Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 som mediacenter

209 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 March 2008 - 22:10

anteb91
  • anteb91
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

så jag kan ha mina vob filmer på en 500gigs extern hdd och spela filmer på 10 gig så lätt?

Nope.. PS3:an måste ha hdd formaterad med FAT32 som bara klarar 4gigs filer. Men det går antagligen om du splittar filmen till 3 mindre filer.

Postad 15 March 2008 - 13:48

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

så jag kan ha mina vob filmer på en 500gigs extern hdd och spela filmer på 10 gig så lätt?

Nope.. PS3:an måste ha hdd formaterad med FAT32 som bara klarar 4gigs filer. Men det går antagligen om du splittar filmen till 3 mindre filer.

okej:D men det kan jag ta:D
tror jag får ta å köpa en ps3a när lönen är inne:D

Postad 15 March 2008 - 14:14

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hej! jag sitter och läser och läser, men hittar inget om att någon spelar upp vobfiler som är omgjorda från mkv?
är det ingen som vet att det ska gå eller går det inte?
ni som kör så, funkar 10gigs 1080p filmer?

Jag har provat o göra om MKV till vob. Tycker att filmerna blir lite ryckiga, vet inte vad det beror på riktigt, om det är min dator som är slö o det kan påverka eller om programet är knasigt. Maxstorlek är dock 4GB(om man spelar upp direkt på ps3'an), man får dela upp en film i 3-4 vob'ar. Konvereringsprogram som "mkv2vob" gör det automatiskt.

Jag kör .vob som är mer än 10 GB stora från min PS3, så man behöver inte dela upp dem om man inte vill - eller om man kör via extern hd, då är det FAT32 som begränsar filstorleken till 4 GB.

Redigerat av stomper, 15 March 2008 - 14:16.

Postad 16 March 2008 - 01:09

PhotoJoe
  • PhotoJoe
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Nu är den snart ett år gammal också, hur gammal skall den bli innan dom är färdiga med den? lagom till att ps4 kommer ut?

Det gick sex och ett halvt år mellan PS2 och PS3. Så visst, till julen 2013 lär vi ha en PS4 här. ;)

Postad 16 March 2008 - 12:00

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0

Hej! jag sitter och läser och läser, men hittar inget om att någon spelar upp vobfiler som är omgjorda från mkv?
är det ingen som vet att det ska gå eller går det inte?
ni som kör så, funkar 10gigs 1080p filmer?

Jag har provat o göra om MKV till vob. Tycker att filmerna blir lite ryckiga, vet inte vad det beror på riktigt, om det är min dator som är slö o det kan påverka eller om programet är knasigt. Maxstorlek är dock 4GB(om man spelar upp direkt på ps3'an), man får dela upp en film i 3-4 vob'ar. Konvereringsprogram som "mkv2vob" gör det automatiskt.

Jag kör .vob som är mer än 10 GB stora från min PS3, så man behöver inte dela upp dem om man inte vill - eller om man kör via extern hd, då är det FAT32 som begränsar filstorleken till 4 GB.

hur kommer det sig att ps3an kan läsa vob då? verkar ju konstigt att de inte har förbjudit det:P

Postad 16 March 2008 - 13:31

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Har en mac med 2 externa HD, jag installerade medialink och nu kan man enkelt kolla på alla filmer man har på dom extrena "MAC FORMATERADE" hårdiskarna utan problem, lyssna på musik m.m. allt via de lokala nätverkert i min lägenhet.
Filmer köper jag, de enda jag drar hem är vissa serier men film köper jag alltid och numera enbart Blue Ray.

Postad 16 March 2008 - 23:14

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Vet inte om det här är rätt tråd men jag chansar i så fall.

Idag har jag installerat nero mediahome och försökt få det att lira me ps3 som mediaserver, har satt aktiv under nätverksinställning i ps3. Kört indexering (nero scout) på alla filer jag vill köra och delat ut etc och det går bara inte. När jag söker efter mediaserver under musik eller foton i ps3an hittar den ingenting. Den ser aldrig nån mediaserver öht.

Blev så lack till slut att jag tanka ner tversity istället men det är samma sak det går bara inte att få det att funka. Vet inte vad jag gör för fel.

