Resistance 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
3
|
(6)
|
Inga priser | |
Resistance 3 - Special Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Resistance 3 - Survivor Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 04 August 2011 - 22:41
Postad 11 August 2011 - 11:55
Jag får nog säga att MP betan är..........tråkig.
Jag fick tillgång till betan tack vare mitt Playstation+ konto. Men de hade tydlgen väldiga problem med servrar och grejer. Så jag måste också säga att beta är .. tråkig.
Hoppas de får igång det så man kan få prova lite inom snar framtid.
Postad 12 August 2011 - 10:13
Postad 12 August 2011 - 20:49
Postad 12 August 2011 - 22:03
Skjuter man igenom väggar i MP då lr?vid 6 fick jag augern som var riktigt mäktig som sig bör
Postad 13 August 2011 - 20:04
JajamenSkjuter man igenom väggar i MP då lr?
Postad 13 August 2011 - 21:00
Postad 30 August 2011 - 19:56
Postad 31 August 2011 - 08:36
*vinden viner och tumbleweed blåser förbi*
Postad 06 September 2011 - 11:38
http://ps3.ign.com/a.../1191975p1.html
http://www.metacriti...-3/resistance-3
Postad 06 September 2011 - 11:41
Kan nog redan nu säga att detta är det bästa Resistance-spelet hittils, ett ordentligt lyft från R2 på alla fronter. Kanske främst gun-play.
Postad 06 September 2011 - 16:22
Postad 06 September 2011 - 16:31
Har spelat några kapitel och måste säga att jag gillar detta skarpt. Skön stämning i spelet och bra grafik, riktigt bra med miljöeffekter vilket gillas. Kul att det gamla vapenhjulet är tillbaka och att alla vapen uppgraderas R&C-style.
Kan nog redan nu säga att detta är det bästa Resistance-spelet hittils, ett ordentligt lyft från R2 på alla fronter. Kanske främst gun-play.
Har spelat lite drygt två timmar och måste säga att så långt håller jag med fullständigt. Ett solklart lyft från R2 (som jag iofs blev rätt besviken på). Uppgraderingen av vapnen känns också som ett smart sätt att få en att använda flera olika istället för att man, som i de tidigare spelen, hittar en favorit som man använder nästan hela tiden.
Postad 06 September 2011 - 17:08
Postad 06 September 2011 - 20:50
Riktigt riktigt läckert spel!
Postad 07 September 2011 - 12:04
Hur är svårighetsgraden? På Killzone 3 hade man ju gjort bäst i att köra direkt på Elite nästan, hur är det på R3?Har spelat några kapitel och måste säga att jag gillar detta skarpt. Skön stämning i spelet och bra grafik, riktigt bra med miljöeffekter vilket gillas. Kul att det gamla vapenhjulet är tillbaka och att alla vapen uppgraderas R&C-style.
Postad 07 September 2011 - 12:32
Postad 07 September 2011 - 13:00
Kör på normalt nu och tycker det inte är svårt någonstans. gott om healthpacks överallt + att man har mycket olika vapen med sig...Hur är svårighetsgraden? På Killzone 3 hade man ju gjort bäst i att köra direkt på Elite nästan, hur är det på R3?
Blir en genomspelning på Övermänsklig sen (Superhuman?)
Postad 07 September 2011 - 13:57
Ok tack. Då kommer jag börja på hard då. Jag vill ha ordentligt motstånd, det är mycket roligare då. Superhuman lär väl vara nivån över hard vill jag minnas från FoM? Och den måste man nog låsa upp misstänker jag?Kör på normalt nu och tycker det inte är svårt någonstans. gott om healthpacks överallt + att man har mycket olika vapen med sig...
Blir en genomspelning på Övermänsklig sen (Superhuman?)
Postad 07 September 2011 - 14:11
Postad 08 September 2011 - 23:45
Redigerat av Zoiler, 08 September 2011 - 23:45.
Postad 09 September 2011 - 09:10
Samma här, ignore och spela offline. Andra patchen detta, första låg också på ~670MB ...Spelet avbröt min campaign mitt när jag höll på och spela för att ladda ner nästa patch på 676 MB. Eh?
Spelade ut spelet igår, klart underhållande spel. Riktigt bra grafik, kontroll och stämning genom hela spelet. Kanske lite kort.
info om Patch 1.02
Hey folks,
Patch 1.02 for Resistance 3 is now available worldwide. We apologize for having two large patches this close to launch, but as you know, we’ve had a lot of issues to address from the Public Beta, and this has created the need for large patches. If you just want to play SP, you can ignore the patches (though there are some small fixes to the campaign) – but to go online, you will need to download them.
