Någon handlare som läser detta i Göteborgstrakten pm till mig ifall man får en ny Velodyne 1200R för 10 000 så köper jag en av er
Postad 27 February 2008 - 21:28
10 jämnt för en Velodyne 1200R ? Det var väl ett bra pris. Hade jag slagit till på.
Någon handlare som läser detta i Göteborgstrakten pm till mig ifall man får en ny Velodyne 1200R för 10 000 så köper jag en av er
Postad 27 February 2008 - 22:01
10 jämnt för en Velodyne 1200R ? Det var väl ett bra pris. Hade jag slagit till på.
Det priset kan du få av vilken handlare som helst som säljer Velodyne om du prutar, finns stor prutmån eftersom handlarna har enorma marginaler på dessa.
Postad 28 February 2008 - 06:28
Jo, jag känner till rumsförstärkning och varför den uppkommer.../HeronDu tror det ja...Detta stämmer inte. ...Många tror att en mätning i frifält som är helt rak nedöver 20Hz är ...
/Heron
Kortade ner lite, men summan av kardemumman är att du ändå håller med ändå då, om man isolerar de två olika effekterna?
Förutom att du snabbt räknade ut att förstärkningen inträffar ännu högre upp.
Detta visste jag redan också men valde att skriva "uppskattningsvis" 50Hz för att det är från där ungefär som det ökar kraftigt och det är där och nedåt det ställer till det mest om man i övrigt har en spikrak kurva ekofritt.
(Ökningen inträffar i vissa fall ännu längre upp, om det är väggplacerat eller inwall/onwall. Men den ökar mer och mer ju lägre i frekvens du hamnar, från ca 80-50Hz och nedåt då, kan vi säga så får båda rätt =)
Det är ju inget konstigt egentligen men värt att tänka på.
Stående vågor och förstärkning och utsläckning är ju en annan femma, som man kanske också borde räkna med eller kompensera för med EQ som sagt. Därav propagandan för EQ...
Men detta är ju mer allmän kännedom, jämfört med det jag pratade om. Vilket kan ställa till det i val av sub om man kollar grafer och inte ser hur det egentligen blir i slutänden.
---
Well, nog om det. Hoppas det blir en bra sub ändå bara, jag är övertygad om att du blir nöjd oavsett vilken det blir, det är såpass fina pryttlar ändå så det blir nog perfa.
Redigerat av Unregisteredb38af287, 28 February 2008 - 06:30.
Postad 01 March 2008 - 11:20
Nu har jag bestämt min, blir en Velodyne 1200R, var o beställde en hos radiohandlarn för 10k idag!
Kommer nästa vecka,...
Kommer nästa vecka,...
Postad 01 March 2008 - 11:45
Lokala radiohandlarn är i Karlshamn. Prutade lite med såklart
Beställde den pianosvarta men jag ska ju ha klipsch RF82-systemet sen, och jag vet inte om jag ska ha svart eller körsbär så jag gaderade mig o köpte den svarta då den massar både till körsbär och svart.
Hoppas jag blir nöjd!
Beställde den pianosvarta men jag ska ju ha klipsch RF82-systemet sen, och jag vet inte om jag ska ha svart eller körsbär så jag gaderade mig o köpte den svarta då den massar både till körsbär och svart.
Hoppas jag blir nöjd!
Postad 01 March 2008 - 15:04
Oj då, så du kunde pruta ner den 2 papp bara sådär eller? Har du handlat mycket där förut eller?
MVH Flingan
MVH Flingan
Postad 01 March 2008 - 16:19
Handlade en Tv där för en månad sedan annars har jag inte handlat där innan, men man har ju sina knep, det finns alltid möjliget att pruta, som sagt innan så har de många % förtjänst på prylarna...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
45 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?