Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ArmA2 (officiella uppföljaren till Operation Flashpoint)

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
ArmA II (PC) (PC-spel) 2 7.25 (3) Inga priser

Postad 29 May 2009 - 16:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det är väl som de övriga spelen, behövdes väl också patchas in i oändligheten?

Postad 29 May 2009 - 16:31

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Kan väl säga såhär också ArmA2 är långt ifrån lika buggit som ArmA1 var när det släppte. Det släpps en patch idag samt en nästa vecka som kommer rätta till många problem med denna tidiga version för Tyskarna. Det är egentligen 505 versionen som är den riktiga bara att den tyska utgivaren ville eller behövde släppa sin version tidigare, tror det rör sig om något kontrakt.

Postad 29 May 2009 - 18:37

Unregistered4755cdea
  • Unregistered4755cdea
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Så du menar att dom "tvingades" släppa en ofärdigt spel?!...

Postad 29 May 2009 - 18:53

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Så du menar att dom "tvingades" släppa en ofärdigt spel?!...

Jag vet faktiskt inte. Lite konstigt att de inte har upptäckte några av buggarna. Men huvudsaken är att de flesta stora buggar kommer fixas snart. Innan 505 versionen släpps kommer de antagligen vara fixade.

Redigerat av Bush, 29 May 2009 - 19:03.

Postad 29 May 2009 - 23:32

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Man kan ju inte säga att BIS ligger och latar sig iaf, de jobbar långt in på en fredagskväll med en patch.

• We found one little variable that has caused big troubles to German ARMA 2 and managed to fix also other problems.

ARMA 2 German Patch 1.01
http://forums.bistud...ead.php?t=73268

Redigerat av Bush, 29 May 2009 - 23:34.

Postad 30 May 2009 - 03:03

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Bra att de jobbar hårt på att fixa spelwt iaf, sist köpte jag arma som download på tyska för att slippa vänta, men den här gången väntar jag, det är ju betydligt kortare tid mellan releaserna den här gången...

Postad 02 June 2009 - 23:11

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Jag har haft spelet i några dagar nu och har inte stött på några större buggar eller problem än så länge. Den där killen som gav spelet 4/10 förtjänar nästan att ligga i den där "högen" i första uppdraget i kampanjen, ni som har spelat det vet vad jag pratar om. :) ;)

Musiken från ArmA2 - komponerad av Ondřej Matějka.
Varje youtube klipp består av fyra till fem stycken "låtar", men jag skulle nog rekommendera att spela klart kampanjen först innan man lyssnar igenom alla låtarna:

ARMA 2 OST (part 1/7)
ARMA 2 OST (part 2/7)
ARMA 2 OST (part 3/7)
ARMA 2 OST (part 4/7)
ARMA 2 OST (part 5/7)
ARMA 2 OST (part 6/7)
ARMA 2 OST (part 7/7)

Postad 03 June 2009 - 20:48

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
det vore kul att höra vad folk tycker om att lira campaign i coop, det är det jag har störts förhoppningar på, särskilt nu när jag precis läst att AA3 inte kommer att ha någon coop i första versionen utan att det kan ta ett år typ

Postad 09 June 2009 - 14:31

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Nu är det bara 10 dagar kvar till release och jag vet fortfarande inte om man ska satsa på spelet eller inte. Kanske ska spela demot lite om det kommer ett. Det verkar inte vara det "bästa" spelet med tanke på vad som sagts och sägs om det.

Vad kommer ni göra, köpa vid release eller vänta?

Postad 09 June 2009 - 18:11

Unregistered3def4ab3
  • Unregistered3def4ab3
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Nu är det bara 10 dagar kvar till release och jag vet fortfarande inte om man ska satsa på spelet eller inte. Kanske ska spela demot lite om det kommer ett. Det verkar inte vara det "bästa" spelet med tanke på vad som sagts och sägs om det.

Redan beställt, bara att vänta. Orginalet var så bra att jag vill stödja uppföljaren.

Postad 09 June 2009 - 21:46

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Redan beställt, bara att vänta. Orginalet var så bra att jag vill stödja uppföljaren.

