Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny Slim mobil från SE w890

270 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson W890i (Mobiltelefoner) 1 7.076086 (91) Inga priser

Postad 26 February 2008 - 23:51

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Skickade iväg min beställning nu, borde ha min innan helgen också.

Mer n00b-frågor här. Du vet säkert svaret TsUPeR :) (samt alla andra... jag börjar bli gubbe :P )

Jag beställde snålbredband (1 GB / mån) hur håller man koll på hur mycket man surfar?

Om du surfar från telefonen så ska du kunna kolla det under skickad/mottagen datamängd någonstans har jag för mig.
Se har ju simpla menyer så det nog inte så svårt att hitta.(Använder inte SE längre så :) )

Postad 27 February 2008 - 01:12

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ja de ska finnas en datalogg som du kan du resetta vid varje ny räkningsperiod.

Tele2s telefoner är sällan eller tom. aldrig operatörslåsta numer, däremot så kan man ju vara bunden till deras ab. i X antal månader.

Redigerat av mrNoodles, 27 February 2008 - 01:13.

Postad 27 February 2008 - 08:58

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Utan blixt eller kameralampa blir det knappast några bra bilder. Skall det verkligen vara så svårt att tillverka en slimmad mobil med vettig kamera? Har inte tekniken kommit så pass långt 2008 att man kan förvänta sig det om man betalar 3700 för en mobil?

Postad 27 February 2008 - 10:11

Keepitsimple
  • Keepitsimple
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Någon som vet när andra färger kommer. Jag har lite svårt för silver.

Postad 27 February 2008 - 11:13

jonatannn
  • jonatannn
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0
Har sett den i svart på några sidor som testat den men hittar ingen som säljer den i svart...

Postad 27 February 2008 - 12:29

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Såg att ex dustin får in den bruna om drygt en månad.. Den svarta är inte aktuell för oss i Sverige till en början (gissar jag).

Postad 27 February 2008 - 16:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
F-Forward har du fått din idag :) ? släng upp lite bilder osv isf :rolleyes:

Fick mail från katshing oxå, och tyvär blir det ingen w890 denna vecka ifall man beställt från dom. Hon sa att om dom får in dom på lager på fredag så går dom iväg då om man har betalat och då får man ju den nästa vecka, hmm tråååååååååk

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 27 February 2008 - 17:00.

Postad 27 February 2008 - 17:40

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

F-Forward har du fått din idag :rolleyes: ? släng upp lite bilder osv isf :P

Japp, fick den idag. Inte hunnit mer än att packa upp den och känna på den än mer eller mindre, men känns sjukt bra iaf :) Ska ta och skriva ihop en liten minirecension och ta lite bilder sen när jag har tid.
Några speciella saker ni vill veta, eller något speciellt jag ska kolla på?

Postad 28 February 2008 - 08:52

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Betalade nyss min med kort hos Katshing. Får verkligen hoppas de lyckas leverera den tills imorgon :P

Postad 28 February 2008 - 12:55

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

F-Forward har du fått din idag :lol: ? släng upp lite bilder osv isf B)

Japp, fick den idag. Inte hunnit mer än att packa upp den och känna på den än mer eller mindre, men känns sjukt bra iaf :P Ska ta och skriva ihop en liten minirecension och ta lite bilder sen när jag har tid.

Jag skulle vilja veta hur mottagningen är på denna telefon ute i skogen eller på landet, där det är långt till närmaste basstation. Telefoner med metallchassi brukar ju ha sämre mottagning än telefoner med plastchassi.

Postad 28 February 2008 - 14:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

F-Forward har du fått din idag B) ? släng upp lite bilder osv isf :)

Japp, fick den idag. Inte hunnit mer än att packa upp den och känna på den än mer eller mindre, men känns sjukt bra iaf :P Ska ta och skriva ihop en liten minirecension och ta lite bilder sen när jag har tid.

