Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lovefilm.se

296 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 December 2009 - 13:25

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Kan lägga till
För tredje gången gillt, får jag nya filmer skickade till mig samma dag de mottager de jag skickat tillbaka.
Kan de hålla detta, är det det mest ekonomiska alternativet för en "filmtittare" som mig

Samma dag låter ju väldigt snabbt men jag har nog inte samma abonnemang som du. Har 4 filmer/månad för 99 kr. Brukar skicka tillbaka 2 filmer på en måndag och har nya filmer på tisdagen eller onsdagen efter, så man behöver inte vänta länge ;)

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 17 December 2009 - 13:28.

Postad 20 December 2009 - 13:43

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Jag har kört med Lovefilm nu i cirka 4år och är väldigt nöjd. Har 1 film åt gången för 129:-/månad, kan komma upp i 8 filmer i månaden om jag är kvick och att det inte är röda dagar mitt i veckan.
Har varit med om att 1 film på 4 år har kommit bort men fick direkt hem en ny. Tyvärr har jag varit med om att filmerna är så repiga att dom inte går att titta på och då skickar dom en ny på en gång. Tycker faktiskt att dom är väldigt snabba med att ta emot och skicka filmer.

Postad 22 December 2009 - 13:48

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag varit med om att filmerna är så repiga att dom inte går att titta på och då skickar dom en ny på en gång.

Provade på detta abonnemang och när vi kom till just detta problem, så var det inte lika effektivt.
Nästan alla filmerna måste tvättas innan man vågar stoppa in dom i spelaren och en av dom
dröp av fett.

Man får upp filmer i filmlistan man inte lagt dit och man får hem filmer man inte beställt.
Ja, jag har haft en hel del strul bara på 14 dagar och du har klarat dig från detta i 4 år.

Bara otur ?

Maveric

Postad 22 December 2009 - 13:54

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Jag hade en del strul första 2-3v, sedan blev det bättre. Men kan hålla med om att skivorna är smutsiga/repiga, fick alltid torka av dem(jag ville göra det i alla fall, inget tvång). Alla skivorna jag fått har fungerat men men vill ju inte ha in massa skit i sin spelare :D .

Postad 22 December 2009 - 16:32

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Jag fick en repig skiva för några dagar sedan. Skrev och klagade. Först fick jag bara tillbaka den. Då skrev jag igen och sa att jag vill ju ha en extra utöver dom jag betalar för. Då kom det 2 st extra. Tycker jag var bra. Inget tjafs från deras sida.

Mycket ovanligt med skivor som jag inte kan se. Tror jag varit med om det en gång tidigare. Tumavtryck eller mindre märke är vanligt att man får torka bort, men big deal det kan jag stå ut med.

Postad 22 December 2009 - 22:41

Unregistered24c8b9de
  • Unregistered24c8b9de
  • Beroende

• 1450 inlägg
  • 0
Jag har varit med i tre ar, fyra filmer/manad, autogiro. Aldrig haft problem med olasliga filmer, felskick, "autogenererande filmlista" eller filmer som kommit bort pa vagen, samt att jag fatt nya filmer efter 2-3 dagar. Och naa, jag jobbar inte for Lovefilm :D

Redigerat av Unregistered24c8b9de, 22 December 2009 - 22:41.

Postad 22 December 2009 - 23:06

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Öppnade mitt LOVEFiLM-kuvert idag o se: En x-tra BD-film som bonus! Passar perfekt nu när man är långledig inför jul. Deras hemsida har dock tyvärr ändrats till det sämre o har fört en mailkonversation med kundservice. Får se om de tartill sig av min kritik.

Hemsidan har bättrat till sig efter mina synpunkter o ser vad jag upplever ungefär lika dan ut som innan (förutom lte kosmetiska förändringar). :D

Postad 23 December 2009 - 07:08

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Man får upp filmer i filmlistan man inte lagt dit och man får hem filmer man inte beställt.
Ja, jag har haft en hel del strul bara på 14 dagar och du har klarat dig från detta i 4 år.