Det enda jag verkligen HATAR med ARMA är ljudinspelningarna eller vad det kallas. Dvs. det som soldaterna säger, låter verkligen inspelat som ord och inte fraser, låter väldigt illa.

Det tycks bli samma sak i ARMA 2, ingen förbättring.

Redigerat av King D, 09 June 2009 - 21:47.

Postad 09 June 2009 - 22:27

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Köpte det för 10 dagar sen. Det är mycket bättre än ArmA. Finns egentligen inte så många buggar, de enda jag kan komma på är att 5.1 ljudet inte fungerar riktigt och sen att frameraten i kampanjen inte är så bra, resten av uppdragen samt multiplayer flyter på mycket bättre.

Redigerat av Bush, 09 June 2009 - 22:29.

Postad 09 June 2009 - 22:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Köpte det för 10 dagar sen. Det är mycket bättre än ArmA. Finns egentligen inte så många buggar, de enda jag kan komma på är att 5.1 ljudet inte fungerar riktigt och sen att frameraten i kampanjen inte är så bra, resten av uppdragen samt multiplayer flyter på mycket bättre.

Eftersom vad jag kan läsa så ska inte spelet vara släppt än. Därför får du posta en bild på spelet med ditt namn annars så tas ditt inlägg bort fram till släppet.

Postad 09 June 2009 - 23:02

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Eftersom vad jag kan läsa så ska inte spelet vara släppt än. Därför får du posta en bild på spelet med ditt namn annars så tas ditt inlägg bort fram till släppet.

Snälla du hur hade du tänkt att jag ska ta ett fotografi på en kopia som jag har köpt online? Det är ju hur många som helst som har köpt det via dessa nerladdningstjänster.

http://armedassault2...eter-games.html

Här finns en tråd som skapades den 28e maj där det pratas om hur man kan köpa spelet från olika nerladdningstjänster.
http://forums.bistud...ead.php?t=73107

Redigerat av Bush, 09 June 2009 - 23:10.

Postad 09 June 2009 - 23:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja, i detta fallet får vi göra ett undantag ;)

Postad 09 June 2009 - 23:53

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Snälla du hur hade du tänkt att jag ska ta ett fotografi på en kopia som jag har köpt online? Det är ju hur många som helst som har köpt det via dessa nerladdningstjänster.

http://armedassault2...eter-games.html

Här finns en tråd som skapades den 28e maj där det pratas om hur man kan köpa spelet från olika nerladdningstjänster.
http://forums.bistud...ead.php?t=73107

Oki ;) Fan ja tyckte jag letade som ********. Officiella hemsidan var inte så bra på info.

Det är bara en rutin sak när folk pratar om något som inte släppts i Sverige. You may write more now.

Postad 10 June 2009 - 16:31

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Bra.

back to topic:

"Gömd" 3D-Real time editor funnen i ArmA2
http://forums.bistud...ead.php?t=74144

Hmm, i thought, you will find it sooner......

we expect that we will "open" it by some patch, its there, but need some tweeking

Postad 13 June 2009 - 20:06

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Demo nästa vecka:

Demo will be released next week, i expect monday or thuesday. We are now testing it, as we must cuted lot of data and landscape, its qiute complex to not foregot anything. Size will be around 2 GB.
http://forums.bistud...?...17&page=478

Postad 25 June 2009 - 18:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Demo ute...

armaholic

Postad 28 June 2009 - 00:32

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Demo ute...

armaholic

Tom. ARMA 2 demot är buggigt!! Har inte lyckats installera eftersom det kommer upp ett felmeddelande angående "setup.bin". Och det är inte bara jag utan "alla" som har laddat ned, sök på google så ser ni.

Postad 28 June 2009 - 01:20

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Tom. ARMA 2 demot är buggigt!! Har inte lyckats installera eftersom det kommer upp ett felmeddelande angående "setup.bin". Och det är inte bara jag utan "alla" som har laddat ned, sök på google så ser ni.

