Jaha? Enligt den här http://www.tre.se/te...amp;color=36808 så är det leveranstid på 2-3 dagar...Då ljuger tre för dig. 06-15 kommer den och tre är först i sverige med Arena
* Officiell Tråd - LG KM900 Arena *
LG Arena KM900
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(34)
|
Inga priser |
Postad 21 April 2009 - 17:07
Postad 21 April 2009 - 20:48
Helt ok telefon men den är lite buggig i här och var,battertiden är lite kort oxå.Hoppas att en uppdatering
ska komma snart som åtgärdae dessa problem. Leveranstiden var 4 dar ,åäö i tangenbord ,T9 med svensk ordlista
så telefonen funkar perfekt redan nu i Sverige.Denna är simfri och inte förrän i mitten av juni kommer den till Sverige utan
operatörslås.
tack.. igår var det slutsåld i tyskland.. nu ser man att den kommer in igen om 2-3 arbetsdag.. man funderar..... hmm
Postad 22 April 2009 - 08:59
ghaaahh hur ska man göra...
nokia med symbian = mycket program att tillgå och installera men telefonen lite plastig osv...
LG snygg verkar kännas grymt bra i handen byggkvalite osv... men eget skit os så noll program att tillgå...
hur göra? nån som kan övertyga mig vilken jag ska ta
Postad 22 April 2009 - 10:14
hmm svårt att välja denna eller nokia 5800...
ghaaahh hur ska man göra...
nokia med symbian = mycket program att tillgå och installera men telefonen lite plastig osv...
LG snygg verkar kännas grymt bra i handen byggkvalite osv... men eget skit os så noll program att tillgå...
hur göra? nån som kan övertyga mig vilken jag ska ta
Jag har iofs inte sett Arenan mer än över internet, så jämförelse kan jag inte göra, men jag har en polare som köpte en 5800, och fick har tvingats byta ut den fyra gånger pga diverse fel.. Detta på mindre än en månad.. Nu kan det ju i och för sig bara vara fel på just den sändningen som "hans" butik hade fått, men det kan ju vara bra att veta om ändå.. Bortsett från att alla mobilerna gick sönder, var han ganska nöjd med den, för övrigt..
Postad 22 April 2009 - 12:40
Noll program till KM900 ?
Java program då? Räknas inte det...
ne inte långt ifrån väldigt begränsat och dåligt utbud
och nån som vet om det finns nåt bra gps program till denna.. vill inte ha skräp som googlemaps osv utan ett riktigt...
har läst lite till och den verkar inte klara youtube över wifi utan den vill bara köra över mobilt bredband...
dessutom så klarar den inte divx/xvid rakt av heller utan man måste konvertera filerna ghaaaahhh det som man vill slippa...
Redigerat av ronkan, 22 April 2009 - 14:02.
Postad 22 April 2009 - 15:37
Sådär ja, idag kom min nya LG Arena fr. computeruniverse.net i Tyskland.Allt på svenska inkl ordbok(T9) mm.
Verkar vara en grym telefon även om en firmware uppdatering är nödvändig med tanke på att det är lite buggigt här och där i GUI.Hur lätt som helst att konfigurera e-mail och allt annat.Webläsaren är lite seg men Opera mini går att installera som java app.Google maps med A-gps funkar klockrent och kameran ,det lilla jag har hunnit testa, verkar
vara ganska ok.Återkommer med mer info när jag hunnit testa fler funktioner.
Jag funderar på att följa ditt exempel.. Men hur gjorde du firmware-uppdateringen? Hittade du den på LGs sida någonstans? Annars gäller inte garantin om ngt går fel skulle jag tro.
Såg att detfanns en ny färg också på computerwise-sidan som inte verkar ska finnas i sverige till en början iaf, "hot pink". Någon som vet om det är baksidan som är rosa eller om de lagt på ett rosa skal eller om metallen är målad rosa?
