Artgeist
84 svar till detta ämne
Postad 22 August 2008 - 22:13
Zinan
-
Zinan
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
När får man se bilder Zinan?
Snart så... har inte fått tredje tavlan än.. samt bara sattit upp ena tavlan.. Vi håller fortfarande på med lite renoverings projekt, och har lite svårt o bestämma hur vi ska ha det inredningsmässigt i sovrummet så har inte kunnat sätta upp den än. ska lägga upp bilder så fort jag fått upp tavlorna på väggen.
Postad 23 August 2008 - 08:44
Zusgazah
-
Zusgazah
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Ett litet tips för er som inte vill ha en fullstor tavla:
Då jag ville ha en tavla på en ganska liten vägg så köpte jag en med "specialmått" som var hälften så stor som defaultstorleken. Det finns dock inte så många mått att välja på om man vill ha kilram så vanligtvis måste man välja ett mått så att alla tavlor får ett standardmått (en 160 tavla kan man göra typ 80 eller 40). Dock så verkar det i vissa fall gå att göra tavlor som skiljer på 1 cm så min tavla som jag tänkte göra i 80 (istället för 160), gick även att göra i 79. Det som är bra med detta är att artgeist verkar ha fasta gränser för priserna och en av dessa verkar gå precis vid 80 cm. Detta gör att konstaden för tillbehören kostar nästan hälften så mycket för 79 cm-tavlan som för 80 cm-tavlan...
Har inte kollat runt om dett gäller alla tavlor eller bara vissa man det är helt klart värt att testa om man ändå vill köpa en mindre tavla.
Postad 23 August 2008 - 11:49
stranglehold
-
stranglehold
-
Rookie
-
2 inlägg
Skrev tidigare att jag fick problem vid beställningen men det löste sig snabbt och enkelt när jag väl fick svar på mailet. Fick äntligen hem mina tavlor i veckan och är väldigt nöjd med dem även om jag bara valde tryckt canvas. https://www.minhembi...c_id=245845.jpgTavlan nedan förminskades till 50% för att få plats på väggen. https://www.minhembi...c_id=245846.jpg
Postad 23 August 2008 - 18:40
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Skrev tidigare att jag fick problem vid beställningen men det löste sig snabbt och enkelt när jag väl fick svar på mailet.
Fick äntligen hem mina tavlor i veckan och är väldigt nöjd med dem även om jag bara valde tryckt canvas.
Tavlan nedan förminskades till 50% för att få plats på väggen.
Läckert :] Gillar verkligen målningar där samtliga eller de flesta delarna sitter på olika höjd.
Postad 21 September 2008 - 23:19
Knugen4
-
Knugen4
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej, jag har också köpt en tavla (eller tavlor) ifrån Artgeist.
Fraktiden vad den som utlovades och tavlorna kom fram oskadda. Dock fanns det ett hål i kartongen sen frakten men som tur är så hade inte tavlorna tagit någon skada.
Jag blev mycket nöjd efter att ha handlat på Artgeist.
DSCF0402.JPG 4.23MB
4 Antal nerladdningar
DSCF0403.JPG 4.25MB
4 Antal nerladdningar
Postad 24 September 2008 - 17:11
Kniff
-
Kniff
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Finns det något alternativ där man slipper ha motivet även på kanten/ramen ? Tycker personligen att det är extremt fult.
Ser lite ut som Photoshop-filtret "beveal edges" som användes friskt på hemsidor kring slutet av 90-talet, och även fortfarande tyvärr (ser sjukt b-aktigt ut).
Postad 02 October 2008 - 14:47
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Finns det något alternativ där man slipper ha motivet även på kanten/ramen ? Tycker personligen att det är extremt fult.
Ser lite ut som Photoshop-filtret "beveal edges" som användes friskt på hemsidor kring slutet av 90-talet, och även fortfarande tyvärr (ser sjukt b-aktigt ut).
