Mirror's Edge (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(12)
|
Inga priser |
Postad 30 October 2008 - 20:55
Postad 30 October 2008 - 21:01
Demot va lite kort om jag ska vara ärlig men riktigt underhållande längar tills spelet kommer i brevlådan!!
åtminstone en som känner som jag
Postad 30 October 2008 - 21:01
Run'and'Jump kan jag göra på valfri emulator och/eller på min NDS
Postad 30 October 2008 - 21:02
Postad 30 October 2008 - 21:04
Riktigt härlig känsla i spelet tyckte jag. Givet köp, lätt potential att bli årets spel tycker jag.
lite blandade meningar här somsagt skönt att man inte är helt ensam om att gilla det man blir ju lite rädd att man är konstig
Postad 30 October 2008 - 21:11
Jag tyckte om hur det var att spela. Kontrollen kändes bra och skön känsla att springa och hoppa.
Varit intresserad av det en längre tid och blev då inte besviken, sen är det hur det fungerar i ett helt spel.
Redigerat av Ghorun, 30 October 2008 - 21:11.
Postad 30 October 2008 - 21:43
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 30 October 2008 - 21:43.
Postad 30 October 2008 - 21:45
Postad 30 October 2008 - 21:52
Postad 30 October 2008 - 22:47
nja det här spelet var inte mycket att ha, precis som jag trodde,, fruktansvärt enformigt och tråkigt helt enkelt, kommer nog aldrig spela det här igen
Ja alla FPS ska ha minst 3 olika typer av atombomber och 14 sorters hagelbössor. Annars är dom skit, man måste också döda minst varannan sekund.
Hur kan man tycka detta är enformigt och njuta av andra shooters när dom oftast är exakt likadana?
Postad 30 October 2008 - 22:54
Ja alla FPS ska ha minst 3 olika typer av atombomber och 14 sorters hagelbössor. Annars är dom skit, man måste också döda minst varannan sekund.
Hur kan man tycka detta är enformigt och njuta av andra shooters när dom oftast är exakt likadana?
ja skriver bara vad jag tycker, alla kan ju ite ha samma smak,, ja gillar skjutarspel och jag gillar att döda
Postad 30 October 2008 - 22:57
ja skriver bara vad jag tycker, alla kan ju ite ha samma smak,, ja gillar skjutarspel och jag gillar att döda
så enkelt är det, eller måste alla tycka att detta spelet är bra?
Ville mest pressa fram en motiveraing, den jag fick vart bra och ärlig. Älskar också att döda!
I spel då...
Postad 30 October 2008 - 23:09
Postad 31 October 2008 - 00:08
Postad 31 October 2008 - 01:07
Postad 31 October 2008 - 03:26
Jag kan INTE wallrunna och göra ett uthopp för att få tag i kanten mittemot, det GÅR bara inte, jag kan ju omöjligt vända mig om snabbt nog för att kunna få henne att pounca av väggen.
POS konsolkontroller, ge mig mus och tgbord, det enda rätta sättet att spela första personsspel...
Postad 31 October 2008 - 03:34
Postad 31 October 2008 - 08:38
Håller med, kontrollen känns perfekt! Detta är ett spel jag garanterat kommer köpa.Tryck på R1 för att blixtsnabbt vända dig om mot målet. Kontrollen var klockren i det här spelet tycker jag.
Postad 31 October 2008 - 11:22
Postad 31 October 2008 - 12:10
Dock kommer ju game ha en byt in 2 spel kampanj, och betala 1 kr. Men det jobbiga är att de själv inte vet vilka spel som de inte tar emot. Bara att det kommer iaf handla om lite nyare spel.
Redigerat av Unregistered24235, 31 October 2008 - 12:11.
Postad 31 October 2008 - 12:54
Jag tror jag måste söka hjälp, jag har ett problem...
Jag har MGS4, GTA4, Socom (räknar inte WipEout och superstardust) liggandes näst intill ospelade och köpta vid release, samt förbokat Resistance2, Fallout3, CoD5, och trots detta fick jag ett ryck och råkade köpa nåt skittråkigt jägarspel som med största sannolikhet knappt kommer att spelas något.. Har även Fight Night3 som jag i princip oxå bara provat..
Del kunde man ju vänta med att köpa spel tills man ska spela dom, ofta till betydligt lägre pris..
Dessutom spelar jag i princip bara CoD4...
Tiden räcker inte till, + att jag måste ge nya spel lite mer tid...
Som sagt, jag har problem!
Redigerat av Dr. Death, 31 October 2008 - 16:41.
Postad 31 October 2008 - 13:58
Postad 31 October 2008 - 15:14
Grafiken är ju hur snygg som helst, det enda man kan klaga på är brist på antialiasing som flera redan nämnt. I övrigt är den perfekt, det gör så mycket med motion blur, field of vision och sånt som ibland infinner sig.
