Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför är "snipers" så mobbade i FPS-spel?

65 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2008 - 13:53

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

Brukar ligga på samma ställe ett tag om det är ett bra ställe men brukar alltid slänga ut lite sprängmedel som plockar bort fiender. Efter ett tag känner man på sig eller förutser att folk är arga och kommer att springa upp och försöka skjuta dig eller kniva dig... gäller att byta plats eller röra sig i rätt tid och hålla utkik åt alla håll och i ett tidigt stadium kunna se om en motståndare är på väg upp där du ligger. När jag ser detta vilket jag oftast gör brukar jag möta upp killen på vägen eller lägga sig en bit bort och oftast ser man en gubbe komma springande upp där man låg och springa i cirklar och leta. Då vet man att killen är ganska pissoff och då knäpper man han på nytt :)

Precis, rörlighet är viktigt men "situation awareness" är viktigare=).

Postad 21 February 2008 - 16:08

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Tyvärr så är många nybörjare och sätter sig i ett mörkt hörn och plockar ett par snubbar innan någon droppar in en granat och så flyger en trasdocka ut... Det är väl mest därför de inte åtnjuter någon större respekt.

Hamnade i en match där en sniper hade ett favoritställe han återvände till hela tiden. Gjorde det till min livsuppgift att plocka honom innan han fick chans att pricka någon.

Vid ett tillfälle hann jag före och placerade ut lite C4 runt hans liggplats. Sedan var det bara att sitta och vänta med ett grymt smil på läpparna. Enormt underhållande... :)

...då kan man nästan fråga sig vem som var campern, han eller du?

Postad 21 February 2008 - 16:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
För att snipers är äckliga sneaky bastards!

Postad 21 February 2008 - 23:46

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

...då kan man nästan fråga sig vem som var campern, han eller du?

Haha...jo den matchen var jag också en "camper", visserligen satte jag mig på olika platser för att vänta ut honom.

Så jag rörde lite på mig i alla fall :) :)

Postad 22 February 2008 - 08:41

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
Lirar själv mest i Battlefield-serien och där är inte K/D alltid det som avgör matcherna.

Min syn på det hela, är du inte en vansinnigt duktig sniper så är du bara en belastning för laget.

Ok tänker du, jag vaktar en viktig flagga det är väl bra?

Jo visst är det så men om det kommer två medics mot flaggen och du inte kan plocka dem båda snabbt så kommer de bara reviva varandra, cappa flaggen, skjuta dig i pallet och sedan tepåsa dig.

Men som sagt, är du taktisk och duktig skytt så kan en sniper vara en bra Squad Leader genom att du rör dig lite bakom din squad och nöter på fienden på distans.
Dessutom kan dina Squad Members spawna in nära stridens hetta.

Tror snipers vanligtvis är mest bespottade i gröngölingsspel där ett sniperskott dödar oavsett var det träffar.
Ett headshot på en parallellt löpande fiende kräver ju sin man så det måste man respektera.
(För då har offret varit oförsiktigt)

Postad 22 February 2008 - 09:06

Babyface
  • Babyface
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Min syn på det hela, är du inte en vansinnigt duktig sniper så är du bara en belastning för laget.

...men detta gäller ju vilken klass du än lirar, undantaget medics möjligtvis.

Postad 22 February 2008 - 09:37

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0
^
Håller inte riktigt med.

En "dålig" Support håller sina medspelare fullmatade med Ammo.
En "dålig" engy lägger minor och lagar fordon.
En "dålig" AT-spelare retar upp och oroar fiendefordon även om inte varje skott sitter.

En "dålig" sniper ligger och tittar.

Postad 22 February 2008 - 13:26

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Roligast med motståndarsnipers är väl de som i och för sig är bra på att "snipa", men som inte riktigt fattat att man spelar något annat än Deathmatch. Typ ligger kvar långt bak i egna banan som siste eller näst siste man, när det är hans (jaja, jag har lite könsfördomar här) lags tur att sätta flaggan/planta bomben.

Postad 22 February 2008 - 15:24

spinx
  • spinx
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Varför hata nån som använder en feature som finns i spelet?

Om någon ska hatas så är det väl utvecklaren i sånna fall som implementerat den.

Spelare bara använder de verktyg som finns att tillgå i spelet.