Jag kör trådlöst och har provat att avaktivera mjukvarubrandväggen (F-Secure) men det spelar ingen roll.

Vill ju verkligen kunna streama mp3or etc. :lol:

Mvh/en förtvivlad matte

Postad 16 March 2008 - 23:58

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Idag har jag installerat nero mediahome och försökt få det att lira me ps3 som mediaserver, har satt aktiv under nätverksinställning i ps3. Kört indexering (nero scout) på alla filer jag vill köra och delat ut etc och det går bara inte. När jag söker efter mediaserver under musik eller foton i ps3an hittar den ingenting. Den ser aldrig nån mediaserver öht.

Blev så lack till slut att jag tanka ner tversity istället men det är samma sak det går bara inte att få det att funka. Vet inte vad jag gör för fel.

Jag kör trådlöst och har provat att avaktivera mjukvarubrandväggen (F-Secure) men det spelar ingen roll.

Mvh/en förtvivlad matte

Det finns en dedikerad streamingtråd med men det går nog likabra att ta det här. Kolla så du inte har windowsbrandväggen aktiverad. Den är ju det per automatik när man installerar. Kör du XP eller Vista?

Postad 17 March 2008 - 08:08

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Mvh/en förtvivlad matte

Det finns en dedikerad streamingtråd med men det går nog likabra att ta det här. Kolla så du inte har windowsbrandväggen aktiverad. Den är ju det per automatik när man installerar. Kör du XP eller Vista?

Kör XP.

Postad 27 March 2008 - 08:13

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
nån som vet om det finns nått snabbare sätt att konvertera mkv till vob? min p4 2gig ram tar typ 4 timmar på sig att konvertera en film! datorn är jätte pigg men jag undrar om det kanske är programet som e segt? använder mkv2vob som har ominstallerat å så många ggr..

Postad 27 March 2008 - 08:20

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

nån som vet om det finns nått snabbare sätt att konvertera mkv till vob? min p4 2gig ram tar typ 4 timmar på sig att konvertera en film! datorn är jätte pigg men jag undrar om det kanske är programet som e segt? använder mkv2vob som har ominstallerat å så många ggr..

Va, nu fattar jag inte. Visst det tar lite tid men inte mer än 30-40 minuter på sin höjd,om ens det. Jag kör laptop med 2 Gb ram, visserligen dual core.

Postad 27 March 2008 - 23:27

Nallee
  • Nallee
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag har beställt en Extern hårddisk nu med fat32 som orginal. Hur ska jag göra för att kunna spela upp filmer och tv-serier? funkar de att spela upp xvid rätt av? och text och så?

Redigerat av Nallee, 28 March 2008 - 09:41.

Postad 29 March 2008 - 09:14

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Om jag installerar Linux och VLC på ps3'an kommer jag då åt filerna på en extern hdd genpom usb på PS3'an ,lika bra som det går i windows?

Läser VLC alla format?

Postad 29 March 2008 - 09:21

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Om jag installerar Linux och VLC på ps3'an kommer jag då åt filerna på en extern hdd genpom usb på PS3'an ,lika bra som det går i windows?

Läser VLC alla format?

Sticker ut näsan och säger att det går fint. Jag har inte kört Linux på PS3 men har det på mina andra burkar. En usb-disk är inga problen att komma åt i ett modernt linux-system oavsett filsystem. Mao du kan plugga in en disk formaterad som ntfs och den skall dyka upp på skrivbordet som vilken annan disk som helst.

Om VLC läser alla format? Ja, om du har rätt codecs installerade.

/B

Postad 29 March 2008 - 09:41

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Läser VLC alla format?

Sticker ut näsan och säger att det går fint. Jag har inte kört Linux på PS3 men har det på mina andra burkar. En usb-disk är inga problen att komma åt i ett modernt linux-system oavsett filsystem. Mao du kan plugga in en disk formaterad som ntfs och den skall dyka upp på skrivbordet som vilken annan disk som helst.

/B

Tack för svaret, vilka codecs behöver jag?
Kanske "säger" VLC till vad det böhöver ha installerat?

