Håller fortfarande på att lära mig kontrollerna ordentligt:)
Postad 22 September 2009 - 12:01
Håller fortfarande på att lära mig kontrollerna ordentligt:)
Postad 22 September 2009 - 15:29
MC75
Jag tror att jag lyckades bjuda in dig till MHB-laget igår, men nätet var lite vajsing... Om du inte fått inbjudan så sök gärna upp klubben själv, sen är det bara att skicka en förfrågan i spelet så att säga... jag fixar ïn dig när jag är hemma från jobbet.
Tänkte få till lite matcher med MHB HC ikväll efter kl 18, så ni som är sugna gå gärna online runt 18:00 och fram till 21.
Ni som inte joinat EASHL-klubben MHB HC, GÖR DET! sök efter klubben eller lämna PSN här, så söker jag upp er.
Jag är sugen, men har oftast svårt innan kl 20 iom nattningar av barn... Aja får väl se om nån spelar när jag loggar på ikväll. Iaf skönt att tvåla till Lekott igår!
har fått lite taktiktips, ska se om d gör nån skillnad - tycker att gubbarna ska köra mer framför mål
Postad 22 September 2009 - 16:35
De nuvarande medlemmarna är:
Lekott
keane1969
Elskurkos
seagal88
no16
Skriv gärna ditt psn här eller i ett PM så bjuder jag in dig, alla deltar självklart efter förmåga och tid.
Postad 22 September 2009 - 17:10
Skulle just till å lira min första match online & självklart låser sig hela skiten
Hojta om ni vill lira!!!
Postad 22 September 2009 - 17:46
Jag finns iaf i MHBs klubbrum, i spelrum 1 och väntar på att det ska dyka upp lite fler...
Postad 22 September 2009 - 18:59
vi var mitt i en match...
Det gick inget vidare i de tre öppningsmatcherna... ett jäkla laggande och disconnect pajade den andra matchen och den första lagghackade alla spelare fram..
Men förhoppningsviss blir det bättre, match tre förlorades knappt med 2-1
Postad 22 September 2009 - 19:05
keane1969
Elskurkos
seagal88
pinheadgbg
Ryktena säger att om man man trycker på PSN-knappen under match, är risken stor att det fuckar upp.
Postad 22 September 2009 - 19:28
Fick i alla fall revansch i den andra fighten
Postad 22 September 2009 - 19:29
fan, jag är inne nu men jag fattar inte hur jag får kontakt för lagspel... Klarar bara av att bjuda in er till 1 mot 1 möte.
Postad 22 September 2009 - 19:45
http://www.2khockey.net/Möjligen länk till denna sida?
Ni tänker köra elitserielag va? Jag hade lätt varit med om det handlat om NHL lag, tycker det är lite trist att inte elitserielagen är uppdaterade..
Postad 22 September 2009 - 20:47
Jag tänkte styra upp en egen tråd för MHB HC... det blir en massa förvirring om vi blandar ihop allt känner jag. Det kan vara bra att veta var man ska gå in med mera med mera (keane1969, jag fick fippla en hel del innan jag hittade:)
Grejar det lite senare ikväll. Skickar då också iväg PM till alla som är med i klubben...
Nu blir det andra halvlek av Leeds-Liverpool för mig
Postad 24 September 2009 - 20:50
Jag skulle gärna vilja vara med. Har lirat ett 40-tal matcher med systemet i 10anJag har precis skapat en MHB-klubb. Du får mycket gärna gå med i den! Det gäller er andra med på forumet, jag skiter i om ni har erfarenhet från tidigare NHL-spel, bara att ni vill vara med och kämpa med blod svett och tårar räcker
![]()
Segrarna och skönspelet lär komma med tiden.
Så sök nu upp MHB HC under EASHL, så grejar vi ett sammtrimmat gäng och lirar brallorna av alla alibiklubbar där uteEller skriv ner era PSN här söker jag upp er och bjuder in er!
Postad 26 September 2009 - 19:43
Är det fler som har haft samma problem?