Det är ingen bugg och det är verkligen inte alla som har fått detta fel bara de som har fått en korrupt fil. Antagligen beror det på att de/du kör Internet Explorer som endast klarar filer på 2GB och demot ligger på 2,8GB.

Skaffa Firefox eller ladda ner det via torrent/Steam.

Redigerat av Bush, 28 June 2009 - 01:31.

Postad 28 June 2009 - 13:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag drog ner det från steam och det funkade från dag 1, jobbigt bara att det är ett meck att ställa in kontrollerna...

Redigerat av simulacra, 28 June 2009 - 13:11.

Postad 28 June 2009 - 17:00

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0

Det är ingen bugg och det är verkligen inte alla som har fått detta fel bara de som har fått en korrupt fil. Antagligen beror det på att de/du kör Internet Explorer som endast klarar filer på 2GB och demot ligger på 2,8GB.

Skaffa Firefox eller ladda ner det via torrent/Steam.

Jag använder endast Firefox. Använder aldrig IE.

EDIT: Laddar ner via Steam just nu.

Redigerat av King D, 28 June 2009 - 17:41.

Postad 05 July 2009 - 00:10

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Öhm, är det inte dags att 505 börjar pumpa ut fler kopior nu? Arma 2 finns inte lager ngnstans och jag har svårt att tro att det är för att det är så förbaskat populärt, snarare 505 som inte orkar ta reda på demand och fixa en vettig overhead ifall det säljer bättre än väntat.

Postad 05 July 2009 - 15:03

bobby tex
  • bobby tex
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
kul att se att det säljer bra, mitt har precis skickats från cdwow men jag har ingen brådska, de kan få patcha 2-3 ggr till innan jag börjar med det där

Finns det någon försäljningsstatistik, nu när jag för en gångs skull betalat för ett spel för att kunna ta del av multiplayern vill man ju ha ett bra community för pengarna oxå

Postad 10 July 2009 - 13:50

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Öhm, är det inte dags att 505 börjar pumpa ut fler kopior nu? Arma 2 finns inte lager ngnstans och jag har svårt att tro att det är för att det är så förbaskat populärt, snarare 505 som inte orkar ta reda på demand och fixa en vettig overhead ifall det säljer bättre än väntat.

Dåligt säljer det ju inte, ArmA2 ligger högt på topplistorna i de flesta butiker.

På Steam har det t.ex. legat på första plats ganska länge och nu ligger det på tredje plats.

Fler exempel finns på de senaste sidorna i denna tråd:
http://forums.bistud...ead.php?t=70317

Postad 10 July 2009 - 17:22

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag sa inte att det sålde dåligt, jag sa att det inte säljer såpass bra att 505 borde ha fått slut på alla sina tryckta ex 2 veckor framåt, men det har det ju gjort.
Inte för att 505 borde ha planerat wow-liknande siffror, men vafan, nu känns det mer som om 505 inte själva trodde så mkt på produkten och blev tagna på sängen.

Det är jättekul för BIS, men mindre kul för oss som inte vill betala 48 euro hos steam när det kostar 399 hos webhallen.
Play.com säljer det för 32 euro men då får jag ändå vänta i 2 veckor eftersom de skickar via royal mail som mer verkar stå och ta rökpauser än jobba. :(

Och varför kostar det 48 euro på steam? Skulle inte steam och liknande tjänster SÄNKA priserna, vad hände med att slippa behovet av tryckta förpackningar och skeppa dem land och rike runt?

Redigerat av simulacra, 10 July 2009 - 17:25.

Postad 10 July 2009 - 18:12

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Vet inte varför 505 inte skickar fler kopior till Sverige/norden. Men det kan vara så det är en speciell version för oss i norden då manualen till viss del är på Svenska.
Men något som är ännu mer konstigt är att ArmA2 inte är lika utspritt som ArmA var när det släpptes, nu verkar det som om det nästan bara var webhallen som har fått in några exemplar i hela norden.
505 får antagligen inte en krona från t.ex. Steam eller sprocket så jag förstår inte varför de inte skickar ut fler kopior då många istället kommer att köpa det online.