Bild bild bild! :lol:

Postad 28 February 2008 - 18:44

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har slängt upp lite bilder på underverket i mitt galleri nu.
Måste säga att jag är supernöjd! Brukar alltid vara missnöjd med något när det gäller mina prylköp, men denna är precis vad jag trodde att den skulle vara :P

Postad 28 February 2008 - 21:02

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Sitter på min macbook nu och surfar voa blåtand och 3G i mobilen. Funkar kanon :)
tre var sjukt snabba att skicka.

Postad 28 February 2008 - 21:29

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Stämmer det att den har ActiveSync, läste det någonstans men kan inte hitta den informationen på SE´s hemsida?
Inte för att man kanske skriver långa följetonger på en sådan, men läsa och svara korta ja och nej...

Hur är snabbheten i menyer och dyligt, är så djxxla trött på alla supermobiler som kan allt men är sega som sirap?

Postad 28 February 2008 - 22:23

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Stämmer det att den har ActiveSync, läste det någonstans men kan inte hitta den informationen på SE´s hemsida?
Inte för att man kanske skriver långa följetonger på en sådan, men läsa och svara korta ja och nej...

Hur är snabbheten i menyer och dyligt, är så djxxla trött på alla supermobiler som kan allt men är sega som sirap?

Nä, ActiceSync är bara för winsows-mobiler. Däremot verkar SE's eget syncprogram vara ganska vettigt nu för tiden.
Snabbheten i menyerna är bra, har inte märkt några fördröjningar alls öht.

Postad 28 February 2008 - 23:18

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Ser riktigt fin ut!! :)

Postad 29 February 2008 - 01:02

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Betalade nyss min med kort hos Katshing. Får verkligen hoppas de lyckas leverera den tills imorgon :D

Jaa alltså kom precis hem från hockey match nu och ser att den var leveransklar imorse vid 08.00 typ men har ju inte kunnat betala förens nu så då går den väl iväg imorn och kommer på måndag tyvär :)
Skickade ju ett mail i onsdags och sa frågade ifall hon kunde fixa en betala direkt men det gick ju inte förens den var leveransklar. men men får väl vänta till måndag då. Men den verkar sjukt nice iaf :D

Postad 29 February 2008 - 01:20

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Den är verkligen sweet alltså. Lekt med den hela dagen nu, surfat på den, genom den, smsat, mmsat .. har till och med RINGT!!!
Verkligen grymt med stålchassit, vilken kvalitetskänsla :)

Tog ett par bilden med webkameran i min macbook precis nu.

Bifogad fil  Bild_20.jpg   64.36K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Bild_21.jpg   52.97K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Bild_22.jpg   54.89K   0 Antal nerladdningar

w850i Vs w890i :D

Bifogad fil  Bild_23.jpg   61.14K   0 Antal nerladdningar

Postad 29 February 2008 - 07:24

stenofsweden
  • stenofsweden
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Nä, ActiceSync är bara för winsows-mobiler. Däremot verkar SE's eget syncprogram vara ganska vettigt nu för tiden.

Men ligger Dataviz (?) ActiveSync i luren, alltså samma som i P1i m.fl.
Det är ju också ActiveSync mot Exchange fast från annan leverantör?

Postad 29 February 2008 - 08:16

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Enligt manualen på SE hemsida så kör de nog activesync, se nedan

Synkronisera med hjälp av en
Microsoft® Exchange-server
Du kan få åtkomst till och synkronisera
information som finns inom företaget,
t.ex. e-post, kontakter och
kalenderposter med en Microsoft®
Exchange-server genom att använda
telefonen.

Innan du börjar synkronisera
Du måste ange inställningar för
Microsoft Exchange ActiveSync för att
få åtkomst till en Microsoft Exchangeserver.
Nödvändiga inställningar är:
• Serveradress – server-URL
• Domän – serverdomän
• Användarnamn – användarnamn för
konto
• Lösenord – lösenord för konto
Innan du börjar synkronisera med
Exchange ActiveSync måste du ange rätt
tidszon i telefonen.
Ange inställningar för Microsoft
Exchange ActiveSync
1 Från vänteläget väljer du Meny >
Hjälpredor > Synkronisering.
2 Bläddra till Nytt konto och välj Lägg
till > Exchange ActiveSync.