Skippa deras ramar och använd egna. ----- Såg i dagarna att ArtGeist Stickers är på väg, liten preview på http://new.artgeist.com/. Ser trevligt ut.
Postad 04 October 2008 - 01:13
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Hej allesammans, nu hittar man hit och ser att det finns en artgeist-tråd. Jag har 3 oljemålningar ifrån dem i varierande storlek och motiv. Det alla 3 har gemensamt är dock att alla motiven är gjorda utav NeoN. Endast 1 av 3 sitter uppe på väggen. Den är hela 220cm bred så går inte o missa i rummet. Väldigt nöjd med kvalitén på alla 3 tavlorna. Om någon/några är intresserade av att beställa handmålade tavlor via dem, skicka ett mail/pm med vilken tavla ni är intresserade av så ska jag kolla vad jag kan ordna för deal. Jag har lite kontakter. Går även att beställa canvas, men det är på de handmålade varianterna de stora skillnaderna i pris blir, Dessa 3 är det jag har iaf.  
Postad 20 October 2008 - 13:59
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Hej,
Ni som beställt från artgeist. Vad för ramar har ni valt, standard eller 3d? Någon som vet om det är stor skillnad på dessa bägge?
Nåt mer man ska tänka på att adda på beställningen?
Postad 20 October 2008 - 21:40
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Jag har valt 3D på mina 3 tavlor. Tycker helt enkelt att det är snyggare och känns mer exlusivt med en lite tjockare ram. Tror de vanliga är 1.8 och 3d är 3cm tjocka. Speciellt om man ändå kör handmålat så tycker jag personligen att de vore dumt o snåla på ramen. Men klart att vissa kan tycka att smalare är snyggare. Dock inte jag. Vilken tavla är det du är sugen på? (som du såg i mitt inlägg ovan så kan jag ordna bättre priser på de flesta tavlorna) //Daniel Hej,
Ni som beställt från artgeist. Vad för ramar har ni valt, standard eller 3d? Någon som vet om det är stor skillnad på dessa bägge?
Postad 21 October 2008 - 07:24
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Jag har valt 3D på mina 3 tavlor. Tycker helt enkelt att det är snyggare och känns mer exlusivt med en lite tjockare ram. Tror de vanliga är 1.8 och 3d är 3cm tjocka. Speciellt om man ändå kör handmålat så tycker jag personligen att de vore dumt o snåla på ramen. Men klart att vissa kan tycka att smalare är snyggare. Dock inte jag.
Vilken tavla är det du är sugen på? (som du såg i mitt inlägg ovan så kan jag ordna bättre priser på de flesta tavlorna)
//Daniel
#5542 Du får gärna fixa bättre pris
Postad 21 October 2008 - 12:57
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Postad 22 October 2008 - 00:47
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Bra med rabatter från deras sida, blir lite olika titt som tätt.
En nackdel är dock att de endast gäller på själva tavlan och inte på tillbehören.
Jag har bättre priser totalt vilket är det som man bör titta på.
Vill ni inte ha hanmålat eller uppspänt på ramar, då går det utmärkt att beställa direkt från dem då det inte skiljer så stora pengar där. Men vill ni ha handmålat, uppspänt, med vernissa och krokar (vilket är det jag rekommenderar) då blir det billigare att ta det via mig på de där jag kan ordna det (inte på precis varje artikelnr.)
Mvh Daniel
Redigerat av dannep, 22 October 2008 - 00:53.
Postad 22 October 2008 - 08:29
Unregistered1384
-
Unregistered1384
-
Beroende
-
-
1199 inlägg
Kan någon bekräfta att rabatten endast gäller tavlan och inte ramen?
Postad 22 October 2008 - 21:32
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Går utmärkt att själv gå in på www.artgeist.com prova att lägga en valfri tavla i korgen och sen leka med olika alternativ så ser ni skillnader i priser. Går även där att knappa in kampajkod och se totalt pris där, resp. sen gå tillbaka o då se att det endast är själva tavlan som är rabatterat och inte ram, vernissa, uppspänning, krokar etc.