Jag har en stabil, trådad, nätverksanslutning och har aldrig haft nätverksproblem med andra spel.
Postad 26 September 2009 - 20:14
Postad 26 September 2009 - 21:36
Redigerat av Goyt, 26 September 2009 - 21:37.
Postad 29 September 2009 - 14:43
* Har luskat ut att på r3 lyfter man benet för att skottfinta
* Klubba skridsko klubba fint? Har lyckats en gång men fick inte till det mer...
* Dumpa pucken?
Har även gått några fighter med min bap-spelare MEN...i min statistik står det dåliga slagsmål...även fast jag spöat skiten ur motståndarna! Kan någon förklara detta för mig...?
Postad 29 September 2009 - 14:55
Någon som har massa tips för mer trix när man kör klassisk kontroll?
* Har luskat ut att på r3 lyfter man benet för att skottfinta
* Klubba skridsko klubba fint? Har lyckats en gång men fick inte till det mer...
* Dumpa pucken?
Har även gått några fighter med min bap-spelare MEN...i min statistik står det dåliga slagsmål...även fast jag spöat skiten ur motståndarna! Kan någon förklara detta för mig...?
Du har tagit en fight när laget inte behöver det. tar du en fight när ni ligger under och ni sedan vänder på det så borde det bli bra.
Postad 29 September 2009 - 14:55
Postad 02 October 2009 - 07:58
Dåliga slagsmål är när du tar en fight vid fel tillfälle. En fight som inte gynnar laget.
Ahhhhaaa det ante mig...
Postad 02 October 2009 - 08:08
Kort om spelet: NHL 09 med lite mindre förbättringar som kändes självklara. Väldigt underhållande.
Roligare AI nu också, jag och en polare kör offline tillsammans för det mesta med våra egna regler, börjar man pucklas lite efter avblås så kommer ens egna lagkamrater och motståndarna att puckla tillbaka. En liten fin touch sådär.
Postad 02 October 2009 - 15:55
Postad 07 October 2009 - 15:43
Dock så lyckas jag inte få online delen att fungera.. 09an funkar hur bra som helst men i 10an kan jag inte connecta till ea's servrar.. Vad kan detta bero på?
Postad 07 October 2009 - 16:38
En sak med Be A Pro som är ganska kasst. I stort sett oavsett hur du presterar åker du lagom till match 5 ner i AHL. Jag hade nu senast på 4 matcher skrapat ihop 16 poäng (A- i snittbetyg). Närmsta snubbe i mitt lag hade 5 pinnar. Men coachen tyckte jag behövde slipa på mitt spel, så bye bye NHL. Har läst runt på lika forum & detta är tydligen mer regel än undantag. När man väl hamnat i AHL kan man få vara kvar där resten av säsongen. Skitkul!
Ett sätt att få stanna i NHL är tydligen att spela som back där kraven är annorlunda.
Visst, det är en del av spelet men det måste finnas lite logik i händelserna. När samma sak hänt tre gånger på rad med ungefär lika många poäng tappade jag sugen totalt för BAP. Får se vad GM innebär
Postad 07 October 2009 - 17:32
Postad 07 October 2009 - 17:46
09an funkar dock kanon!
Postad 08 October 2009 - 17:34
NHL 09 fungerar som sagt utan minsta problem.
Har provat att sätta på DMZ läget på routern till ps3an men inget verkar fungera..
Börjar bli desperat när jag köpte spelet bara för att spela just online..
Postad 08 October 2009 - 17:40
Ett sätt att få stanna i NHL är tydligen att spela som back där kraven är annorlunda.
Well, jag åkte efter match 5 (tror jag det var) ner till AHL. Och jag spelar som back. Fast jag jobba mig tillbaka efter en 25 matcher där nere.
Postad 10 October 2009 - 08:05
//Mvh Henrik
Redigerat av Sandman1977, 10 October 2009 - 08:06.
Postad 10 October 2009 - 10:15
Postad 10 October 2009 - 13:53
Sandman1977: I huvudmenyn, välj "mitt NHL" och därefter "inställningar" och "ljudinställningar". Kolla så reglagen för kommentatorer inte är inställd på lägsta. Ska finnas ett reglage för arenamusik också om du inte hör någon sådan heller.