Vill ni inte ha några snipers så få ni väl spela ett "sniperfitt" spel

Annars så får ni ju leva med att folk använder alla funktioner i menyerna

juh

Postad 22 February 2008 - 15:32

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

• 943 inlägg
  • 0

ett "sniperfitt" spel

Vilket språkbruk... :)

Postad 22 February 2008 - 15:34

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Snipers är väldigt effektivt vid search and destroy när bomben är plantad.
Då kan krypskytten lägga sig på ett långt avstånd från bomben och vakta.
Springer någon fram och försöker desarmera så dör den då denne måste
stå still i 3-4 sekunder och ingen sniper missar där om man inte är väldigt dålig.

Alternativt måste det försvarande laget först springa och hitta snipern och döda
denne innan de kan desarmera bomben vilket tar tid och bomben tickar.
Hellst ska det försvarande laget ha en countersniper som kan plocka denne
så de övriga kan jobba ostört.

Det är även effektivt som försvarande lag om man har två snipers då dessa
kan vakta både bombplats A och B medans de som är gunners går i första
ledet och söker upp fienden och dödar dem. Samma princip här att det tar en stund
och planta och är man någorlunda bra så ska ingen kunna planta bomben
utan att dö. Sedan ligger bomben kvar vid bombplatsen och någon måste
springa fram och ta upp den... det är ofta i dessa situationer man hör
"fucking snipers" osv och jag förstår dem :)

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 22 February 2008 - 15:37.

Postad 22 February 2008 - 18:36

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1846 inlägg
  • 0

ett "sniperfitt" spel

Vilket språkbruk... :)

Haha ja så tokigt det kan bli när man missar en bokstav=).

Postad 22 February 2008 - 18:41

060317
  • 060317
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Vi spelar utan sniper eller AWP som det heter i spelet på våra servrar det blir med snabbt spel och inget fegande...

Och vi får mycket spelare som e trötta på att halva laget ligger med snipers och bomden e droppad...

Postad 26 February 2008 - 11:02

asbra
  • asbra
  • Forumräv

• 680 inlägg
  • 0
Jag pallar inte att vara sniper, för jag orkar inte byta knappuppsats i COD4, har ju Hålla andan på Vänster-joysticken. Så jag börjar alltid gå ofrivilligt åt diverse håll haha. Hurdan knappuppsättning har du haze?

Men de är ju en del av spelet som man får hata. Vissa gånger när man kämpar som fan på att döda folk så har man precis klämt 2-3 pers på nära håll och är påväg till bomben och får ett skott i bakhuvudet från andra sidan kartan ;)
Det SVIDER!

Måste svida att ligga på kullen i lugn och ro och få en kniv i bakhuvudet också haha.

Postad 27 February 2008 - 15:21

Unregistered2b236a0e
  • Unregistered2b236a0e
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0

Jag pallar inte att vara sniper, för jag orkar inte byta knappuppsats i COD4, har ju Hålla andan på Vänster-joysticken. Så jag börjar alltid gå ofrivilligt åt diverse håll haha. Hurdan knappuppsättning har du haze?

Men de är ju en del av spelet som man får hata. Vissa gånger när man kämpar som fan på att döda folk så har man precis klämt 2-3 pers på nära håll och är påväg till bomben och får ett skott i bakhuvudet från andra sidan kartan :)
Det SVIDER!

Måste svida att ligga på kullen i lugn och ro och få en kniv i bakhuvudet också haha.

Jag har "springa snabbt" på vänster joystick och "hålla andan"på höger jojje.
Försöker sitta här på jobbet och simulera hur jag springer och siktar men trots att jag bott framför tvn och cod4 senaste månaderna kan jag inte komma på med vilken jojje springer med och vilken jag siktar med men tror jag siktar med höger och springer med vänster! Så måste det vara, tvärtom känns helskumt. Fast och andra sidan har jag samma problem som dig ibland. Ser en gubbe och håller andan och helt plötsligt märker man hur en vägg sakta smyger in och skymmer sikten. då har man tryckt ner "hålla andan-knappen" lite snett och glider sakta åt sidan. Ännu värre när man står uppe på nåt och helt plötsligt faller. Fast det måste betyda att jag håller andan med höger också? Får hemma och testa ikväll och återkomma :rolleyes:

Edit: Jag håller också andan med vänster styrspak... därför man rör sig ofrivilligt ibland!

Redigerat av Unregistered2b236a0e, 27 February 2008 - 23:00.

Postad 02 March 2008 - 22:23

Altin
  • Altin
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Håller med dig. Dock så sniprar jag inte allt för ofta.
Men varför folk inte gillar snipers är nog mest för att när man dör av en sniper så hinner man aldrig se den man blir dödad av.
Och enligt många så ser dom väl det som att man inte får en ärlig chans att skjuta tillbaka, därför detta agg mot snipers ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.