Grymt helt enkelt, och ni som klagar... gå å lägg er!
Detta blir nog ett köp, dock är det så många grymma spel som släpps helt plötsligt så det kanske får vänta... vet inte vilken ordning jag ska köpa spelen riktigt. Fallout 3, CoD 5, LBP, Resistance 2, Mirrors Edge och jag skulle även vilja skaffa Dead Space då jag älskar horror spel. Varför måste alla grymma spel komma samtidigt nu! Köper jag ett i månaden så har jag nya spel varje månad i över ett halvår framåt... Killzone 2 och FF släpps ju ibörjan av nästa år också. Shit alltså
Postad 31 October 2008 - 18:37
Tycker mig inte ha känt ngra vibrationer öht, trots att det skulle vara perfekt för att visa att man gjort fel som att landa för hårt eller bli träffad mm.
Och hur fan gör ni för att hålla balansen? Det finns INGET sätt att kontra hennes naturligt dåliga balans, ska inte kontrolljäveln göra så att så länge som jag inte tiltar kontrollen ska hon stå still??
Redigerat av simulacra, 31 October 2008 - 19:27.
Postad 31 October 2008 - 19:39
Hmm, stöder inte ME DS3an?
Tycker mig inte ha känt ngra vibrationer öht, trots att det skulle vara perfekt för att visa att man gjort fel som att landa för hårt eller bli träffad mm.
Och hur fan gör ni för att hålla balansen? Det finns INGET sätt att kontra hennes naturligt dåliga balans, ska inte kontrolljäveln göra så att så länge som jag inte tiltar kontrollen ska hon stå still??
du kan kontrollera din balans med L eller att luta kontrollen. Ne det räcker inte att ha kontrollen rakt, är antagligen obalans och vind som gör att du måste gör ngt för att hålla dig kvar på "pinnen" Annars vore det ju inge kul.
Postad 31 October 2008 - 19:57
Postad 31 October 2008 - 20:07
Ruggigt svårt att hålla balansen...Fick göra om det många ggr..Kanske jag som har dåligt balanssinne
Använd L spaken istället för motion sensitive grejen (och glöm inte att gp på, stannar du så ramlar du garanterat.. Väldigt coolt spel, och även om det inte är supersnygg och realistiskt grafik så är det ändå passande och stilrent. Kommer att köpas!
Redigerat av Pwyll, 31 October 2008 - 20:08.
Postad 31 October 2008 - 22:57
Fick äntligen gå hem från jobbet igår vid 22.00 med endast mitt nyinköpta Fallout3 i tankarna som skulle liras hela natten men gick och la mig och kunde bara tänka på Mirror´s Edge demot som jag råkade se fanns ute efter att skit Fallout hängt sig när polarna logga in på PSN.
Hoppas verkligen det här spelet blir det som tar tillbaka spelglädjen som jag tappat bort för längesen.
Vet inte hur många 8-10/10 spel man köpt senaste åren som aldrig lyckats leverera.
Just nu älskar jag DICE över allt i hela världen.
Redigerat av Grillas, 31 October 2008 - 22:58.
Postad 01 November 2008 - 02:41
Håller också med om att kantutjämningen är lite sisådär, hoppas på en förbättring även där.
Blir en dyr spelhöst, LBP är på väg från VG+, förbokat Naruto: Ultimate Ninja Storm (ahem *host*, testade demot och blev faktiskt impad)
Dr.Death: Jag sitter i samma sits, har både Warhawk, Soul Calibur 4 och Wipeout som mest ligger och skräpar/tar upp hårddiskutrymme
Redigerat av osen, 01 November 2008 - 02:51.
Postad 01 November 2008 - 03:12
Jag har nog fortfarande inte kommit över dessa felsteg i A.C
Postad 01 November 2008 - 03:38
*Noob* Men kunde man plocka upp vapen som man slagit/tagit ifrån vakterna/poliserna?
Jadå, det går fint. Trekant tror jag man ska trycka på.
Postad 01 November 2008 - 11:10
detta spel var grymt, vill ha! Dock vill jag inte betala fullpris , vilket jag inte gör med ngt spel.
Dock kommer ju game ha en byt in 2 spel kampanj, och betala 1 kr. Men det jobbiga är att de själv inte vet vilka spel som de inte tar emot. Bara att det kommer iaf handla om lite nyare spel.
Var hittar man info om detta?
Är precis inne på ditt spår, grymt spel... Men pallar inte heller betala fullpris.
~3-400:- känns okej för ett spel, oberoende av spel och plattform.
Redigerat av whopp, 01 November 2008 - 11:12.
