wii
Xbox 360 har jag testat lite hemma och gillar ju spelutbudet, handkontroll mm. MEN det är icke ett alternativ eftersom det inte finns lika mycket partyspel och jag skulle föredra ett tystare PS 3 med blu-ray.
Nu blev det plötsligt massa på jobbet och jag fick då fan inte ut nåt vettigt med detta inlägg *ler* men får väl fortsätta grubblerierna om vilken konsol jag ska köpa. Nån som har liknande funderingar eller vill puscha för något så varsegod.
Vill ha en konsol där vi kan spela partyspel, bra sportspel, bra bilspel, bra spel för flickvän och som är tyst med mera... = PS3?
Postad 07 December 2007 - 14:47
Ja, PS3-fantaster har hävdat det nu i över ett år. Än händer inget som gör att balansen hamnar "på andra sidan", tvärtom skulle jag vilja påstå.
Det är för sent nu att hålla på och relatera till att 360:n kom tidigare.
Allt beror på vad man är ute efter för spel. Håller med om att det finns fler spel till 360:n men om man inte är ute efter 14 olika FPS med något varierat tema så är det egentligen inte så mycket. Jag köpte min 360 för Forza 2! =)
Postad 07 December 2007 - 15:07
Vill ha en konsol där vi kan spela partyspel, bra sportspel, bra bilspel, bra spel för flickvän och som är tyst med mera... = PS3?
Sportspel tror jag nog det kommer finnas lika mycket av till både xbox360 och PS3.
Bilspel finns det ju massor av till xbox360 (PGR 3 och 4, flera Need for speed, Forza2, Burnout serien, Sega rally, Colin Mcrae mfl.) men med tiden kommer säkert PS3 ikapp, men knappast förbi.
Partyspel. Mmm. Här finns det inte så mycket till xbox360 kommer bara på två stycken (Fusion frenzy 2 och Viva ppinata party animals )faktiskt. Vet inte hur många det finns till PS3 men men. Wii är väl kungen när det gäller partyspel !?
Buzz konseptet är ju redan fräckt stulet av xbox360 i och med Scene it spelet (där man får med fyra "buzz" kontroller.
Det verkar ju däremot som att PS3 40Gb är tystare så där avgörs det kanske för er.
Totalt sätt, just nu, skulle jag ändå valt xbox360 igen enbart på mängden spel som redan nu finns att tillgå och vilka spel sedan
Postad 07 December 2007 - 15:22
Om ALLT hade berott på vad man var ute efter för spel så hade det inte direkt varit någon mening med att köpa PS3 eftersom nästan alla spel finns till 360 som man kan köpa till ett billigare pris. PS3 har ett FPS, ett multiplayer only och resten (3) plattform/äventyr vilket också är dess starkaste sida. 360 har större bredd än så bland sina exklusiva.Allt beror på vad man är ute efter för spel.
Känns som 360 går bort pga ljudet. Mellan PS3 och Wii då:Vill ha en konsol där vi kan spela partyspel, bra sportspel, bra bilspel, bra spel för flickvän och som är tyst med mera... = PS3?
Partyspel: Förkrossande överlägset Wii, vet inte om PS3 har några förutom kommande Singstar och Rock Band.
Bilspel: PS3 utan tvekan, all heder till Excitetruck och Mario Kart men jag tror inte det är vad du syftar på.
Sportspel: PS3, Wii får annorlunda versioner men det är inte det den är till för.
Spel för flickvän: Säkert Wii. Men det beror på vad hon gillar.
Tyst: Båda är tysta.
Postad 07 December 2007 - 19:20
Postad 07 December 2007 - 22:02
Just nu lutar det åt att behålla delad vårdnad av PS2 med broder och komplettera med ett Wii med massa rolig sport mm. ELLER köpa ett PS3 och lägga ned lite pengar på nytt guitarr hero, singstar och buzz längre fram i vår...
Postad 07 December 2007 - 23:04
Om ALLT hade berott på vad man var ute efter för spel så hade det inte direkt varit någon mening med att köpa PS3 eftersom nästan alla spel finns till 360 som man kan köpa till ett billigare pris. PS3 har ett FPS, ett multiplayer only och resten (3) plattform/äventyr vilket också är dess starkaste sida. 360 har större bredd än så bland sina exklusiva.Allt beror på vad man är ute efter för spel.
