Mest underskattade spelen genom tiderna?
118 svar till detta ämne
Postad 18 December 2007 - 00:22
Ryssen
-
Ryssen
-
Användare
-
-
104 inlägg
Det har helt enkelt bara inte prisats nog för sin storhet. 
Av den stora massan eller av spelkriker? eller rent av "utmärkelse"-mässigt? Verkar ju uppenbart att det finns en hel del smygare där ute. Har själv inte riktigt gett det chansen men det verkar ju uppenbart att jag måste pröva igen. Har i princip bara startat upp det och avfärdat. Lovar att jag ska ta upp det igen om någon lovar mig att prova Goblins 3 som jag verkar vara den enda som spelat.  (NEJ, inte Ghosts´n Goblins 3) Edit: Eftersom man skriver så sakta så har det som vanligt kommit ett nytt inlägg som helt förändrar ens bild av verkligheten...
Redigerat av Ryssen, 18 December 2007 - 00:27.
Postad 18 December 2007 - 00:31
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Det har helt enkelt bara inte prisats nog för sin storhet.  Av den stora massan eller av spelkriker? eller rent av "utmärkelse"-mässigt? Verkar ju uppenbart att det finns en hel del smygare där ute. Har själv inte riktigt gett det chansen men det verkar ju uppenbart att jag måste pröva igen. Har i princip bara startat upp det och avfärdat. Lovar att jag ska ta upp det igen om någon lovar mig att prova Goblins 3 som jag verkar vara den enda som spelat. (NEJ, inte Ghosts´n Goblins 3)
Edit: Eftersom man skriver så sakta så har det som vanligt kommit ett nytt inlägg som helt förändrar ens bild av verkligheten...
Kommer inte ihåg om jag spelat det men jag har däremot läst om det i någon Amiga/Atari tidning.
Postad 18 December 2007 - 08:49
demigod
-
demigod
-
Användare
-
-
151 inlägg
som ray säger.. shenmue shenmue shenmue!!
Postad 18 December 2007 - 09:45
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Hör hemma i en närbesläktad tråd "Mest överskattade spelen genom tiderna?"  Aja, tyckena är olika  Men jag minns när jag verkligen VILLE tycka om Shenmue II, körde tiotals timmar, sen en eftermiddag när jag för 1000:e gången sprang genom staden och tittade på klockan så pausade jag och stirrade in i skärmen katatoniskt 10 minuter.... Då tänkte jag "Nej!".... Spelet snurrade aldrig mer i boxen.....
Postad 18 December 2007 - 11:41
xxManiacxx
-
xxManiacxx
-
Forumräv
-
-
519 inlägg
Penguin Adventure på MSX2 var den mest charmig, rolig och spännande spel jag har spelat hittils. Jag undrar om någon här har spelat den ?
Japp det har jag
Postad 18 December 2007 - 11:46
Unregistered710b3906
-
Unregistered710b3906
-
Veteran
-
-
2199 inlägg
Boogerman till Megadrive och Snes, lätt en stor klassiker för mig.
Postad 18 December 2007 - 13:43
Unregistered6675e297
-
Unregistered6675e297
-
Forumräv
-
-
921 inlägg
Zoile: hehe, ja Krogoth för TA:s Core va ju helt sannslös, jag blev helt förskräckt när denna super unit kom.
Jag va alltid ARM(good guys) och polaren va Core(Bad guys).
Men ett 50 tal Fidos blandat med Pelikans så var man home safe i alla lägen  .
Angående Total Annihilation 2, yes, såklart menar jag Supreme Commander.
Det är väl dock bara ett annat namn på uppföljaren?
// Cineoholic
Postad 18 December 2007 - 13:46
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Angående Total Annihilation 2, yes, såklart menar jag Supreme Commander. Det är väl dock bara ett annat namn på uppföljaren?
Spelet heter Supreme Commander och är en "själslig" uppföljare till TA, men det är inte "TA2" även om säkert dom flesta insatta förstår vad du menar med TA2.
Postad 18 December 2007 - 17:14
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Har en lista på underdogs...
1. Outcast
2. Beyond good and evil
3. Okami
4. Freedom force
5. Homeoworld
6. Anachronox
... utan inbördes ordning.
Postad 18 December 2007 - 17:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Just det ja. Okami sålde typ ingenting trots recensionerna. Får hoppas på Wii versionen.
Postad 18 December 2007 - 17:30
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Hör hemma i en närbesläktad tråd "Mest överskattade spelen genom tiderna?" 