Postad 29 February 2008 - 08:18

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Activesync finns i luren, vet att de inte står på produktinfon men det finns ett pressmeddelande som säger att det finns. Googla det så hittar du det.

Betalade nyss min med kort hos Katshing. Får verkligen hoppas de lyckas leverera den tills imorgon :D

Jaa alltså kom precis hem från hockey match nu och ser att den var leveransklar imorse vid 08.00 typ men har ju inte kunnat betala förens nu så då går den väl iväg imorn och kommer på måndag tyvär :D
Skickade ju ett mail i onsdags och sa frågade ifall hon kunde fixa en betala direkt men det gick ju inte förens den var leveransklar. men men får väl vänta till måndag då. Men den verkar sjukt nice iaf :(

Japp min är på G enligt Posten, tror jag får den i eftermiddag. Hinner dock inte pilla med den så mkt förrän ikväll :)

Postad 29 February 2008 - 14:05

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Nu är ju inte skärmen speciellt stor, men visst borde man kunna köra den som GPS om man har extern gps-puck (från t.ex. P1:an)?

Postad 29 February 2008 - 17:06

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Har kört min nu några timmar, kan väl säga att den är ungefär som jag förväntade mig. Jag är nöjd än så länge.

Liten reflektion är att jag tyckte SMS signalen är lite låg men inget jag inte kan leva med ;)

Postad 29 February 2008 - 17:47

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Utan blixt eller kameralampa blir det knappast några bra bilder. Skall det verkligen vara så svårt att tillverka en slimmad mobil med vettig kamera? Har inte tekniken kommit så pass långt 2008 att man kan förvänta sig det om man betalar 3700 för en mobil?

Tydligen inte! ;)

Postad 29 February 2008 - 19:11

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Har en w890 ligger och väntar på mig som jag ska hämta på tisdag, jag läääääääängtar något enormt.. och bättre blir det ju inte av att läsa här.. ;)

Känns som en klockren lur för mig, har allt jag behöver och mer därtill och ändå så galet smidig. Är personligen tacksam över att man inte försökt trycka in ännu mer saker på bekostnad av storleken, en smidig och kompetent 3g-musikmobil var vad jag ville ha för att ersätta min k600i, känns som att jag kommer bli mer än nöjd. :(

Postad 29 February 2008 - 19:33

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Väntar med spänning på en kort recension av den här telefonen!
Är ett telefonsamtal ifrån att beställa den men jag vill bara försäkra mig om att det är en stabil lur med bra batteritid först. För snygg är den ju utan tvekan. ;)

Var först inne på W910i men den har ju nåt halvår på nacken och när jag såg den här idag blev jag sjukt sugen.

Postad 29 February 2008 - 19:53

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Är ett telefonsamtal ifrån att beställa den men jag vill bara försäkra mig om att det är en stabil lur med bra batteritid först. För snygg är den ju utan tvekan. ;)

Var först inne på W910i men den har ju nåt halvår på nacken och när jag såg den här idag blev jag sjukt sugen.

Mjukvaran är i princip identisk med W910i (bägge kör nya A200). Det som skiljer förutom telefonformatet och displayen är att w890 har bättre kamera, och saknar shake control. SÅ nån ytterligare presentation vet jag inte om den är så nödvändig.

Postad 29 February 2008 - 21:18

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Jag har också beställt en från katshing idag, men jag ska portera mitt comviq-nummer och byta till telenor, 330 för mobilen samt 18 månader á 100 kr, det tycker jag faktiskt är en riktigt bra rabatt. Hur funkar stereo-hörlurarna som följer med? Måste man köpa ett par bättre om man ska ha den som mp3-spelare?

Jag har en LG som var av rostfritt och stor blank å fin skärm - men den blir riktigt fläckig, kladdig och repig. Så man får vara försiktig med stål-mobiler ;)

Redigerat av JonasJansson, 01 March 2008 - 01:07.

