Det enda jag såg var Champions League (vissa matcher), NFL och Euroleague i basket.
TV10 - Ny kanal från MTG
Postad 17 August 2010 - 20:57
Det enda jag såg var Champions League (vissa matcher), NFL och Euroleague i basket.
Postad 18 August 2010 - 15:53
Värdelöst om de flyttar över all sport till TV10 när den bara finns på två inlåsta plattformar. Jag har kabel-TV från CanalDigital (analog+digital) och digitala markkanaler, så det är väl rökt...
Enligt en kommentar på dagensmedia idag ska den va okodad i marknätet...
Dessa sporter är i alla fall aktuella för TV10 (från trailern)
F1 (kval?)
NHL
NFL
UEFA Champions League
ATP Tennis
Euro League (basket)
Svenska Basketligan
HockeyAllsvenskan
K1
Boxning
Sveriges Landskamper i Fotboll (inte med i trailern)
Premier League (udda matcher, inte med i trailern)
Golf (...?)
Motorsport (är väll nascar, något rally och MotoGP)
I princip alla rättigheter man har. har säkert missat nått.
Redigerat av Scrapanatchi, 18 August 2010 - 15:56.
Postad 18 August 2010 - 21:02
OFF TOPIC: Det är skandalöst att Eurosport 2 HD inte levereras i Sverige, varken Canal Digital/Viasat eller Comhem levererar Eurosport 2 HD! Det är HD-kanaler som är trend ute i Europa. Bundesliga i HD-kvalité vore dröm!
Postad 18 August 2010 - 21:49
Det är väl värt att plocka in den nya sportkanalen TV10 bland 8 favoriter via Comhem.
Det tror jag först när jag ser det. Även tv4 sport verkade ju bra på pappret men är bara skit nu. Det intressanta är ju vilka livematcher de visar och det vet vi ingenting om ännu.
http://www.tv6.se/sp...g-lanserar-tv10
"TV10 kommer att sända ungefär en match i månaden från allsvenskan i hockey och NHL, samt matcher från Champions League, i samma omfattning som dessa rättigheter tidigare visats på TV6 och TV8. "
Det vill säga ingen förbättring på den fronten.
"Utöver sport kommer kanalen att sända dokumentärer och faktaprogram hälften av tiden."
Låter misstänkt likt tv4 sport...
Som sagt, det enda som verkar lite spännande är detta med ATP-tennis och NFL. Men jag undrar verkligen vilka matcher och turneringar de kommer att sända...
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 18 August 2010 - 21:56.
Postad 19 August 2010 - 04:11
http://comhem.com/co...02/-/index.htmlDet tror jag först när jag ser det. Även tv4 sport verkade ju bra på pappret men är bara skit nu. Det intressanta är ju vilka livematcher de visar och det vet vi ingenting om ännu.
http://www.tv6.se/sp...g-lanserar-tv10
"TV10 kommer att sända ungefär en match i månaden från allsvenskan i hockey och NHL, samt matcher från Champions League, i samma omfattning som dessa rättigheter tidigare visats på TV6 och TV8. "
Det vill säga ingen förbättring på den fronten.
"Utöver sport kommer kanalen att sända dokumentärer och faktaprogram hälften av tiden."
Låter misstänkt likt tv4 sport...
Som sagt, det enda som verkar lite spännande är detta med ATP-tennis och NFL. Men jag undrar verkligen vilka matcher och turneringar de kommer att sända...
Postad 19 August 2010 - 07:42
Dom väntar på svenska lanseringen av kanalen.OFF TOPIC: Det är skandalöst att Eurosport 2 HD inte levereras i Sverige, varken Canal Digital/Viasat eller Comhem levererar Eurosport 2 HD! Det är HD-kanaler som är trend ute i Europa. Bundesliga i HD-kvalité vore dröm!
Viasat kommer inte sända den eller nån annan av Eurosports kanaler.
Redigerat av Leatherface, 19 August 2010 - 07:43.
