Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Övergett SE för LG

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG Secret KF750 (Mobiltelefoner) 5 8.499998 (9) Inga priser

Postad 27 June 2008 - 19:50

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Tack för det men jag fick det att funka. Har kört på Home theater innan och då funklade det inte, nu körde jag på mobile och då funkade det lysande.

Postad 27 June 2008 - 20:08

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
TomasL har du hittat nån lösning på SMS/MMS problemet?

Redigerat av Björn_J, 27 June 2008 - 20:15.

Postad 27 June 2008 - 20:14

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Går det inte att spola på telefonen när man kollar på film?

Det ska väl gå ändå?
Vore konstigt annars tycker man.

Postad 27 June 2008 - 21:04

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Det ska väl gå ändå?
Vore konstigt annars tycker man.

Jo det funkade, lite pinsamt att jag inte hittade det. Tryckte överallt men märkte inte att den spolade. Shit happens.

Postad 27 June 2008 - 22:16

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Filmerna som jag har försökt med har varit xvid.avi filer, vad har du testat med? Jag använder mig också av DivXConverter fast en nyare version än den på skivan, för den funkade inte på min dator bara stannade när jag installerar.

Gör du några inställningar i DivXConverter?

De filer jag konverterat var också xvid. Laddade också ner den nyaste versionen av den medföljande convertern.
Jag har inte gjort några inställningar. Amvänder standard inställningarna. Fungerar fint.

Svar nej. Har skickat en fråga till LG supporten men förväntar mig igentligen inget svar. För den supporten är obefintlig. Skulle man lyckas få något svar så hjälper det oftast inte ändå.

Postad 28 June 2008 - 16:21

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Nu hände en väldigt skum sak(för andra gången). Telefonen låste sig och ända sättet att få igång den var att ta ur oc sätta i batteriet. Problemt är nu att då tömdes hela minneskortet, så alla bilder och film och musik bara försvann (skitkul). Jag har ett sånt här minneskort: http://www.katshing....d.asp?aid=16179

Nån annan som har haft problem med att telefonen låser sig, eller med att kortet töms?

Postad 28 June 2008 - 19:45

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Jag har haft en låsning så att jag var tvungen att ta ur batteriet, men inget på minneskortet försvann.

Postad 28 June 2008 - 20:15

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Jag har haft en låsning så att jag var tvungen att ta ur batteriet, men inget på minneskortet försvann.

Testade att formatera minneskortet i datorn och nu verkar det som det INTE raderas när jag tar ur batteriet, så det är ju bra. Men ska man verkligen behöva formatera det i datorn innan det ska funka felfritt?

Postad 29 June 2008 - 09:47

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Nej det ska man inte behöva. Rekomendationerna brukar alltid vara att formatera kortet i telefonen, men det ska inte behövas det heller. Jag stoppade bara i mitt kort har inte haft några problem.
Tror inte formatering av kortet har något med detta att göra. Om telefonen låser sig när den håller på att skriva/läsa data ifrån kortet och du då tar ut batteriet så kan det hända att filalokeringstabellen på kort skadas och då "försvinner" all info på kortet.
Detta kan även hända med andra typer av flashminnen t.ex USB minnen. Om du bara kopplar bort det genom att dra ur det når det skrivs eller läses data ifrån minnet så kan det hända samma sak att filalokeringstabellen skadas.

Postad 29 June 2008 - 12:30

Björn_J
  • Björn_J
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Kortet jag har är ett micro SDHC, klarar Secret det eller klarar den bara micro SD? Fast om det är så att den inte klarar SDHC så borde det väl inte gå att använda heller?

Postad 29 June 2008 - 17:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Jag har också ett SDHC kort av fabrikat Sandisk, fungerar klockrent.

Postad 30 June 2008 - 06:22

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har också beställt en nu B)

Postad 30 June 2008 - 12:49

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Nu har jag fått svar från den Engelska supporten (den svenska lyser fortfarande med sin frånvaro).

Dom säger att det ska fungera så. Om man vill svara på ett MMS med ett SMS så måste man göra ett nytt meddelande.

Tycker det låter helskumt. Så verkar det inte fungera på andra LG telefoner. Har testat en Viewty och en KF600 och där får man upp en meny när man väljer vara där man väljer SMS eller MMS.
Har ställt en följdfråga till den engelska supporten.

Postad 02 July 2008 - 16:44

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har haft min secret i en dag nu och är helt kalrt nöjd överlag! Skärmen är stor och tydlig, designen sweet och den känns gediget byggt med vikten och hur slajdfunktionen känns. Helt enkelt bra.