Aja, tyckena är olika 
Men jag minns när jag verkligen VILLE tycka om Shenmue II, körde tiotals timmar, sen en eftermiddag när jag för 1000:e gången sprang genom staden och tittade på klockan så pausade jag och stirrade in i skärmen katatoniskt 10 minuter.... Då tänkte jag "Nej!".... Spelet snurrade aldrig mer i boxen.....
som sagt, en del gillar bra spel med bra story, andra gillar kasta granater och springa runt i ett mulet kommunist ryssland och skjuta soldater i timmar i sträck  .
Postad 19 December 2007 - 10:40
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Aja, tyckena är olika 
Men jag minns när jag verkligen VILLE tycka om Shenmue II, körde tiotals timmar, sen en eftermiddag när jag för 1000:e gången sprang genom staden och tittade på klockan så pausade jag och stirrade in i skärmen katatoniskt 10 minuter.... Då tänkte jag "Nej!".... Spelet snurrade aldrig mer i boxen.....
som sagt, en del gillar bra spel med bra story, andra gillar kasta granater och springa runt i ett mulet kommunist ryssland och skjuta soldater i timmar i sträck .
Hey! I löööv great storytelling! Dessutom vore det som att skjuta på mina landsmän om man skulle vilja krossa tyskarna Sa inte att jag tyckte illa om spel med bra story, bara att jag tyckte illa om Shenmue!  (In your face). Skämt åsido, försökte verkligen tycka om Shenmue. Just p.g.a att jag gillar just storrytelling. Men som sagt, efter att spenderat 20 timmar och tröttnat på att bära böcker, springa genom staden för att träffa någon ett visst klockslag, sammla figurer osv. så pausade jag spelet och kände "Nej, jag har inte roligt....." Dessutom känslan (nu i efterhand) av att säcken kanske aldrig kommer att knytas i serien är lite B. Sorry mate!  Blev lite OT, så jag får skriva att jag tycker Runaway och Runaway 2: Dream of the Turtle har fått alldeles för lite uppmärksammhet! underbara äventyr ingen bör missa!
Redigerat av Unregistered40880, 19 December 2007 - 11:27.
Postad 19 December 2007 - 12:01
andjo082
-
andjo082
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Med tanke på hur ofta detta spel nämns i tråden om de mest överskattade spelen är det väl bäst att ta med det här också: Halo CE. Spelet fick visserligen bra recensioner när det kom men sågades av många (data)spelare som gömde sig bakom argumentet "FPS skall spelas med mus och tangentbord", istället för att ge spelet en ordentlig chans (dvs lira på Legendary  ).
Postad 19 December 2007 - 12:06
demigod
-
demigod
-
Användare
-
-
151 inlägg
Aja, tyckena är olika 
okej vad tråkigt, enligt mig har du missat spelhistoriens bästa:) (möjligtvis efter RE4) kanske var det för att jag spelade shenmue I på dreamcast, och hur sjukt imponerande allt var. storyn som verkligen fick mig att kämpa, och vilja komma vidare! om man spelar shenmue II innan så förlorar man nog mycket, och dessutom var spelet inte lika imponerande på xbox, som några år tidigare, på dc. jag tycker synd om dig
Postad 19 December 2007 - 12:51
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
okej vad tråkigt, enligt mig har du missat spelhistoriens bästa:) (möjligtvis efter RE4)
kanske var det för att jag spelade shenmue I på dreamcast, och hur sjukt imponerande allt var. storyn som verkligen fick mig att kämpa, och vilja komma vidare!
om man spelar shenmue II innan så förlorar man nog mycket, och dessutom var spelet inte lika imponerande på xbox, som några år tidigare, på dc.
jag tycker synd om dig 
Håller med om RE4! Håller med om att det säkert var ett mindre grafiskt genombrott på dreamcasten. Shenmue II var stämmningsfullt. Men det saknade något, var kanske för "japanskt" för mig. Minns att KotOR som kom lite senare trollband mig totalt. Tyck inte synd om mig, bytte bort det mot Crimson Skies: High Road to Revenge då det begav sig. Körde online nätterna lång! Ett ritkgit underskattat spel!  Går inte att jämför liren egentligen men ändå
Postad 19 December 2007 - 12:58
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Med tanke på hur ofta detta spel nämns i tråden om de mest överskattade spelen är det väl bäst att ta med det här också: Halo CE. Spelet fick visserligen bra recensioner när det kom men sågades av många (data)spelare som gömde sig bakom argumentet "FPS skall spelas med mus och tangentbord", istället för att ge spelet en ordentlig chans (dvs lira på Legendary ).