Postad 29 March 2008 - 09:49

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Läser VLC alla format?

/B

Tack för svaret, vilka codecs behöver jag?
Kanske "säger" VLC till vad det böhöver ha installerat?

Kollad lite snabbt på vlc:s hemsida, verkar inte behövas några codecs. My bad..
Kolla här:
http://www.videolan....c/features.html
/B

Postad 29 March 2008 - 09:57

Stereotypen
  • Stereotypen
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Tack Benzin!

Guldstjärna till dig, skall ta itu med det här nu.
Byta från 40 till 80 gig samt installera Ubunto samt VLC.

Ha det!

Postad 29 March 2008 - 13:34

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

/B

En av grejerna med VLC är väl att codecs är inbyggda?

Postad 29 March 2008 - 14:41

stomper
  • stomper
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Va, nu fattar jag inte. Visst det tar lite tid men inte mer än 30-40 minuter på sin höjd,om ens det. Jag kör laptop med 2 Gb ram, visserligen dual core.

Transcoding går snabbt (5-6 minuter för 4 GB på en Mac Pro med Vmware Fusion), re-encoding går däremot mycket långsamt. mkv2vob känner själv av vad den behöver göra och vissa .mkv-filer måste kodas om helt om de ska kunna köras på PS3, men som tur är behövs det bara undantagsvis. Antar att det beror på hur bild + ljud är kodat i .mkv-containern.

Postad 02 April 2008 - 10:45

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Har prövat TVersity med gott resultat. tycker det fungerar över förväntan, nu är det enda att jag borde införskaffa mig en större HDD till PS3an.

PS3 som mediacenter = Ett måste att pröva på.

Postad 02 April 2008 - 17:56

Evil Nicke
  • Evil Nicke
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Nån som vet nått om det kommer nån linux version som media center till ps3? Typ Xbmc.

Postad 03 April 2008 - 07:51

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Om jag fattat det rätt så finns det inget stöd ännu för att spela upp xvid/divx filmer direk i PS3'n utan man måste installera Linux?
Är väldigt sugen på att köpa en PS3 och en Popcorn Hour men nu när jag såg att PS3 kan agera mediacenter så kan jag ju spara in 2000kr :)

Funkar det bra med att streama 720p + undertext? Hade mest tänkt att streama alla filmer

Postad 03 April 2008 - 09:11

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Du kan spela upp divx /xvid direkt i PS3, den fick stöd för det för ett tag sen. Inbäddade subtitles stöds också (tar 3 min att bränna in dem i divx filen).

Jag skulle rent av vilja hylla PS3 som mediaspelare! Den är helt kanon! Jag lurkade på Popcorn och Tvix, men de kan inte få till JPEG visning på dessa på ett bra sätt (segt och ladda, hang-ups osv). En PS3 är suverän på att visa JPEG och filmer (jag har AVI, divx/xvid i min internt). Den är blixtsnabb och scrolla bland bilder och filmer (och jag har 40GB JPEG, ca 10.000st), den skiftar från bild till bild blixtsnabbt (även 3-4mb stora). Helt fantastiskt bra. Sedan byter man HD själv på 3min, och jag har en 250gb i min.

Det är den bästa pryl jag köpt på läääänge, och då har jag inte spelat ett spel ännu :)

Den har inte .mkv stöd tex, men det går att ordna för den händige piraten också (omvandla filen till VOB fil).

Postad 03 April 2008 - 09:22

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Okej men om man ska streama, klarar den bara 4gb stora filer då oxå? Om det nu går att streama direkt i PS3n.

Om man skulle dra in Ubuntu, hur stor partition behöver man om man inte ska lagra något?