Jag har haft mina ögon på den här telefonen i månader nu och delar verkligen alla övrigas frustration som inte har den än att de skjuter på lanseringsdatumen hela tiden... :/
Redigerat av awake_lo, 22 April 2009 - 16:32.
Postad 22 April 2009 - 18:59
vilket idiotin att lansera den så sent.. jag är sugen på nåt liknande och hoppas nån konkurent lanserar likadant då köper jag den. jag har ringt lg och de vet inte när den släpps här... fantastiskt
Ja visst är det otroligt ändå. Att ingen vet när den kommer. Har också kollat med både leverantörer och LG och en annan sak som ingen heller vet är vilka språkpaket som installeras till vilka länder/återförsäljare, ej heller hur de olika färgerna ser ut (tex vad det är för skillnad på silver och den vita modellen). LG säger hör med leverantören och vise versa så det blir något slags moment 22. På frågan om ingen är ansvarig för vad som läggs in i vilka mobiler fick jag aldrig något svar.
Flummigt. men telefonen verkar så pass fin på så många sätt så nu har jag gjort som några tidigare i forumet och beställt den från computeruniverse. Tack till er innan som provat så man fick reda på att svenska var med i deras språkpaket! Kändes skönt att äntligen få säga till elgigantens (ganska inkompetenta) kundservice att nu orkar jag inte vänta längre på ett datum mer än 1 månad bort som kanske skjuts fram ytterligare. Släpp reservationen på mina pengar tack, jag beställer i tyskland.
Hoppas bara en uppdatering av programvaran kommer snart så man slipper de buggar som tydligen finns..
Postad 22 April 2009 - 19:20
På http://uk.lgmobile.c...lSoftwareRF.laf finns FW uppdateringar.Har dock inte kommit nån ny än .Det finns en uppdatering som heter KM 900 Europe free som finns i min lur (10i heter den).Där kan man även installera LG PC-Suite och då välja svenska som språk.Vidare finns en drivrutin för USB kabeln och en modeminstallation.Jag funderar på att följa ditt exempel.. Men hur gjorde du firmware-uppdateringen? Hittade du den på LGs sida någonstans? Annars gäller inte garantin om ngt går fel skulle jag tro.
Såg att detfanns en ny färg också på computerwise-sidan som inte verkar ska finnas i sverige till en början iaf, "hot pink". Någon som vet om det är baksidan som är rosa eller om de lagt på ett rosa skal eller om metallen är målad rosa?
Jag har haft mina ögon på den här telefonen i månader nu och delar verkligen alla övrigas frustration som inte har den än att de skjuter på lanseringsdatumen hela tiden... :/
Angående installation av fri GPS_navigation kan jag tipsa om följande program: http://www.amazegps.com/
MinOpera funkar bra om man installerar det som om det är en LG Cookielur (KP500).
Är fortfarande nöjd med luren,mycket smidigare storlek än iPhone exvis,Touchscreenen är oxå helt ok och även hotmail
går att konfigurera.
Postad 22 April 2009 - 20:54
På http://uk.lgmobile.c...lSoftwareRF.laf finns FW uppdateringar.Har dock inte kommit nån ny än .Det finns en uppdatering som heter KM 900 Europe free som finns i min lur (10i heter den).Där kan man även installera LG PC-Suite och då välja svenska som språk.Vidare finns en drivrutin för USB kabeln och en modeminstallation.
Angående installation av fri GPS_navigation kan jag tipsa om följande program: http://www.amazegps.com/
MinOpera funkar bra om man installerar det som om det är en LG Cookielur (KP500).
Är fortfarande nöjd med luren,mycket smidigare storlek än iPhone exvis,Touchscreenen är oxå helt ok och även hotmail
går att konfigurera.
kanon! tack för den infon!
Postad 23 April 2009 - 13:07
Jaha? Enligt den här http://www.tre.se/te...amp;color=36808 så är det leveranstid på 2-3 dagar...