Har räknat på lite olika alternativ idag, 1. var på en större tavla och där blev det ca: 86% rabatt på tavlan vid tryck och runt 78 % på handmålat. Endast 10€ blev det för tavlan och sen vanligt pris på tillbehören.
//Daniel
Postad 10 February 2009 - 09:05
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Såg att de nu öppnat upp sin Sticker-sektion för de som gillar att garnera sina väggar ;] http://stickers.artgeist.com/
Postad 26 March 2009 - 15:40
lejonkung
-
lejonkung
-
Rookie
-
7 inlägg
Var det någon som kunde fixa rabatt? hade varit trevligt..
Vilket härligt utbud de har, svårt att bestämma sig för vilken tavla man ska ta.
Postad 06 May 2009 - 20:07
Unregistered5ee49fef
-
Unregistered5ee49fef
-
Användare
-
-
194 inlägg
Har äntligen hittat 2 som jag verkligen vill ha, första ska beställas nu och den andra vid nästa lön!
Sen blire att vänta med spänning!
Postad 07 May 2009 - 05:18
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Har äntligen hittat 2 som jag verkligen vill ha, första ska beställas nu och den andra vid nästa lön! Sen blire att vänta med spänning! 
Och givetvis så slänger du upp lite bilder här sen!
Postad 10 May 2009 - 22:42
GRÄVMASKIN
-
GRÄVMASKIN
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Tycker att det gick väldigt snabbt att få tavlan från det man beställde den, tavlan var väldigt väl förpackad när man fick den så den var hel och fin. Tänkte ta en handmålad först men snålheten tog över men tycker att den vart väldigt bra som tryckt. En bild på hur tavlan ser ut. https://www.minhembi...c_id=286604.jpg
Postad 11 May 2009 - 05:15
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Läckert värre!  Ser ut att vara riktigt fin! Kanske dax att ta en beställning snart..
Postad 11 May 2009 - 14:30
Fallmans
-
Fallmans
-
Lärjunge
-
-
496 inlägg
Läckert värre! Ser ut att vara riktigt fin! Kanske dax att ta en beställning snart.. 
Samma här, men har ju inte den inkomsten, är bara 15 år.. men får hoppas att dem kommer fram någonsants.  Kommer ju få en hel tom - vägg  hehe
Postad 11 May 2009 - 18:48
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Kollade deras hemsida, schyssta tavlor måste jag säga.. ska bara välja motiv, så får frugan måla dom..
Blir bra mycket billigare...  + att jag vill ha dom lite större..
Postad 12 May 2009 - 10:59
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag har ett problem, det finns för många motiv  Jag har inte tålamod att bläddra igenom 2000 sidor... och deras sökfunktion fungerar inte utmärkt tyvärr.
Postad 12 May 2009 - 11:01
Unregistered5ee49fef
-
Unregistered5ee49fef
-
Användare
-
-
194 inlägg
Jag har ett problem, det finns för många motiv Jag har inte tålamod att bläddra igenom 2000 sidor... och deras sökfunktion fungerar inte utmärkt tyvärr.
Då slår du på lite musik, häller upp en whisky och gör dig beredd på att sitta någon timme
Postad 12 May 2009 - 11:28
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Då slår du på lite musik, häller upp en whisky och gör dig beredd på att sitta någon timme 
Hehe, då uppstår nästa problem... att välja en av dom 75 som man tycker är "snygga"...
Postad 12 May 2009 - 20:19
mrqs
-
mrqs
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hur var det med den där rabatten? Kan du fortfarande få bra priser? Blev nyfiken nu!!
Mvh
Marcus
Redigerat av mrqs, 12 May 2009 - 20:19.
Postad 01 June 2009 - 16:40
dannep
-
dannep
-
Lärjunge
-
-
375 inlägg
Det har inte varit möjligt för mig att ordna rabatten under ett antal månader men nu är det återigen möjligt.