Postad 03 April 2008 - 13:23

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Jag har Vista32 på min PC... har inte gjort någonting för att PS3an ska hitta filmer, musik och sånt... men PS3an hittar ALLA mappar automatiskt! Är det Vista som fixar det eller? Samma om jag lägger in nya bilder eller låtar, så hittar jag allt genom PS3an... skitbra faktiskt, men fattar inte hur..? :)

Men har ett problem... har ju ett par "naturfilmer" på PCn... som PS3an såklart hittar med! Inte så bra om nån av ungarna skulle råka ta fram dom på TVn, eller om man skulle råka ta en sån film istället för musikvideo när svärföräldrarna är här! hehehe :)
Så kan man "låsa" en del mapar, så inte PS3an hittar dom eller nåt? :)

Postad 03 April 2008 - 14:01

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Du måste någon gång ha valt att dela ut mapparna i Vista. Flytta naturfilmerna till en egen mapp å välj att lösenordsskydda den. Högerklicka på mappen tror jag det är. Borde hindra PS3an att öppna mappen. Mappen kommer nog att synas i PS3an struktur så du skall nog inte döpa den till något allt för naturligt.....

Postad 03 April 2008 - 14:03

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Jag har Vista32 på min PC... har inte gjort någonting för att PS3an ska hitta filmer, musik och sånt... men PS3an hittar ALLA mappar automatiskt! Är det Vista som fixar det eller? Samma om jag lägger in nya bilder eller låtar, så hittar jag allt genom PS3an... skitbra faktiskt, men fattar inte hur..? :)

Men har ett problem... har ju ett par "naturfilmer" på PCn... som PS3an såklart hittar med! Inte så bra om nån av ungarna skulle råka ta fram dom på TVn, eller om man skulle råka ta en sån film istället för musikvideo när svärföräldrarna är här! hehehe B)
Så kan man "låsa" en del mapar, så inte PS3an hittar dom eller nåt? :)

Dagens I-landsproblem, för lätt åtkomst till "naturfilmer". Annat var det när man smög in i kiosken och köpte en po.. naturtidning menade jag... :)

Postad 03 April 2008 - 19:29

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Jag har Vista32 på min PC... har inte gjort någonting för att PS3an ska hitta filmer, musik och sånt... men PS3an hittar ALLA mappar automatiskt!....

Har du medvetet delat ut egengjorda mappar/diskar under Vista?
Normalt sett syns inte dessa heller...
...
Dessa 'naturfilmer', ligger de i egengjorda mappar, eller standard Vista såsom 'Pictures', 'Music', 'Videos'?
Här börjar det brännas...
...
Checka vad du delar ut i Mediaspelaren (det är den som pratar med PS3:an) - den suger i sig det mesta av innehållet i 'standardmapparna'.
Däremot inte de egna om du inte säger så...

Vi börjar så... :)

Postad 03 April 2008 - 22:26

fediwu
  • fediwu
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Ni som säger att ps3 är en bra medispelare, vad jämför ni då med????
Faktum är att ps3 idag är en extremt dålig mediaspelare!!!

Blir så trött när man läser "det går JÄTTE bra att se på mkv, det är bara att koda om filmen och sedan dela upp den i flera delar för den blir för stor" Skojar ni eller???..känns det 2008???
Ps3 har alla möjligheter att bli en bra mediaspelare men tyvärr ser sony inget intresse i detta. Samma sak gäller xbox360 och microsoft.

En bra mediaspelare är xbmc.
Ni som testat xbmc tycker förmodligen ps3 som mediaspelare är skit. Ni som inte testat xbmc borde inte uttala er om ps3 som mediaspelare.

PS3 som mediaspelare suger!!!!!

Du kan spela upp divx /xvid direkt i PS3, den fick stöd för det för ett tag sen. Inbäddade subtitles stöds också (tar 3 min att bränna in dem i divx filen).

Jag skulle rent av vilja hylla PS3 som mediaspelare! Den är helt kanon! Jag lurkade på Popcorn och Tvix, men de kan inte få till JPEG visning på dessa på ett bra sätt (segt och ladda, hang-ups osv). En PS3 är suverän på att visa JPEG och filmer (jag har AVI, divx/xvid i min internt). Den är blixtsnabb och scrolla bland bilder och filmer (och jag har 40GB JPEG, ca 10.000st), den skiftar från bild till bild blixtsnabbt (även 3-4mb stora). Helt fantastiskt bra. Sedan byter man HD själv på 3min, och jag har en 250gb i min.

Det är den bästa pryl jag köpt på läääänge, och då har jag inte spelat ett spel ännu :)

Den har inte .mkv stöd tex, men det går att ordna för den händige piraten också (omvandla filen till VOB fil).

