Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guldmedlemskap - Jippie, eller vad tusan nu då?

58 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 15 November 2007 - 08:09

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Jag har inte skrivit så mycket i denna tråden( om jag har skrivit ngt överhuvudtaget) men jag kan säga är att jag läser den varje dag, detta då jag anser att denna innehåller bra debatt och en mycket bra nivå. Krasse har nämnt medvetande ett antal gånger och jag håller med honom. Det handlar om att vara medveten om vad som kan hända med forumet med ändringarna som man gör.
De har hittat på ett sätt att fylle ut deras databas på produkter och produktinformation, men kommer det hålla i längden? troligtvis inte och det kommer komma upp nya funktioner som kommer vara för "massan", för låt oss vara ärliga, de flesta läser trådarna som intresserar dem och drar.

Sedan finns det folk som vill vara delaktiga, föra detta forumet framåt, fast de inte har ett vinstsyfte. De flesta av dem är gamla "rävar", mästare och guru som nu känne sig överkörda för allt de gjort innan dessa regler började gälla. Det finns bara en lösning på detta, minhembio kan ju faktiskt välja ut manuellt personer som får guldmedlemskap, personer som de anser har tillfört forumet mycket. Fö vad är ett forum utan dess medlemmar?

Nackdelen med det är att det kommer komma mail och trådar om personer som skriver "jag vill också ha guldmedlemskap, varför får inte jag när XXX fick? Vi har skrivit lika många inlägg!" osv osv

Slutligen känner jag såhär. Funktioner är till för att användas. Dessa nya funktionerna gör inte mig ngt då det räcker att den andra är guldmedlem för att se bilder högupplöst. Men exempelvis bloggen. Släpp den fri och få ytterligare en dimension i denna värld. Låt oss säga detta scenariot, du skaffar poäng för 6 månader, skapar din blogg skriver och får många besökare. När dessa 6 månader gått är du tvungen att söka upp produkter för att skaffa tillräckligt med poäng för att kuna fortsätta skriva. Detta för att när poängen är slut kan du endast läsa din blogg inte skriva i den, en blogg ska vara LEVANDE inte STATISK!
Låter det verkligen normalt att ha det på detta sättet? Vi får hoppas att det är ngt som de ansvariga inser måste förändras.

Tack för mig

/Pechas

Postad 15 November 2007 - 15:51

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Sedan finns det folk som vill vara delaktiga, föra detta forumet framåt, fast de inte har ett vinstsyfte. De flesta av dem är gamla "rävar", mästare och guru som nu känne sig överkörda för allt de gjort innan dessa regler började gälla.

Här har du en poäng.

Det kan mycket väl vara så att det är ovanstående som både får mej att reagera och en hel del andra. Det finns många medlemmar så tillbringar mycket tid på forumet för att de helt enkelt vill att föra forumet framåt. Bidra på det sätt dom kan. Samtliga har gjort detta helt utan vinst-intresse. När nu guldmedlemskapet uppfanns så uppfattas detta negativt och förringande av de som så länge har jobbat häcken av sej för att bidra till forumets framgångar. Nu kan en fullständig rookie, helt utan forum-aktiviteter eller galleribilder, bli premierad med guldmedlemskap, samtidigt som det finns folk som har ägnat ett halvt decennium med att föra forumet framåt, helt ideelt...

Inte konstigt att många med mej reagerar starkt på detta...

Postad 16 November 2007 - 12:28

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

• 1832 inlägg
  • 0
Här är vad vi kommer att göra (ungefär):

* Vi kommer med ett system för att belöna forumrävar som är hjälpsamma, de kommer få samma saker som guldmedlemskapet + lite till..
* Fler Guldfunktioner kommer på Både Minhembio och Minhembio.
* Blogg-grejen omvärderas (vi är tveksama att släppa den fri pga av osäkerhet kring moderereringen).
* Poäng kommer kunna användas till mer än guldmedlemskap.

//Jonas

Postad 16 November 2007 - 12:50

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0

* Vi kommer med ett system för att belöna forumrävar som är hjälpsamma, de kommer få samma saker som guldmedlemskapet + lite till..
* Blogg-grejen omvärderas (vi är tveksama att släppa den fri pga av osäkerhet kring moderereringen).

//Jonas

både på Minhembio och Minhembio? Ngn som jobba rför mycket sista tiden? dags att vila Jonas. :angry:

Vet inte ifall jag kommer belönas då jag endast surfat dessa sidor och inte varit medlem så länge men det låter bra.

Angående blogg är det bara att stänga av folk som missköter sig. Sätt en gräns att man måste vara medlem ett tag eller/och skrivit ett visst antal inlägg för ttt kunna starta. På det sättet får man bort folk som blir avstängda och bara skapar en ny användare.