Tack för tipset, det var dock det första jag kollade upp. Hade inga kommentatorer när jag laddade ner demot förut för att se om det var samma fenomen. Måste vara inställningar på PS3:an kom jag då fram till. Gick in och kollade över ljudinställningarna och vips så hade jag kommentatorer
Så nu blir det att nöta hockey men det får hård konkurrens av FIFA10 och NFS Shift
// Mvh Henke
Postad 12 October 2009 - 18:25
Postad 16 October 2009 - 17:23
Har fått till klubba-skridsko-klubba fint (när man släpper pucken och sparkar den tillbaks till klubban igen) EN...ja ni läser rätt...EN gång...men jag får inte till det igen trotts att jag tycker mig ha tryckt alla möjliga kombinationer...
Antingen måste alla vara lika kassa som mig eller så vill man inte dela med sig av sin erfarenhet...?!
Postad 18 October 2009 - 10:45
Hur faaaaen gör man mål i det här spelet?? Jag känner väl till snett-inåt-passen. Tänker mer på skott & andra lägen. Man ser ju knappt några rejäla skott överhuvudtaget längre. 8 av 10 mål är sne-passar eller gröt framför kassen. Har fixat mig en sniper men det är som förgjort. Aptrist!
Håller med lite där. Det är löjligt svårt att göra mål. EA har nästan gjort det för realistiskt. Har märkt att det finns två huvudsätt att göra mål på:
1. Snett-inåt-passen: vanligast och mest effektivt.
2. Ensam med målis: funkar för de som är bra på finter. För oss andra är det som förgjort.
Utöver dessa två så kan man ta slagskott, men då måste målisen skymmas eller nån får styra pucken, annars blir det inte mål. Sedan kan man ju gröta framför kassen på returer, men risken är stor att man åker på en interference eller tripping iom att det är samma kontroll för skott som för tackling.
I brist på MHB klubbmedlemmar online så har jag lirat lagspel sista kvällarna och jag har faktiskt börjat göra en hel del poäng till sist. Har dock inte hittat nån grej som funkar ofta, utan det är väldigt varierande mål. Roligt för det är realistiskt, men samtidigt frusterande iom att det är på tok för svårt.
Ingen som kan ge lite tips hur man gör några mer finter? Har tröttnat på att göra snurrfinten och skottfinten...
Har fått till klubba-skridsko-klubba fint (när man släpper pucken och sparkar den tillbaks till klubban igen) EN...ja ni läser rätt...EN gång...men jag får inte till det igen trotts att jag tycker mig ha tryckt alla möjliga kombinationer...
Antingen måste alla vara lika kassa som mig eller så vill man inte dela med sig av sin erfarenhet...?!
Hur gör man klubba-skridsko-klubba? Jag vevar med högerspaken. Halvcirkel moturs funkar. Halvcirkel medurs är också snyggt. Men jag tror inte det finns nån knappkombo, utan det är bara högerspak som gäller. Nån annan som vet?
Postad 03 November 2009 - 14:25
Jag söker 3 pers som vill gå med i en onlineliga och boosta de 2 online troféerna "Slutspelet" och "Ligamästare". Tanken är att vi kan turas om att vinna en liga med en match i grundspelet och en match i slutspelet.
Alternativt så räcker det om vi är 2 st. Vi skapar då ett till psn konto vardera och så ser vi bara till att alla konton möter varandra. Enkelt
PSN id: EetFuk
Redigerat av Bellander, 03 November 2009 - 14:36.
Postad 03 November 2009 - 17:23
Postad 03 November 2009 - 17:57
Är med i HBC klan lag och undrar hur man kan uppgradera sin online gubbe ännu mer än det ja köpt på shoppen (guld handskar, skridskor, klubb) snälla hjälp mig, jag menar gubben som jag har i MHB klan lag, ingen annan gubbe.