Många datorspelare (mig själv inkluderad) såg fram emot det kanske bästa fps spelet på den tiden men när Microsoft sen köpte exklusivitet så visste iaf jag att det inte skulle bli samma spel (vilket visade sig stämma). En tid efter detta fick man reda på att även Kotor skulle bli ett "Only for Xbox" och besvikelsen var väldigt stor, även om det skulle komma en konvertering (vilket det ju senare gjorde) så skulle den inte vara speciellt anpassad för pc. Det visade sig att i fallet Kotor så behövde man inte oroa sig för på alla sätt och vis så var det ett pc spel trots konsolarvet. Jag kan inte säga detsamma om Halo och det spel som till slut kom var mediokert även om det kanske var det bästa till konsol. Men att säga att det är världens bästa fps spel är att verkligen överskatta spelet. Nej jag kan inte på något vis se detta som ett underskattat spel, spelet är vida känt så jag förstår inte riktigt hur du resonerar? Att vissa inte anser att det är så bra som alla andra (uppenbarligen) tycker det är visar snarare på att dessa spelat spel som är betydligt bättre än Halo  .
Postad 19 December 2007 - 17:08
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1097 inlägg
Håller med föregående talare. Halo CE är ett av de bästa fps:en jag spelat på konsol (om man inte räknar metroid prime-serien förstås), just för att det gick enkelt att spela, kontrollen var bra och det var inte omöjligt att sikta i steget så att säga. Detta har jag dock redan nämnt, ska inte upprepa mig. Däremot är CE INTE så bra att det går att jämföra med många fps som finns på PC, inte på grund av styrningen utan helt enkelt pga att det inte är lika välgjort, varierande och gripande som t.ex Half life 1 och 2.
Men det är inte konstigt att Haloserien blivit så hypad som den blivit, M$ gör som de vill. Vill de hypa ett spel, ser de till att det blir hypat, se bara på den massiva reklamkampanj i TV dagarna före release. Jag såg i sedvanlig ordnig scrubs och spin city på tv6 kvällen före release och reklamen för Halo3 gick två gånger i varje reklampaus! Alltså typ 8-10 reklamer i timmen! Förstå om t.ex Bioschock fått samma marknadsföring (ett bättre spel IMO). Hur hade sförsäljningssiffrorna sett ut då?
Postad 19 December 2007 - 18:18
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Men det är inte konstigt att Haloserien blivit så hypad som den blivit, M$ gör som de vill. Vill de hypa ett spel, ser de till att det blir hypat, se bara på den massiva reklamkampanj i TV dagarna före release. Jag såg i sedvanlig ordnig scrubs och spin city på tv6 kvällen före release och reklamen för Halo3 gick två gånger i varje reklampaus! Alltså typ 8-10 reklamer i timmen! Förstå om t.ex Bioschock fått samma marknadsföring (ett bättre spel IMO). Hur hade sförsäljningssiffrorna sett ut då?
Halo 3 har dock inget att göra med att Haloserien blivit hypad. Den blev hypad pga första spelets framgång. Mycket tack vare att det är ett bra spel, hade inte gått att hypa det annars. Visst att det sedan launchades med xboxen som dess killerapp men det var hypat redan långt innan marknadsföringen. T o m PC spelarna hypade upp det innan de visste att det skulle komma till Xbox som Jack sa. Sen att det blev så mycket marknadsföring kring spelet nu är mindre konstigt. MS vet att det är ett säkert kort att lägga marknadsföringspengar på eftersom de vet att flera miljoner kommer köpa det. Jag såg faktiskt Uncharted i TV häromdagen, vet att Sony marknadsfört det rätt friskt. Är det då Sony som är usla på att marknadsföra eller vad är det som gör att det säljer 1/50 av Halo 3? Det har även fått bra recensioner, bra forumkritik etc. Samma med Bioshock, och inte heller det har sålt i närheten av samma mängder som Halo 3. Vad gör ett spel underskattat och förbisett (och jag är 100% säker på att det inte bara har med marknadsföring att göra för isåfall hade "M$" kunnat marknadsföra alla sina spel så de blev miljonsäljare)?