Redigerat av Bush, 10 July 2009 - 18:12.

Postad 11 July 2009 - 19:20

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Såg nu att dustinhome får in spelet på fredag. Det underliga är bara att det är den amerikanska utgivaren GOT GAME ENT som skickar spelet och inte 505 som till och med har svensk del i manualen?
http://www.dustinhom...5010328673.aspx

Postad 15 July 2009 - 21:29

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
I ett par scener i gametrailers review visar det sig att man ska trycka på en blå X-knapp för att stega bakåt i menyerna och en grön A-knapp för att fortsätta.

Va det någon som tänkte spelet till 360 månne?

Postad 15 July 2009 - 22:12

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

I ett par scener i gametrailers review visar det sig att man ska trycka på en blå X-knapp för att stega bakåt i menyerna och en grön A-knapp för att fortsätta.

Va det någon som tänkte spelet till 360 månne?

BIS har iaf sagt att de utvecklar spelet till konsol. I en video från GC2008 så snackade de i över 5 minuter om 360 versionen.
http://www.youtube.c...?v=0w_DsS43ZOI

Så här ser det ut när man aktiverar 360 kontrollen i spelets meny:
Postad bild

Postad 17 July 2009 - 01:12

zansiball
  • zansiball
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
ville bara uppmärksamma er om att utvecklarna har knåpat ihop lite fina instruktions filmer för Arma 2.

i den första som släpptes gick de igenom hur man använde kontrollerna i spelet. igår släpptes den andra där man gick igenom hur editorn fungerar.

filmerna finns på deras officiella sida eller http://www.arma2.se/

Postad 27 July 2009 - 23:09

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Nu ditchar jag skitföretaget bohemia en gång för alla, fick äntligen tag på ett ex av arma2, och det går inte ens att installera, skiten stannar på en viss fil och vägrar funka.

Att de inte klarar att göra NGT rätt börjar bli störigt...

Postad 28 July 2009 - 11:51

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Nu ditchar jag skitföretaget bohemia en gång för alla, fick äntligen tag på ett ex av arma2, och det går inte ens att installera, skiten stannar på en viss fil och vägrar funka.

Att de inte klarar att göra NGT rätt börjar bli störigt...

Oj vad seriös du är då.
Hur är detta på något sätt BIS fel? antingen är det ditt eget eller så är det något fel på din DVD-skiva.

Jag har installerat både den tyska nedladdade versionen samt 505s DVD versionen utan några som helst problem.

Postad 28 July 2009 - 15:32

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Läser man på forumen så är jag långtifrån ensam, nu får jag bara hoppas att jag får pengarna tillbaka av webhallen.

Postad 28 July 2009 - 15:53

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Läser man på forumen så är jag långtifrån ensam, nu får jag bara hoppas att jag får pengarna tillbaka av webhallen.

Ja om läser tex denna tråd så verkar problemet ligga i DVD-spelaren.

Det är iaf inte något fel som BIS rår över då BIS inte tillverkar DVD-skivorna eller DVD-spelarna. Du kan ju alltid testa att lägga över filerna på hårddisken och installera, men det är väl ingen bra idé då du redan har bestämt dig att du inte vill ha spelet. Man kan ju undra varför du köpte det i huvudtaget?

Postad 29 July 2009 - 01:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
De fortsätter ju att lida av problem, inga andra skivor har funkat dåligt, och att installera från hårddisken löser inget om felen följer med från dvdläsaren.
Om alla andra spel jag har installerar bra utom Arma, var ligger då problemet?

Postad 29 July 2009 - 11:39

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

De fortsätter ju att lida av problem, inga andra skivor har funkat dåligt, och att installera från hårddisken löser inget om felen följer med från dvdläsaren.
Om alla andra spel jag har installerar bra utom Arma, var ligger då problemet?

