Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sucker Punch

93 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sucker Punch (DVD) (Filmer) 2 6.249998 (3) Inga priser
Sucker Punch (Blu-ray) (Filmer) 3 6.931034 (28) Inga priser
Sucker Punch - Extended Cut (US) (Blu-ray) (Filmer) 2 6.5 (1) Inga priser

Postad 09 July 2011 - 11:34

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Nej, lika lite som dina årets film är de som ger dig bånge.

Nu har du läst fel (igen), det var inte mig det handlade om utan dig. Anledningen till min första kommentar var att du gav absolut noll i motivering till ditt uttalande när du sa att den lyckades med det Inception misslyckats med. Synd att du tog det på fel sätt men någon motivering måste du väl kunna frambringa?

Postad 09 July 2011 - 11:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Jag såg den i går. Absolut en av de bättre filmerna i år. Snygga brudar med stora vapen, mera sånt.
Striderna var som hämtade ur ett dataspel
Slutet är det enda jag inte tyckte om,

Spoiler

Vadå tragiskt. Det var ju ett lyckligt slut. Sweet Pea fick ju till slut ro i sitt sinne.

Postad 09 July 2011 - 16:03

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Men gör det då :)

Måste ju komma mig för att köpa den först :)

Inte ens kollat vart den finns eller vad den kostar

Postad 09 July 2011 - 16:09

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Kraven är alltså extended på BD med svensk text

Redigerat av Unregistered7444adce, 09 July 2011 - 16:09.

Postad 10 July 2011 - 13:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det är fyra veckor kvar till release i England, 13,99£ är ju ok, extended och svensk text http://www.amazon.co...ASIN=B004Q9SYW2

Postad 10 July 2011 - 16:12

Hyperactive
  • Hyperactive
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Vadå tragiskt. Det var ju ett lyckligt slut. Sweet Pea fick ju till slut ro i sitt sinne.

Vad skönt då slipper man fundera på det när man ska se den.

Postad 14 July 2011 - 01:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Mycket bra film, ska se om den om ett tag för att se hur jag upplever den då.

Postad 14 July 2011 - 09:34

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0
Jag såg den på bio när den hade premiär, men jag måste säga att det kändes som dom hade alla förutsättningar till att göra en RIKTIGT bra rulle. Början var rätt epic med första slaget, men sen bara rann det ut och vart ingenting av det. Efter det försökte dom bara försöka hålla ihop nånting så att folk inte skulle gå ut och kräva sina biopengar tillbaka.

Men visst, dom lyckades nätt å sämt sy ihop påsen och den vart "ok".. men som sagt, den kunde varit så mycket bättre! (inte för att jag vet hur)

Postad 19 August 2011 - 17:14

Metakrist
  • Metakrist
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har köpt den regionfria BD-utgåvan från brittiska Amazon? Jag kan nämligen inte att få den fungera på min spelare, en PS3.

http://www.amazon.co...-...0255&sr=1-1

I utgåvan får man 3 discar, två märkta som Blu-Ray, den ena är antagligen en digital kopia. Jag provade med den ena, men min spelare bara "tickade" och ville inte sätta igång filmen. Jag antog att det var den digitala kopian. Så jag provade den andra men där hände samma sak. Kan inte få dem att fungera. Vet någon vad felet kan vara? Har aldrig haft problem med min spelare förr.

Postad 19 August 2011 - 17:29

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Jag har den kanadensiska och där var de båda blu-raymärkta Theatrical och Extended, dvs var sin disk.
Varför den inte spelar? Senaste firmwaren om du inte har den

Postad 19 August 2011 - 19:27

Metakrist
  • Metakrist
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Jag har den kanadensiska och där var de båda blu-raymärkta Theatrical och Extended, dvs var sin disk.
Varför den inte spelar? Senaste firmwaren om du inte har den

PS3 brukar ju uppdatera sig automatiskt. Eller är det någon annat den uppdaterar då?

Postad 19 August 2011 - 19:32

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det är samma men alla uppdateringar är inte obligatoriska och därmed automatiska

Postad 19 August 2011 - 19:52

Unregistered42176b20
  • Unregistered42176b20
  • Lärjunge

• 368 inlägg
  • 0
Jag tror inte att folk tycker illa om den här filmen för att de inte "förstår" den,
Spoiler
? Det känns som att man bara försökt slänga in så mycket häftigt som möjligt i samma film. Jag ger den betyget "skitfilm", sämst sen 2012.