Postad 19 December 2007 - 22:15
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Men det är inte konstigt att Haloserien blivit så hypad som den blivit, M$ gör som de vill. Vill de hypa ett spel, ser de till att det blir hypat, se bara på den massiva reklamkampanj i TV dagarna före release. Jag såg i sedvanlig ordnig scrubs och spin city på tv6 kvällen före release och reklamen för Halo3 gick två gånger i varje reklampaus! Alltså typ 8-10 reklamer i timmen! Förstå om t.ex Bioschock fått samma marknadsföring (ett bättre spel IMO). Hur hade sförsäljningssiffrorna sett ut då? Halo 3 har dock inget att göra med att Haloserien blivit hypad. Den blev hypad pga första spelets framgång. Mycket tack vare att det är ett bra spel, hade inte gått att hypa det annars. Visst att det sedan launchades med xboxen som dess killerapp men det var hypat redan långt innan marknadsföringen. T o m PC spelarna hypade upp det innan de visste att det skulle komma till Xbox som Jack sa.
Sen att det blev så mycket marknadsföring kring spelet nu är mindre konstigt. MS vet att det är ett säkert kort att lägga marknadsföringspengar på eftersom de vet att flera miljoner kommer köpa det.
Jag såg faktiskt Uncharted i TV häromdagen, vet att Sony marknadsfört det rätt friskt. Är det då Sony som är usla på att marknadsföra eller vad är det som gör att det säljer 1/50 av Halo 3? Det har även fått bra recensioner, bra forumkritik etc. Samma med Bioshock, och inte heller det har sålt i närheten av samma mängder som Halo 3. Vad gör ett spel underskattat och förbisett (och jag är 100% säker på att det inte bara har med marknadsföring att göra för isåfall hade "M$" kunnat marknadsföra alla sina spel så de blev miljonsäljare)?
Smaken givetvis  , jag delar nog inte andras smak när det kommer till hur ett spel i första person ska vara och antagligen därför tycker jag inte Halo är så bra som de flesta tycker. Ska jag vara ärlig så tycker jag nog mer om Killzone trots att det spelet inte flyter på lika bra som Halo gör på Xbox. Halo känns för repetivt och när sen de ******** Flood kom in i bilden så blev jag grymt besviken. Halo utan Flood hade varit betydligt bättre och jag stör mig något enorm på spel som använder detta sätt att göra spelet svårare. Ja Uncharted har man sett en hel del på tv nu men jag tror inte att detta spel tilltalar alla vilket ju Halo kan tänkas göra. Det spel som garanterat kommer sälja bra är nog Mgs4 när det väl kommer.
Postad 20 December 2007 - 01:10
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Smaken givetvis 
Frågan gällde ju då generellt (inte riktad mot dig), varför vissa spel som får bra kritik bombar, medan andra blir miljonsäljare. Det faller ju iallafall inte enbart på marknadsföring. Smaken såklart, men jag tror inte folk vet själva vad de gillar/borde gilla när de köper 50 Cent istället för Okami Ska jag vara ärlig så tycker jag nog mer om Killzone trots att det spelet inte flyter på lika bra som Halo gör på Xbox. Halo känns för repetivt och när sen de ******** Flood kom in i bilden så blev jag grymt besviken.
Seriously? Killzones mellannamn är ju repetitivt  . Spelade det för några månader sedan så jag har det färskt i minnet. HEEELLGAAST! TAKE COVVAAAAH. Ok, mer varierade miljöer.. men när det bara finns typ 3 fiender fast med olika vapen så blir det lätt aaaaaaningen tröttsamt. Varvade det dock och spelar fortsättningen på PSP nu Halo har iaf lite fordon, fler vapen och fler fiender (med AI inprogrammerad) som varierar det lite.
Postad 20 December 2007 - 01:53
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
Ett otroligt vackert spel som är så gudomligt bra som nästan ingen vet om är Terranigma till SNES... Tom Stockholm är med i det spelet fast det heter Storkholm  ... jag tycker alla som gillar gamla RPG såsom Zelda eller Secret of Mana skall spela detta spel, ni kommer bli hänförda =) tro mig!
Postad 20 December 2007 - 02:11
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Grr, Zelda är inget RPG!
Postad 20 December 2007 - 06:58
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
Smaken givetvis  Frågan gällde ju då generellt (inte riktad mot dig), varför vissa spel som får bra kritik bombar, medan andra blir miljonsäljare. Det faller ju iallafall inte enbart på marknadsföring. Smaken såklart, men jag tror inte folk vet själva vad de gillar/borde gilla när de köper 50 Cent istället för Okami
Ska jag vara ärlig så tycker jag nog mer om Killzone trots att det spelet inte flyter på lika bra som Halo gör på Xbox. Halo känns för repetivt och när sen de ******** Flood kom in i bilden så blev jag grymt besviken. Seriously? Killzones mellannamn är ju repetitivt . Spelade det för några månader sedan så jag har det färskt i minnet. HEEELLGAAST! TAKE COVVAAAAH. Ok, mer varierade miljöer.. men när det bara finns typ 3 fiender fast med olika vapen så blir det lätt aaaaaaningen tröttsamt. Varvade det dock och spelar fortsättningen på PSP nu
Halo har iaf lite fordon, fler vapen och fler fiender (med AI inprogrammerad) som varierar det lite.
vet inte riktigt vad jag ska säga om killzone, PS2 versionen fick ju inte så bra kritik precis.Ungefär som att Daffy Duck på vilda äventyr skulle bli jättecoolt bara pga att grafiken har blivit bättre.