Bara otur ?

Maveric

Det gäller att ha många filmer i listan, om alla ens filmer finns hos andra hyrare så kan dom ju inte skicka nån, en gång fick jag Hälsoresan hemskickad istället för en annan, det var rätt fodral men fel innehåll. Sen är det säkert så att dom som har största abonnemangen har förtur och såna som jag som har 1 film får ta dom filmerna som finns kvar och då kan det bli noll filmer men jag har aldrig varit med om att dom skickat nåt annat bara för att det inte finns det man har på listan.

Postad 29 December 2009 - 15:36

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Hände aldrig mig under den tiden jag var medlem hos Lovefilm, ca 1 år och jag hyrde ca 2-3 filmer i veckan.

Hur gör du när posten slarvat, rapporterar du det via deras hemsida och sen skickar dom nya eller hur funkar det?

Precis, det är bara att anmäla via webbplatsen så skickar de nya filmer. Som tur kom filmerna fram trots allt - det tog bara en vecka extra, måste ha fastnat i en postväska på vägen eller så. Därmed har jag bara blivit av med en försändelse hittills.

Dock har jag ett annat problem nu - Lovefilm skickar väldigt sällan Blu-Rays. Jag har ca 50 BR i min lista men de har bara skickat DVD i en månad nu - trots att dessa har lägst prio. De måste ha väldigt begränsat med BR-filmer på lager.

Postad 29 December 2009 - 15:37

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Provade dom i 14 dagar
De gjorde bort sig ordentligt och framför allt i när de skulle svara på varför

Annars hade jag nog fortsatt ett tag till

Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 29 December 2009 - 15:38.

Postad 29 December 2009 - 15:41

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • Lärjunge

• 380 inlägg
  • 0
Prövade Lovefilm.se i 2månader under hösten och det fungerade jätte bra den första månaden, andra månaden skickade dom flera filmer i samma kuvert, istället för tre enskilda som de gjort tidigare. Inget negativt annars.

Postad 29 December 2009 - 18:57

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Provade dom i 14 dagar
De gjorde bort sig ordentligt och framför allt i när de skulle svara på varför

Annars hade jag nog fortsatt ett tag till

Maveric

På vilket sätt gjorde dom bort sig då ?

Dock har jag ett annat problem nu - Lovefilm skickar väldigt sällan Blu-Rays. Jag har ca 50 BR i min lista men de har bara skickat DVD i en månad nu - trots att dessa har lägst prio. De måste ha väldigt begränsat med BR-filmer på lager.

detta är lite märkligt, har aldrig haft några problem med att få hem blu-rays, de absolut senaste filmerna brukar jag kunna få vänta på nån vecka eller så men inte annars..

Postad 29 December 2009 - 20:26

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

På vilket sätt gjorde dom bort sig då ?

detta är lite märkligt, har aldrig haft några problem med att få hem blu-rays, de absolut senaste filmerna brukar jag kunna få vänta på nån vecka eller så men inte annars..

Jag får bara BD-filmer (4 st/månad), men så har jag ju bara BD-filmer i min lista.

Postad 04 January 2010 - 19:42

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Kör min provperiod nu och vet inte om jag kommer fortsätta. Mest pga. deras usla webbsidans brist på funktioner.
Det känns dom Lisa 4 år suttit och gjort sin första sida kopplad mot en databas. Inga filter och avsaknad av funktioner/bra funktioner gör sidan jobbig. Jag blir frustrerad över att någon kan göra en så usel sida.
Sen verkar dom ha väldigt få ex. av varje BR. DVD vet jag inte för det kommer jag aldrig hyra. Kollar hellre på målarfärg som torkar än sunkig DVD-kvalité...
Konkurrerar man mot bra mycket billigare alternativ så måste sidan och funktioner vara på topp!

Men dom har en jäkla bra kundservice. Snabba som illrar, väldigt service minded och raka svar. Inget snack om den saken.

