Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilket spel är snyggast/bäst grafikmässigt?

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 December 2007 - 15:20

Unregistered5ba23dfd
  • Unregistered5ba23dfd
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Heavenly sword e sjukt snuggt ;)

Postad 30 December 2007 - 12:51

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Det ABSOLUT snyggaste spel jag spelat på någon konsol är Gran Turismo Prologue demot som fanns på den japanska psn tidigare (går att köpa den skarpa nu).

Helt otroligt snyggt och detaljerat och allt i härliga 1080P! Får Forza 2 att verka last-gen.... :blush:

Bifogad fil  site_gran_turismo_5_ss_204.jpg   52.04K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 December 2007 - 13:09.

Postad 30 December 2007 - 13:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är inte det att konsolen stannar i utvecklingen, det är Bill Gates som personligen gått ut med att efter två år så får spelen inte vara snyggare än något som gjorts tidigare, utan de måste också bli sämre. Detta för att inte de andra konsoltillverkarna ska bli ledsna i ögat för den stora mängd bra och snygga spel 360:n fått.

Om 2 år, då jäklar ska ni se på kassa fula spel...

Måste nog vara det mest korkade jag någonsin läst. När och var sa han det och tror du allvarligt själv på det? Bill Gate har 0 inflyttande över vad andra tillverkar gör mer 360 i fråga om grafik och NEJ den har inte nått sin peak. Se bara Gears som kördes mer eller mindre helt på 1 kärna.

Så nej det finns ingen som kan säga om PS3 eller 360 kommer han snyggast spel om 2 år nu. Och om 2 år kommer det fortfarande vara de exklusiva spelen som pressar gränserna och där går det inte att jämföra och med tanke på att GPU chipen i båda maskinerna är från samma generation så skulle jag gissa på att de kommer vara ungefär samma nivå på effekter m.m.

I övrig är Uncharted snyggast men egentligen GT:P om man kan räkna det redan. Fusk 1080p men snyggt som FAN, synd bara att P versionen är rätt tom på resten förutom grafik, tänker på fysiken då.

För övrig var nog Zoiler rätt ironisk i sitt inlägg.

Redigerat av PalmiNio, 30 December 2007 - 13:06.

Postad 30 December 2007 - 13:14

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

För övrig var nog Zoiler rätt ironisk i sitt inlägg.

Hehe precis som DanielSchenström. :blush:

Postad 30 December 2007 - 13:15

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

I övrig är Uncharted snyggast men egentligen GT:P om man kan räkna det redan. Fusk 1080p men snyggt som FAN, synd bara att P versionen är rätt tom på resten förutom grafik, tänker på fysiken då.

Jag är ingen fysikexpert men jag tyckte nog att prologuedemot var minst i klass med Forza 2.

Postad 30 December 2007 - 13:22

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Jag är ingen fysikexpert men jag tyckte nog att prologuedemot var minst i klass med Forza 2.

Fysikmässigt så går det ens inte i närheten av att jämföra forza med GT.
Sedan att GT är snyggare är en annan sak, men det beror ju på att forza är så mycket mer än att bara visa grafik.

Postad 30 December 2007 - 13:36

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Sedan att GT är snyggare är en annan sak, men det beror ju på att forza är så mycket mer än att bara visa grafik.

Bara för att klargöra en sak, har du spelat GT5:P (eller demot som fanns i den japanska psn)? Jag har spelat både det och Forza 2.

Om du INTE har spelat det (vilket jag misstänker), så kanske du inte ska uttala dig som en auktoritet....

Redigerat av Unregistered50fe2819, 30 December 2007 - 16:05.

Postad 30 December 2007 - 16:13

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat GT.P, men sett massor av videos. Det är riktigt riktigt snyggt.
Jag är heller inte en fysikexpert, men nog tycker jag att det är lite kass fysik då bilen kastas tillbaka av ett staket med pinnar och tejp.. förstör känskan lite för min del.

Postad 30 December 2007 - 16:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Bara för att klargöra en sak, har du spelat GT5:P (eller demot som fanns i den japanska psn)? Jag har spelat både det och Forza 2.

Om du INTE har spelat det (vilket jag misstänker), så kanske du inte ska uttala dig som en auktoritet....