Postad 20 December 2007 - 07:13
DanielSchenström
-
DanielSchenström
-
Beroende
-
-
1102 inlägg
Själv tycker jag att Killzones svagheter är två: Det var för långt och det var verkligen det ultimata i urvattnad grå grafik. Som shooter spelmässigt var det helt klart kompetent men det hjälper inte när man är trött på det redan halvvägs.
Jag går själv aldrig på betyg när det gäller att bedöma spel, utan läser recensioner som beskriver hur spelen spelas, vad som de tycker är bra och dåligt och om möjligt så försöker jag testa det själv. Jag har aldrig hittat en recensent vars smak varit identisk med min och det finns spel som jag tycker är superroliga som fått dåliga betyg och tvärtom.
Det man hoppas när uppföljare görs, både till bra eller dåliga eller medelspel är ju att utvecklarna lyssnat på främst den negativa kritiken så de kan åtgärda de delarna.
Även uppföljare till dåliga spel kan överraska en, och spelserier tenderar ju att till skillnad från filmer förbättras med varje del då den tekniska kompetensen ökat, nya verktyg kommit ut på marknaden och spelutvecklarna hela tiden försöker bräcka varandra.
Postad 20 December 2007 - 08:34
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Även uppföljare till dåliga spel kan överraska en, och spelserier tenderar ju att till skillnad från filmer förbättras med varje del då den tekniska kompetensen ökat, nya verktyg kommit ut på marknaden och spelutvecklarna hela tiden försöker bräcka varandra.
Sen utvecklarna i dagens läge ganska snabbt blir varse via diverse forum och andra kanaler vad de gjorde "fel" enl. konsumenterna är ju heller ingen nackdel när de slipar på uppföljare:)
Postad 20 December 2007 - 08:52
demigod
-
demigod
-
Användare
-
-
151 inlägg
okej vad tråkigt, enligt mig har du missat spelhistoriens bästa:) (möjligtvis efter RE4)
kanske var det för att jag spelade shenmue I på dreamcast, och hur sjukt imponerande allt var. storyn som verkligen fick mig att kämpa, och vilja komma vidare!
om man spelar shenmue II innan så förlorar man nog mycket, och dessutom var spelet inte lika imponerande på xbox, som några år tidigare, på dc.
jag tycker synd om dig 
Håller med om RE4!
Håller med om att det säkert var ett mindre grafiskt genombrott på dreamcasten. Shenmue II var stämmningsfullt. Men det saknade något, var kanske för "japanskt" för mig. Minns att KotOR som kom lite senare trollband mig totalt.
Tyck inte synd om mig, bytte bort det mot Crimson Skies: High Road to Revenge då det begav sig. Körde online nätterna lång! Ett ritkgit underskattat spel! Går inte att jämför liren egentligen men ändå 
okey okey, bara för att få det sagt tycker jag att kotor (tillsammans med mass effect) är bland det mest överskattade som finns men vi lär aldrig kunna enas om detta är jag rädd hehe
Postad 20 December 2007 - 08:58
tiaz
-
tiaz
-
Användare
-
-
129 inlägg
Helt klart Everquest (1). Har allt och mycket mer än det hypade spelet world of warcraft har men kom redan 1999. Förlorade antagligen på att de flesta inte hade internet då
Redigerat av tiaz, 20 December 2007 - 08:59.
Postad 20 December 2007 - 09:52
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
okey okey, bara för att få det sagt tycker jag att kotor (tillsammans med mass effect) är bland det mest överskattade som finns
men vi lär aldrig kunna enas om detta är jag rädd hehe
We can agree to dissagree! He he  Men jag håller med till viss del om Mass Effect, dess tekniska tillkortakommanden är oförlåtliga i vissa fall. Men jag gillar det ändå  Vilket är kul, länge sen det var ett spel som man faktiskt kunde förlåta sådana felaktigheter för att man gillade de övriga bitarna så mycket. Men KotOr? come on!