Mjo detta stämmer faktiskt, men det är märkligt, Har några vänner som jobbar på tre och när jag pratade med dom i går så var det sakt att den skulle komma 06/15 och det sa deras kontakt på LG med. Men för 20 min sen så ringde en av mina vänner som sa att dom precis hade fått in ett lager i Silver. Dom kunde dock inte svara på när den kommer i svart. Men den finns att köpa i sverige iaf
Postad 23 April 2009 - 16:44
vart hos tre, tror dom har inne både i silver och svarta... själv valde jag en svart
tar en osedd och oprövad hoppas man blir nöjd men det tror jag nog...
den ersätter min gamla SE p1i..
längtar tills man får börja pilla på den =)
kom på det mediaspelaren i den är total kass klarar inte divx osv utan att konvertera å dryga... nån som vet nån java spelare som funkar bra?
Redigerat av ronkan, 23 April 2009 - 23:52.
Postad 24 April 2009 - 08:24
så då har man beställt en då...
vart hos tre, tror dom har inne både i silver och svarta... själv valde jag en svart
tar en osedd och oprövad hoppas man blir nöjd men det tror jag nog...
den ersätter min gamla SE p1i..
längtar tills man får börja pilla på den =)
kom på det mediaspelaren i den är total kass klarar inte divx osv utan att konvertera å dryga... nån som vet nån java spelare som funkar bra?
Beställde du från deras sida eller inne på tre butiken ? Är du säker på att den fanns i svart
Postad 24 April 2009 - 10:13
Helt ok telefon men den är lite buggig i här och var,battertiden är lite kort oxå.Hoppas att en uppdatering
ska komma snart som åtgärdae dessa problem. Leveranstiden var 4 dar ,åäö i tangenbord ,T9 med svensk ordlista
så telefonen funkar perfekt redan nu i Sverige.Denna är simfri och inte förrän i mitten av juni kommer den till Sverige utan
operatörslås.
Men du hur gjorde du betalningen om leveranstiden var 4 dagar...? nu har det gått 3 dagar sedan jag betalade till computeruniverse via banköverföring till utlandet, och de kan inte se min betalning ännu.. :/ Känns som jag ska vara glad om jag har den innan nästa veckas slut..
Postad 24 April 2009 - 10:37
Beställde du från deras sida eller inne på tre butiken ? Är du säker på att den fanns i svart
beställde på deras hemsida och sen ringde jag och fick bekräftat och frågade då vilken färg och dom sa att det fanns ca: 1200 av vardera...
tog en titan black som dom så fint kallar den svarta själv den verkar snygg...
hoppas inte 3 har förstört den för mycket i menyer osv med sitt skräp... men kanske går att lägga in ny firmware så man slipper det
Redigerat av ronkan, 24 April 2009 - 11:52.
Postad 24 April 2009 - 12:32
beställde på deras hemsida och sen ringde jag och fick bekräftat och frågade då vilken färg och dom sa att det fanns ca: 1200 av vardera...
tog en titan black som dom så fint kallar den svarta själv den verkar snygg...
hoppas inte 3 har förstört den för mycket i menyer osv med sitt skräp... men kanske går att lägga in ny firmware så man slipper det
Mjo det är ju lite spännande faktiskt. Vill inte ha deras konstiga modifierade menyer. Så om ni kommer på något så är det ju kanon
Postad 24 April 2009 - 18:50
Fick in denna på jobbet idag och vi tog den som butiks telefon direkt så jag har lekt med den hela dagen och den är klockren. Snabb i menyerna segar inte eller laggar och ja den finns i silver och svart
Postad 24 April 2009 - 18:50
Hämtade upp min svarta från en Tre butik i dag.
Har inte sett några konstiga 3 menyer under mitt snabba test, den ligger på laddning nu
Skärmen känns riktigt bra tycker ja!
Mvh
Micke
Postad 24 April 2009 - 18:57
Hej,
Hämtade upp min svarta från en Tre butik i dag.