Postad 07 January 2010 - 15:40

Unregistered70fb68c6
  • Unregistered70fb68c6
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Om man har över 50 filmer i sin lista och inte får dem man önskar är det väl enbart att minska sin önskelista till de man för tillfället mest önskar. Men håller med om att prioriteringen följs lite halvtaskigt. Det var trevlig med julklappen från dem med en bonusfilm i alla fall och tycker det har fungerat förhållandevis bra under hela 2009 när jag varit medlem.

Postad 07 January 2010 - 16:11

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Om man har över 50 filmer i sin lista och inte får dem man önskar är det väl enbart att minska sin önskelista till de man för tillfället mest önskar. Men håller med om att prioriteringen följs lite halvtaskigt. Det var trevlig med julklappen från dem med en bonusfilm i alla fall och tycker det har fungerat förhållandevis bra under hela 2009 när jag varit medlem.

Att minska sin favvolista till ett färre antal filmer ökar inte sannolkheten att få en av dessa filmer tyvärr. Istället så ökar sannolikheten att du får en film som du INTE har med på listan. Jag har 10 - 20 filmer på listan jämt o jag får alltid en av dessa, I början hade jag mindre än tio och då kunde jag få en oönskad film var o varannan vecka. Att inte garanterat få de filmer som jag har prioriterat högst, är väl egentligen den enda nackdelen tycker jag med Lovefilm - men det kan jag leva med, det är en dag imorgon också :blink:

Postad 07 January 2010 - 16:19

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Jag blev kund när cdon lade ner sin tjänst, betalar 159 i månaden för att få ha 2 filmer hemma samtidigt. Brukar skicka tillbaka på måndagen och får nya på onsdagen, sedan ses de under helgen. Har funkat hur bra som helst, men visst är det lite för sällan det allra nyaste dyker upp. Detta kan jag leva med då jag tycker det är både bekvämt och billigt. Lokala uthyraren har inga blu-ray och filmerna ska lämnas före 18 nästa dag, vilket är värdelöst. Jag är alltså mycket positiv! Tyvärr verkar många av deras medlemmar vara flottiga puckon som inte kan låta bli att kladda ner skivorna, så visst måste de ofta torkas av innan spelning. Detta skyller jag alltså inte på Lovefilm, även om de gärna fått kolla skivorna och skicka mail om vett och etikett till kladdarna.

Postad 07 January 2010 - 19:32

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Jag blev kund när cdon lade ner sin tjänst, betalar 159 i månaden för att få ha 2 filmer hemma samtidigt. Brukar skicka tillbaka på måndagen och får nya på onsdagen, sedan ses de under helgen. Har funkat hur bra som helst, men visst är det lite för sällan det allra nyaste dyker upp. Detta kan jag leva med då jag tycker det är både bekvämt och billigt. Lokala uthyraren har inga blu-ray och filmerna ska lämnas före 18 nästa dag, vilket är värdelöst. Jag är alltså mycket positiv! Tyvärr verkar många av deras medlemmar vara flottiga puckon som inte kan låta bli att kladda ner skivorna, så visst måste de ofta torkas av innan spelning. Detta skyller jag alltså inte på Lovefilm, även om de gärna fått kolla skivorna och skicka mail om vett och etikett till kladdarna.

... eller så kan den som fått en skiva med "kludd" på, felanmäla via deras hemsida :blink:

Postad 07 January 2010 - 22:06

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

... eller så kan den som fått en skiva med "kludd" på, felanmäla via deras hemsida :)

Ja, om det funnits en kluddanmälningsknapp så hade jag använt den flitigt! :D

Postad 08 January 2010 - 08:57

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Ja, om det funnits en kluddanmälningsknapp så hade jag använt den flitigt! :D

Tja?! Under fliken "Min filmlista" finns det vid varje film en som du har hemma en "Felrapports"-knapp. Alternativet "Filmen var skadad eller repig men jag behöver inget nytt exemplar" + en kommentar, bör väl användas om man vill göra Lovefilm uppmärksam på att filmerna är kluddiga :)

Postad 08 January 2010 - 15:00

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0

Tja?! Under fliken "Min filmlista" finns det vid varje film en som du har hemma en "Felrapports"-knapp. Alternativet "Filmen var skadad eller repig men jag behöver inget nytt exemplar" + en kommentar, bör väl användas om man vill göra Lovefilm uppmärksam på att filmerna är kluddiga ;)

Den har jag använt på en film som strulade lite, tänkte att det var kanske overkill på en film som är kladdig men som fungerar.