Och jag som spelat både demot och hela kan säga att han har rätt. Fysiken är mer eller mindre helt frånvarande i spelet vilket inte är en överraskning då de själva har sagt att just på det område är Forza 2 längre fram men att de jobbar på att lägga in det i en update eller till GT5.

Där finns såklart fysik men den är inte grafisk till att börja med och inte lika djupkörd med info osv som i Forza 2. Annars tycker jag även AIn är rätt korkad, men det var rätt korkad i Forza 2 också.

Dock fortfarande sjukt snyggt.

Taget från Preview:
"That said, some things never seem to change in GT: There's still no damage to speak of when cars make contact, and the admittedly infrequent jumps still feel too floaty for our tastes (and for that matter, cars don't land off of jumps nearly as hard as it seems they should)."

Detta är den enkla och enda anledningen varför man i mina ögon är bakom Forza 2 i realism. Saker händer när två bilar kör på varandra och har man inte med det i motorn är det tyvärr inget realistiskt spel.

Men dock stor plus till In-car-view som helt, och oförståligt, saknas i Forza 2.

Redigerat av PalmiNio, 30 December 2007 - 16:44.

Postad 30 December 2007 - 16:56

Unregistered5ac50fe7
  • Unregistered5ac50fe7
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Det ABSOLUT snyggaste spel jag spelat på någon konsol är Gran Turismo Prologue demot som fanns på den japanska psn tidigare (går att köpa den skarpa nu).

Helt otroligt snyggt och detaljerat och allt i härliga 1080P! Får Forza 2 att verka last-gen.... :blush:

Det är inte troligt att spelgrafiken kommer se ut så som på bilden.

Sen till alla andra: Hur kan ni tycka att CoD 4/Assasins Creed är snyggt? Spelen e ju propfyllda med kanter, kanter och kanter. Är det jag som har missat någon inställning eller är jag kräsen som få? Uncharted är dock väldigt intressant, liknar lite som i tecknade filmer.

EDIT: Hur ser man om ett spel är exklusikvt för PS3? De ska tydligen ha en tendens att ha bättre grafik.

Redigerat av Unregistered5ac50fe7, 30 December 2007 - 17:13.

Postad 30 December 2007 - 17:55

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Little big planet kommer inte förrän till hösten 2008 det är framflyttat :)

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=23112

åååh va synd.. då får man väl bara vänta då. får hoppas att africa kommer ut föredå så man kan spela de så länge :)

Postad 30 December 2007 - 18:10

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Uncharted e lätt snyggast!

Postad 30 December 2007 - 18:21

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3024 inlägg
  • 0

Jo jag har testat det men jag tvekar på att du verkligen har kört bägge två när du säger att dom är samma i fysiken. Du säger det inte rakt ut men du syftar ju på det. Och som du ser så är dom flesta på min sida här =)

Postad 30 December 2007 - 18:28

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Helt otroligt snyggt och detaljerat och allt i härliga 1080P! Får Forza 2 att verka last-gen.... :)

Det är inte troligt att spelgrafiken kommer se ut så som på bilden.

Det är så spelet ser ut.

Jo jag har testat det men jag tvekar på att du verkligen har kört bägge två när du säger att dom är samma i fysiken. Du säger det inte rakt ut men du syftar ju på det. Och som du ser så är dom flesta på min sida här =)

Då får jag backa! :) Men som sagt jag är ingen fysikexpert och tycker att det inte är någon skillnad i känslan när man kör.

Postad 30 December 2007 - 20:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Måste nog vara det mest korkade jag någonsin läst. När och var sa han det och tror du allvarligt själv på det? Bill Gate har 0 inflyttande över vad andra tillverkar gör mer 360 i fråga om grafik och NEJ den har inte nått sin peak. Se bara Gears som kördes mer eller mindre helt på 1 kärna.

:)

Han var ju också ironisk. Grundlurad :)

Hur ser man om ett spel är exklusikvt för PS3?

Det finns inget sätt att säga direkt. På 360 står det "only for Xbox 360" på fodralen, men det står inget liknande på PS3-fodralen så vitt jag vet.

Men om du hittar den här loggan på boxarten på ett PS3 spel så är det exklusivt:

Postad bild

Annars kan du ju alltid kolla Wikipedia, de har en lista.

Postad 30 December 2007 - 21:09

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är så spelet ser ut.

I Photo mode ja, men inte in-game. Dock fortfarande ruggit snygga bilmodeller.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.