Som ett exempel så kan jag ge en tavla här:
NR: 92864 kostar 4269,24kr enligt ordninarie Artgeistpris-:- med deras nuvarande 35% rabatt på handmålade tavlor blir det 3195.72kr
92864 via mig 2350kr = utöver deras nuvarande 35% rabatt på handmålade biten ytterligare 845.72kr i rabatt.
Det är inte på precis alla tavlor jag kan ordna rabatten, så vid funderingar skicka ett bildnr via på så svarar jag.
Mvh Daniel
Postad 02 June 2009 - 08:52
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Det har inte varit möjligt för mig att ordna rabatten under ett antal månader men nu är det återigen möjligt. Som ett exempel så kan jag ge en tavla här:
NR: 92864 kostar 4269,24kr enligt ordninarie Artgeistpris-:- med deras nuvarande 35% rabatt på handmålade tavlor blir det 3195.72kr
92864 via mig 2350kr = utöver deras nuvarande 35% rabatt på handmålade biten ytterligare 845.72kr i rabatt.
Det är inte på precis alla tavlor jag kan ordna rabatten, så vid funderingar skicka ett bildnr via på så svarar jag.
Mvh Daniel
Strålande! Är det bara handmålade tavlorna du kan ordna rabatt, lr är det den billiga varianten med?
Postad 21 June 2009 - 09:51
MartinP666
-
MartinP666
-
Beroende
-
-
1202 inlägg
Nu har de en kampanj som gör att handmålade tavlor går för samma pris som tryckta. Riktigt bra, jag slog till igår och beställde en tavla. Kanske lägger upp en bild vid senare tillfälle
Postad 10 September 2009 - 14:34
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Fick hem två tavlor igår, har packat upp men ej hunnit få upp på väggarna än: https://www.minhembi...c_id=313082.jpghttps://www.minhembi...c_id=313083.jpgUppdaterar mitt galleri när jag satt upp dom under kommande helg.
Postad 15 March 2010 - 18:14
pjosef
-
pjosef
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej Alla! Riktigt fina tavlor ni har.. Jag är sugen på att köpa jag med och har tittat på www.bimago.seÄr det någon som handlat ifrån dem? De verkar ha liknande tavlor. Sen har dom också något dom kallar för tryck på plexiglas. Någon som beställt detta? Jag är riktigt sugen på att beställa New York och hade uppskattat era kommentarer.. /Josef
Redigerat av pjosef, 15 March 2010 - 18:15.
Postad 23 March 2010 - 17:25
pjosef
-
pjosef
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej igen!
Nu har jag beställt tryck på plexiglas ifrån www.bimago.se och lägger upp lite bilder (inte perfekta dock).
jag tog chansen och det blir riktigt bra! Grymt nöjd.. Och snabbt gick det..
Håll till godo och ha det bra!
/Josef
DSC00797.JPG 765.08K
0 Antal nerladdningar
DSC00798.JPG 790.76K
1 Antal nerladdningar
Postad 05 October 2010 - 13:20
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Beställde en stor 3-delad abstrakt tavla igår från ArtGeist, velade länge ifall man skulle välja handmålad eller digitalt tryck men valde trycket till slut. Tycker skillnaden i pengar var alldeles för stor mellan de olika teknikerna så det fick bli den billigare varianten.
Ska bli riktigt spännande att se slutresultatet när den väl dyker upp om några veckor
Postad 21 October 2010 - 22:24
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3993 inlägg
Fick hem min tavla idag från Artgeist och är sjukt nöjd med den  Var först lite skeptisk till det digitala trycket eftersom jag ville egentligen ha handmålad men ångrar verkligen inte det nu, det ser mycket bättre ut än jag trodde. Har inte hunnit få den på väggen ännu eftersom jag ska måla om i vardagsrummet först men här några bilder på den fortfarande inplastad. 
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|