Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Tattoo *

100 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Tattoo 256MB RAM (Mobiltelefoner) 7 7.971428 (34) Inga priser

Postad 23 October 2009 - 22:24

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Såg att 3 har fått upp Tattoo på hemsidan idag. Ska nog bege mig till en 3 butik och kolla in den.

Var på 3 i Liljeholmen, de hade ingen dummy och ville inte visa en riktig så vart ingen affär.
Trodde det första man lärde sig som säljare är att få produkten i kundens hand :D

För 299kr/mån fick man ringa gratis till alla inom tre/fasta nätet och fri surf samt ringa för ca 150kr. Tyckte jag var rätt nice deal. Dock 24 mån så totalkostnaden blir 7176kr och vem vill binda sig på 24 månader när man vill ha en ny lur efter max 6 månader?

/R

Postad 24 October 2009 - 14:31

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Var på 3 i Liljeholmen, de hade ingen dummy och ville inte visa en riktig så vart ingen affär.
Trodde det första man lärde sig som säljare är att få produkten i kundens hand :)

För 299kr/mån fick man ringa gratis till alla inom tre/fasta nätet och fri surf samt ringa för ca 150kr. Tyckte jag var rätt nice deal. Dock 24 mån så totalkostnaden blir 7176kr och vem vill binda sig på 24 månader när man vill ha en ny lur efter max 6 månader?

/R

Man binder sig till operatören 24 månader, inte telefonen. Så du kan byta telefon utan problem efter 6 månader om du vill :D

Postad 26 October 2009 - 16:36

robber
  • robber
  • Forumräv

• 521 inlägg
  • 0

Man binder sig till operatören 24 månader, inte telefonen. Så du kan byta telefon utan problem efter 6 månader om du vill :)

Självklart men telefonpriset är inbakat och man får inte telefonen subventionerad. Gillar inte att binda upp mig heller.

/R

Postad 27 October 2009 - 12:43

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
Dagens ilands problem e så jobbiga , vilken mobil ska jag köpa sitter & velar mellan Tattoo & Ericsson Aino .

I Ericsson Aino tråden finns massor med info & användare men här verkar det inte vara någon som har köpt Tattoo , varför ?

Men hoppas endå att det finns råd att få .

Undrar vad är det som skiljer mellan Tattoo vs Magic & Hero det jag kan se är styrkulan , det måste vara mer med tanke på priset ?!?!

Så vad ska man köpa ?

Postad 27 October 2009 - 14:04

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0
storlek på skärm, typ av skärm (till Hero´s fördel).

Aino har sitt dlna-stöd. finns väl mer, men kommer inte på fler just nu

Postad 27 October 2009 - 14:19

Mops
  • Mops
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Just Tattoos skärm verkar i alla fall för närvarande vara ett problem eftersom en (hel?) del program på Android market verkar sakna stöd för lägre upplösningar. I alla fall program som inte uppdaterats för Android 1.6...

Postad 27 October 2009 - 20:44

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Jo precis men det kommer snart att smälla till och så finns det massor. (jag har beställ en nu)

Redigerat av lolight, 27 October 2009 - 20:45.

Postad 28 October 2009 - 17:39

hirolau
  • hirolau
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Kommer nya applicationer varje gång jag startar android market. Det känns jobbigt att inte alls finns tillgängligt, men jag hoppas också på en bättring.

Postad 28 October 2009 - 20:15

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Man kan väl ladda hem även andra från internet om inte annat (bl.a. Spotify vet jag fungerar även om den inte finns på Tattoo market).

Postad 01 November 2009 - 08:25

Gretzky
  • Gretzky
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
På ungarnas "gamla" telefoner hade bindningstiden gått ut, så Vi skulle titta vad som fanns på marknaden. Dom valde varsin Tattoo, som ur prissynpunkt låg bra till och verkade ha det som dom brukar använda telefonen till. I stort sett allt utom att ringa med. Nu har de haft en vecka på sig att använda den och båda är mycket nöjda med det mesta som den här kan erbjuda. Det enda egentligen som har kvirrats om, är väl avsaknad av blixt, men man kan ju inte få precis allt. Detta har jag hört:
Spela musik = bra ljud
Lättmanövrerad skärm
Snabb att surfa på
Bra storlek
De fick varsin "voucher" för att kunna designa sitt eget skal gratis och det är redan gjort
Allmänna upplevelsen är tydligen väldigt bra

Postad 01 November 2009 - 10:29

Ausfahrt
  • Ausfahrt
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Kan någon som äger en HTC Tattoo bekräfta om radion har stöd för RDS? (typ SR Sthlm o dyl)
Kommer man att kunna installera Android 2.0 på Tattoon, när det släpps?