Om du testar att installera det på en annan dator och det inte fungerar där är det antagligen DVD-skivan det är fel på. Om det skulle fungerar är det antigen din DVD-spelare som inte vill fungerar med DVD-skivan eller så har du nått skit på datorn som förstör installationen.
Du måste väl förstå att BIS inte råder över vad 505 eller Got game gör för fel när de pressar sina DVD-skivor?

Varför köpte du spelet när du inte verkar vara det minsta intresserad av det utan ger upp hela spelet när du inte lyckas installera det? Det första du gör är att skylla på BIS och sen att du vill ha tillbaks pengarna, inte fråga om en ny kopia eller försöka lösa problemet på något sätt.
Jag har ju som sagt inte haft ett enda problem med varken installationen från hårddisken eller DVD spelaren, så problemet ligger på din sida eller att din DVD-skiva är trasig.

Postad 29 July 2009 - 12:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Jag köpte det över steam istället, jag ÄR intresserad av Arma 2, till en viss gräns.

Postad 05 August 2009 - 20:24

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
"ARMA II Patch 1.03 Released."

http://forums.bistud...ead.php?t=82751

Postad 13 August 2009 - 17:13

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
ArmA2 expansion: ARMA II Operation Arrowhead

http://ve3d.ign.com/...-Pack-Announced

Postad bild

Postad bild

Några citat från ohara:

Yes that is, how it is, it help us to polish engine and add things that was wip due arma2 development, but there was not time to finish them.
.....................

All fixes made for expansion will be also aviable as free patch for original ARMA2. In arow head will be new expansion exe that will also include some new things&technology that will be for expansion only (will also need some support and aditional data in expansion PBOs).
.....................

Wait for german press release next week, we have some other surprises for that week
.....................

Works on expansion CG started at january this year at Brno (ALTAR team) and after A2 release, rest of art people in Mnisek connected to that work. Programmers and designers now fixing A2 and branched project, when fixes are released as patches. As expect that design bugs in A2 are near to be solved (most of bugs is now in engine not in design), designers moved/will move to Arowhead. Programers as they work on expansion automaticaly fixing A2 engine, so dont worry.

Finns en Q&A om Arrowhead på BIS forumet:
http://forums.bistud...ead.php?t=84463

Intressant exempel här:

Is there going to be a functional FLIR system out of the box (everything has heat based textures)
Jennik: Yes, there will be a FLIR system. We have one of the most sophisticated FLIR simulation systems already done for VBS2 and we will bring it in Arrowhead to fans of ARMA2 too.

Screenshots här:
http://rp-mods.com/c...oads/arrowhead/

Screenshots från modeller här:
http://dslyecxi.com/...rmA2/Arrowhead/

Redigerat av Bush, 21 August 2009 - 09:07.

Postad 22 August 2009 - 00:10

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Spännande, hade de dock VERKLIGEN velat göra det bästa milsimet ngnsin så borde de bara tagit VBS2 minus de grejer som är hemliga och släppt det :lol:

Postad 22 August 2009 - 14:56

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0

Spännande, hade de dock VERKLIGEN velat göra det bästa milsimet ngnsin så borde de bara tagit VBS2 minus de grejer som är hemliga och släppt det ;)

Men det fattas mycket i VBS2. ArmA2 har singleplayer, mycket bättre grafikmotor, bättre gameplay osv.
VBS2 bygger på samma motor som ArmA1.

Postad 23 August 2009 - 00:39

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Mjo jag vet, men att scripta singleplayeruppdrag för VBS2 hade gett oss ett mer komplett milsim känns det som, det finns ju enkla SP-uppdrag i VBS2 av typen "ta flygfältet".

Men däremot har ju VBS2 miljöer som Arma2 bara kan drömma om, stora realistiska städer, som i verkligheter kan det vara en öde parkeringsplats mellan dig och ditt mål som man bör ta genom att placera ut tung beväpning som MK19 och 50 cal kulsprutor som overwatch medans man tar sig fram till fots, sakta men säkert.

Möjligheterna är ju obegränsade.

Men Arrowhead ser spännade ut, jag önskar bara att kampanjerna kunde vara lite mer involverande, folk som skriker order bakom skydd etc, fiender som skjuter ak's vilt utan att träffa ngt osv. Det går ju att göra om man lägger ner tid på det.