Postad 19 August 2011 - 19:57

Metakrist
  • Metakrist
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0

Det är samma men alla uppdateringar är inte obligatoriska och därmed automatiska

Jag valde systemuppdatering nu och den började uppdatera lite. Men det fungerar fortfarande inte att spela skivorna.

Postad 20 August 2011 - 14:05

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Hallojs gott folk,

jag gillade hela idén med filmen. Men tycker att den version jag såg saknade en tyngre svärta och realism. Troligen finns den i extended cut som jag tänker köpa.

Hela tankespåret kring filmen där tittaren inte vet om det är fem sekunder eller fem timmar som återspeglas gillar jag skarpt. Det suggestiva driver fram mitt intresse.

Förstår fullt ut att man antingen hatar eller älskar den. Men om man inte gillar den så har man nog inte förstått det hela.

7/10

Postad 20 August 2011 - 14:12

Unregisterede497fc2e
  • Unregisterede497fc2e
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Jag tror inte att folk tycker illa om den här filmen för att de inte "förstår" den,

Spoiler
? Det känns som att man bara försökt slänga in så mycket häftigt som möjligt i samma film. Jag ger den betyget "skitfilm", sämst sen 2012.

Helt enig med dig!

Postad 21 August 2011 - 20:02

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Har sett den en gång kommer inte se den en gång till.

Postad 22 August 2011 - 08:56

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0
Ser fram emot att se den igen, vart lite besviken när jag såg den på bio, men ska köpa när den går ner lite i pris.
Någon som vet varför vi i sverige INTE fick den extended cut utgåvan? Inte för att det verkar vara så mycket speciellt i de 17extra minuterna men vill ju ha/se den ändå. Tur att den engelska är extended samt har svensk text (dock bara på bioversionen, ej på extended tyvärr)

Postad 22 August 2011 - 09:06

Unregisteredcc128e50
  • Unregisteredcc128e50
  • Veteran

• 1671 inlägg
  • 0

Hallojs gott folk,

jag gillade hela idén med filmen. Men tycker att den version jag såg saknade en tyngre svärta och realism. Troligen finns den i extended cut som jag tänker köpa.

Hela tankespåret kring filmen där tittaren inte vet om det är fem sekunder eller fem timmar som återspeglas gillar jag skarpt. Det suggestiva driver fram mitt intresse.

Förstår fullt ut att man antingen hatar eller älskar den. Men om man inte gillar den så har man nog inte förstått det hela.

7/10

+1

Såg inte hela filmen men jag gillade den även om den skiljer sig mycket från det jag brukar gilla annars. Kändes som att de som skapat den inspirerats mycket av moderna TV-spel också.

Svar på de ångdrivna
Spoiler

Betyg: Fyra (minus) tvångsomhändertagna, späda blondiner av fem möjliga.

:D

Postad 22 August 2011 - 11:24

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0

Tur att den engelska är extended samt har svensk text (dock bara på bioversionen, ej på extended tyvärr)

jag köpte den engelska versionen från amazon. Den versionen jag kollade på var över 2 timmar och den hade svensk text. Även den kortare versionen har svensk text. Dvd versionen har jag inte kollat in.

Postad 22 August 2011 - 11:44

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

jag köpte den engelska versionen från amazon. Den versionen jag kollade på var över 2 timmar och den hade svensk text. Även den kortare versionen har svensk text. Dvd versionen har jag inte kollat in.

okej, härligt! på play.com stod bara bioversionen listad som svensktextad.

Postad 22 August 2011 - 12:29

Unregisteredff20a4e9
  • Unregisteredff20a4e9
  • Forumräv

• 767 inlägg
  • 0
Jag älskar stämningen i denna film! Vet inte vad det är men jag har fastnat.
Dock behöver jag se den igen själv... såg den med sambon som tyckte den var sådär- tror jag behöver ha 100 fokus på filmen :D

Postad 22 August 2011 - 21:03

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Ser fram emot att se den igen, vart lite besviken när jag såg den på bio, men ska köpa när den går ner lite i pris.
Någon som vet varför vi i sverige INTE fick den extended cut utgåvan? Inte för att det verkar vara så mycket speciellt i de 17extra minuterna men vill ju ha/se den ändå. Tur att den engelska är extended samt har svensk text (dock bara på bioversionen, ej på extended tyvärr)

Vad har du fått det ifrån ?? Min extended disc från play.com har då svensk text.