Postad 01 November 2009 - 18:18

Shevvy
  • Shevvy
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jag ska beställa en Tattoo snart... gjort lite research och hittils mkt positivt!
för er som skulle vilja se en hyfsad video-recension: http://www.youtube.c...h?v=O6Ffa5y5Iio

Det jag gillar mest med den är att den verkar flyta på bra och är riktigt snabb... i klass med iphone, men jag har ingen iphone så jag jämför med min itouch 32gb som flyter på bra och liknar iphone..?

Postad 01 November 2009 - 18:49

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Kan någon som äger en HTC Tattoo bekräfta om radion har stöd för RDS? (typ SR Sthlm o dyl)

RDS vet jag inte. Men Android 2.0 till Tattoo kommer nog före Jul skulle jag tro.

Postad 02 November 2009 - 21:30

gelavvo
  • gelavvo
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tjejen köpte sig en Tattoo, själv tycker jag den verkar rätt ok, men skärmens låga upplösning drar ner det hela.

Hon har ett litet problem, då hon använder handsfree så ligger telefonen i fickan och råkar rätt ofta komma åt "röd lur". Är det någon som vet om det är möjligt att stänga av skärmen under samtal så att man inte råkar lägga på?

På min Diamond 2 och tidigare X1 så trycker man snabbt och lätt på powerknappen och så dör skärmen, men på denna hittar jag ingen lösning för detta! Har ställt ner skärmens släckningstimer till lägsta 15 sekunder, men detta var tydligen inte tillräckligt bra.

Redigerat av gelavvo, 02 November 2009 - 21:31.

Postad 04 November 2009 - 07:05

rfi99
  • rfi99
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Någon som har tips på var man köper den till billigaste (= litet insteg + lägsta månadskostnad) penning med abbonemang?

Postad 04 November 2009 - 20:39

Audiman
  • Audiman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Tjejen köpte sig en Tattoo, själv tycker jag den verkar rätt ok, men skärmens låga upplösning drar ner det hela.

Hon har ett litet problem, då hon använder handsfree så ligger telefonen i fickan och råkar rätt ofta komma åt "röd lur". Är det någon som vet om det är möjligt att stänga av skärmen under samtal så att man inte råkar lägga på?

På min Diamond 2 och tidigare X1 så trycker man snabbt och lätt på powerknappen och så dör skärmen, men på denna hittar jag ingen lösning för detta! Har ställt ner skärmens släckningstimer till lägsta 15 sekunder, men detta var tydligen inte tillräckligt bra.

Du trycker en gång på röd lur knapp så stängs skärmen.

Postad 05 November 2009 - 07:20

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Du trycker en gång på röd lur knapp så stängs skärmen.

Men är man i ett samtal lägger man väl ändå på med röd lur?

Postad 05 November 2009 - 10:56

Audiman
  • Audiman
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Men är man i ett samtal lägger man väl ändå på med röd lur?

Det har du helt rätt i, jag som läste din fråga fel, det har jag ingen lösning på hehe.

Postad 13 November 2009 - 19:37

Unregistered8618239d
  • Unregistered8618239d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hej! Har köpt en tattoo och är väldigt nöjd med den, men har ett litet problem. När jag ska skicka en låt via Bluetooth från min MBP så står där på datorn att " Enheten saknar de tjänster som krävs" någon som vet vad problemet kan vara?

Postad 15 November 2009 - 11:57

Greatben
  • Greatben
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Kommer Android 2.0 att komma till Tattoo?

Postad 15 November 2009 - 12:55

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tattoo har ingen RDS.