We wanted to detail some of the fixes in 1.02 for you. There are A LOT of fixes in this patch, some of which some players may not notice and are not worth detailing, but here are the big ones:
-Players should no longer get into “dead” games that don’t operate correctly
-Improvement in framerate/lag
-Matchmaking fixes
-Fewer players floating / clipping through environment
-Fix for freezing/crashing issues if you join a game as it is ending
-Can no longer leave party while in a co-op game (was causing a crash)
-Party fixes dealing with multiple invites, co-op
-Some SFX in St. Louis have been cleaned up
-Broadway map now loads games correctly
-Fixed issues when late-joining a campaign co-op game
-Multiple fixed issues on Chapter 13 in co-op
-Female voice over will now play for female skins in MP
-Player using Hazmat ability will no longer appear to catch fire or freeze
-Other various lobby, menu, co-op and multiplayer fixes
We are still working hard here to reduce lag / framerate issues that you see in the game. We have another patch already in the works to continue addressing new issues we’ve seen since launch, though many of these issues may be improved by the fixes in patch 1.02. Those issues include:
-Lag/Server sync issues
-Framerate drops and hitches
-Games where players cannot capture the flag/destroy a Node/etc.
We know this patch should resolve many issues, but please know we are continuing to monitor your feedback via Twitter, Facebook, the Insomniac Games Forums andMyResistance.net as we develop patch 1.03. We’ve already gotten a lot of good data from the first couple of days, and are continuing to develop more fixes to give you a world-class online experience. If you spot other issues, please report them as quickly and in as detailed a way as possible.
Thanks for your support of Resistance 3,
-IG
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 September 2011 - 09:11.
Postad 09 September 2011 - 11:50
Överlag mycket bra spel, styrkan ligger verkligen i miljöerna som är varierande och ser bra ut och vapnen som är roliga.
Postad 09 September 2011 - 14:54
http://www.youtube.c...?v=VVFKq1lnEaE
Postad 09 September 2011 - 16:12
Nöjer mig med översättningar såsom "hitta en kortväg" i detta spel...
Spelet buggade för mig två gånger under kampanjen så jag var tvungen att starta om. Ena gången fastnade en av mina "vägledare" så jag inte kunde komma vidare. Andra gången när jag slogs mot en
Postad 09 September 2011 - 17:16
Vad är det för morons som Sony anlitar egentligen -_-Nöjer mig med översättningar såsom "hitta en kortväg" i detta spel...
Postad 10 September 2011 - 09:57
Jag har aldrig plockat upp ett spel dag 1 och sånt här är faktist ett av skälen. Bättre vänta lite och få en bättre spelupplevelse. Man kan tycka att allt ska funka från början men det gör ju sällan det.Ingen svensk dubb vad jag vet (tack och lov.)
Nöjer mig med översättningar såsom "hitta en kortväg" i detta spel...
Spelet buggade för mig två gånger under kampanjen så jag var tvungen att starta om. Ena gången fastnade en av mina "vägledare" så jag inte kunde komma vidare. Andra gången när jag slogs mot enSpoilerDetta var innan senaste patchen som kom igår.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 10 September 2011 - 09:58.
Postad 10 September 2011 - 10:20
Ingen översättningskvalitet som i filmer och på tv där inte.Vad är det för morons som Sony anlitar egentligen -_-
Men det kan man aldrig räkna med i spel då alltid översättningen är sådär.
Men det är grymt sällan man får Svenska undertexter i spel idag och det gillar jag med Sony exlusives spel att många är det Svenska undertexter. Så därför köper jag alltid nordiska utgåvan för texternas skull för att visa att jag uppskattar det.
Dock i Resistance 2 hade det räckt med att översätta, inte dubba med bland annat röstskådisen från Bamse...
Kommer absolut att köpa detta spel då jag gillade föregångaren skarpt, men kommer att vänta tills spelet har sjunkit till 200-300kr.
Postad 10 September 2011 - 12:30
Finns en off topic tråd där man snackar om hur dåliga översättningar det finns på film och TV, de är ju inte alltid fläckfria om man säger så. Dessutom är det enklare där eftersom man har ett sammanhang (de ser ju vad de ska översätta). Finns spel som är bra översatta också.Ingen översättningskvalitet som i filmer och på tv där inte.
Men det kan man aldrig räkna med i spel då alltid översättningen är sådär.
Men det är grymt sällan man får Svenska undertexter i spel idag och det gillar jag med Sony exlusives spel att många är det Svenska undertexter. Så därför köper jag alltid nordiska utgåvan för texternas skull för att visa att jag uppskattar det.