Har inte sett några konstiga 3 menyer under mitt snabba test, den ligger på laddning nu
Skärmen känns riktigt bra tycker ja!
Mvh
Micke
beror på att den inte är brandad precis som x1
Postad 24 April 2009 - 22:11
tips på bra javaprogram är välkommet
Postad 25 April 2009 - 00:32
nu är det ju bara att försöka hitta bra programlösningar till den tex mediaspelare så man slipper konvertera om divx/xvid filmer och även nåt bra gps program som man kan ladda ner på minneskortet så man slipper massa datatrafik hela tiden...
tips på bra javaprogram är välkommet
sitter inget minnes kort i men det är 8 gig inbygt sen kan du sätta i ett minnes kort
Postad 25 April 2009 - 00:41
sitter inget minnes kort i men det är 8 gig inbygt sen kan du sätta i ett minnes kort
mjo precis men kvittar ju vilket man lägger det på
Postad 25 April 2009 - 07:26
Hur är det egentligen, kan man kolla på tex Youtube via Wifi. Har hört olika.
Så här står det på Gsmarena, fattar inte riktigt vad de menar.
Strange as it may seem, the LG Arena allows you to watch streaming media (of any type) only over the EDGE or UMTS connection, so in essence - you cannot watch the streaming mobile YouTube videos over Wi-Fi. A real bummer, we know. The same strange issue is found on the Prada 2 and the Renoir.
And since a lot of users don't seem aware of this fact, here's a tip for you - to watch streaming videos (such as YouTube) you first need to set up the dedicated streaming settings of the phone to use the same internet profile as your mobile web browser. The place you do that is on Settings row>Connectivity> Streaming settings.
Redigerat av Outrage, 25 April 2009 - 08:32.
Postad 25 April 2009 - 08:35
Läste recensionen på Gsmarena precis. Blev sugen. Bara två saker som störde mig, inget flash-support i browsern och att man inte kan kolla på streamad video via wlan.
tjena ne håller med det är skandal.. men pratas på vissa forum om att det är en firmware på g som ska få bukt med dom flesta problemen...
för att kolla streamad video finns det en lösning man kör opera som webläsare istället och opera fixar nog flash utan problem oxo skulle jag tro...
större problem är att få tag på ett gps program som kan läggas på minnet istället för att ha datatrafik hela tiden
Redigerat av ronkan, 25 April 2009 - 08:36.
Postad 25 April 2009 - 08:39
Postad 25 April 2009 - 10:33
Får se vad man får för standby tider nu. Hoppas den är duglig iaf.
Finns det någon sida med program till dessa lurar?
Mvh
Micke
Postad 25 April 2009 - 14:01
Ah, så det funkar om man dunkar in Opera. Låter nice. Sugen på en svart nu. Gillar "Kuben" och hur kontaktlistan är upplagd. Ja hela systemet känns väl genomtänkt.
jupp dessutom så är opera mycket snabbare och det är ju en sak dom klagat lite på just webläsaren... så opera lär det bli direkt
Postad 25 April 2009 - 14:26
Dock när andra änden svara så är ljudet bra.
Någon som uppleft samma lika?
Mvh
Micke
Postad 25 April 2009 - 18:28
Mobileburns videoreview, del 1 av 2. 2an har inte lagts upp än.
http://www.youtube.c...feature=channel
Postad 25 April 2009 - 19:19
När jag ringer till någon så tycker jag själva tut/pipet inte är riktigt rent. Ett visst brus/sprak finns med.
Dock när andra änden svara så är ljudet bra.
Någon som uppleft samma lika?