Postad 08 January 2010 - 21:08

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Den har jag använt på en film som strulade lite, tänkte att det var kanske overkill på en film som är kladdig men som fungerar.

Sant men det är väl bättre att anmäla andras kludd än att någon annan anmäler dig - eller? ;) Själv har jag aldrig märkt något "kludd" men jag kanske skall titt efter lite mer noggrant

Postad 17 January 2010 - 19:55

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
Förutom " kludd " på filmerna, är dom repfria och funkar överlag?

Postad 17 January 2010 - 20:31

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Förutom " kludd " på filmerna, är dom repfria och funkar överlag?

Ja. Har aldrig haft några uppspelningsproblem överhuvudtaget.

Postad 18 January 2010 - 23:54

bubbleboy76
  • bubbleboy76
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag har varit kund hos dem sedan cdon lade ner, och är mycket nöjd.

Redigerat av bubbleboy76, 18 January 2010 - 23:54.

Postad 19 January 2010 - 14:22

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0
En till fråga här: Om man nu låt säga tar ett abonnemang för 4 filmer i månaden, finns filmerna inne så att man får dessa 4 filmer i månaden om jag skickar in de första jag får inom rimlig tid?

Postad 19 January 2010 - 16:36

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

En till fråga här: Om man nu låt säga tar ett abonnemang för 4 filmer i månaden, finns filmerna inne så att man får dessa 4 filmer i månaden om jag skickar in de första jag får inom rimlig tid?

Jag tror det finns lite olika abonnemangsalternativ där, men jag har 4 filmer/månad för 99 kr. Filmerna kommer i konvolut á 2 filmer. När jag skickat tillbaka ett konvolut, så kommer nästa med 2 filmer inom 3 dagar (förutsatt att du håller dig inom månadsgränsen). Har jag inte har titta på 4 filmer under en månad, så gör det inget - då får jag ha filmerna hemma i flera månader (har dock aldrig hänt :P ). Du får alltid filmer oavsett om du har en lista på filmer eller ej. Jag har en lista på 10 - 20 BD-filmer o får alltid någon av dem :huh:

Postad 19 January 2010 - 16:41

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

Jag tror det finns lite olika abonnemangsalternativ där, men jag har 4 filmer/månad för 99 kr. Filmerna kommer i konvolut á 2 filmer. När jag skickat tillbaka ett konvolut, så kommer nästa med 2 filmer inom 3 dagar (förutsatt att du håller dig inom månadsgränsen). Har jag inte har titta på 4 filmer under en månad, så gör det inget - då får jag ha filmerna hemma i flera månader (har dock aldrig hänt :P ). Du får alltid filmer oavsett om du har en lista på filmer eller ej. Jag har en lista på 10 - 20 BD-filmer o får alltid någon av dem :huh:

Tack för det

Postad 27 January 2010 - 15:12

Mooshie
  • Mooshie
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Nu ska jag ändra min åsikt om att jag inte brukar få de senaste filmerna. Idag kom "Ponyo På Klippan Vid Havet" och "Coco - Livet Före Chanel" som båda släpptes i Sverige idag. Färskare kan det inte bli!! Ponyo har jag verkligen längtat efter men den har inte funnits i någon prisvärd importversion ens en gång. Coco spelas av Audrey Tautou, vilket räcker vilken dag som helst!!! Ännu nöjdare än förut alltså.