Postad 01 March 2008 - 13:40

noujzz
  • noujzz
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Är ett telefonsamtal ifrån att beställa den men jag vill bara försäkra mig om att det är en stabil lur med bra batteritid först. För snygg är den ju utan tvekan. :rolleyes:

Mjukvaran är i princip identisk med W910i (bägge kör nya A200). Det som skiljer förutom telefonformatet och displayen är att w890 har bättre kamera, och saknar shake control. SÅ nån ytterligare presentation vet jag inte om den är så nödvändig.

Mja, jag har ingen erfarenhet av varken W910i eller W890i så för mig är all info nödvändig. ;)
Men det som talar för W910i nu är ju den något större displayen och att den finns i svart.
Batteritiden lär ju vara densamma på båda. Dock så får man 8GB med W890 hos 3... hm..

Postad 01 March 2008 - 17:58

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Uppackningsbilder: http://semcblog.word...-unboxing-pics/

Postad 01 March 2008 - 18:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Bifogad fil  IMG_1329.jpg   104.49K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_1323.jpg   148.38K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_1340.jpg   200.61K   0 Antal nerladdningar

Postad 01 March 2008 - 18:40

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Fick min igår morse, är väldigt nöjd med telefonen än så länge, den är väldigt slimmad men ligger bra i handen.
Känns riktigt gedigen när hela skalet är i borstad aluminium. knapparna är lätta att trycka på. Dock
tycker jag mjukvaran är lite seg, men det är väl en vanesak.

Postad 01 March 2008 - 18:54

-Danne-
  • -Danne-
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
kan ngn ´bekräfta om sar på 1.38 stämmer?

Postad 01 March 2008 - 18:55

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0

Dock tycker jag mjukvaran är lite seg, men det är väl en vanesak.

Så där får du inte säga ;) jag är lite allergisk mot sånt, tycker att min brors w910 är seg så hoppades på att dom kanske skulle ha fixat detta till w890. får min på måndag så får bara vänta och se.

Postad 01 March 2008 - 19:17

linslus45
  • linslus45
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Var och tittade på w890i idag och den ser jäkligt fin ut. Frågan är hur den ser ut efter några månaders aktivt användande.

Uppfattade inte mjukvaran som seg. Jag har en w810i idag.

Fick även se den bruna varianten som jag skulle velat ha innan, men den såg inte alls så snygg ut. Så det får nog bli en silvrig.

Hur ser headsetet ut som man får till?

Postad 01 March 2008 - 19:36

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Är det som står i SAR-häftet som följer med telefonen iaf.

Var och tittade på w890i idag och den ser jäkligt fin ut. Frågan är hur den ser ut efter några månaders aktivt användande.

Fick även se den bruna varianten som jag skulle velat ha innan, men den såg inte alls så snygg ut. Så det får nog bli en silvrig.

Upplever den inte alls som seg heller, allt händer direkt när man går runt i menyerna tycker jag.

Headsetet är samma som http://static.taume....ith-headset.jpg fast med silvriga detaljer. Följer med tre olika storlekar på kuddarna.

Postad 01 March 2008 - 22:50

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Är det som står i SAR-häftet som följer med telefonen iaf.

Upplever den inte alls som seg heller, allt händer direkt när man går runt i menyerna tycker jag.

Headsetet är samma som http://static.taume....ith-headset.jpg fast med silvriga detaljer. Följer med tre olika storlekar på kuddarna.

SAR-värdet stämmer säkert. Sony Ericsson brukar ha rätt högt SAR-värde på sina 3G-telefoner. Men det är ju maxvärdet och det ligger väl för det mesta betydligt lägre.

Postad 01 March 2008 - 22:58

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Jag får nog lov att säga att mjukvaran i vissa lägen känns "seg" vet inte hur man ska beskriva det, det händer saker men skärmen verkar inte uppdateras så snabbt som jag vill.

Saknar dock att man inte kan se om man fått meddelande eller liknande i displayen utan att trycka på telefonen. Fast det är ju inte unikt för W890 utan samma "problem" finns ju i sambons K850.

Bjuder på en bild tagen med telefonen också.
Bifogad fil  DSC00005.JPG   1.05MB   0 Antal nerladdningar

Postad 02 March 2008 - 09:31

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Saknar dock att man inte kan se om man fått meddelande eller liknande i displayen utan att trycka på telefonen. Fast det är ju inte unikt för W890 utan samma "problem" finns ju i sambons K850.