Postad 15 November 2009 - 13:02

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hej! Har köpt en tattoo och är väldigt nöjd med den, men har ett litet problem. När jag ska skicka en låt via Bluetooth från min MBP så står där på datorn att " Enheten saknar de tjänster som krävs" någon som vet vad problemet kan vara?

Du kan inte skicka låtar via bluetooth med någon HTC Android mobil.Men vet att det finns apps iMarket som ordnar det.

Postad 15 November 2009 - 20:45

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Efter en vecka med min Tattoo:
+ Liten och smidig, låg vikt.
+ funkar bra att skriva på skärmen + HTC sense är bra på att gissa ord/stavning.
+ Snabb, mycket ram och rom minne( 256/512MB)
+ Du kan byta skal och telefonen känns inte plastig eller så. Bra knappar av stål
+ D-pad gillar d-pad skarpt
+ Radio

- Finns inte alla program i butiken ännu.( pga mindre upplösningen)
- Kameran, ingen autofocus (även om det funkar mycket bra att filma med den pga snabb cpu)
- Liten skärm

Dvs önskar du en liten Androd telefon till ett bra pris köp tattoo. En något större telefon = Hero. En ännu bättre (men större) vänta på Motorola Droid.

Postad 15 November 2009 - 23:53

fyran
  • fyran
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Jag undrar om någon vet hur man loggar ut från sitt gmailkonto i tattoon? Hittar det absolut ingenstans. Tänkte mer på att det kanske inte så smart att vara inloggad hela tiden om man skulle bli av med sin telefon eller om någon polare fibblar till och handlar saker på fyllan.

Postad 16 November 2009 - 22:47

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Jag undrar om någon vet hur man loggar ut från sitt gmailkonto i tattoon? Hittar det absolut ingenstans. Tänkte mer på att det kanske inte så smart att vara inloggad hela tiden om man skulle bli av med sin telefon eller om någon polare fibblar till och handlar saker på fyllan.

Tror inte det går,annars får du aktivera sim låset.Lite jobbigt och slå inn pin koden varje gång du drar ned skärmlåsen.Har för meg att jag har sett en apps i market som du kan gjöra några tecken på skärmen så öppnar det telefon.

Postad 16 November 2009 - 22:50

fyran
  • fyran
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Sen när det gäller saker som kostar i androidbutiken. Hur betalar man för dessa? Hamnar dom på mobilräkningen?

Postad 16 November 2009 - 23:15

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Sen när det gäller saker som kostar i androidbutiken. Hur betalar man för dessa? Hamnar dom på mobilräkningen?

Vi här i Sverige har inte tillgång till betal apps än,men det är på väg.Det blir vel som Appel har det typ kopplar konto kortet till Google.

Postad 02 December 2009 - 08:24

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Någon som har testat att göra eget skal på: Tattoo my HTC
isåfall hur stora bilder bör man ladda upp för att få bäst kvaliet? jag har testat med några egna bilder men dom ser ut att bli väldigt pixliga.

Postad 25 December 2009 - 09:04

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Någom som har tips på en bra mediaspelare till Tattoo? De jag har laddat hem från market är skit. Skulle behöva en som fixar divx och flv.

Postad 25 December 2009 - 11:21

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Någom som har tips på en bra mediaspelare till Tattoo? De jag har laddat hem från market är skit. Skulle behöva en som fixar divx och flv.

Kolla ute på Getjar.com där har dom en lite program

Postad 12 January 2010 - 19:04

Unregistered063451c8
  • Unregistered063451c8
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Satt i dag å läste om Tattoon i Telias tidning, Där fanns det ingen uppgift att Tattoon klarar av att hantera MMS, vilket Heron kan. Stämmer det eller?

/SnowRider

Postad 13 January 2010 - 00:58

Ramboline
  • Ramboline
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Satt i dag å läste om Tattoon i Telias tidning, Där fanns det ingen uppgift att Tattoon klarar av att hantera MMS, vilket Heron kan. Stämmer det eller?

/SnowRider

Du kan både skicka och ta i mot mms med tattoon.

Redigerat av Ramboline, 13 January 2010 - 00:59.

Postad 13 January 2010 - 01:15

Spartanen 8
  • Spartanen 8
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
Som vanligt när man inte har windows mobile så får man problem med mediaspelarna ! :(

Postad 21 January 2010 - 14:42

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 586 inlägg
  • 0
Tja ni som har tattoon!
Hur bra är den???

