Smartwi eller Future cardsplitter?
61 svar till detta ämne
Postad 14 August 2010 - 13:07
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Tack för länkningen ovan..
Det hade varit mycket intressant om du hade provat med en cardcaster för att göra en jämförelse till oss här och se vad du tycker. Eller är det någon som gjort jämförelse? Den har ju bara en version och man slipper hålla på med olika firmwares.
Ja, det hade verkligen varit intressant men blir ju lite dyrt att bara skaffa en cardcaster för en jämförelse. Funderar på att byta ut Dilog boxen till nåt annat men ska ge det en chans till och kontakta supporten på SmartWi först för att se om dom möjligtvis har nån annan lösning på problemet.
Postad 24 August 2010 - 10:50
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Nån som kan rekommendera en digitalbox med kortläsare som fungerar bra ihop med SmartWi? gärna en lite billigare sådan då jag ska använda den som en extra box.
Redigerat av Mentos, 24 August 2010 - 10:51.
Postad 24 August 2010 - 12:10
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Nån som kan rekommendera en digitalbox med kortläsare som fungerar bra ihop med SmartWi?
För det första bör du ju tala om vad den ska vara till, Marksänt, Kabel-Tv eller Satellit. För det andra så börjar marksändningar i DVB-T2 nu till hösten (SÖK på just DVB-T2 uppe till höger för mer info!), så det är nog dumt att köpa ny box för marksändningar nu eftersom boxar med DVB-T2 mottagare inte finns ännu. Och för det tredje så är det t ex Comhems HD-sändningar du är ute efter, så måste du ha en av Comhems egna boxar, annars funkar det inte, vare sig med eller utan SmartWi.
Postad 24 August 2010 - 13:17
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
För det första bör du ju tala om vad den ska vara till, Marksänt, Kabel-Tv eller Satellit. 
Det är satellit, har Canal Digital och deras HD-box (Sagem HD ITSD81) och på den funkar SmartWi redan kanonbra så jag behöver bara en extrabox som jag kan använda min klient till. Har redan provat en Dilog box som tyvärr inte fungerade alls med SmartWi (även efter firmware uppdatering) så tips på en sådan mottages gärna.
Postad 25 August 2010 - 15:43
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Har nu fått hem min SmartWi och testat den lite, dock har jag problem med min ena digitalbox som inte verkar vilja fungera ihop med SmartWi. Den box jag har problem med är en "Dilog DT-358" och efter att jag satt i klienten/kortet händer absolut ingenting. Min andra box, HD-boxen från Canal Digital (Sagem HDITSD81) fungerar klockrent med alla 3 klienterna.
Blev rekommenderad att ladda hem firmware v.2.52 till mastern som tydligen skulle fixa problemet med Dilog boxen/boxarna men utan resultat efter att ha testat detta.
Nån mer som använder den här Dilog boxen tillsammans med SmartWi och får ni det att fungera i så fall?
Jag har bl.a en Dilog DT355 (tror den är likvärdig 358'an) ihop med SW och det fungerar klockrent sedan över ett år tillbaka. Aldrig några problem. Har SW vers.8 och fw 2.39...... har du även pairat korten med mastern efter flashen av densamma? lycka till
Postad 25 August 2010 - 15:51
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Jag har bl.a en Dilog DT355 (tror den är likvärdig 358'an) ihop med SW och det fungerar klockrent sedan över ett år tillbaka. Aldrig några problem. Har SW vers.8 och fw 2.39...... har du även pairat korten med mastern efter flashen av densamma? lycka till
Ok, det var ju märkligt. Ja, jag har pairat korten även efter fw uppdateringen av mastern men det händer absolut ingenting när jag sätter i kortet/klienten i boxen så jag har mer eller mindre gett upp hoppet om att få det och fungera.
Postad 25 August 2010 - 16:10
alfista
-
alfista
-
Veteran
-
-
2230 inlägg
Tycker inte det är så märkligt att du inte får det att funka om du kör en satellitbox (OK, kanske en combo, men programkortet är ju för satellitdelen) och en markbox (Dilog DT-35x är bara för marksänt).
Postad 25 August 2010 - 16:59
Nightelf
-
Nightelf
-
Användare
-
-
148 inlägg
Tycker inte det är så märkligt att du inte får det att funka om du kör en satellitbox (OK, kanske en combo, men programkortet är ju för satellitdelen) och en markbox (Dilog DT-35x är bara för marksänt).
-Doh,....självklart! lol
Postad 25 August 2010 - 20:07
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Problem solved. Tack
Postad 30 August 2010 - 21:22
Stavve58
-
Stavve58
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej alla!
Efter ett par års ständig kamp och svärande med Smart Wi köpte jag i förra veckan en Cardcaster. Fick hem prylarna idag, bara att tuta och köra. Funkar t o m klockrent på min gamla Sagem PVR6240 som jag har kvar i reserv. Min DTR94250 är på garantirep. (hårddisken?). Jag kör Cardcastern på en CA-modul, en Sagem ITW72 och PVR'en. Mitt hus går i vinkel, och jag måste sätta centralenheten så signalen inte behöver gå genom dubbla ytterväggar, annars inga bekymmer. Cardcaster verkar mycket lovande!
Mvh Stavve
Postad 31 August 2010 - 16:20
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3945 inlägg
Efter ett par års ständig kamp och svärande med Smart Wi köpte jag i förra veckan en Cardcaster.
Quanta Costa, och inkl. hur många enheter, och inkl. frakt, och varifrån, länk, Tack!
Redigerat av anderswillhelmsson, 31 August 2010 - 16:20.
Postad 31 August 2010 - 17:37
sasor
-
sasor
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Quanta Costa, och inkl. hur många enheter, och inkl. frakt, och varifrån, länk, Tack! http://splitworks.se/ 1195 eller 1575 beroende hur många kort du behöver.
Redigerat av sasor, 31 August 2010 - 18:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|