Jävlig dyr sak för att kolla på fotoalbumet!!!!
Skulle snarare säga attt den suger som mediaspelare!!!

Postad 04 April 2008 - 07:34

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Jag har Vista32 på min PC... har inte gjort någonting för att PS3an ska hitta filmer, musik och sånt... men PS3an hittar ALLA mappar automatiskt!....

Har du medvetet delat ut egengjorda mappar/diskar under Vista?
Normalt sett syns inte dessa heller...
...
Dessa 'naturfilmer', ligger de i egengjorda mappar, eller standard Vista såsom 'Pictures', 'Music', 'Videos'?
Här börjar det brännas...
...
Checka vad du delar ut i Mediaspelaren (det är den som pratar med PS3:an) - den suger i sig det mesta av innehållet i 'standardmapparna'.
Däremot inte de egna om du inte säger så...

Vi börjar så... :)

Tack för hjälpen, det va så att när dom låg under standardkatalogerna så hittade PS3an dom automatiskt! :D

BigHobbit: Ja, det va lite mer sport att få tag i såna förr! :rolleyes:

Postad 04 April 2008 - 07:58

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Blir så trött när man läser "det går JÄTTE bra att se på mkv, det är bara att koda om filmen och sedan dela upp den i flera delar för den blir för stor" Skojar ni eller???..känns det 2008???
Ps3 har alla möjligheter att bli en bra mediaspelare men tyvärr ser sony inget intresse i detta. Samma sak gäller xbox360 och microsoft.

Ni som testat xbmc tycker förmodligen ps3 som mediaspelare är skit. Ni som inte testat xbmc borde inte uttala er om ps3 som mediaspelare.

Jag har kört XBMC i ungefär 4 år. kan bara hålla med dig till fullo.

Det är INTE BRA om man ska koda om, transcoda, merge å bla bla bla.
Bra är det om det är 40sek starttid till filmstart från avstängd maskin rakt över nätverket utan andra programvaror.

Sen att det blir bra efter några timmars svärande, och ytterligare en lång tid på forum, hör inte hit.
PS3 har potentialen, men är absolut inte där idag

Postad 04 April 2008 - 08:02

Zeatrix
  • Zeatrix
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag köpte en PS3 igår och har inte testat alls. Läste dock att man nu kan se på DivX-filer på över 2 Gb, löser inte det problemet med att behöva stycka upp? Vidare, varför ska man överhuvudtaget kolla på mkv-filer, är inte det piratkopierat skit? Jag köper bara film.

Postad 04 April 2008 - 08:11

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Jag köpte en PS3 igår och har inte testat alls. Läste dock att man nu kan se på DivX-filer på över 2 Gb, löser inte det problemet med att behöva stycka upp? Vidare, varför ska man överhuvudtaget kolla på mkv-filer, är inte det piratkopierat skit? Jag köper bara film.

Om du bara köper film, varför diskuterar du då i Mediacentertråden? Å skit vet jag inte om det är, tycker att bilden blir grym, det är klart det är inte riktigt BluRay men iaf.

Postad 04 April 2008 - 08:22

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Glöm detta inlägg, läste galet...

Redigerat av Garrett, 04 April 2008 - 08:22.

Postad 04 April 2008 - 10:03

xxManiacxx
  • xxManiacxx
  • Forumräv

• 519 inlägg
  • 0
Edit: Meh så redigerade du :)

Redigerat av xxManiacxx, 04 April 2008 - 10:03.

Postad 04 April 2008 - 11:26

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Jag har kört XBMC i ungefär 4 år. kan bara hålla med dig till fullo.

Det är INTE BRA om man ska koda om, transcoda, merge å bla bla bla.
Bra är det om det är 40sek starttid till filmstart från avstängd maskin rakt över nätverket utan andra programvaror.