Redigerat av Unregistered40880, 20 December 2007 - 09:53.
Postad 20 December 2007 - 10:27
Paganmoon
-
Paganmoon
-
Beroende
-
-
1111 inlägg
KotOR är nog bland de bästa spelen jag nånsin spelat tror jag. Om ett spel är roligt och bra, då spelar jag alltid färdigt det, och KotOR har jag spelat igenom mer än en gång 
Riktigt rolig gameplay, underbar story... ja vad mer behöver man säga?
Nu är spelet kanske inte underskattad i sig, fick väl GOTY från lite olika håll, men däremot än mer underspelat, har flertalet gamer vänner som aldrig äns hört talas om spelet...
Mass effect däremot, ja... har jag inte fastnat för helt än, storyn verkar ju fräckt, men... **** vad jag hatar att sikta med handkontroller! Hade funkat bättre för min del om det vart KotOR stridsystem
Anywho, back on topic, KotOR uppskattad, men för okänd kanske?
Postad 20 December 2007 - 10:43
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Har alltid diggat Fallout spelen till PC. Har haft enormt mkt roligt med dom. Spel som jag i princip varit ensam i hela kompis kretsen om att gilla. Så skulle vilja flagga för att Fallout serien är underskattad.
Eller?
Mvh D
Postad 20 December 2007 - 11:33
Unregistered40880
-
Unregistered40880
-
Forumräv
-
-
865 inlägg
Hej!
Har alltid diggat Fallout spelen till PC. Har haft enormt mkt roligt med dom. Spel som jag i princip varit ensam i hela kompis kretsen om att gilla. Så skulle vilja flagga för att Fallout serien är underskattad.
Eller?
Mvh D
Absolut! Bara en sån sak att jag missade ettan visar ju på att det inte fick den exponering jag anser serien förtjänat. Var hos en polare som spelade Fallout II, sa då. "Fan va tufft spel! Vad är det för något?". Muterade monster, sex, humor, blood... Vad mer kan man begära?
Postad 20 December 2007 - 19:20
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Själv tycker jag att Killzones svagheter är två: Det var för långt och det var verkligen det ultimata i urvattnad grå grafik. Som shooter spelmässigt var det helt klart kompetent men det hjälper inte när man är trött på det redan halvvägs.
Jag går själv aldrig på betyg när det gäller att bedöma spel, utan läser recensioner som beskriver hur spelen spelas, vad som de tycker är bra och dåligt och om möjligt så försöker jag testa det själv. Jag har aldrig hittat en recensent vars smak varit identisk med min och det finns spel som jag tycker är superroliga som fått dåliga betyg och tvärtom.
Jag håller med dig, läser också recensioner för att få mig en bild av spelet men vill allra helst testa ett demo för att själv bedömma det. Killzone har visserligen också rätt så repetiva delar och väldigt få olika fiender men jag tilltalas mer av det spelet än av Halo där man mer eller mindre ensam vinner ett helt krig. Tyvär så är ju inte Ps2 rätt plattform för spelet och det som stör mest är avskalningen av grafik som ibland kan bli komsisk. Men som shooter så är det helt okej och jag störde mig inte lika mycket på det som jag gjorde i Halo när dom ökade svårighetsgraden med alla Floods. Halo kunde ha blivit så mycket bättre utan dessa enververande kryp. Jag kommer nog spela Halo 3 var det lider bara för att få reda på hur allt slutar för storyn är, trots enmansarmén, rätt så intressant. Båda spelen är bra men mot spel som Half Life 2 är dom mediokra enligt mig. okey okey, bara för att få det sagt tycker jag att kotor (tillsammans med mass effect) är bland det mest överskattade som finns
men vi lär aldrig kunna enas om detta är jag rädd hehe
We can agree to dissagree! He he Men jag håller med till viss del om Mass Effect, dess tekniska tillkortakommanden är oförlåtliga i vissa fall. Men jag gillar det ändå Vilket är kul, länge sen det var ett spel som man faktiskt kunde förlåta sådana felaktigheter för att man gillade de övriga bitarna så mycket.
Men KotOr? come on! 
Ja det är synd att den tekniska biten ska spöka för Mass Effect är det spel som jag är mest sugen på och har varit sen Bioware gick ut med info om spelet. Hej!
Eller?