Postad 27 January 2010 - 15:41

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Måste vara för att ingen annan vill se dom filmerna. :)
Skämt å sido så är det kul för dig men jag har fortfarande inte fått en ända prio 1 film vilket jag tycker är dåligt... :)

Postad 27 January 2010 - 16:11

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Måste vara för att ingen annan vill se dom filmerna. :)
Skämt å sido så är det kul för dig men jag har fortfarande inte fått en ända prio 1 film vilket jag tycker är dåligt... :)

Gör om alla dina filmer på listan till Prio 1, så blir du nöjd :D Skämt åsido så har jag inte följt upp hur många Prio 1-filmer jag fått. Är egentligen inte så intresserad av det, men jag får BARA BD-filmer i alla fall. Kan det bero på att jag bara har BD-filmer på min lista...

Postad 27 January 2010 - 16:19

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Tack för tipset! :)

Jo, jag har också bara BD och alla filmer i listan vill jag ju se men vissa är mer intressanta så det vore ju kul att få dom snabbare.
Annars kanske jag ska sätta alla jag vill se som prio 2 och 3, då kanske jag får dom jag helst vill se snabbare. :)

Postad 27 January 2010 - 17:11

Unregistered62469361
  • Unregistered62469361
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0
Jag brukar inte ha några invändningar mot lovefilm. Men jag brörja bli lite trött på att den enda film jag har som prio 1 (Gladiator BD) ALdrig kommer. Har varit min prio nu i ca 2-3 månader.

Redigerat av Unregistered62469361, 27 January 2010 - 17:11.

Postad 02 February 2010 - 00:17

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Två nya filmer skickades idag från Lovefilm men inte f*n var det nån prio 1 film den här gången heller... :D

Postad 03 February 2010 - 21:45

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Två nya filmer skickades idag från Lovefilm men inte f*n var det nån prio 1 film den här gången heller... :)

Dags att fråga vad f** de håller på med eller vad du skall behöva göra för att få en Prio 1-film. Jag fick två filmer förra veckan o inte de heller var några Prio 1-filmer. Fortsätter min uppföljning, men just nu: Prio 1 - Annan 0 -1 :P

Postad 03 February 2010 - 22:06

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Dags att fråga vad f** de håller på med eller vad du skall behöva göra för att få en Prio 1-film. Jag fick två filmer förra veckan o inte de heller var några Prio 1-filmer. Fortsätter min uppföljning, men just nu: Prio 1 - Annan 0 -1 :)

Jag har en prio 1 film påväg, district 9 på blu-ray.... jag har alltid fått min prio 1 film såvida det inte är filmer som precis kommit ut, men dom brukar komma när dom varit ute nån vecka eller så...

Postad 12 February 2010 - 11:29

LOVEFiLM AB
  • LOVEFiLM AB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Prövade Lovefilm.se i 2månader under hösten och det fungerade jätte bra den första månaden, andra månaden skickade dom flera filmer i samma kuvert, istället för tre enskilda som de gjort tidigare. Inget negativt annars.

Hej.

Vad kul att du gillade vår tjänst.
Vanligast är att vi skickar filmer i samma förpackning när man har ett flerfilmspaket.
Om filmerna kommer i retur samma dag försöker vi skicka ut nya filmer i samma förpackning.
Dock får man gärna returnera filmerna en och en om man hellre önskar detta.
Nya returkuvert går att beställa från sidan "Mitt Konto" kostnadsfritt. :)

Med vänlig hälsning
Angela
LOVEFiLM AB

Postad 12 February 2010 - 11:35

LOVEFiLM AB
  • LOVEFiLM AB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Två nya filmer skickades idag från Lovefilm men inte f*n var det nån prio 1 film den här gången heller... :)

Hej.

Vi skickar film utifrån aktuell tillgänglighet den dag du ska få leverans och vi försöker alltid skicka ut någon av de filmer du lagt i prioritering 1.

Om en film har god tillgänglighet för tillfället ska de exemplar vi har i lager i första hand skickas till alla som har den i prioritering 1. Men om antalet exemplar vi har i lager inte räcker till att skicka till alla kan det bli så att man får en film från en lägre prioritetsgrupp just vid det utskicket.