Mvh
Micke
vem bryr sig hur är ljudet i luren? jag viste inte att man kan prata i den, ingen har testat den på olika mobilsidor
vi köper inte mobilen för att prata utan för multimediafunktioner
Postad 25 April 2009 - 19:50
Postad 26 April 2009 - 11:11
Hur fungerar skärmen på denna mobil? Är det så att när man stoppar den mot örat så slocknar skärmen eller är det bara när man är i ett samtal som den släcks? När den är på och man stoppar den mot örat, hör man ett högfrekvent ljud då?
Sedan undrar jag om joggingbuddy eller vad det heter finns i denna mobbe också som det fanns i renoir´en?
Det kanske finns någon annat javaprogg som liknar sportstracker?
Edit: Trekbuddy kanske, ser dock ut som rocketscience...
Redigerat av [papphammar], 26 April 2009 - 11:42.
Postad 26 April 2009 - 12:04
Vidare förstår jag inte varför youtube skulle vara ett problem. Tycker att alla demonstrationer verkar visa Youtube som en direkt genväg under "Google"-delen.
Mobileburn har förresten lagt upp den andra delen av sin videorecension.
http://www.youtube.c...=response_watch
Postad 26 April 2009 - 12:10
LG Arena verkar grymt intressant. Ni som har den: hur är möjligheterna att läsa dokument? (pdf, doc etc.) Det känns som att den stora skärmen skulle lämpa sig bra för detta. Också en funktion som är viktig för mig personligen.
Vidare förstår jag inte varför youtube skulle vara ett problem. Tycker att alla demonstrationer verkar visa Youtube som en direkt genväg under "Google"-delen.
Mobileburn har förresten lagt upp den andra delen av sin videorecension.
http://www.youtube.c...=response_watch
youtube funkar men ej bra och inte över wifi kommer nog att fixas i nyare firmwares eller så får man köra andra webläsare/mediaspelare helt enkelt...
på youtube finns det många videorecensioner på arenan bara att söka finns en i 4 delar som är riktigt bra
Postad 26 April 2009 - 18:03
Jag betalade med Paypal så då fick de pengarna direkt och därmed dök mobilen upp så snabbt!Men du hur gjorde du betalningen om leveranstiden var 4 dagar...? nu har det gått 3 dagar sedan jag betalade till computeruniverse via banköverföring till utlandet, och de kan inte se min betalning ännu.. :/ Känns som jag ska vara glad om jag har den innan nästa veckas slut..
Postad 26 April 2009 - 21:24
Jag betalade med Paypal så då fick de pengarna direkt och därmed dök mobilen upp så snabbt!
Mmm.. jag kom som på att det nog var så då jag gick in lite närmare på vad de olika betalalternativen innebar. Själv stirrade jag mig blind på billigaste alternativet - förskottsbetalning. Då priset är bättre betalar man ju ofta med ngt annat, i detta fall behövs tålamod. aaargh, kan knappt vänta längre nu alltså.. vore så typiskt om den skulle kommit fredag och jag måste vänta över helgen pga valborgs.. jaja, den som väntar på nåt gott..
Postad 26 April 2009 - 22:14
på youtube finns det många videorecensioner på arenan bara att söka finns en i 4 delar som är riktigt bra
Får ta mig tusan inte upp den, lust att länka?
Postad 26 April 2009 - 22:19
Postad 27 April 2009 - 11:51
beställde i torsdags och dom har fortfarande inte ens tittat på ordern...
för nån månad sen så försökte jag köpa en omnia av dom och beställde och ringde efter några dagar för den inte dök upp...
samma sak då hittade inte ordern och strulade och hittade den igen och säger att dom ska skicka den omgående...
men för att vara på den säkra sidan ringer jag igen dagen efter och får till svar att ne den är inte skickad undra vad som är fel säger suporttjejjen...
kollar upp det igen och lovar att nu har jag fixat det, skickar den den nu jag säger hon...
ringer några timmar senare igen och kollar då är den inte skickad och får höra att nu är den slut och vi får inte in några fler...