Mvh D
Fallout skulle jag vilja kalla underskattat, iaf tidigare men iom att Bethesda gått ut med att de håller på med trejde delen så tror jag många fått upp ögonen för det även om Fallout 3 är i första person. Jag fick med Fallout till en pc tidning och innan dess testade jag ett demo på det eller del två, har dock inte blivit av att jag spelat det speciellt mycket. Men jag ska helt klart spela igenom båda spelen när jag har tid, har så många spel att spela men så lite tid=).
Postad 20 December 2007 - 19:32
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag håller med dig, läser också recensioner för att få mig en bild av spelet men vill allra helst testa ett demo för att själv bedömma det. Killzone har visserligen också rätt så repetiva delar och väldigt få olika fiender men jag tilltalas mer av det spelet än av Halo där man mer eller mindre ensam vinner ett helt krig. Tyvär så är ju inte Ps2 rätt plattform för spelet och det som stör mest är avskalningen av grafik som ibland kan bli komsisk. Men som shooter så är det helt okej och jag störde mig inte lika mycket på det som jag gjorde i Halo när dom ökade svårighetsgraden med alla Floods. Halo kunde ha blivit så mycket bättre utan dessa enververande kryp. Jag kommer nog spela Halo 3 var det lider bara för att få reda på hur allt slutar för storyn är, trots enmansarmén, rätt så intressant. Båda spelen är bra men mot spel som Half Life 2 är dom mediokra enligt mig.
Jag kan nog tycka att man får samma overkliga känsla i Killzone också. I Halo är man dock lite av en supersoldat med rustning och allt, i Killzone är man bara en vanlig kille. I Halo har man understöd rätt ofta (speciellt i tvåan då, inte ettan) och spelar även som The Arbiter med hans gäng. I Killzone är man (så småningom) 4 pers mot världen. Det är tur att ens medhjälpare är odödliga, om än dumma. Men röstskådespeleriet och mellansekvenserna i Killzone är oehört välgjorda. Det gör mycket för att lyfta spelet.
Postad 26 December 2007 - 12:41
Unregisterede10e9503
-
Unregisterede10e9503
-
Mästare
-
-
3928 inlägg
1. Record of Lodoss War (Dreamcast)
2. The Nomad Soul (Dreamcast)
3. Pandemonium (ps1)
4. Beyond Good And Evil (Gamecube, ps2, x-box, pc)
5. Starfox Adventures (Gamecube)
6. Kula World (ps1)
7. Summoner (ps2)
8. Summoner 2 (ps2)
Postad 18 April 2008 - 00:17
Unregistered2f11fda2
-
Unregistered2f11fda2
-
Rookie
-
6 inlägg
Company of Heroes - förmodligen det bästa strategispelet någonsin, fast inte så många pratar om det!
Postad 18 April 2008 - 10:16
Unregisteredb67e1833
-
Unregisteredb67e1833
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Arc The Lad på Playstation.
Postad 18 April 2008 - 11:51
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1097 inlägg
Company of Heroes - förmodligen det bästa strategispelet någonsin, fast inte så många pratar om det!
Sant... Det har promotats ganska hårt, men jag har inte hört mycket snack om det. Själv störde jag mig på det återanvända "Den goda Västvärlden mot det onda Ryssland"-upplägget. Det ska ju utspela sig inom en snar framtid, då hade man ju kunnat vara lite mer fantasifull med scenariot.
Postad 18 April 2008 - 13:05
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
För att ta två spel som inte nämnts än så skulle jag säga Pikmin/Pikmin 2 till gamecube.
Redigerat av basselito, 18 April 2008 - 13:07.
Postad 18 April 2008 - 14:32
izikiel
-
izikiel
-
Veteran
-
-
2254 inlägg
Sant... Det har promotats ganska hårt, men jag har inte hört mycket snack om det. Själv störde jag mig på det återanvända "Den goda Västvärlden mot det onda Ryssland"-upplägget. Det ska ju utspela sig inom en snar framtid, då hade man ju kunnat vara lite mer fantasifull med scenariot.
Är jag helt ute och cyklar, eller är inte Company of Heroes ett WWII fts? ^^ Japp det har jag 
Jag med :> msx var nog första eller andra datorn jag hade ^^
Postad 18 April 2008 - 14:42
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Company of Heroes är nu köpt. Tackar för tipset.
Blev riktigt sugen på ett RTS och jag gillar verkligen idén.
Nu är problemet bara tid att spela.
Redigerat av Unregistered5120ea9a, 18 April 2008 - 14:43.
Postad 18 April 2008 - 14:44
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Vad är ett FTS? CoH är ett RTS.