Du kan ju skaffa boost points som du antingen kan spela fram offline eller köpa i PS-Store. Där kostar dem mellan 10 och 20kr.
/Danne
Redigerat av Bellander, 03 November 2009 - 17:58.
Postad 03 November 2009 - 19:34
Är med i HBC klan lag och undrar hur man kan uppgradera sin online gubbe ännu mer än det ja köpt på shoppen (guld handskar, skridskor, klubb) snälla hjälp mig, jag menar gubben som jag har i MHB klan lag, ingen annan gubbe.
Du får ju poäng att fördela efter varje nytt "kort", tex proffs, superstjärna och legend.
Exempel: Efter 65 spelade onlinematcher + betyg på B- så får du superstjärnakort (eller va fan det heter) å då får du lite boostpoäng att fördela på skott, tacklingar etc.
Du hittar det under "mitt proffs" > spelarföljning (obs 2 sidor, 1 för offline, 1 för online)
PSN id: EetFuk
Hetfield.
Postad 03 November 2009 - 20:24
Har du guldpaketet så har du endast det guldpaketet ger... Så om du får legendkortet och höjer skottet till säg 90 så kommer det ändå bli det guldpaket ger (kanske 80).Är med i HBC klan lag och undrar hur man kan uppgradera sin online gubbe ännu mer än det ja köpt på shoppen (guld handskar, skridskor, klubb) snälla hjälp mig, jag menar gubben som jag har i MHB klan lag, ingen annan gubbe.
Så bästa sättet när du börjat låsa upp kort är att göra dig av med guldpaketet och köpa/låsa upp skridkor hjälm m.m och sätta ut bonuspoäng på det.
Postad 04 November 2009 - 09:19
Har du guldpaketet så har du endast det guldpaketet ger... Så om du får legendkortet och höjer skottet till säg 90 så kommer det ändå bli det guldpaket ger (kanske 80).
Så bästa sättet när du börjat låsa upp kort är att göra dig av med guldpaketet och köpa/låsa upp skridkor hjälm m.m och sätta ut bonuspoäng på det.
Okej tack så mycket, men hur får jag erfarenhetspoängen till den gubben =?
Postad 04 November 2009 - 10:06
Okej tack så mycket, men hur får jag erfarenhetspoängen till den gubben =?
Det är ju det här som EA har gjort sjukt rörigt. Nästan så man bli lite förbannad.
Du ska göra två saker i hockeyshopen;
1. låsa upp "ökningsplatser"
2. låsa upp "ökningar"
Exempel: Hjälmen har 3 ökningsplatser. Lås upp dessa genom att spela en ###### massa och fyll dem sedan med boostpaket som du låser upp genom att spela ännu mer. Varje unik ökningsplats och ökning låser du upp genom att genomföra vissa saker, tex gör ett hattrick, eller tackla 12 ggr. Det står vid varje ruta vad du måste göra. De flesta är svinjobbiga, t.ex "spela en match med varje tyskt ligalag" vem fan vill göra det??? Antar att EA litar på att man köper boostpoäng istället. Asen.
Så på det sättet blir din gubbe bättre.
Sedan finns det ett sätt till - Erfarenhetspoäng. Dessa får du genom att spela en massa. Under "spelarföljning" ser du hur många matcher du lirat. Du får nytt "kort" t.ex veterankort vid 65 spelade onlinematcher med ett snittbeyg B. När du väl får kortet så dyker det upp en del BOOSTPOÄNG till din gubbe. Dessa poäng hittar du under "redigera egenskaper". I toppen ser du hur många P du har att fördela sedan är det bara att pytsa ut på olika attribut.
PUH!!!!!!! Jobbigt att förklara....
jag till exempel har veterankort + några stycken ökningar via hockeyshopen å min gubbe är väl värd 78 nu. Så man blir ingen gretzky direkt.
Postad 04 November 2009 - 13:02
Det är ju det här som EA har gjort sjukt rörigt. Nästan så man bli lite förbannad.