Postad 01 November 2008 - 15:00
Är precis inne på ditt spår, grymt spel... Men pallar inte heller betala fullpris.
jag ringde dom, vet inte om man kan läsa ngn stans om det, jag skulle vilja hitta någonstans vilka spel dom tar emot o se om man kan köpa ett par billiga ngn stans:P
ja, spel är inte billigt direkt, och som student har man inte råd med så många. Spelen jag har köpt är uncharted och ratchet and clank för 300 kr totalt. Sen köpte jag bf för 500 (svider lite
Redigerat av Unregistered24235, 01 November 2008 - 15:00.
Postad 01 November 2008 - 22:04
Funderat på import?
Postad 02 November 2008 - 08:15
Hoppas, och tror, att det är friare att välja väg i fullversionen än i demot. Det finns ju ställen där man ser alternativa vägar, men försöker man ta fel väg så blir det "Failed" och man får börja om.
Redigerat av VincentVegaSWE, 02 November 2008 - 08:23.
Postad 02 November 2008 - 10:27
Funderat på import?
Beställer du från VG+ eller liknande ställe landar du på 400:- för de senaste spelen.
jo, detta förutsatt att man klarar sig undan tullen.
saxat från guiden på tullverket.se
"köpa vara utanför EU, få den skickad till mig:
TV-spel 0-3,5 % 25 % "
Så kan bli mellan 25 till 28,5% påslag..
MEn hur är era erfarenheter då? Brukar spel fastna i tullen?
EDIT: Ber så hemskt om ursäkt för att jag gått Offtopic!
Redigerat av whopp, 02 November 2008 - 10:32.
Postad 02 November 2008 - 10:43
jo, detta förutsatt att man klarar sig undan tullen.
saxat från guiden på tullverket.se
"köpa vara utanför EU, få den skickad till mig:
TV-spel 0-3,5 % 25 % "
Så kan bli mellan 25 till 28,5% påslag..
MEn hur är era erfarenheter då? Brukar spel fastna i tullen?
EDIT: Ber så hemskt om ursäkt för att jag gått Offtopic!
jag har importerat 16 spel från vg+ och inte åkt på tull än så länge
Postad 02 November 2008 - 12:09
Har frågat i en annan tråd, men är det så att EA (Mirror's Edge) regions-kodar sin onlinedel? Kan ni då ta del av onlinematerialet om ni köper spelet från tex VG+?
Postad 02 November 2008 - 12:23
Det där Failed kom väl bara upp i tutorial-delen av demot? Iaf vad jag minns, tror att man får gå hur man vill annars. På gameplayvideos så tycker jag mig minnas flera ställen där man har kunnat gå olika vägar. Dock leder dem nog ofta till samma slutpunkt, t.ex. en dörr eller vad det nu kan vara.Nu är spelet förbokat på videogameplus.ca. 433 kr inkl frakt med dagens valuta. Brukar köpa spelen i Sverige, men det är ju inte fel att snåla lite nu när julen närmar sig.
Hoppas, och tror, att det är friare att välja väg i fullversionen än i demot. Det finns ju ställen där man ser alternativa vägar, men försöker man ta fel väg så blir det "Failed" och man får börja om.
Postad 02 November 2008 - 13:34
Postad 02 November 2008 - 13:51
Köp mirrors edge för 1 kr när man byter in 2 spel. undantag allt som kostar 300 eller mindre plus motorstorm, resistence, ratchet och uncharted. Kan va några fler spel.
Nu gäller det bara att hitta ngt billigt spel som man kan köpa, som dom tar mer än 300 för.
Postad 02 November 2008 - 17:56
ok nu har jag kolllat upp hur game erbjudandet är.
Köp mirrors edge för 1 kr när man byter in 2 spel. undantag allt som kostar 300 eller mindre plus motorstorm, resistence, ratchet och uncharted. Kan va några fler spel.
Nu gäller det bara att hitta ngt billigt spel som man kan köpa, som dom tar mer än 300 för.
Skrev ihop en liten lista på billiga spel jag kunde hitta och gick till game och frågade vilka av dessa man kunde byta in:
Beowulf - Nej
Juiced 2 - Nej
Madden 08 - OK
Mobile suit gundam - Var han osäker på, men trodde det skulle gå
Tony Hawks Proving Ground - Nej
NHL 2k8 - Nej
Någon som har fler spel som man vet funkar på game?
Postad 02 November 2008 - 18:12
Mjo, jag hoppade på samma erbjudande, och jag tror att jag har 2 spel som är giltiga, tog en bild av game's hylla så att jag kan kolla vilka på deras hylla som kostar 299 eller lägre.ok nu har jag kolllat upp hur game erbjudandet är.
W00! http://www.aftonblad...ticle3553291.ab
Redigerat av simulacra, 02 November 2008 - 19:23.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
21 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?