Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3, Vilken TV? Plasma eller LCD?

57 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 March 2008 - 12:05

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Intressant tråd ja! Det enda som hindrar mig från att köpa en PX80 är just oron för hur pass bra/dåligt det blir med PS3.
Schjak, återkom gärna med hur bilden blev när du har kört lite.

Packade upp min PG6000 för ett par timmar sen och som dem flesta andra insett så är det inte upplösningen det hänger på utan allt annat + upplösningen 1024 *768 ligger den på samma som px80.
Hur blev det då.... Sanslöst bra allt nerställt till 40 kontrast osv klockren bild och rörelse skärpa fattas inget.
Även planet earth på blu ray va skapligt :D köp plsama om du kolla på film och tv lika mycket som du spelar spel,spelar du 90 % så har du inbrännigar efter ett tag....Super nöjd med min PG 6000.

Det där, käre forumit, tror jag inte du har täckning för att påstå!

Jag råkade ha en och samma text-tv-sida på i 45 minuter på en Pioneer-plasma från 2006. Text-tv är ju statisk bild med maximal kontrast, alltså det värsta man kunde utsätta en fosfor-tv för på 1900-talet. Vad hände? Det blev en svag restbild SOM ÄR GHOSTING, inte inbränning. Efter 5 minuter med vanlig rörlig tv-bild var det TOTALT borta och syntes aldrig mer.

Ett tag senare råkade jag ha en och samma text-tv-sida på i 30-40 minuter på en nyare Pioneer-plasma från 2007. Det blev inte ens en svag restbild, det var totalt svart, inga som helst spår.

Jag spelar jättemycket tv-spel men det verkar vara omöjligt att ens få ghosting. Det man kan göra för sina nerver är ju att ha vanlig tv på i några minuter om man har suttit och spelat länge. Men jag vet inte om det verkligen är nödvändigt. Viktigare att i början dra ner "fantasi-inställningarna" som skärmarna ha när de kommer från fabrik, samt variera vad man tittar på, de första veckorna. Det är det LÄTT värt för att få en så bra film- och tv-visare sedan!

Postad 27 March 2008 - 12:42

Unregistered673f234c
  • Unregistered673f234c
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
dock får man tänka på att piooner lirar i en helt annan division än vad andra "dödliga" tv gör :D

Postad 27 March 2008 - 13:20

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Intressant tråd ja! Det enda som hindrar mig från att köpa en PX80 är just oron för hur pass bra/dåligt det blir med PS3.

Packade upp min PG6000 för ett par timmar sen och som dem flesta andra insett så är det inte upplösningen det hänger på utan allt annat + upplösningen 1024 *768 ligger den på samma som px80.
Hur blev det då.... Sanslöst bra allt nerställt till 40 kontrast osv klockren bild och rörelse skärpa fattas inget.
Även planet earth på blu ray va skapligt :D köp plsama om du kolla på film och tv lika mycket som du spelar spel,spelar du 90 % så har du inbrännigar efter ett tag....Super nöjd med min PG 6000.

Jag råkade ha en och samma text-tv-sida på i 45 minuter på en Pioneer-plasma från 2006. Text-tv är ju statisk bild med maximal kontrast, alltså det värsta man kunde utsätta en fosfor-tv för på 1900-talet. Vad hände? Det blev en svag restbild SOM ÄR GHOSTING, inte inbränning. Efter 5 minuter med vanlig rörlig tv-bild var det TOTALT borta och syntes aldrig mer.

Ett tag senare råkade jag ha en och samma text-tv-sida på i 30-40 minuter på en nyare Pioneer-plasma från 2007. Det blev inte ens en svag restbild, det var totalt svart, inga som helst spår.

Jag spelar jättemycket tv-spel men det verkar vara omöjligt att ens få ghosting. Det man kan göra för sina nerver är ju att ha vanlig tv på i några minuter om man har suttit och spelat länge. Men jag vet inte om det verkligen är nödvändigt. Viktigare att i början dra ner "fantasi-inställningarna" som skärmarna ha när de kommer från fabrik, samt variera vad man tittar på, de första veckorna. Det är det LÄTT värt för att få en så bra film- och tv-visare sedan!

