Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Stativare eller golvhögtalare?

60 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2007 - 14:59

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag tycker att ett par snygga stativare med snygga stativ ser snyggare ut än ett par snygga golvare (gillar ordet "snygg" ;) ). En av anledningarna till att jag sålde mina golvare och kör stativare numera. Självklart så var ljudet den största anledningen till att stativarna fick bo kvar.
Om du har möjlighet att bygga ett par stativ-högtalare och matchande stativ själv så kan du spara ganska mycket pengar. Samtidigt så kan du välja form, färg och design på både hgt. och stativen när du snickrar ihop dem själv.

DIY stativare jag kan rekomendera är HFLS-1 och Acoustic Phase, info om dessa hittar du på: http://www.hifikit.se/

Mvh Tony

Postad 12 November 2007 - 16:52

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tackar för inputen mr Tony, men tror inte att jag har tid att bygga högtalare som läget ser ut nu. Stativ däremot har jag redan planer på.

Postad 12 November 2007 - 17:54

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
OK.

Vad har du för planer på stativ? Nu blev jag nyfiken :) :D

Mvh Tony

Postad 12 November 2007 - 19:53

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Inget jätteavancerat ,har sett de som SonatAArcticA har i sitt galleri och tycker de ser stilrena ut. Han ska ha mycket credit för dem. Enkla kanske, men ofta är det enkla det som blir stilrent tycker jag själv. Funderar lite på att i bottenplattan borra hål för mindre bultar som låses med mutter på undersidan. Detta kanske kunde bli någon form av inbyggda spikes. Sen har man alltid lite ideér men om de omsätts i verkligheten återstår att se. :)

Postad 12 November 2007 - 20:02

Unregisteredb1b428d9
  • Unregisteredb1b428d9
  • Mästare

• 2714 inlägg
  • 0
Postad bild

Dom är riktigt sköna annars, billiga med 695kr på fyndborsen.se

Postad 13 November 2007 - 11:57

Unregistered0c078b54
  • Unregistered0c078b54
  • Beroende

• 1421 inlägg
  • 0
De Widescreen föreslår äger jag! Oavsett pris så är de dom snyggaste jag har stött på vilket var en stor faktor till att jag köpte dom. Har mina B&W 601 S3 på dom (som frontar) och det ser hur bra som helst. Sen att dom är mkt billiga gör inte saken sämre. Mina högtalare hamnar på en mkt bra lyssningshöjd från MIN soffa.

Postad 13 November 2007 - 18:22

Unregistered08bad824
  • Unregistered08bad824
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
köpte ett par dynavoice magic f-6 på prov. gud vad jag blev imponerad av det ljudet. dem behåller jag ett bra tag. :P

kör dem bara till musik både lugn och hårdrock. de funkar utmärkt.
kör dem med yamaha cd samt 2-kanalsförstärkare.

läs Bild och ljuds omdöme så förstår du.

Postad 13 November 2007 - 19:01

Jaded
  • Jaded
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Är lite nyfiken har du kommit fram till vad du ska ha ännu??
Det verkar som att du har bestämmt dig för ett par stativare iallafall.

Postad 13 November 2007 - 19:59

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Ja det lutar åt stativare, bronze b2 eller audio pro level ligger bra till. B&W vad jag inne lite på också. Kollar beg. marknaden lite. har väl insett att man kan hitta bra där som är ett par år för bra pris. I stället för att köpa lite billigare nya. Får komplettera med sub längre fram. Tips på bra sub för musik någon? Detta med golvare- stativare är inte så lätt att bena ut. Väldigt personligt, estetiskt och utrymmesmässigt som spelar in. Detta är vad jag tror kommer passa mig just nu. Som jag nämnt tidigare i denna tråden har min 9211-stärkare fått mig intresserad i att lyssna mer på detta "öppna" ljud jag fått. Jag kanske har "basat" av mig vad vet jag. Lyssna på musik är ju så personligt att man inte kan säga att något är fel, bara att man tycker annorlunda. Bla,bal,bla snacka om att jag svävar iväg, sov illa inatt. :P

Postad 15 November 2007 - 11:16

Unregistered1ee0a150
  • Unregistered1ee0a150
  • Forumräv

• 541 inlägg
  • 0

Ja det lutar åt stativare, bronze b2 eller audio pro level ligger bra till. B&W vad jag inne lite på också. Kollar beg. marknaden lite. har väl insett att man kan hitta bra där som är ett par år för bra pris. I stället för att köpa lite billigare nya. Får komplettera med sub längre fram. Tips på bra sub för musik någon? Detta med golvare- stativare är inte så lätt att bena ut. Väldigt personligt, estetiskt och utrymmesmässigt som spelar in. Detta är vad jag tror kommer passa mig just nu. Som jag nämnt tidigare i denna tråden har min 9211-stärkare fått mig intresserad i att lyssna mer på detta "öppna" ljud jag fått. Jag kanske har "basat" av mig vad vet jag. Lyssna på musik är ju så personligt att man inte kan säga att något är fel, bara att man tycker annorlunda. Bla,bal,bla snacka om att jag svävar iväg, sov illa inatt. :D

Jag köpte ett par B&W DM601 S3, begagnade, för 1800:-... de spelar löjligt bra för det priset. Kolla runt på begagnatmarknaden, kan varmt rekommendera dessa högtalare.
//M

Postad 27 November 2007 - 19:17

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tänkte om någon var nyfiken meddela att det blev ett par begade monitor audio bronze b2. Det lilla jag har hunnit spela låter de riktigt bra. Kanske får komplettera med sub i framtiden, men än så länge klarar de sig bra själva. Spelar rent och fint med förvånansvärt mycket bas. Låter mycket bättre än mina gamla proson. Snärtigare i basen och klarare i de andra registren. Konstigt vore väl annars. Tack för input under resans gång. Rock on!

Bifogad fil(er)

Redigerat av Ace of spades, 27 November 2007 - 20:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.