Postad 23 August 2011 - 08:25

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Vad har du fått det ifrån ?? Min extended disc från play.com har då svensk text.

Som jag skrev ett par inlägg ovan, samt så här står det på play.com ang subtitles

Subtitles English; English for the hearing impaired ; Japanese ; Icelandic ; Finnish ; Danish ; Norwegian ; Swedish ; Italian (SDH) ; Dutch ; French ; German (SDH) ; Spanish

Extended Cut Only: Thai ; Russian ; Polish ; Complex Chinese

Verkar som jag uppfattat det fel, eller att de skrivit ut det lite luddigt. Verkar ju som (ivf som jag läste det) att det på extended bara är thai, russian, polish enligt play.com. Men bra det är sv.text på extended också då :) jag som läste lite väl snabbt bara kanske.

Redigerat av Unregisteredd0be17d5, 23 August 2011 - 08:26.

Postad 27 August 2011 - 06:54

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

extended cut gör väldigt mycket och förstår inte varför vi inte fick den, extended tog bort lite frågetecken jag fick från bioversionen

Postad 27 September 2011 - 13:37

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Intressant film måste jag säga. Väldigt tragisk.
Det finns ganska mycket att klura på när man sett färdigt.

Postad 27 September 2011 - 18:40

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4154 inlägg
  • 0
Hallojs gott folk,

jag gillade filmen starkt. Mer kanske för att det låg så mkt under ytan och gav vidriga suggestive vibbar.
En tonårsflickas värsta mardröm och fantasier att fly iväg med, tungt värre...

Kanske borde manus varit något, eller hellre mkt starkare. :rolleyes:

/PML

Postad 28 September 2011 - 03:20

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Vadå tragiskt.

Spoiler

Snart femtontusen inlägg och du har inte fattat hur spoiler-taggen funkar. Stackars dig.

Jag är medveten om att filmen varit ute ett tag, men upplägget att citera ett inlägg med spoiler och inte orka använda en själv är rätt fattigt.

Redigerat av Tiny Turtle, 03 October 2011 - 20:22.

Postad 01 October 2011 - 23:07

Emmet45
  • Emmet45
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Recension av Sucker Punch uppe på http://www.filmblogg.info ..

Postad 02 October 2011 - 00:30

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Såg denna film ikväll. Storyn underliggande budskap är som nämnt tragiska men jag tycker det var en ruggigt dålig film, skall jag inte se om :) .

Postad 02 October 2011 - 09:05

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Recension av Sucker Punch uppe på http://www.filmblogg.info ..

"Såg dock inte hela filmen, slog av efter ungefär en halvtimme. Vissa filmer känner man att man bara slösar bort tid genom att se klart, och detta var definitivt en..."

Men att ta sig tid att skriva en "recension" på en film man sett en halvtimme på, det tyckte du inte var något slöseri med tid ?? :blink:

Postad 02 October 2011 - 09:43

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5366 inlägg
  • 0
haha
Postad bild

Postad 02 October 2011 - 10:23

Emmet45
  • Emmet45
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

"Såg dock inte hela filmen, slog av efter ungefär en halvtimme. Vissa filmer känner man att man bara slösar bort tid genom att se klart, och detta var definitivt en..."

Men att ta sig tid att skriva en "recension" på en film man sett en halvtimme på, det tyckte du inte var något slöseri med tid ?? :blink:

Varför skulle det vara det? Jag har ju ändå en åsikt att uttrycka.

Postad 02 October 2011 - 16:27

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Någon som ogillade bioversionen som kan säga ifall den förlängda är bättre/sämre?

Postad 02 October 2011 - 21:33

KingMan
  • KingMan
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Javisst har du det, och att ha en åsikt om en film man inte ens orkat se färdigt är en sak, men att skriva en recension om en film man orkat med i ca 30 min ( av totalt 109 min ) blir väl ganska missvisande, eller ?? Jag menar, det finns ju 79 min film kvar där du inte har en aning om vad som händer...

Lite som att se två dygn av femdygnsprognosen och sedan ställa in weekendtrippen för att det var så kasst väder, typ...