Visst är det lite vanskligt att säga så men jag tänker gt5 på långlopp i 8 timmar med varvräknare eller liknande och då på alla plasmor utom pioneer där det går att misshandla hur mycket som helst, läste ett test där det en pio stog på i 3 dagar med statisk bild utan att få bestående men :D <Det fungerar inte så riktigt på alla plasmor antar jag...

Postad 27 March 2008 - 14:09

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Visst är det lite vanskligt att säga så men jag tänker gt5 på långlopp i 8 timmar med varvräknare eller liknande och då på alla plasmor utom pioneer där det går att misshandla hur mycket som helst, läste ett test där det en pio stog på i 3 dagar med statisk bild utan att få bestående men :D <Det fungerar inte så riktigt på alla plasmor antar jag...

Visst är pioneer kungen, men jag tror inte att de nya panasonic är så känsliga heller, har man bara kört in TVn lugnt den första tiden så ska det nog ordna sig även med 8 timmar varvräknare i streck (inte för att jag själv skulle palla köra så länge utan att titta lite på tv mellan och kanske spela lite andra spel)

Postad 17 May 2008 - 10:38

Unregistered941ebb26
  • Unregistered941ebb26
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Då gör jag entré!

Har nu hängt på forumet i nästan två veckor och läst om allt mellan himel och jhord, rörande TV-apparater. Viken djungel...

Men jag har bestämt mig för en Plasma, 42-50" iaf som jag skall köra en del PS3 på. Blir dock inga längre spel-marathon som när man var ungkarl. En polare har en Panasonic av okänd modell, nått år gammal. Han somnade ifrån text-tv en lördagsnatt på fyllan. Vaknade vid 11 snåret på morgonen och insåg sitt misstag. Men TV:n klarade sig fint och inga inbränningar som följd. Så risken för inbränning finner jag obefintlig.

Hade nästan bestämt mig för en PX80, men så började jag kika lite på 46-50" och fann PX8. Skall man satsa på den istället? Samma bildkvalité? Sen har vi ju Full-HD tjötet också... har läst massa artiklar och trådar om ämnet. Jag vet att jag antagligen inte skulle se nån skillnad, iaf inte på en 42" men om jag satsar på en 50" då? Skall sitta ca: 3 meter ifrån när jag ser på film, lite närmre när jag spelar.

Fler dumma frågor och funderingar får ni räkna med :)

Postad 14 June 2008 - 11:59

Johan K
  • Johan K
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Synd att den här tråden dog. Därför återupplivar jag den här och nu. Jag vill veta fortsättningen på historien om PX80. Var den ett lyckat köp eller inte när det gäller PS3-spelande?

Postad 14 June 2008 - 12:13

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Synd att den här tråden dog. Därför återupplivar jag den här och nu. Jag vill veta fortsättningen på historien om PX80. Var den ett lyckat köp eller inte när det gäller PS3-spelande?

Kan konstatera att PX80 och PS3 spelande är grymt lyckat! B)
Fick hem min PX80 häromdan, och spelat BF:BC och CoD4, och såg minst lika bra ut som polarens Samsung fullHD 40" LE serien, kommer inte ihåg vilken.
Sen BD filmer! Ska vi inte tala om, vilken kvalite, riktigt fint djup i bilden, och fina färger och bra svärta! Nästan så jag vill kolla film på denna TV än projektorn jag har, hehe ;)

Redigerat av Garrett, 14 June 2008 - 12:14.

Postad 14 June 2008 - 23:32

Chopha
  • Chopha
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Är så klart också inne på att skaffa ny tv. På denna kommer jag mest spela Xbox360 (samt dvd via denna) på och så småning om äver Blu-ray. Var tokinne på att det var full-HD LCD jag skulle ha - inget snack om saken - men efter att ha läst denna tråd + M3s test är jag inte så säker längre.

Sony KDL-40D3500 (40" full-HD LCD) har jag tänkt köpa i slutet utav månaden för 10 289.
MEN, nu känns ju även plasma som ett alternativ då jag antar att det är närmare obefintlig skillnad mellan Xbox360 och PS3, rent grafik- och bildmässigt.

Är det Panasonic TH-42PX80 som är den bästa utmanaren (i prisklassen) till Sonyn jag funderar på?
Tack...
/Christopher

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.