Det kommer alltså inte upp ett kuvert bredvid klockan i viloläge? Eller hur menar du? Isf borde det väl vara samma sak när man har ett missat samtal? Riktigt dåligt om det stämmer!

Postad 02 March 2008 - 10:14

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Det kommer alltså inte upp ett kuvert bredvid klockan i viloläge? Eller hur menar du? Isf borde det väl vara samma sak när man har ett missat samtal? Riktigt dåligt om det stämmer!

Precis, klockan är där om man trycker på volymknapparna en gång då ser man den. Men jag vill ju att den ska synas hela tiden.

Postad 02 March 2008 - 14:19

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Precis, klockan är där om man trycker på volymknapparna en gång då ser man den. Men jag vill ju att den ska synas hela tiden.

Det låter förvisso som en inställningsmöjlighet. "Visa klockan i viloläge" finns det alternativ som heter på K800 tex. Har du verkligen kollat så det inte går?

Postad 02 March 2008 - 14:42

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Hej,

Jag installerade Sony Ericsson Media Manager för att överföra lite musik mm.
Men jag kan bara för över till Telefonens minne, hittar inte i programmet hur jag ändrar till minneskortet?

Kanske skulle funka lika bra med "drag & drop", men jag vill testa media manager...

Vet någon?

Postad 02 March 2008 - 15:05

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Det låter förvisso som en inställningsmöjlighet. "Visa klockan i viloläge" finns det alternativ som heter på K800 tex. Har du verkligen kollat så det inte går?

Displayen slocknar helt i standby för att spara ström antagligen. Hittar ingen inställning för det.

Hej,

Men jag kan bara för över till Telefonens minne, hittar inte i programmet hur jag ändrar till minneskortet?

Kanske skulle funka lika bra med "drag & drop", men jag vill testa media manager...

Vet någon?

Via USB? Vilket läge har du satt telefonen i?

Postad 02 March 2008 - 17:46

Unregisteredfd2e4d83
  • Unregisteredfd2e4d83
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Displayen slocknar helt i standby för att spara ström antagligen. Hittar ingen inställning för det.

Hej,

Vet någon?

Via USB? Vilket läge har du satt telefonen i?

Hej,

Jepp, USB. Jag är i masslagringsläget, telefonen hittas av mediamanager, men bara telefonminnet...
Kan inte hitta någonstans var jag ändrar det?

Har även provat telefonläge, samt mediaöverföring (som vore logiskt), men dessa funkar inte

Postad 02 March 2008 - 19:45

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Tycker fortfarande det är jobbigt att SE inte insett att alla vill ha 3,5mm plugg på telefonen Nokia verkar ju vara på det tåget nu iaf. med 5310 och N95 8GB. Blir så less på att tillverkare vill kränga sina egna tillbehör. Dock kommer vi få se mini-usb som standard snart, tack för det Kina. Vet någon om W890 har autofocus?

Vet inte om det var du som spred det här skitsnacket förra gången också. Men du får gärna berätta på vilket sätt en 3.5mm plugg direkt i telefonen skulle vara bättre än nuvarande lösning med 3.5mm plugg i handsfreen som levereras med telefonen.
Skillnaden mot Nokia är att du kan använda handsfree-micen med vilka hörlurar som helst..

"Tycker fortfarande att det är jobbigt att Nokia inte insett att alla vill ha en 3,5mm plugg på handsfree-sladden, SE verkar ju vara med på det tåget nu iaf."

Ta reda på fakta före du snackar skit är du snäll, det enda du bidrar till (medvetet?) är att skapa förvirring med förvridna sanningar.

Klart som fan att det bör vara en 3,5mm till lurar, iaf om det är en sk. Walkman-telefon. Ingen nackdel att ha det på alla, eftersom det är gängse lurstandard. Det är enkelt.

Postad 02 March 2008 - 20:53

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Hej,

Jepp, USB. Jag är i masslagringsläget, telefonen hittas av mediamanager, men bara telefonminnet...
Kan inte hitta någonstans var jag ändrar det?