Tycker storleken på telefonen är perfekt! Har en Samsung Omnia HD som jag tycker är för stor! Så jag letar ny!

Postad 22 January 2010 - 21:18

nickr
  • nickr
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Jag kommer troligen att skaffa en Tattoo imorgon eftersom jag har reklamerat min Sony Ericsson W760i, men jag har några frågor först.

* Hur ser program och spelutbudet ut nu? Jag läste att det var tunnt när den släpptes.
* Hur är kameran jämfört med W760i?
* Hur är skärmen? Är den lika lättanvänd som på en iPhone eller Hero?

Postad 22 January 2010 - 22:41

Unregistered2d8d729c
  • Unregistered2d8d729c
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Jag kommer troligen att skaffa en Tattoo imorgon eftersom jag har reklamerat min Sony Ericsson W760i, men jag har några frågor först.

* Hur ser program och spelutbudet ut nu? Jag läste att det var tunnt när den släpptes.
* Hur är kameran jämfört med W760i?
* Hur är skärmen? Är den lika lättanvänd som på en iPhone eller Hero?

Har haft en hero innan (dom jag dock lyckades tappa bort) men har nu en hero, så kan ta och svara lite snabbt.

> Det börjar helt klart arta sig, dock är utbudet markant mindre än på heron, men mycket som inte finns på market finns istället att tanka ner via hemsidor och sen lägga in på telefonen.

>Vet inte hur w760i´s kamera är. Men tattoons 3 megapixel utan autofokus är verkligen inget att hurra över.

>Skärmen är som sagt mindre och har sämre upplösning, men den är riktigt responsiv, nästan i klass med heron. Den sämre upplösningen tycker jag inte gör nån skillnad i den vanliga användandet, facebookbilder ser helt ok ut, dock kan jag tänka mig att man ser en viss skillnad på filmer och dylikt. Att skärmen är mindre har jag inte haft nått problem med f.ö. och då har jag stora händer.

Redigerat av Unregistered2d8d729c, 22 January 2010 - 22:43.

Postad 23 January 2010 - 00:19

nickr
  • nickr
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ok, tack så mycket för svaren. Jo, jag hade läst att skärmen är mindre och upplösningen är sämre. Kameran är ju iofs inget jag använder så värst mycket.

Postad 08 February 2010 - 15:26

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0
Helt ok lur men med en del kraftiga irritationsmoment...
Jag har nu febrilt försökt att byta till en ny sms-signal men har inte lyckats. Hur gör man egentligen?
Jag vet hur man byter till någon av originalsignalerna men jag har ett eget mp3-ljud jag vill ha.

Postad 09 February 2010 - 11:33

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Kan man uppgradera android i luren? (2.1 är det väl som gäller i dagsläget?)
Kan man uppgradera operativet på alla android lurar?

Postad 10 February 2010 - 08:59

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0
Hej!
Hur sorterar man kontaktlistan på efternamn i telefonen?
Hittar inte någonstans hur man gör... hjälp tack.

Postad 10 February 2010 - 09:54

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Kan man uppgradera android i luren? (2.1 är det väl som gäller i dagsläget?)
Kan man uppgradera operativet på alla android lurar?

Nej det kan man inte...Inte utom om man hackar el. rotar romen, som det kallas och då förlorar man garantin. Om det ens går på Tattoo, vet jag inte.
Det är endast Nexus One i dagsläget som har 2,1, men det sägs vara på väg till åtminstone en del androidlurar i den närmaste tiden. När och om Tattoo får 2,1 vet jag inte.

Postad 10 February 2010 - 10:17

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2455 inlägg
  • 0

Hej!
Hur sorterar man kontaktlistan på efternamn i telefonen?
Hittar inte någonstans hur man gör... hjälp tack.

jag minns faktiskt inte riktigt. Men tror att jag gjorde det i min gmail till slut

Postad 10 February 2010 - 11:39

lolight
  • lolight
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Nej det kan man inte...Inte utom om man hackar el. rotar romen, som det kallas och då förlorar man garantin. Om det ens går på Tattoo, vet jag inte.
Det är endast Nexus One i dagsläget som har 2,1, men det sägs vara på väg till åtminstone en del androidlurar i den närmaste tiden. När och om Tattoo får 2,1 vet jag inte.

