Alla säger att F-6:orna är överlägsna, men hur mycket har folk egentligen lyssnat? Jag köpte mina F-6:or men känner inte därför att jag måste säga att dom är hur bra som helst, som alla andra gör bara för att dom själva köpt dom. Man måste inse att allt inte är 10:or, allt är inte bäst för att man själv har köpt det. Det irriterar mig.
z5500 äger jag inte, men jag vet hur bra basen mullrar på. Det lurar dig som lyssnare ganska mycket faktiskt. Skruvar man av basen på nästan alla datorhögtalare så låter det förskräckligt burkigt och vasst. Men med basen, ja då kan det istället låta riktigt bra. F-6:orna har inte alls mycket bas att skryta med. Är det något som är deras svaghet så är det helt klart basen. Det krävs helt klart en sub till dom. Men istället så låter de inte i närheten av lika dåligt i övrigt.
Så, vill du lägga ut först 1200 på ett par frontar, sedan en subwoofer för 2-3000 för att få bra tryck, och därefter en förtärkare för 2000 uppåt, då har du ett bra paket för film och musik för minst 5000. Istället kan man köpa z5500 för 3000 och få samma sak fast smidigare och även lättare att koppla in och driva. Allt som krävs är en dator, och det har ju alla. Jag själv känner mig nämligen inte helt nöjd när jag sitter här med mina f-6:or som tar upp halva rummet och en reciever för 2500 som ändå inte driver högtalarna vid hög volym. Till det har jag centern som hör till F-6 paketet. Den förstör filmtittandet helt och hållet. Inget tryck alls. I och för sig ska det bara komma "snack" från filmen ur den. Men det känns som man lyssnar ur en köksradio. Känns lite som att Dynavoice tillverkar gigantiska och klumpiga högtalare som egentligen inte innehåller särskilt mycket. Lite överdrivet sagt men det finns en sanning i det.
Det är mycket snack om att det är HiFi eller Hi-end hit och dit. Men Dynavoice är byggda i stort sett som en datorhötalare, plast i kinesisk känsla
Själv hoppas jag tomten kommer med en xtz 99 w10.16 subwoofer till mig. Tillsammans med F-6:orna kan det nog låta bra. Lets see.
Redigerat av Unregisteredd4f89b64, 23 November 2008 - 16:34.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
80 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?