Du får alltid de första tillgängliga filmerna i din lista, även om prioritetsgrupperna ibland kan variera.

Du får gärna kontakta vår Kundservice så ska vi se vad som hänt just på ditt konto om du sällan får prioritet 1 filmer.

Med vänlig hälsning
Angela
LOVEFiLM AB

Postad 12 February 2010 - 11:41

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Nu när vi ändå har en representant från företaget på plats så kan det ju vara läge att ställa några frågor... jag börjar med denna...

Är det större chans att få det senaste/hetaste filmerna om man har bokat dom i ett tidigt skede eller sker utskicket slumpmässigt ?

Postad 12 February 2010 - 11:43

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Jag kontaktade kundtjänst igår och fick svaret att ni ska köpa in flera exemplar av Blu-ray-filmerna. Jag är bara intresserad av Blu-ray...
Sen så var ni snälla och skickade en kompensationsfilm och den var från min prio 1 lista. :) Det uppskattas verkligen!

Jag har kontaktat kundtjänst rätt mycket under min rätt korta tid som kund och jag har alltid fått snabba svar och bra bemötande.
Även om mitt önskemål att kunna filtrera så att bara Blu-ray-filmer visas i listorna och kategorierna inte verkar gå hem hos Lovefilm... ;)

*EDIT*
Undrar om Lovefilm kanske blev medlem här efter min kontakt med dom där jag påpekade att flera här på forumet hade samma situation ang. att inte få prio 1 filmer... ;)

Redigerat av ktd, 12 February 2010 - 11:45.

Postad 12 February 2010 - 12:03

LOVEFiLM AB
  • LOVEFiLM AB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Kör min provperiod nu och vet inte om jag kommer fortsätta. Mest pga. deras usla webbsidans brist på funktioner.
Det känns dom Lisa 4 år suttit och gjort sin första sida kopplad mot en databas. Inga filter och avsaknad av funktioner/bra funktioner gör sidan jobbig. Jag blir frustrerad över att någon kan göra en så usel sida.
Sen verkar dom ha väldigt få ex. av varje BR. DVD vet jag inte för det kommer jag aldrig hyra. Kollar hellre på målarfärg som torkar än sunkig DVD-kvalité...
Konkurrerar man mot bra mycket billigare alternativ så måste sidan och funktioner vara på topp!

Men dom har en jäkla bra kundservice. Snabba som illrar, väldigt service minded och raka svar. Inget snack om den saken.

Hej.

Tråkigt att du upplever hemsidan dålig. Vad exakt är det för funktioner som du saknar? Vi jobbar just nu med att förändra hemsidan och en del ändringar kommer att ske till hösten. Vi tar tacksamt emot alla tips och önskemål för att underlätta för våra kunders användande.
Förhoppningen är att den kommer upplevas bättre/enklare.

Vi har haft DVD filmer betydligt längre än Blu-Ray och därmed tar det tid att få in samma antal av dessa filmer, som innefattar både äldre och nyare filmtitlar.
Dock håller vår inköpsavdelning på att köpa in fler Blu-ray filmer just nu.
Vi är medvetna om att det varit längre väntetid på just Blu-ray men förhoppningen är att det snart kommer kännas som snabbare leveranser även av dessa filmer.
Vi förstår självklart att de som har en Blu-ray spelare mycket hellre vill se dessa filmer med bättre upplösning.

Tack för att du lämnat fina ord om vår Kundservice :)

Med vänlig hälsning
Angela
LOVEFiLM AB

Postad 12 February 2010 - 12:14

LOVEFiLM AB
  • LOVEFiLM AB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej.

Har du ett av våra begränsade filmpaket ex FAST4 med max 4st filmer/månad får du 2st filmer åt gången.
Skulle du bara ha lagt upp 4st filmer i din filmlista är det finnas en risk att alla är uthyrda just den dag det är dax för dig att få en ny filmleverans.
Men då testar vi igen dagen efter.
Om man inte lägger upp fler filmer i sin filmlista får man istället bara vänta någon extra dag på utskicket OM de inte skulle finnas inne just den aktuella dagen för nytt utskick.