Dock stör jag mig på den dära "ok/verifiera" knappen (metallknappen som ligger i mitten på touch D-padden). Jag vet inte om min tumme är för stor men jag råkar ofta komma åt en touchknapp när jag ska trycka ner den, vilket resulterar i att man byter menyer eller gör andra underliga saker. Är rätt jobbigt för jag tycker det händer ganska ofta.
Är detta något man "lär bort", alltså att man lär sig hur man ska trycka på den för att missa touchknapparna?

Sen tycker jag oxå att man rätt så ofta trycker in dom dära två valknapparna (som oxå är touch, sitter snett uppåt) av misstag när man ska trycka höger eller vänster. Lite jobbigt när snett upp åt höger ofta är "Gå tillbaka ett menysteg". Störigt värre när man t.ex är i miniräknaren o ska räkna ut något...

Dom tre understa metallknapparna på framsidan känns lite skrangliga. Något ni har märkt?

Manualen var osså rätt pissig, fick inte ut mkt info där inte.

Jag har inte riktigt fattat det där hära med 3G än :D
Jag har bara ett vanligt kontantkort från Comviq och har alltid kört på en GSMtelefon innan. Jag tänker fortsätta så här ett tag till så jag undrar om det är nödvändigt för mig och ha igång 3Gsändaren?
Kopplar jag upp mig emot 3Gnätet om det är bättre täckning där? eller kommer jag alltid att bli uppkopplad mot GSMnätet oavsett täckning på andra nät, i och med att jag inte har nått 3Gabonnemang?
Hittade under Inställningar -> Nät -> Nätläge att man kunde välja "Automatiskt" eller "GSM 900/1800", där automatiskt verkar sätta igång 3Gn.
Tänkte bara att man kunde spara lite batteri på så vis!
(dock tycker jag att batteriet är helt klart godkänt o jag är klart överraskad av det!)

Och vet nån vad inställningen Bildkvalitetsförbättring är för något? Handlar det bara om kameran/video eller är det så att skärmen generellt blir bättre??

Nu ska jag tafsa lite mer på min Secret :)

Postad 02 July 2008 - 20:35

Unregisteredcb422a85
  • Unregisteredcb422a85
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Manualen var osså rätt pissig, fick inte ut mkt info där inte.

Min grymt otekniska polare behöver hjälp med MMS inställningar o tänkte guida honom lite.
Finns manualen som online som en pdf? eller kan du lägga upp den?

Postad 02 July 2008 - 20:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Har han halebop ?

Postad 04 July 2008 - 08:07

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Manualen finns kanske online, vet inte. Men att skicka ett MMS är väl inte så svårt eller?

Måste bara lägga till att mobilen är oerhört seg på att starta >_<

Postad 04 July 2008 - 17:56

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Jag tycker att den startar ganska snabbt. Om man jämför med andra morderna telefoner.
T.ex min förra SE k850i. Den tog väldigt lång tid på sig att starta. Har för mig att det var ca 45sek.
Testade LGn nu och den startade på 31sek.

Postad 07 July 2008 - 20:30

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Aa ok, allt är ju relativt ;)
Min förra telefon (SE , K700) startade snabbt. Men så släpptes den ju för 4 år sen å då slapp man oroa sig för fet mjukvara som tar tid :)
Dock så blev jag rätt rädd när jag startade upp mobilen för första gången och fick se det grymt hackiga flashintrot dom har lagt in på mobilen. Inget bra välkomnande direkt :unsure: Fattar inte varför dom inte lägger in en flash som inte hackar? Så svårt kan det väl ändå inte vara?

Å lite om batteritiden... Så jäkla bra är den inte , men sen leker jag rätt friskt med mobilen osså :P

Postad 07 July 2008 - 21:15

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Nu har jag fått svar från den Engelska supporten (den svenska lyser fortfarande med sin frånvaro).

Dom säger att det ska fungera så. Om man vill svara på ett MMS med ett SMS så måste man göra ett nytt meddelande.

Tycker det låter helskumt. Så verkar det inte fungera på andra LG telefoner. Har testat en Viewty och en KF600 och där får man upp en meny när man väljer vara där man väljer SMS eller MMS.
Har ställt en följdfråga till den engelska supporten.

Nu har jag fått det bekräftat av både svenska supporten och den engelska att det ska fungera som det gör.
Det går alltså bara att svara på samma sett som det meddelandet man får. För mig är det helt ofattbart att dom valt denna lösning på denna lur. Har nu "testat" detta på andra LG telefoner och alla jag provat om man väljer svara så får man upp ett val om man vill svara med mms eller sms.

För mig så är detta så irriterande att jag nog ska göra mig av med telefonen.
Synd för jag gillar den i övrigt.

Postad 10 July 2008 - 13:24

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Vad är mejladressen till den svenska supporten?? Ett SMS har fastnat i utkorg o vägrar skickas/tas bort. Nån som vet hur man gör??

O hur äre med coola home brews å sånt? Nån som har nån bra sida där man kan tanka hem coola program/spel o.d. ?

Postad 10 July 2008 - 15:47

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Mailadressen är [email protected]
Räkna dock inte att få svar med "vändande post"!

Postad 14 July 2008 - 05:34

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Okej thnx!

Har mejlat nu. Får se hur lång tid det tar...

Postad 15 July 2008 - 11:00

Blockqoute
  • Blockqoute
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Men programet man får med som man lägge över filer med hittar bara AVI-filer inte MPEG. Jag la en MPEG fil på skrivbordet sen öppnade jag överförningsprogrammet och skulle flytta den men då finns den inte i programmet.

EDIT: Fick det att funka vet inte vad som blev konstigt först, men det funkade med DivX-konverter.

Vad jag märkt med min är att filändelsen måste vara .divx för att fungera. Det går inte att använda ett konverteringsprogram som säger att den ändrar till DivX men skapar den fortfarande med filändelsen .avi.

Sen har jag märkt att det konverteringsprogram som följer med telefonen inte kan konverta .avi till .divx direkt. Då får jag ett felmeddelande. Men om jag använder ett annat program och gör om .avi-filerna till .mpeg istället och sedan konverterar .mpeg-filen till .divx så fungerar det utmärkt. Men lite drygt :)

Postad 15 July 2008 - 11:59

Blockqoute
  • Blockqoute
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Tänkte också fråga om det är någon som vet om man kan ladda ner fler teman för mobilen än Svart och Vit som finns inlagd under Meny -> Inställningar -> Skärm -> Tema för mobilen? Och om det går, var kan man göra det i så fall?

Sen kan jag även passa på att fråga om det finns någon som vet var man kan ladda ner lite Flash-filer som fungerar bra på denna telefon?

Redigerat av Blockqoute, 15 July 2008 - 12:02.

Postad 15 July 2008 - 16:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
För mig fungerar det att konvertera .avi filer direkt till divx.

Postad 15 July 2008 - 17:08

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Tänkte också fråga om det är någon som vet om man kan ladda ner fler teman för mobilen än Svart och Vit som finns inlagd under Meny -> Inställningar -> Skärm -> Tema för mobilen? Och om det går, var kan man göra det i så fall?

Tyvärr stödjer inte KF750´n nedladdnng/ändring av teman än de du nämner ovan.

Redigerat av TomasL, 15 July 2008 - 17:09.

Postad 16 July 2008 - 10:26

Blockqoute
  • Blockqoute
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Tyvärr stödjer inte KF750´n nedladdnng/ändring av teman än de du nämner ovan.

Usch, det var ingen rolig nyhet! Tur att det inte är hela världen att det inte går :D

Postad 07 August 2008 - 09:05

Blockqoute
  • Blockqoute
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Sen kan jag även passa på att fråga om det finns någon som vet var man kan ladda ner lite Flash-filer som fungerar bra på denna telefon?

Ingen som har något bra tips? :P

Postad 22 August 2008 - 09:10

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Ingen som har något bra tips? :)

Ursäkta det sena svaret. Har "gjort mig av" (har den kvar men skaffat en annan telefon)
med mitt misstag, att köpa en Secret :) så jag har inte kollat
i denna tråd på ett tag.
Kolla denna länk http://www.ku990.co....read.php?t=7679
Där finns lite flash filer som kan användas som bakgrund.

Redigerat av TomasL, 22 August 2008 - 09:12.

Postad 03 September 2008 - 15:11

kentarhcp
  • kentarhcp
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Vad är mejladressen till den svenska supporten?? Ett SMS har fastnat i utkorg o vägrar skickas/tas bort. Nån som vet hur man gör??

O hur äre med coola home brews å sånt? Nån som har nån bra sida där man kan tanka hem coola program/spel o.d. ?

Har också ett SMS som fastnat i utkorgen ;) är de ngn som vet hur man fixar detta?

Postad 03 September 2008 - 17:25

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Mitt sms ligger fortfarande där...
Skickade ett mejl till LGs support o fick svaret att jag skulle skicka i den till det ställe jag köpte mobilen ifrån (katshing) o be dom fixa problemet. Men jag orkade bara inte skicka i den...så det ligger fortfarande kvar. Kändes på något sätt som Katshing inte kan fixa sånt..?! :/
Mjukvaran e fan rätt buggig alltså. Nån som vet om man kan uppdatera programvaran och vart man isåfall tankar hem den senaste??

Jag försöker få in ett schema i min mobil som kalenderuppgift...men det funkar bara inte. Schemat är av typen .vcs. Nån som vet hur man gör?? Jag la filen i mitt minnekort under övrigt. Sen gick jag in från mobilen där o hittade filen. Men trycker jag bara på mittenknappen (metallknappen i mitten av Dpaden) så startar mobilen om (rätt buggit va?) och går jag in o väljer "spara i kalender" så står den bara o tuggar på 0% hela tiden.
Nån som vet vad felet är? Behöver man mjukvara från LG? Eller måste man bluetootha över det?

TomasL: Så du övergav LGn? varför?

Redigerat av ZeriCo, 03 September 2008 - 17:26.

Postad 03 September 2008 - 18:12

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

TomasL: Så du övergav LGn? varför?

Just pga. det du säger. Programvaran buggig och ogenomtänkt. Dålig användarvänlighet.

Postad 04 September 2008 - 11:35

Unregistered36dd008f
  • Unregistered36dd008f
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Har också ett SMS som fastnat i utkorgen B) är de ngn som vet hur man fixar detta?

Har du prövat att avbryta sändningen av smset?

Har också en secret men inga problem med sms på denna (än...) däremot på min förra mobil (nokia 7390) fastnade sms i utkorgen titt som tätt... Då funkade det att avbryta och sedan välja skicka...

//Kram
:blink:

Postad 04 September 2008 - 11:42

Unregistered36dd008f
  • Unregistered36dd008f
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

På denna sida har jag hittat lite till min Secret... Har inte hunnit kolla igenom allt än fanns ganska mycket... Eller jag wallpapers är det jag gått igenom än så länge...

http://www.zedge.net

//Kram

Postad 02 October 2008 - 10:51

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Någon som vet vert man kan hitta teman till Secreten?

Postad 02 October 2008 - 10:53

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Någon som vet vert man kan hitta teman till Secreten?

Man kan tyvärr inte ändra tema på denna mer än mellan de två som finns i den.
Så några andra teman finns inte.

Postad 24 October 2008 - 17:25

pilotkallingar
  • pilotkallingar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tjenare, jag är ute efter en ny mobil och slits mellan att köpa samungs F480 och LGs kf 750 secret.. det som jag använder mobilen mest till är att ringa och smsa (skickar ca 100sms/dag).. så undrar vilken ni föreslår.. secreten har ju hårda knappar som man skriver på.. men man kna alltid lära sig skriva med touch eller hur :(

Postad 24 October 2008 - 17:27

Unregistered1514
  • Unregistered1514
  • Veteran

• 1554 inlägg
  • 0
tror sony ericsson har bäst batteri. min w810i varar ju för tusan en vecka tom med mp3 uppspelning på dagarna.

Fett skön :(

Postad 29 October 2008 - 14:23

pilotkallingar
  • pilotkallingar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
har uteslutit samsung f480 nu och kommer nog välja kf 750. men vill gärna veta vad tycker ni är den största svagheter?

Postad 30 October 2008 - 17:55

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

har uteslutit samsung f480 nu och kommer nog välja kf 750. men vill gärna veta vad tycker ni är den största svagheter?

Har för mig att jag skrivit lite om dess svagheter, enligt mig, tidigare i denna tråd.
Jag skickar och får mycket SMS/MMS. En stor nackdel med denna lur är att man inte kan välja med villken sorts meddelande man ska svara med. Får du t.ex ett MMS och vill svara på det med ett SMS så går inte det utan det blir automatiskt ett MMS. Lika om du får ett SMS men vill svara med ett MMS så går inte det heller. Man får göra ett nytt meddelande. Detta tycker jag var #tungjobbat# om man som jag skickar en del.

Sedan tyckte jag att UI inte var genomtänk ordäntligt villket gjorde användarvänligheten dålig.

Postad 17 November 2008 - 19:04

pilotkallingar
  • pilotkallingar
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
undrar vilket format filmerna ska vara i för att man ska kunna kolla på film/serieprogram på LG kf 750?

Postad 28 January 2009 - 15:33

ZeriCo
  • ZeriCo
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte bara höra om nån vet om man kan uppgradera mjukvaran för sin LG Secret??
Hur gör man?? Nån som har länk?

Postad 31 January 2009 - 09:06

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Hej!

Tänkte bara höra om nån vet om man kan uppgradera mjukvaran för sin LG Secret??
Hur gör man?? Nån som har länk?

Nej, LG's PSU (Phone software update) fungerar inte till KF750'n. Tyvärr.
Här är länken dit: http://sw.lgmobile.c...lSoftwareRF.laf

Redigerat av TomasL, 31 January 2009 - 09:08.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.