Postad 19 August 2010 - 21:48
OFF TOPIC: Det är skandalöst att Eurosport 2 HD inte levereras i Sverige, varken Canal Digital/Viasat eller Comhem levererar Eurosport 2 HD! Det är HD-kanaler som är trend ute i Europa. Bundesliga i HD-kvalité vore dröm!
Vän av ordning frågar sig då: hur många svenskar betalar för Eurosport 2?
Postad 19 August 2010 - 21:58
Det är väl alla som har tillgång till kanalen och den ingår i Canal Digitals familjepaket. Jag vore glad om kanalen kunde visa tysk fotboll i HD.Vän av ordning frågar sig då: hur många svenskar betalar för Eurosport 2?
Postad 19 August 2010 - 22:36
Vän av ordning frågar sig då: hur många svenskar betalar för Eurosport 2?
Hur många svenskar betalar för urtråkiga BBC HD och RUSH HD ????????????
Get a life man! Eurosport 2 HD är en MÅSTE HD-kanal för både Canal Digital och Comhem!
Eurosport 2 HD levereras i Danmark och i flera andra Europeiska länder.
Redigerat av Brando70, 19 August 2010 - 22:36.
Postad 19 August 2010 - 22:40
Postad 20 August 2010 - 06:32
Postad 20 August 2010 - 13:50
Postad 20 August 2010 - 16:13
Postad 20 August 2010 - 16:49
Postad 20 August 2010 - 17:30
Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 20 August 2010 - 17:31.
Postad 20 August 2010 - 19:32
Postad 21 August 2010 - 09:19
Nej den är kodad, i alla fall hos com hem. Det är det som är det trista.
Hur vet du det? Här har den inte dykt upp i kanallistan iaf.
Postad 21 August 2010 - 09:31
TV10 blir tillgänglig i Com Hems digitala utbud för 1,65 miljoner hushåll och kommer bland annat att visa innehåll från NHL, Hockeyallsvenskan, UEFA Champions League och ATP-tennis.
TV10 kommer att ingå i Com Hems abonnemang Digital-tv Large och Digital-tv Medium. Du som har Medium 8 Favoriter och Medium 8 Favoriter HD kan välja kanalen som favorit. Kanalen blir också beställningsbar för de kunder som har Digital-tv Small. Det går bra att beställa kanalen redan nu via Kundservice.
Postad 21 August 2010 - 09:54
Så dom som bara har TV6, blir dom stora förlorarna för dom förlorar all sport.
Postad 21 August 2010 - 10:52
Här t.ex
http://www.resume.se...raven/index.xml
http://basketsverige...tml?id=10089736
Redigerat av Leatherface, 21 August 2010 - 10:56.
Postad 21 August 2010 - 16:59
Postad 21 August 2010 - 18:54
Enligt en kommentar på dagensmedia idag ska den va okodad i marknätet...
Oj, har någon skrivit det i en kommentar måste det ju stämma
Har inte sett någonstans att den skulle sändas i marknätet öht. De sändningstillstånden delar ju regeringen ut, det skulle väl vara om Viasat kan lyckas byta mot någon annan kanal de har sändningstillstånd för, har inte koll på dem. ZTV?
Postad 21 August 2010 - 18:59
Postad 21 August 2010 - 19:04
Man får väl hoppas på det, samt att den är okodad. Fast det sätter väl Boxer stopp för, ZTV är ju kodad så då hade det ju försvunnit en kanal från deras utbud.Ralnar: Ztv är en mycket möjlig kandidat eftersom den försvinner samma datum som Tv10 börjar sända.
Postad 22 August 2010 - 11:59
Det enda som kan sätta stopp är att dom inte får tillstånd att sända den i marknätet men det har ju aldrig varit nåt problem tidigare då kanaler bytt namn och gjort om utbudet.
Att sända fritt i marknätet innebär ju att även CD kunder kan se den också och kan kanske locka över folk till Viasat.