Min 360 låter ungefär lika mycket som min gamla Mazda (med avrostade ljuddämpare). Det gör inte min PS3. Bara där har du orsak nog för den som är allt för petig för sitt eget bästa.
Enda spelet jag hittat på 360 som motiverar ett köp är Forza 2 men å andra sidan är det motivation nog. Vad jag sett har 360 bara en massa kolsolexklusiva FPS och om det är vad man är ute efter så är man helt rätt ute.
Postad 08 December 2007 - 00:00
Min 360 låter ungefär lika mycket som min gamla Mazda (med avrostade ljuddämpare). Det gör inte min PS3. Bara där har du orsak nog för den som är allt för petig för sitt eget bästa.
Enda spelet jag hittat på 360 som motiverar ett köp är Forza 2 men å andra sidan är det motivation nog. Vad jag sett har 360 bara en massa kolsolexklusiva FPS och om det är vad man är ute efter så är man helt rätt ute.
Det var ju DU som påstod att allt handlade om spel, sedan drar du själv upp ljudnivån när Zoiler ifrågasätter att det BARA handlar om spelen.
Snacka om schizofrent.
BTW några nuvarande och kommande 360-exklusiva spel som kan vara värda att kolla upp:
Forza 2
PGR3 och 4
Mass Effect 1, 2 och 3
Too Human 1, 2 och 3
Alan Wake
Dead or Alive 4
Halo Wars
Perfect Dark Zero
Kameo: Elements of Power
Fable 2
Condemned
Beautiful Katamari
Banjo-Kazooie 3
Blue Dragon 1 och 2
FEAR
Lost Oddysey
Halo 3
Viva Pinata
Ninja Gaiden II
Gears of War
Visst där är tre renodlade FPS:er på listan men nåfot borde falla dig i smaken?
En annan sak som kan vara bra att ha i åtanke är att de flesta multiplattformstitlar (COD4 är väl ett utmärkt undantag) både flyter bättre och ser bättre ut på 360 (och har inte sällan mer funktionalitet i form av onlineläge och downloadable content).
Därmed inte sagt att inte PS3 är grymt. Unchartered var något av det bästa jag spelat på länge!
Redigerat av Unregistered92d7e447, 08 December 2007 - 00:11.
Postad 08 December 2007 - 00:35
Viva Piñata verkar faktiskt helt ok! Resten känns som en gäspning.
Såg nu att han pratar om Wii vs PS3 så du har helt rätt - där är det inte mycket skillnad.
Redigerat av Lindholm R, 08 December 2007 - 00:39.
Postad 08 December 2007 - 02:50
Det jag har kunnat konstatera som många andra har sagt är att handkontrollen till PS3 är mycket lätt och plastig.
Jo, den känns lite B för min smak. Det kommer en ny 2008 om jag inte minns fel och vill man ha 2 av dem blir det en extrakostnad på nära 1000:-
Som jag kan se det (helt neutral) är det bara hypen och Blue-ray som gör att man tittar på PS3:an om man nu inte tidigare har ägt en PS.
Åhh vad jag önskar att spelen var bättre anpassade till denna konsol än vad dem är men nog duger den och bättre blir den säkert med åren men då kanske det är för sent och under tiden får man spela dåligt portade spel förutom vissa exklusiva PS3-titlar.
Hittills får jag ihop fler pluss till Xbox 360 så det lutar nog åt en sådan även om den oxå har stora brister.
Hade någon av dem varit lika strålande som en htpc på området hade det varit ett lätt val för min del men just denna funktion verkar utvecklas mycket långsamt. Allt som behövs är nu stöd för .mkv och sub så har de vunnit många fler köpare och bygger jag en htpc nu släpps stöd för .mkv veckan efter ^^
Vill ni att jag ska bygga en? :-)
Postad 08 December 2007 - 03:23
http://www.gameranki...mpleratings.asp
Sen om ni inte tycker att spel är det viktigaste med spelmaskiner så kan ni väl ta er en titt på PS3an, men kom inte och säg att den har bättre spel än 360n eller att 360 spel inte faller er i smaken (nej, smaken är inte som baken, gillar man PS3 spel så gillar man 360 spel). Däremot är Wiin och 360n mycket svårare att jämföra, spelutbudet är helt annorlunda på Wiin och den är inte menad att fylla samma funktion som 360n. Med andra ord kan en Wii inte ersätta en 360 och vice versa.
Redigerat av Unregisterede4733947, 08 December 2007 - 03:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?