Sen att det blir bra efter några timmars svärande, och ytterligare en lång tid på forum, hör inte hit.
PS3 har potentialen, men är absolut inte där idag

Tyvärr kan jag inte hålla med er som tycker att ps3an suger som media spelare.
Jag kör Mac och hittade ett program som heter Media center som kostade 20 dolar att köpa. De tog nån minut att instalera på min mac varpå jag sedan delade ut mina 2 st 300 gb diskar där jag har film, musik, bilder m.m.
Gick sedan och startade min PS3a och vips fanns allt tillgängligt, jag kunde snabbt och enkelt bläddra på alla diskar som jag delat ut och att se på en film gick lika snabbt och enkelt som att mata in en dvd skiva, ja lite fortare förstås eftersom jag slapp stoppa in en skiva. Lyssna på alla mina 500+ cd skivor med omslagbilder å allt, titta på alla bilder jag har m.m. Ps3an klarar som sagt nästan alla typer av filer förutom mkv men dessa konverterar jag snabbt via quiktime eller så gör jag en divx fil av filmen. De tar ca 10 minuter att konvertera en filmfil på 700mb till divx men de går ändå fortare via quiktime då jag gör om den till wmv som ps3an klarar att visa upp.
Bättre och enklare media visare finns inte för mig i alla fall, nu kan man inte bara spela spel utan även titta på allt man har på dom externa diskarna via nätverket, perfekt.

Postad 04 April 2008 - 13:47

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Fixar Sony bara stöd för Ext2/Ext3 filsystem via usb och ett bättre gränssnitt för att hantera stora mänder filer så blir jag nöjd.

/B

Postad 04 April 2008 - 15:47

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Fixar Sony bara stöd för Ext2/Ext3 filsystem via usb och ett bättre gränssnitt för att hantera stora mänder filer så blir jag nöjd.

/B

Gränssnittet när de gäller många filer beror ju helt och hållet hur du har dom upplagt, jag har ordentligt många filer på mina 2 externa diskar men bra ordning så de går fort att bläddra bland alla filer via PS3an.

Postad 04 April 2008 - 17:00

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

/B

Gränssnittet när de gäller många filer beror ju helt och hållet hur du har dom upplagt, jag har ordentligt många filer på mina 2 externa diskar men bra ordning så de går fort att bläddra bland alla filer via PS3an.

Musik album har jag sparade i en katalogstruktur såhär:
Artist1: Album1
______Album2

Artist2: Album1
______Album2
osv..

När jag ska bläddra på ps3:an så kan jag till att börja med sortera efter artist (vilket jag vill, bra) sedan kommer det som jag inte gillar och det är att alla låtar kommer i en lista vilket gör det j**ligt svårt att få en bra överblick. Särskilt kul blir det när man tex skall lyssna på en skiva med KISS, som har släppt 30+ album. Kanske gör jag något galet men jag tycker inte att ps3:an kan hantera stora mängder filer!! Nä, låt mej istället bläddra i mappar precis som på vilken dator som helst!

/B

Postad 04 April 2008 - 21:27

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

/B

______Album2

______Album2
osv..

När jag ska bläddra på ps3:an så kan jag till att börja med sortera efter artist (vilket jag vill, bra) sedan kommer det som jag inte gillar och det är att alla låtar kommer i en lista vilket gör det j**ligt svårt att få en bra överblick. Särskilt kul blir det när man tex skall lyssna på en skiva med KISS, som har släppt 30+ album. Kanske gör jag något galet men jag tycker inte att ps3:an kan hantera stora mängder filer!! Nä, låt mej istället bläddra i mappar precis som på vilken dator som helst!

/B

Jag kör med iTunes och då är de inga problem att bläddra i PS3an, du får upp artist, sedan album och så vidare, du kan köra på album direkt, du kan leta på genre, ja du kan leta hur som helst presis som iTunes, har man ordning på alla skivor så är de enkelt och de går fort att hitta allt och du bläddrar presis som i datorn.

Redigerat av Unregistered94c28536, 04 April 2008 - 21:28.

Postad 04 April 2008 - 21:38

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

/B

______Album2

______Album2
osv..

/B

Jag kör med iTunes och då är de inga problem att bläddra i PS3an, du får upp artist, sedan album och så vidare, du kan köra på album direkt, du kan leta på genre, ja du kan leta hur som helst presis som iTunes, har man ordning på alla skivor så är de enkelt och de går fort att hitta allt och du bläddrar presis som i datorn.