******** va förbannad jag blev...
och det sjuka är att nu några månader senare så verkar samma jäkla soppa spelas upp igen...
hon lovade nu igen att hon skulle fixa så den skickas idag ska ringa senare å se om den verkligen har blivit skickad...
vill ha den nuuuuuuuuuuuu väntat hela helgen och trodde den skulle dyka upp idag
Redigerat av ronkan, 27 April 2009 - 11:53.
Postad 27 April 2009 - 12:37
Postad 27 April 2009 - 13:43
Undrar bara ifall dom bakgrundsfärgerna i telefonen (orangea, gröna) kan bytas ut mot bilder eller andra "skal"? Dt Ser ju gräsligt fult ut.
Kanske ng Lg användare kan svara på det då dom har det i alla sina nyare mobiler.
Tack å hej!
Postad 27 April 2009 - 13:57
Kan knappt vänta
Postad 27 April 2009 - 15:25
Har beställt min från tre imorse. Hoppas att det kommer nu inom 2-3 dagar som dem lovade.
Kan knappt vänta
Du kanske skulle läsa översta inlägget på denna sida
Är sjukt sugen nu. Var bra nära på den svarta idag men känner att jag vill veta lite mer om luren innan jag slår till.
Musikspelaren är en sak jag vill veta mer om. Sen vore det nice med en riktig GPS, inte bara Googels leksak.
Överhuvud taget är väl programfronten ett rätt stort frågetecken ännu. Sen måste du ju fixa så man kan streama via wifi, undrar hur snacket på teknikavdelningen gick när de kom på den snilleblixten?
EDIT
Nån som hittat den 4-dels recensionen som nämns på förra sidan? Är bra nyfiken på den.
Redigerat av Outrage, 27 April 2009 - 15:27.
Postad 27 April 2009 - 15:49
Du kanske skulle läsa översta inlägget på denna sida
Är sjukt sugen nu. Var bra nära på den svarta idag men känner att jag vill veta lite mer om luren innan jag slår till.
Musikspelaren är en sak jag vill veta mer om. Sen vore det nice med en riktig GPS, inte bara Googels leksak.
Överhuvud taget är väl programfronten ett rätt stort frågetecken ännu. Sen måste du ju fixa så man kan streama via wifi, undrar hur snacket på teknikavdelningen gick när de kom på den snilleblixten?
EDIT
Nån som hittat den 4-dels recensionen som nämns på förra sidan? Är bra nyfiken på den.
tjena skumt den reviewen verkar inte finnas kvar på tuben letat som en tok... ska söka på forum för det va där jag hitta länken...
här kommer men nog kunna hitta en del framöver http://www.mylgarena.com/
Redigerat av ronkan, 27 April 2009 - 15:52.
Postad 27 April 2009 - 16:08
Du ska inte avbeställa och köpa i butik i stället? Tänkte med tankte på hur det strular. Här har de både svarta och silver i butik.
EDIT.
Nice länk. Det forumet ska jag hålla koll på.
Redigerat av Outrage, 27 April 2009 - 16:09.
Postad 27 April 2009 - 16:09
Nej jag letade oxå men hittade inget.
Du ska inte avbeställa och köpa i butik i stället? Tänkte med tankte på hur det strular. Här har de både svarta och silver i butik.
nej tyvär finns det ingen tre butik i närheten av där jag bor annars hade jag gjort det direkt
Postad 27 April 2009 - 16:11
Hallå så!
Undrar bara ifall dom bakgrundsfärgerna i telefonen (orangea, gröna) kan bytas ut mot bilder eller andra "skal"? Dt Ser ju gräsligt fult ut.
Kanske ng Lg användare kan svara på det då dom har det i alla sina nyare mobiler.
Tack å hej!
I länken här ovan finns det wallpapers. Kika där, men tror man måste regga sig för att kunna se dem. Lagar mat samtidigt just nu så kan inte kolla ordentligt.
Postad 27 April 2009 - 18:07
//Mobilproffs - Testingroup.se
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
19 filmer
7 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?