Postad 18 April 2008 - 15:53
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Postad 18 April 2008 - 16:20
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Ok, men det var väl redan sagt att det är ett RTS så det lät som han tyckte någonting annat. Eller strategispel kanske bara det var sagt...
Postad 18 April 2008 - 16:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Fastforward Time Strategy
Faked Time Strategy
Faulty Time Strategy
Fucked up Time Strategy
Futuristic Time Strategy
Möjligheterna är oändliga
Redigerat av Zoiler, 18 April 2008 - 16:29.
Postad 19 April 2008 - 12:13
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1097 inlägg
Är jag helt ute och cyklar, eller är inte Company of Heroes ett WWII fts? ^^
Förlåt mig. My bad. Tänkte på World in Conflict. Ett helt annat spel. Måste ha haft grus i ögonen när jag läste det där.. Har aldrig lirat CoH dock...
Postad 19 April 2008 - 13:29
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Förlåt mig. My bad. Tänkte på World in Conflict. Ett helt annat spel. Måste ha haft grus i ögonen när jag läste det där..
Har aldrig lirat CoH dock...
Webhallen har det för 150 kr, själv passade jag på när dom sålde det för cirka 80 kr. Hur som helst så är Company of Heroes ett av de bästa rts om man gillar realistiska sådana (finns dock saker som iaf jag stör mig på men dessa är som tur var få) så det rekommenderas helt klart till de som gillar den typen av spel.
Postad 26 April 2008 - 19:59
Lo-Fi Heroes
-
Lo-Fi Heroes
-
Forumräv
-
-
576 inlägg
Apropå Grim Fandango som är ett underbart spel (om man gillar genren) så har det blivit valt till världens bästa spel i flera tidningar, så vi kan nog avfärda att det är underskattat..
Vill gärna lägga till det första och andra Broken sword till ps1, det har det lagts ner många timmar på. Även Discworld till Ps1 är underskattat. Alla dessa spel är för fan av Grim Fandango. Dvs om man gillar problemlösning och äventyr med lite humor. Tyvärr verkar det vara en utdöende genre dessa dagar
Sen Sniper Elite till xbox/ps2 - Ett spel som måste upplevas i coop, grafiken är inte mycket att skryta med men vilken spelkänsla!
Postad 27 April 2008 - 07:42
Unregistered01e78752
-
Unregistered01e78752
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
(...)äventyr med lite humor. Tyvärr verkar det vara en utdöende genre dessa dagar 
Kan rekommendera " Jack Keane" och " Simon the Sorcerer 4" i den genren.
Postad 04 May 2008 - 09:13
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5006 inlägg
Spel som jag tycker fler borde spelat: - Freedom Force
- Beyond Good and Evil
- Outcast
- Omikron - The nomad soul
- Black Mirror
- Persona 3
- Odin Sphere
- Okami
- Final Fantasy Tactics - War of the Lions
- Disgaea 2
- Anachronox
- Wing Commander serien
- X-wing, Tie-fighter etc.
- Homeworld
- Myst 2 & 4
- Monkey Island 1, 2, 3 & 4
- Lumines
Hmm, det blev ett par ;-) *edit* Jag har visst redan postat tidigare :/. Nåja, se differensen som en komplettering då. :-)
Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 May 2008 - 09:26.
Postad 04 May 2008 - 15:39
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1846 inlägg
Spel som jag tycker fler borde spelat:
Bra lista och givetvis har man spelat några av dom=). Beyond Good and Evil, helt okej spel men lite för kort enligt mitt tycke Outcast, testat demo på och det var riktigt kul men det blev aldrig att jag skaffade det... Omikron - The nomad soul, ytterligare ett spel som jag bara testat demo på och återigen ett spel som verkar riktigt kul Wing Commander serien, helt okej serie men Privateer är nog bättre och också rätt så underskattat. Homeworld, ett av de bästa rts spelen som gjorts Monkey Island 1, 2, 3 & 4, de tre första delerna (speceillt del 2) har en humor som få spel i denna genrer kommer i närheten av X-wing, Tie-fighter etc, Tie Fighter är helt klart underskattat idag men jag är inte så säker på att det var det när det kom. Myst 2 & 4, Riven tycker många inte alls är Myst och tillhör det sämre av Myst spelen, jag har dock bara spelat Myst och Myst 3. Gillar verkligen spelen men ibland är de lite väl långsökta lösningar som krävs. Men som sagt en bra lista på spel som många helt klart borde testa om de inte spelat dom (om spelen går att få tag på fortfarande vill säga).
Redigerat av Jack of all trades, 04 May 2008 - 15:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|