Kör du itunes på ps3:an eller vad menar du? Jag vill kunna bläddra bland musikmappar precis med utforskaren utan att blanda in 3:e parts program. Det enda som jag tycker funkar idag är Twonkyvision men det kräver ju en extern pc/nas.

Postad 05 April 2008 - 11:13

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0
Det är programmet som delar ut som styr hur det ser ut på PS3:an. Märkte det när jag bytte från Nero MediaHome till Twonky på min NAS och det inte blev samma struktur.

Postad 05 April 2008 - 12:42

Benzin
  • Benzin
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Det är programmet som delar ut som styr hur det ser ut på PS3:an. Märkte det när jag bytte från Nero MediaHome till Twonky på min NAS och det inte blev samma struktur.

Det vet jag! Lägg in lite musik på ps3:an och se vad jag menar!!! :) Jag vill ju slippa har 3:e parts program, vill ha allt på ps3:ans hdd. Men det funkar inte pga det jag skrev i ett tidigare inlägg.

Postad 06 April 2008 - 21:46

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Det vet jag! Lägg in lite musik på ps3:an och se vad jag menar!!! :) Jag vill ju slippa har 3:e parts program, vill ha allt på ps3:ans hdd. Men det funkar inte pga det jag skrev i ett tidigare inlägg.

Ok, då förstår jag, jag kör inget på min HD på PS3an utan har allt externt via macen och dess externa diskar, vill inte ha något onödigt på min PS3a, jag tror man slöar ner PS3an om man har mycket på den interna disken, brukar ju vara så på datorer, ju mera plats man har desstå snabbar funkar allt.

Postad 07 April 2008 - 07:29

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
För oss med projektor och ej är datanerdar så innebär PS3 som mediacenter ett problem jämfört med rena mediaspelare.

Försök lära din helt normala mamma eller pappa vilka format osv som funkar, och hur man löser problemet. Att spela mp3 kan vilket skitmobil som helst göra, även divx i många fall.

Formaten ska spelas upp direkt, utan att behöva komprimeras till stor förlust när man kör 90"

Postad 07 April 2008 - 09:13

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Men mp3 kan den ju spela, så det kan du ju inte klaga på. Dock är filstrukturen under all kritik.

Men hur många av dina mediaspelare som du lovordar kan du spela onlinespel på? Köra Blu Ray? DVD med uppskalning? SD-kort? USB?
Extern HDD? Byta HDD till en större? UPNP? Etc etc

Sluta klaga!

Postad 07 April 2008 - 09:31

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Men mp3 kan den ju spela, så det kan du ju inte klaga på. Dock är filstrukturen under all kritik.

Men hur många av dina mediaspelare som du lovordar kan du spela onlinespel på? Köra Blu Ray? DVD med uppskalning? SD-kort? USB?

Sluta klaga!

Det är klart att den gör det den kan bra, men det saknas ju funktioner för att kalla den komplett mediaspelare!

Sitt inte här och påstå att MKV och liknande stödjs på ett bra sätt, för det är inte sant. Sen att den kan spela upp divx, yohoo

Postad 07 April 2008 - 10:04

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Det sa jag ju inte heller, men de är ju enkelt att konvertera till VOB å sen streama. Men som sagt det är inte användarvänligt.

Postad 07 April 2008 - 10:10

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Sluta klaga!

Det är klart att den gör det den kan bra, men det saknas ju funktioner för att kalla den komplett mediaspelare!

Sitt inte här och påstå att MKV och liknande stödjs på ett bra sätt, för det är inte sant. Sen att den kan spela upp divx, yohoo

Men kom igen nu. Du är ju bara sur för att du ska kunna tanka ner dina 720p/1080p filmer gratis från torrents å sen lira dom i ps3n. Köp Blueray film istället. Tror inte Sony tänkte direkt på att gynna piratindustrin då va jag vet endast mkv containers används av denna genren.
/W

Postad 07 April 2008 - 10:11

TaubermaN
  • TaubermaN
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Sluta klaga!

Om man tar tiden att installera Linux så ska väll mkv fungera om man har en kraftfull dator som den streamar ifrån?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.