Redigerat av Leatherface, 22 August 2010 - 12:02.
Postad 23 August 2010 - 06:55
Sedan 2008 är det Myndigheten för radio och TV ( ersatte radio-och TV-verket och granskningsnämnden den 1/8 2010) som utfärdar tillstånden. Men jag skickar iväg ett mail till TeracomOj, har någon skrivit det i en kommentar måste det ju stämma
![]()
Har inte sett någonstans att den skulle sändas i marknätet öht. De sändningstillstånden delar ju regeringen ut, det skulle väl vara om Viasat kan lyckas byta mot någon annan kanal de har sändningstillstånd för, har inte koll på dem. ZTV?
Boxer kommer utan tvekan att låta TV10 sända fritt om Viasat så önskar. De verkar ha en mer liberalare syn på denna kanal än vad Com Hem har som bara sänder den fritt analogtMan får väl hoppas på det, samt att den är okodad. Fast det sätter väl Boxer stopp för, ZTV är ju kodad så då hade det ju försvunnit en kanal från deras utbud.
Redigerat av jan_bananberg, 23 August 2010 - 07:12.
Postad 23 August 2010 - 10:24
Precis går ju bara inte o se på analoga kanaler lämngre det är ju värre än vhs...nån som vet varför inte comhem bara stänger av analoga o flyttar det grundutbudet till digitalt?Ok man får skaffa en digital mottagare men det fick väl alla med marksänt göra för länge sedan...Suger pung o behöva lägga till kanler man redan "har" i det analoga igen i mitt fall 8 favoriter så att säga då den kvalíten är skräp.Ok kommer ihåg nån skrev dom gjort det redan på nåt ställe men tusan åren går o inget händer..Sedan 2008 är det Myndigheten för radio och TV ( ersatte radio-och TV-verket och granskningsnämnden den 1/8 2010) som utfärdar tillstånden. Men jag skickar iväg ett mail till Teracom
Boxer kommer utan tvekan att låta TV10 sända fritt om Viasat så önskar. De verkar ha en mer liberalare syn på denna kanal än vad Com Hem har som bara sänder den fritt analogt
Postad 23 August 2010 - 11:00
Har hört att Com Hem kanske byter helt till digitalt 2016 men jag vet inte om det stämmer. Men jag skulle då inte gråta för det analoga är verkligen usel kvalité. Bara massa störningar från och till. Borde väl gå att prispressa dessa kabelboxar med tanke på att man kan kan få en markbox för knappt 200 kr nu.Precis går ju bara inte o se på analoga kanaler lämngre det är ju värre än vhs...nån som vet varför inte comhem bara stänger av analoga o flyttar det grundutbudet till digitalt?Ok man får skaffa en digital mottagare men det fick väl alla med marksänt göra för länge sedan...Suger pung o behöva lägga till kanler man redan "har" i det analoga igen i mitt fall 8 favoriter så att säga då den kvalíten är skräp.Ok kommer ihåg nån skrev dom gjort det redan på nåt ställe men tusan åren går o inget händer..
Redigerat av jan_bananberg, 23 August 2010 - 11:03.
Postad 23 August 2010 - 14:21
Men det är ju upp tilll hyresvärdarna än sålänge om dom vill ha analogt eller inte.
Postad 23 August 2010 - 18:44
Postad 23 August 2010 - 18:54
Kan man välja TV10 i medium 8 favoriter från 1 september? Har mailat comhem för en vecka sen om detta men som vanligt skiter de i att svara.
Ja,det kan du.
http://www.comhem.se...02/-/index.html
Postad 23 August 2010 - 19:07
Men går jag in på deras hemsida kan jag inte göra detta än...Kanalbyten sker vid månadskiftet, men kanalen kör ju igång en vecka efter detta. Detta kan ju då medföra att jag missar EM-kvalmatchen.Ja,det kan du.
http://www.comhem.se...02/-/index.html
Redigerat av Unregistered6df60672, 23 August 2010 - 19:08.
