Nominerar till dagens inlägg i forumetNaturligvis heter det Blu-ray för att det låter coooooooooooooolt; lite gangsta .. "ey yo! wadapp? lesgo watch sum blu-ray ey?"
BrD är för mig en förkortning av Bredäng (gamla elitspelare i UT99 minns nog znatch och mac), så det slipper jag gärna =]
Postad 07 October 2008 - 22:19
Postad 07 October 2008 - 22:39
faktum är att jag var rätt seriö
Sorry då ..
Jag trodde att du skojade och försökte skoja tillbaka
Maveric
Postad 07 October 2008 - 22:42
Sorry då ..
Jag trodde att du skojade och försökte skoja tillbaka![]()
Maveric
Jo naturligtvis skojade jag, men tanken var ändå rätt seriös, och jag tog inte alls illa upp heller
Postad 07 October 2008 - 22:44
Nu är det ju inte jag som har dold dom, men jag skulle gjort det om jag sett dom först.Vart fan tog mina inlägg vägen ? Olagligt att diskutera detta värdelösa ämne eller?
Du kan ju inte skriva vad som helst du kommer på, lite självkontroll måste man ändå ha
Postad 08 October 2008 - 08:52
Jag tycker minst att man ska hamna i fängelse om man fel stavar Blu-ray.
Det bästa hade ju varit om man radade upp alla dessa HD-dyslektiker och
stenade ihjäl dem med nåt svensk-lexikon.
Postad 08 October 2008 - 10:48
Jag trodde i min enfald att det var blue-ray, för blått, och är tacksam för att bli korrigerad!
Men, det ska alltså vara Blu-ray, inte bluray eller blu ray. Bueno.... är noterat....
Kan du nu också ta tag i alla "dem" som ska vara "de" (dem sa till mig att skicka in boxen) och alla "han" som ska vara "honom" (jag gav den till han) och varför inte att "vart" istället för "var" (Amiga VAR min första dator, VART har den tagit vägen nu...) så skulle jag bli ännu nöjdare!
Redigerat av Nattsvart, 09 October 2008 - 07:45.
Postad 08 October 2008 - 10:52
Klockrent!!Mycket intressant!
Kan du nu också ta tag i alla "dem" som ska vara "de" (dem sa till mig att skicka in boxen) och alla "han" som ska vara "honom" (jag gav den till han) så skulle jag bli ännu nöjdare!
Så länge folk vet vad det handlar om så bryr jag mig inte om hur de skriver Blu-ray, antingen de skriver med versaler ( stor bokstav ) eller inte. Ska man diskutera detta ämne längre så läs Nattsvarts kommentar som jag citerade.
Redigerat av Unregistered25afe1a3, 08 October 2008 - 10:57.
Postad 08 October 2008 - 11:22
För att det låter snarlikt CD, ett annat format Sony gillade (DVD gilla de nog aldrig riktigt, då deras variant MMCD inte utgjorde någon större del av den kakan som blev DVD).Någon som vet varför det blev blu-ray och inte det mer logiska (tycker jag det verkar) blue-ray?
Och varför inte BRD .. Blu-rayDisc .. när Digital Versatile Disc förkortas DVD
Postad 08 October 2008 - 11:29
Man tjatar om filmer hit filmer dit och är mästare på att lägga ut nästa film som skall komma på forumet.
Men man har inte utrustingen eller kunskapen för att kallibrera utrustningen för bästa bild.
Men skriva på forum det kan man ...
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 08 October 2008 - 11:29.
Postad 08 October 2008 - 14:31
Ganska kul att man gör så stor sak av hur man skall stava till blåspelare, då de flesta av brukarna inte ens begriper hur man skall få ut bästa bilden ur densamma
![]()
Man tjatar om filmer hit filmer dit och är mästare på att lägga ut nästa film som skall komma på forumet.
Men man har inte utrustingen eller kunskapen för att kallibrera utrustningen för bästa bild.
Maveric
Ja det är mycket lättare att skriva på forum än att kalibrera.
Postad 08 October 2008 - 15:35
BLU-RAY åt folket.
Postad 08 October 2008 - 15:49
Ganska kul att man gör så stor sak av hur man skall stava till blåspelare, då de flesta av brukarna inte ens begriper hur man skall få ut bästa bilden ur densamma
![]()
Maveric
Var inte orolig Mav. Du kan också lära dig att kalibrera med te.x. DVE. Det är inte så svårt.
Och det går bra att du skriver på forumet tills dess.
Postad 08 October 2008 - 17:27
Äh, dom borde följt det troliga uttalet av Jacques Clouseau: Plurej
Postad 18 October 2008 - 06:28
![]()
Maveric
Kali...? vad för något...kalisong...
Plug & Play is the Shiiit.
Postad 18 October 2008 - 15:01
Själv kör jag 1080p/24hz till en kalibrerad Epson TW2000-projektor och bitstreamar ljudet till en Marantz SR7002-receiver som får koda upp alla nya trevliga ljudformat, så då borde jag väl vara kvalificerad nog att klaga på stavning...?
...i övrigt märker jag att min brandfackla uppenbarligen hjälpt. Mycket färre alternativstavningar på Blu-ray nuförtiden, så gnäll hur mycket ni vill, alla ni som klagar på att det är ett i-landsproblem och så vidare - inläggets syfte har iallafall uppnåtts.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?