Har även provat telefonläge, samt mediaöverföring (som vore logiskt), men dessa funkar inte

Inte för att det hjälper dig men det funkar här med masslagringsläget för mig. Man fick upp en dialogruta om att man skulle namnge de olika minnea, jag började namnge min telefon sen poppade minneskortet upp lite efter i Mediamanager. Slutade med att jag bara namngett minneskortet. Tror inte jag ser telefonminnet faktiskt. Kan ju vara så att det blev tvärtom för dig.

Postad 03 March 2008 - 17:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Då har jag äntligen fått min ;) är just nu på laddning så blir perfekt tills man kommer hem efter dagens hockey match :)
Kan ju säga att den är nog faan 1000 ggr snyggare och gedigare än min w880 B)

Postad 03 March 2008 - 19:37

tager
  • tager
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Tycker fortfarande det är jobbigt att SE inte insett att alla vill ha 3,5mm plugg på telefonen Nokia verkar ju vara på det tåget nu iaf. med 5310 och N95 8GB. Blir så less på att tillverkare vill kränga sina egna tillbehör. Dock kommer vi få se mini-usb som standard snart, tack för det Kina. Vet någon om W890 har autofocus?

Vet inte om det var du som spred det här skitsnacket förra gången också. Men du får gärna berätta på vilket sätt en 3.5mm plugg direkt i telefonen skulle vara bättre än nuvarande lösning med 3.5mm plugg i handsfreen som levereras med telefonen.
Skillnaden mot Nokia är att du kan använda handsfree-micen med vilka hörlurar som helst..

"Tycker fortfarande att det är jobbigt att Nokia inte insett att alla vill ha en 3,5mm plugg på handsfree-sladden, SE verkar ju vara med på det tåget nu iaf."

Ta reda på fakta före du snackar skit är du snäll, det enda du bidrar till (medvetet?) är att skapa förvirring med förvridna sanningar.

Faktum är att många tycker att de medföljande lurarna till SE's walkman modeller suger, därav vill man använda andra lurar och eftersom kabeln till andra lurar oftast är längre så resulterar detta i en låååång ###### stump som hänger. Om du inte varit så dryg och googlat istället så inser du att Nokia faktiskt har handsfreetillbehör med inbyggd hörlursplugg, däremot saknar SE det omvända (iaf som originaltillb.) En hel del föredrar också att hålla mobilen i ena handen samtidigt som de snackar i headset, varför en 3,5mm plugg direkt i luren kan vara att föredra.

För det första har jag endast hört positiva omdömen av SE's walkman lurar, om man jämför andra mobiltillverkares hörlurar eller tredjepartslurar i samma utförande (in-ear) som kostar under 500kr för enbart lurarna. Och dessutom har jag själv sett många tredjepartslurar där deras kabel är rätt kort men de levererar med en förlängningskabel som gör den till normallängd. Men vi kanske pratar helt olika kundgrupper, jämför man med ett par "vanliga" lurar i 2000kr-klassen förstår jag att du tycker SE's suger.

Om du läser orginalposten igen så ser du att han är less på att tillverkare bara ska kränga sina egna saker för att tjäna mer pengar. Och som du skriver finns det tillbehör till Nokia för att få samma funktion som SE levererar med sina telefoner gratis. Jag förstår inte varför man då ska gnälla på att de som gör det gratis är giriga men de som tar betalt är mycket bättre..

Och att folk vill gå och hålla i sin mobiltelefon medans de pratar i handsfree har jag inte förstått riktigt, men visst, jag har sett det. Fast jag förstår inte varför man skulle föredra 3,5mm plugg direkt då som du skrev i sista meningen? Det innebär ju dessutom att man måste köpa till extra tillbehör..

Postad 05 March 2008 - 12:13

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Någon som vet var man, redan nu, kan få tag på en brun?

Någon som vet var man, gärna nu, men även senare, kan få tag på en svart? Beställa utomlands eller något.

Tack!

Niclas

Postad 05 March 2008 - 12:15

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Den bruna släpps (enligt Katshing) den 25:e mars.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.