Dessutom så är pengar inte allt här i livet..
Nä det klart
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 20 October 2008 - 22:11
Är,det någon som har både cd och vinyl av Black ice.Låter vinylen bra gentemot cd. mvh
Postad 27 October 2008 - 14:38
Denna skiva bara växer och växer i mina öron, speciellt Stormy May Day som är så urskön på gitarr!
Och så underbart sound det är på alla låtar / instrument. Perfekt i mina öron. 10/10 utan tvekan. Postad 28 October 2008 - 11:53
Enbart denna skiva som mina öron har fått njuta av de senaste veckorna..
Kunde nog inte önskat sig mer av en ny AC/DC-skiva, de kommer aldrig att komma med en skiva som dom med Bon Scott eller Back In Black..tror kanske ingen annan artist kommer göra det heller, lyckas vaska fram skivor på löpande band med så många killers på.. Black Ice kommer för mig att vara ett av årets bästa skivsläpp när skivåret sammanfattas, ett styrkebesked från grabbarna! Tycker att bara "Spolin' for a fight" var värd 8 års väntan! Så bra är den, även med AC/DC mått mätt!! Skivan känns kanske lite lång, men å andra sidan så vet jag inte riktigt vilka låtar som skulle bort.. Andra favoriter på skivan: Rock 'n' roll train, Big Jack, Anything Goes (Kan bli hur stor som helst i Staterna, riktig USA-Radiorock..), War Machine (Älskar när man hör att det är Malcolm som körar), Wheels, Rock 'n' roll dream (Urskön tempoväxling där Phil visar att less is more) och Black Ice (Efter stund med denna i lurarna, kan man nästan känna hornen växa fram i pannan på en..Skönt gung och ett härligt maniskt riffande!) Finns väldigt mycket att glädjas över på denna skivan, mycket körsång i refrängerna, det har vi inte hört på årtionden från bandet, inte av denna klass iaf..En annan sak är produktionen, tycker väl att de flesta av deras alster är välproducerade, men det är riktigt bra bett i denna.. Känns också som om Angus har förfinat sina solon sedan Ballbreaker, på den skivan var det inte mycket till solon och det som finns tycker jag låter lite trötta faktiskt, det blev bättre på SUL men bara marginellt.. På Black Ice känns det verkligen som riktiga Angus-solon igen, de tillför fina utsmyckningar utan att vara för mycket..och framförallt så känns de inte trötta! En annan sak är Brians röst, riktigt bra på skivan, hoppas den håller live också.. Finns fler saker men dessa är höjdpunkterna enligt mig. Behöver jag säga att jag längtar grymt mycket till 20:e frebruari och Globen?! Postad 03 November 2008 - 14:57
Kanske inte riktigt rätt tråd men det fanns ingen annan Ac/dctråd så jag postar här. Hur är de Remastrade albumen på cd jäfört med de "vanilga" på cd? Bättre, sämre?
/Genis Postad 03 November 2008 - 17:25
Tycker "gubbarna" har gjort en klart godkänd platta, lyssnat ett xantal gånger på senaste albumet nu och har inte tröttnat än snarare tvärtom, var värd att vänta på
Postad 03 November 2008 - 17:36
Det vill jag inte hålla med om .. Höj volymen ! Har de första utgivna i Australien ( bla denna )
Tray_Back__Inside_Trat_Is_Blank_.jpg 93.21K
0 Antal nerladdningarHar också remaster från 1995 och 2003 av samma skivor För att svara på trådens ämne .. Black Ice .. gör mig glad Maveric Redigerat av Unregistered1103, 03 November 2008 - 17:46. Postad 04 November 2008 - 01:18
Ok, en för och en emot då
/Genis Postad 04 November 2008 - 10:32
Köp en och jämför. Notera även att det inte är politiskt korrekt att tycka bra om remastrade cd´s
För övrigt stoltserar jag med denna vinylbox: AC/DC Volume 1, released by Albert Productions in Australia in November 1981. High Voltage (Aus.) T.N.T. Dirty Deeds Done Dirt Cheap Let There Be Rock Powerage Highway To Hell Cold Hearted Man 12" maxi single Postad 16 December 2008 - 17:35
YES! Hahh! AC/DC på Ullevi i juni!
Något att se fram emot! Ser framför mig 60 000 pers sjunga med i highway to hell en ljummen sommarnatt Man kanske tom kan gå på två spelningar nu om globenbiljetterna sjunker som fan i pris 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |