Vet inte om War of the Worlds har det absolut sämsta slutet men det är dåligt det håller jag med om. Tanken att en utomjordisk civilisation som är överlägsen vår på alla sätt inte skulle känna till och kunna skydda sig mot bakterier är ju befängd. Visserligen är det ju originalslutet men de hade ju kunnat ändra till något mer trovärdigt.
Det som är bra med slutet är ju att amerikanerna använder ett svenskt vapen ("The Gustav") för att skjuta ner utomjordingarnas farkoster.
Ändra slutet? H. G. Wells är väl visserligen helt multnad till jord nu, men jag tror nog att PH-värdet i mullen sjönk några decimaler när du skrev detta

Tvärtom tycker jag att slutet är bra, och otroligt framsynt för att vara skrivet för över hundra år sedan. Vi har kunnat åka till månen i 40år nu, men en pandemi är ändå ett av de starkaste hoten mot mänskligheten. Om dagens värld ställdes mot den värld som Wells levde i, så skulle underlägsenheten vara lika påtaglig som den Wells diktade ihop om marsianer, men inte kan vi bota ebola inte...
Nej det sämsta slut jag någonsin sett lyckades göra en riktigt dålig film ännu värre. Jag minns inte ens vad filmen hette, skidskolan någonting kanske? Hur som helst, på slutet flyr den besegrade skurken på skidor neför berget, men gör plötsligt en stoppsladd, ser tillbaka och utbrister ungefär, " vänta ni bara, vi ses i skidskolan 2" ....
Urk!!!