Om man inte skulle nyttja sina 4 filmer inom 1månad sparas även dessa filmkrediter i upp till 3månader på ditt konto och du kan istället nyttja dom kommande månad. :)

Med vänlig hälsning
Angela
LOVEFiLM AB

Postad 12 February 2010 - 12:17

LOVEFiLM AB
  • LOVEFiLM AB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Måste vara för att ingen annan vill se dom filmerna. ;)

Hej.

Låter underligt om du aldrig fått en enda prioritet 1 film.
Du får mer än gärna kontakta vår Kundservice så kan vi titta på detta.
Vårt telefonnummer är: 031- 704 58 83

Med vänlig hälsning
Angela
LOVEFiLM AB

Postad 12 February 2010 - 13:16

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Som jag redan skrivit idag så kontaktade jag er nu i veckan och fick då en kompensationsfilm från min prio 1 lista skickad. Fick den igår.
Tack för det!

Postad 12 February 2010 - 13:22

LOVEFiLM AB
  • LOVEFiLM AB
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Som jag redan skrivit idag så kontaktade jag er nu i veckan och fick då en kompensationsfilm från min prio 1 lista skickad. Fick den igår.
Tack för det!

Hej igen.

Vad bra att det löste sig!

Med vänlig hälsning
Angela
LOVEFiLM AB

Postad 12 February 2010 - 20:24

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Jag kontaktade kundtjänst igår och fick svaret att ni ska köpa in flera exemplar av Blu-ray-filmerna. Jag är bara intresserad av Blu-ray...
Sen så var ni snälla och skickade en kompensationsfilm och den var från min prio 1 lista. ;) Det uppskattas verkligen!

Jag har kontaktat kundtjänst rätt mycket under min rätt korta tid som kund och jag har alltid fått snabba svar och bra bemötande.
Även om mitt önskemål att kunna filtrera så att bara Blu-ray-filmer visas i listorna och kategorierna inte verkar gå hem hos Lovefilm... :D

*EDIT*
Undrar om Lovefilm kanske blev medlem här efter min kontakt med dom där jag påpekade att flera här på forumet hade samma situation ang. att inte få prio 1 filmer... :D

Ja det är klart att de blev o det är ju inget fel i det. De är j usnabba :P

Postad 12 February 2010 - 21:01

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Klart det inte är nått fel med det. Tvärt om!
Men som jag alltid skrivit så är kundtjänsten på Lovefilm exemplariska.

Hade det inte varit dör kundtjänsten så hade jag inte varit medlem hos dom. Så fort jag tänkt hoppa av har dom kompenserar på ett sätt som gjort att jag känt mig viktig som kund och inte bara för pengarna skull. Jag gillar företag som tar bra hand om sina kunder och det gör verkligen Lovefilm.
Det är bara hoppas Locefilm vill ha kvar mig som kund så ofta jag kontaktar dom... ;)

Postad 15 February 2010 - 20:59

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Dags att fråga vad f** de håller på med eller vad du skall behöva göra för att få en Prio 1-film. Jag fick två filmer förra veckan o inte de heller var några Prio 1-filmer. Fortsätter min uppföljning, men just nu: Prio 1 - Annan 0 -1 ;)

Två nya BD-filmer, varav en som prio 1 (En natt på museet II). 1-1

Postad 16 February 2010 - 17:46

Unregistered80e98494
  • Unregistered80e98494
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
kom en prio 1 idag igen... Beck - i stormens öga på Blu-Ray

Postad 16 February 2010 - 22:27

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Två nya filmer skickades till mig idag. En prio 2 och en PRIO 3! :blush: Trodde aldrig man skulle få nån från prio 3 typ...
Förutom den kompensationsfilmen från prio 1 på listan har jag inte fått en prio 1 film. Och nu en prio 3 trotts att jag har 20 filmer i listan med prio 2. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.