Postad 23 August 2009 - 10:18

Bush
  • Bush
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
Som jag har förstått det så kommer Arrowhead bestå av två stycken banor, en för vildmarken med berg och skit och en bana som i princip bara består av byggnader.
Edit:

Jennik: There are two maps of Takistan in Arrowhead, one presenting the countryside and mountains with villages and small urban areas and the second map of large urban area with the city of Zargabad.

Redigerat av Bush, 23 August 2009 - 10:23.

Postad 25 January 2010 - 11:06

PCakuten i Hofors
  • PCakuten i Hofors
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

borde inte trådens underrubrik döpas om till "den spirituella uppföljaren till Operation Flashpoint"?

I have played hundreds of different games including OFP and ARMA2 is one of the best for online FPS COOP play all around. I have setup a dedicated server listed as Karlos Ko-op that has the best pings for Sweden. ARMA2 is underrated because its a bit difficult to make dedicated servers and some of the functions dont work right, but that is because it is loaded with so many different options.

Postad 25 January 2010 - 11:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Minhembio goes international :)

Postad 21 July 2011 - 12:02

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Som jag förstår det har Arma 2 patchats ordentligt vid detta laget. Det här kommer jag skaffa, jag har missat det totalt. Tror jag kommer älska det för jag älskar Hidden & Dangerous 2 (och expansionen Sabre Squadron) som är ett liknande spel och där finns det definitivt en hel del buggar och dålig AI. De gör inte alltid som man säger, fastnar och vandrar rakt in i döden, skjuter upp all sin ammo på mål de inte kan träffa och som ibland verkar ha aimbot och sjätte sinne när de vänder sig om på en tiondel och sätter ett skott i pannan på mig. Det har jag levt med hela tiden och älskat spelet ändå så jag tror verkligen Arma 2 är för mig, det kan ju inte vara värre.

Postad 11 August 2011 - 11:52

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Testade lite igår. Jag stod vid en training mission och fipplade med min bazooka som jag skulle skjuta på en trästridsvagn. Då small det plötsligt och skärmen svartnade till. Det lät som small-arms fire. Så jag tänkte "eh vad var det?" och sen fortsatte jag mitt klickande i menyn och stand up och prone och plockade med min bazooka. Då smäller det igen och det lät som det sköts tillbaka från bakom mig och jag vänder mig om och instruktören ligger i gräset med sin pistol och siktar mot nåt. Jag tänker "wtf vad GÖR du? Det här är boot-camp för jävulen, är vi under attack eller nåt? Herregud." Så jag vänder mig tillbaka mot trästridsvagnen och det smäller igen och mission avslutas för instruktören blev skjuten tydligen och så stod det att "så får man inte göra" som om det var mitt fel. Jag fattade ingenting, min M16 på ryggen måste gått av av sig självt eller nåt, det var helt sjukt LOL :blink:

Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 11 August 2011 - 12:00.

Postad 12 August 2011 - 20:13

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Testade lite igår. Jag stod vid en training mission och fipplade med min bazooka som jag skulle skjuta på en trästridsvagn. Då small det plötsligt och skärmen svartnade till. Det lät som small-arms fire. Så jag tänkte "eh vad var det?" och sen fortsatte jag mitt klickande i menyn och stand up och prone och plockade med min bazooka. Då smäller det igen och det lät som det sköts tillbaka från bakom mig och jag vänder mig om och instruktören ligger i gräset med sin pistol och siktar mot nåt. Jag tänker "wtf vad GÖR du? Det här är boot-camp för jävulen, är vi under attack eller nåt? Herregud." Så jag vänder mig tillbaka mot trästridsvagnen och det smäller igen och mission avslutas för instruktören blev skjuten tydligen och så stod det att "så får man inte göra" som om det var mitt fel. Jag fattade ingenting, min M16 på ryggen måste gått av av sig självt eller nåt, det var helt sjukt LOL :)

Det kan inte ha varit bakblåset som skadade instruktören?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.