Postad 23 August 2010 - 19:19
Men går jag in på deras hemsida kan jag inte göra detta än...Kanalbyten sker vid månadskiftet, men kanalen kör ju igång en vecka efter detta. Detta kan ju då medföra att jag missar EM-kvalmatchen.
OK Det går visst via kundstjänst...
Postad 23 August 2010 - 19:35
Redigerat av Leatherface, 23 August 2010 - 19:35.
Postad 23 August 2010 - 19:43
Postad 24 August 2010 - 06:27
Ja alltså den är väl tänkt som en reklamkanal till viasat... så lär väl bli typ en match i månaden av alla sporter dom vill promota.Visar dom mer behöver man ju inte viasatAtt de visar hockeyallsvenskan är ju positivt men en match i månaden är för lite. Jag kom ihåg när TV4 sport visade de matcherna rätt ofta och Boorken var kommentator.
Postad 24 August 2010 - 08:26
Ja alltså den är väl tänkt som en reklamkanal till viasat... så lär väl bli typ en match i månaden av alla sporter dom vill promota.Visar dom mer behöver man ju inte viasat
De vanliga kanalerna blir sämre med en massa reklam. För att få bättre kanaler får man betala ännu mer än vad man redan gör.
Postad 24 August 2010 - 13:26
Enda är väl att säga upp skiten. Ta bara in "gratiskanalerna". Plocka fram sällskapspelet och umgås.
Redigerat av Unregistered6df60672, 24 August 2010 - 13:28.
Postad 24 August 2010 - 15:07
Sen att priserna inte går ner beror ju på att du betalar bara ett X antal kronor per kanal i standardutbud för kanaler som TV3, Kanal 5 osv och resten fiansseras med reklam.
Redigerat av Leatherface, 24 August 2010 - 15:09.
Postad 24 August 2010 - 19:50
Postad 24 August 2010 - 21:36
Gjorde en ny kanalsökning ikväll och hittade kanal 10 på kanalplats nr 10 i boxen. Är bara en reklamslinga just nu.
Du har rätt att de har lagt in den nya sportkanalen på plats 10 men den heter TV10.
Den finns nu både digitalt och analogt.
Jag har bara small-paketet hos Comhem så digitalt kan jag bara se den i kanallistan. Däremot kan jag se även bild analogt.
Postad 24 August 2010 - 21:54
Olyckligt namnval av Moderna Tider, men på tal om Kanal 10 så slår jag vad om att Siewert Öholm har något med den att göra, han brukar leta efter forum där han kan varna folk för att hårdrock (likt Kiss) leder till syndens förfall och att de nesliga homofilerna dyker upp överallt, extra roligt då hans son riksdagsledamot Oskar är homosexuell. Jag undrar hur familjemiddagarna i det Öholmska residenset ter sig.Kanal 10 är en kristen kanal som funnits ett bra tag.
Som tur är har Siewerts plan på att starta en kanal tillsammans med Murdoch gått i intet. Som en liten parentes. Jobbigt för MTG, TV11, 12 eller 13 funkar ju inte heller och 14 är upptaget av en bilaga. "Reklamkanalen" kanske hade varit något...
Postad 25 August 2010 - 11:02
Postad 25 August 2010 - 20:48
Postad 25 August 2010 - 21:26
Ringer man till Tele2 kundtjänst så vet de inte ens vad det är för kanal, men någon kanske har tentakler längre in på den firman?
Sitter och river mitt hår över att bli av med NFL...
Postad 26 August 2010 - 00:16
Det är ju något märkligt att Comhem lägger till en ny analog kanal i dessa tider. Jag hade förstått det om TV10 hade ersatt en annan analog kanal hos dem. Varför lägger de inte bara ut den digitalt okrypterad? Det hade ju blivit ytterligare reklam för deras digital-tv men denna chans missade de.
+1
Så jäkla kasst.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
94 filmer
58 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?