Du ska göra två saker i hockeyshopen;
1. låsa upp "ökningsplatser"
2. låsa upp "ökningar"
Exempel: Hjälmen har 3 ökningsplatser. Lås upp dessa genom att spela en ###### massa och fyll dem sedan med boostpaket som du låser upp genom att spela ännu mer. Varje unik ökningsplats och ökning låser du upp genom att genomföra vissa saker, tex gör ett hattrick, eller tackla 12 ggr. Det står vid varje ruta vad du måste göra. De flesta är svinjobbiga, t.ex "spela en match med varje tyskt ligalag" vem fan vill göra det??? Antar att EA litar på att man köper boostpoäng istället. Asen.
Så på det sättet blir din gubbe bättre.
Sedan finns det ett sätt till - Erfarenhetspoäng. Dessa får du genom att spela en massa. Under "spelarföljning" ser du hur många matcher du lirat. Du får nytt "kort" t.ex veterankort vid 65 spelade onlinematcher med ett snittbeyg B. När du väl får kortet så dyker det upp en del BOOSTPOÄNG till din gubbe. Dessa poäng hittar du under "redigera egenskaper". I toppen ser du hur många P du har att fördela sedan är det bara att pytsa ut på olika attribut.
PUH!!!!!!! Jobbigt att förklara....
jag till exempel har veterankort + några stycken ökningar via hockeyshopen å min gubbe är väl värd 78 nu. Så man blir ingen gretzky direkt.
Du skrev : vid 65 spelade onlinematcher, med vilken gubbe är det ? är de med klan gubben eller be a pro gubben ?, vill ju ha poäng till klan gubben
Postad 04 November 2009 - 20:49
När du är i huvudmenyn till NHL10 å går till "mitt proffs" då är det klangubben du följer och redigerar.
Förutom en sak - du kan kolla status på din BaP gubbe under "spelarföljning" och sedan fliken "offline". För mig är det enkelt att hålla isär eftersom jag kör rookie BaP dvs jag har A A A i allt.
Men i klanspelet ligger jag på B- eller C+ ......
Postad 04 November 2009 - 21:00
Tog ett tag innan jag fattade det; BaP gubben uppgraderas bara när du kör BaP. Du går in i hockeyshopen via BaP, du gör allt via BaP.
När du är i huvudmenyn till NHL10 å går till "mitt proffs" då är det klangubben du följer och redigerar.
Förutom en sak - du kan kolla status på din BaP gubbe under "spelarföljning" och sedan fliken "offline". För mig är det enkelt att hålla isär eftersom jag kör rookie BaP dvs jag har A A A i allt.
Men i klanspelet ligger jag på B- eller C+ ......
SÅ man kan inte uppgradera sin klangubbe utan att spela med den, blir ju inte match så ofta med klanet
Postad 05 November 2009 - 12:57
* Är det bara NHL som uppdateras, blir rätt trött när jag tar hem nya uppdateringar och ser att elitserien är helt utanför isen med sina laguppställningar...
* Såg att det släppts 3 st uppdateringar så jag tog hem den senaste, måste jag ta hem de andra tidigare också eller är det sista komplett?
Fortfarande ingen som vet hur man gör KLUBBA SKRIDSKO KLUBBA-finten? Har lyckats göra det 2 gånger nu men har ingen susning om hur, synd att det inte står i boken som det gör till Fifa10...
Postad 05 November 2009 - 13:39
http://www.easports....nhl/inthecrease
Postad 05 November 2009 - 21:19
SÅ man kan inte uppgradera sin klangubbe utan att spela med den, blir ju inte match så ofta med klanet
Jo du behöver inte spela med MHB-laget. Du kan spela ONLINE LAGSPEL också, dvs lira med andra onlineanvändare. Så länge som du spelar med din gubbe och spelar rankad match (ej orankad) så jobbar du dig framåt.
Postad 05 November 2009 - 22:08
Jo du behöver inte spela med MHB-laget. Du kan spela ONLINE LAGSPEL också, dvs lira med andra onlineanvändare. Så länge som du spelar med din gubbe och spelar rankad match (ej orankad) så jobbar du dig framåt.
okej tack
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
33 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?