Postad 16 November 2007 - 12:58

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
Vi kommer med ett system för att belöna forumrävar som är hjälpsamma, de kommer få samma saker som guldmedlemskapet + lite till..

ok, låter bra.

Håller med krasses senaste.
Återigen toppförklarat i hur jag också upplever det.

Postad 20 November 2007 - 00:54

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

//Jonas

Inte för att stressa på i onödan. Jag hoppas att du har fått vila lite sedan ditt senaste inlägg :lol: , men man är ju som man är och nu är den självklara frågan....

...trumvirvel....

NÄR kommer dessa förändringar :rolleyes: ...

Postad 23 November 2007 - 14:39

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
Bra fråga gällande NÄR det sker...

Postad 23 November 2007 - 19:21

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Saknas det någon funktionalitet nu eftersom det är så viktigt när det kommer?
Bara nyfiken på varför det brinner i knutarna att kunna visa upp att man Guldmedlem.
Det verkar som om detta är viktigare än vad vi har tänkt oss.
Givetvis så är ju detta mycket viktigare att ta tag i än att jobba bort de buggar som fortfarande finns och "stör" ett flertal mer än vad denna "problematik" gör.

* Ironiläge off *

Nä då, vi har inget exakt datum än eftersom det inte är spikat EXAKT hur det ska bli.
Det här med EXAKT verkar ganska avgörande då det minimerar antalet inlägg senare om hur kasst det har blivit så vi jobbar på att få det så nära 100% som möjligt. Men vi är bara ett visst antal som jobbar med detta och vi har svårt att tänka som närmare 80k aktiva medlemmar :)

Patience my friends.

Postad 25 November 2007 - 12:13

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0

Saknas det någon funktionalitet nu eftersom det är så viktigt när det kommer?

Vet inte. Eftersom jag har dålig inblick i vad som är möjligt och vad som inte är möjligt, så är det inte så lätt att säga vad som saknas. Faktum är att jag har inte saknat ett guldmedlemskap tidigare heller (eller dess utökade funktionalitet), men man är ju som man är. Nya grejer är för det mesta väldigt kul. Finns det då något nytt så är det klart att det lockar. Halva forumets trådar är ju av denna karaktären. Någon har hört talas om något nytt och så är diskussionen igång om hur det kommer att se ut, när det kommer o.s.v....

Bara nyfiken på varför det brinner i knutarna att kunna visa upp att man Guldmedlem.
Det verkar som om detta är viktigare än vad vi har tänkt oss.

Nä, det brinner alls inte i knutarna. Jag tror som sagt att de flesta inte har suttit och väntat i alla år på att få bli guldmedlemmar. Hur ni har tänkt vet jag inte, men denna tråden handlar nog mer om att börja i rätt ända. SKA det finnas ett slags premie-system för forumets medlemmar så borde ni ha tänkt på att de som främst ska premieras (om nu någon ska premieras alls) är de som har bidragit mycket för att forumet ska bli vad det är...
I annat fall så blir det en märklig situation när man riktar sej till forumets medlemmar...

DET kanske ni inte tänkte på...

Det här med EXAKT verkar ganska avgörande då det minimerar antalet inlägg senare om hur kasst det har blivit

Detta har du nog fått om bakfoten...
Att antalet inlägg har minimerats i tråden, beror nog på att de allra flesta anser att "tänket" bakom guldmedlemskapet har rättats till. Därav frågorna om NÄR det nu "tillrättade" guldmedlemskapet blir en verklighet...

Det är givet att buggar och andra irritationsmoment måste prioriteras högre. Faktum är att ni t.o.m. kunde väntat med att presentera guldmedlemskapet tills övriga problem var fixade, men jag är inte den som varken ska tala om för er hur ert arbete ska skötas, eller hur forumet ska se ut. Det enda jag kan göra är att bidra med min åsikt. Finns det någon som anser att jag har något vettigt att säga så är det trevligt, men alla som läser mina inlägg får avgöra detta själva...

Alla kan ju inte tycka likadant i alla lägen. Att jag startade denna tråden kan nästan ses som en "vänlighets-gest". Att informera om vad jag tycker och ge andra en möjlighet att själva tycka till om detta medlemskapet kan ge er som administrerar hela sajten viktig information om hur ett antal medlemmar uppfattar det här med guldmedlemskap.

Nu råkar det visa sej att jag visst inte var helt ensam om att tycka som jag gjorde, vilket gör att infon i denna tråden blir kanske ändå lite mer värdefull. 1 åsikt av 90.000 är ju inte speciellt viktig. Då är ju 2 åsikter dubbelt så viktig ;) ...

Till sist och syvende så står det sajtens ägare och administratörer helt fritt att göra exakt som ni själva vill...

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.