Android 2.1 sägs vara på väg. Men om det stämmer eller ej är det ingen som vet. Jag skulle säga att oddsen för en 2.1 uppgradering till Tattoo är ganska bra, men det blir nog inte före Heron fått sin uppgradering. Så vi får nog vänta fram till sommaren skulle jag tro.

Postad 10 February 2010 - 13:08

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0

Android 2.1 sägs vara på väg. Men om det stämmer eller ej är det ingen som vet. Jag skulle säga att oddsen för en 2.1 uppgradering till Tattoo är ganska bra, men det blir nog inte före Heron fått sin uppgradering. Så vi får nog vänta fram till sommaren skulle jag tro.

Hmm, är det 1.6 på tattoon nu eller vilken version gäller?

Ska byta lur inom nån månad eller så, och är lite nyfiken på android, känns lite fräshare och flexiblare än en iphone.
Och just tattoon ligger ju riktigt bra i pris. (och den har fm-sändare inbyggt :) )

Postad 16 March 2010 - 23:22

Telefån
  • Telefån
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Är sugen på en HTC Tattoo men vill få bekräftat innan ett eventuellt köp att telefonen och Mac går hand i hand.

Edit: Stavfel

Redigerat av Telefån, 16 March 2010 - 23:24.

Postad 17 March 2010 - 01:43

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Hmm, är det 1.6 på tattoon nu eller vilken version gäller?

Ska byta lur inom nån månad eller så, och är lite nyfiken på android, känns lite fräshare och flexiblare än en iphone.
Och just tattoon ligger ju riktigt bra i pris. (och den har fm-sändare inbyggt :P )

Android 1.6.
Ryktas om en uppdatering till 2.1

Ledsen att jag får utradera önskningen men Tattoo har ingen FM sändare.
Stereo med RDS och inte mycket mer när det kommer till radion.

P.S. Rekommenderar att kika på Hero innan du köper Tattoo:n.
Legend & Desire kommer att lanseras innan dess (inom en månad) & priset på Hero:n borde falla. Speciellt med tanke på att Legend är en direkt uppföljare.
Skulle prisskillnaden ligga runt 500 SEK så rekommenderar jag Hero:n utan att tveka.

Postad 17 March 2010 - 01:49

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Är sugen på en HTC Tattoo men vill få bekräftat innan ett eventuellt köp att telefonen och Mac går hand i hand.

Edit: Stavfel

Folk verkar ha problem med det:
http://www.swedroid....read.php?t=2471

Apple och Google har hamnat i konflikt just pga. Android OS, därför tror jag inte på några smidiga lösningar inom snar framtid. Apple har bla. stämt HTC...

Kolla med HTC ang. detta. (ställ en detaljerad fråga till supporten på htc.com)

Postad 17 March 2010 - 23:52

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Synka Android OS med Mac dator
http://www.ehow.com/how_5945326_sync-android-mac.html :)

Tror att det är aktuellt för många.

Redigerat av algorithm, 17 March 2010 - 23:55.

Postad 29 May 2010 - 09:48

Rabalder
  • Rabalder
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Hur tusan väljer man vilket nummer under ett namn i telefonboken som ska vara default????

Några nyheter om 2.1 uppgraderingen??

Postad 01 June 2010 - 08:52

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Tjenare!

Tänkte fixa spotify premium så jag kan använda det i mobilen. Mest för att jag inte vill ha fler skivor i bilen, det ligger drösvis med skivor där och man tröttnar ju så fort på dom när man sitter i bilen mycket.

Så jag tänkte alltså koppla mobilen till bilstereon via USB. Men via usb-utgången på mobilen så går det inte (stereon har inte stöd för det säger den, sen vet jag inte om mobilen kan skicka ljud via usb-utgången heller för den delen) finns det något annat sätt? Till exempel 2,5mm till USB?
Jag själv har inte hittat någon sådan kabel men det kanske finns?

Redigerat av Warlokk, 01 June 2010 - 08:53.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.