Postad 03 October 2011 - 08:47

Unregisteredd0be17d5
  • Unregisteredd0be17d5
  • Lärjunge

• 450 inlägg
  • 0

Någon som ogillade bioversionen som kan säga ifall den förlängda är bättre/sämre?

Det som är i den förlängda är att det är ett lång dansnummer i inledande scenen, samt på slutet får man en lite längre dialog mellan direktören (eller vad han nu var) samt babydoll, och det är väl den scenen som ger lite mer djup i handligen. Men annars är dem exakt lika, men jag skulle tipsa dig köpa extended. Tyckte den var mycket bättre när jag såg om den hemma än när jag såg den på bio, men om det var pga extrascenerna i extendedversionen är rätt så tveksamt.

Redigerat av Unregisteredd0be17d5, 03 October 2011 - 08:47.

Postad 03 October 2011 - 20:33

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0

Postad bild

Därför att en åsikt inte är något att basera en recension på - Det blir fortfarande bara en åsikt.

Du kan knappt skriva en recension på de första halvtimmen (knappt - eftersom du av förklarliga skäl saknar helheten) baserat på vad du sett och inser du inte det skall du nog försöka låta bli att skriva recensioner öht. En recension är som ett test av filmen, tänk dig att du testar vinterdäck, men orkar bara provköra det i snömodd innan du slår fast att det är uselt - Fast du inte har en aning om det är bäst i världen på våt asfalt och blankis.

Postad 11 January 2012 - 16:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har glömt att denna filmen fanns, men nu kollade jag runt lite och köpte tillslut blurayversionen på cdon för 9kr.
för det priset spelar det ingen roll om den är bra eller dålig,, snygga brudar verkar det ju va , så det är ju inte helt bortkastat :)

kanske ser den till helgen eller tidigare om jag får lust.

Postad 13 January 2012 - 04:43

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Måste vara bland det sämsta jag sett. Tokplatta och endimensionella karaktärer, tröttsamma och patetiska könsroller, uselt tunn story och skådespelet är under all kritik. Försöket till manus och alla påklistrade scener som skulle vara sentimentala för att tvinga publiken att känna något var så pinsamt att man ville ta fram en kudde.

Sedan kan vi lägga till ett soundtrack som våldtar gamla "hits". Och hjärndöda actionscener utan egentlig mening där man har fyllt varje bildruta med en miljon CGI-effekter. Skitfult. Att man har lagt till slowmotion gör det bara fulare. Ser mer ut som ett TV-spel med "snygga" brudar (som endast finns där av en anledning) eller en musikvideo från MTV på över 100 minuter.

Effektsökande och ytlig smörja utan några som helst behållningar.

Postad 13 January 2012 - 10:24

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Att karaktärerna är endimensionella kan ju visserligen bero på att det inte finns så många "karaktärer" i filmen, beroende på hur man vill se det.

Postad 13 January 2012 - 18:36

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Att karaktärerna är endimensionella kan ju visserligen bero på att det inte finns så många "karaktärer" i filmen, beroende på hur man vill se det.

Det var väl ett ganska irrelevant sätt att se det på. Det har ju knappast med just den saken att göra. Jag tror nog snarare det beror på att Zack Snyder faktiskt är en sopa och inte har en aning om vad dynamik, karaktärsutveckling, personlighet eller djup är. Nej, det ska ju vara "snygga" och lättklädda tjejer med vapen!

Postad 13 January 2012 - 19:24

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

• 2199 inlägg
  • 0
Sämsta filmen 2011, och då såg jag en jävla massa filmer.......

Postad 13 January 2012 - 22:08

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Det var väl ett ganska irrelevant sätt att se det på. Det har ju knappast med just den saken att göra. Jag tror nog snarare det beror på att Zack Snyder faktiskt är en sopa och inte har en aning om vad dynamik, karaktärsutveckling, personlighet eller djup är. Nej, det ska ju vara "snygga" och lättklädda tjejer med vapen!

Det jag menar är att "karaktärerna" man ser i filmen inte reflekterar flera olika människor utan snarare är alla en del av huvudkaraktärens psyke. Alla är en del av henne? så uppfattade jag filmen iallafall.

Postad 13 January 2012 - 22:49

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Sämsta filmen 2011, och då såg jag en jävla massa filmer.......

Då måste du missat "The human centipede 2" jisses vilken dålig film.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.