Postad 10 September 2011 - 12:52
Samma här, kändes som dålig homeage tillKan inte säga att jag gillade kapitel 13-14,
Spoiler, i R3. Löjligt.
Postad 10 September 2011 - 16:04
Men jag är så skadad jag tycker det är sjukt förvirrande med spel med svenska menyer. Ta Assassins Creed 2. Talet har jag engelska givetvis men det är absolut inget fel på översättningarna i text. Men jag är så ovan att jag ändå inte får ihop det utan har lättare att översätta engelskan direkt
Postad 10 September 2011 - 16:11
Har för mig att Filip klagade på AC2-översättningen (i text), att den lurade honom när han skulle lösa problem eller nåt så han var tvungen att köra på engelska. Men att historiken etc var bra översatt. Jag kör också alltid på engelska oavsett om svenska finns, jag stör mig för mycket på svenskan så då blir man distraherad från spelet =P. Var tvungen att starta om A Crack in Time för att svenskan var helt ute och cyklade och när man hör direktöversättningar som "kortväg" så blir man inte mer sugen att byta.Översättningen i sig är ju inte dålig. Det är bara röstskådespeleriet som inte är så inspirerat. Kan inte säga att dubbade filmer fungerar speciellt mycket bättre för min del.
Men jag är så skadad jag tycker det är sjukt förvirrande med spel med svenska menyer. Ta Assassins Creed 2. Talet har jag engelska givetvis men det är absolut inget fel på översättningarna i text. Men jag är så ovan att jag ändå inte får ihop det utan har lättare att översätta engelskan direkt
Coop-läget i R3 är för övrigt högst tveksamt. Som vanligt utnyttjas långt ifrån hela skärmen och spelare två måste ha en egen profil annars är det ajöss med vapenuppgraderingarna nästa gång man laddar. För att inte tala om att spelare två inte finns alls i mellansekvenserna. Pålagt i efterhand.
Postad 10 September 2011 - 17:28
Har själv aldrig spelat ett spel med undertexter i samma klass som proffsöversättare till filmer och på tv, speciellt SVTs texter.
En översättningen är inte bra för att det är korrekt ordagrant översatt och så är det massor med text att läsa på jättekort visningstid, utan en översättning ska vara avslappnande att läsa. (Har hängt på Swesubs forum, därför har jag fått en del kunskaper om hur en bra översättning ska vara). Har man sett många serier med taffliga amatör översättare från Undertexter och Swesub, så uppskattar man verkligen det som är översatt på tv som folk klagar på så mycket.
Dock är jag en person som inte är speciellt jätteduktig på engelska utan kan basic ord men så fort det går in lite mer svårare ord så har jag svårt att förstå dem. Ser aldrig någonsin en film eller serier utan Svensk text.
Nog om undertexter i denna tråd.
Ratchet & Clank tycket jag passar med Svensk tal, jag har som vant mig vid det och tycker det blir som charmigt.
Redigerat av Juhan, 10 September 2011 - 17:32.
Postad 10 September 2011 - 17:47
Men grabbar, ni har ju inte nämnt det viktigaste. Talar alla svenska? Så galet episkt i förra spelet
http://www.youtube.c...?v=VVFKq1lnEaE
Håller med om att det var episkt i tvåan! "De kommer på västra flanken!" Jag är klart besviken!
Postad 10 September 2011 - 18:35
De som översätter spel är också proffs dock. Det är iofs rätt troligt att man får mer betalt för undertextning på SVT än vad man får för spelöversättning.Har själv aldrig spelat ett spel med undertexter i samma klass som proffsöversättare till filmer och på tv, speciellt SVTs texter.
Men man tycker de kunde lagt ned lite mer tid när man läser att
Edit:
Det är nog för att du inte förstår engelskan, inledningen översattes helt fel så det var bara att stänga av för mig och slå på engelskan så jag kunde hänga med i storyn.Ratchet & Clank tycket jag passar med Svensk tal, jag har som vant mig vid det och tycker det blir som charmigt.
Redigerat av Zoiler, 10 September 2011 - 18:37.
Postad 10 September 2011 - 20:59
Redigerat av Freezard, 10 September 2011 - 21:00.
Postad 10 September 2011 - 22:00
Jag håller med. Quest for Booty var riktigt trevlig på svenskaRatchet & Clank tycket jag passar med Svensk tal, jag har som vant mig vid det och tycker det blir som charmigt.
Postad 12 September 2011 - 02:37
De är säkert proffsöversättare och säkert jätteduktiga översättare men något annat som är minst lika viktigt om inte viktigare, spelar dessa översättare på fritiden och har det som intresse och har spelat i många år? I ärlighetens namn så tror jag att ytterst få gör det och de översätter säkert korrekt men det blir som bara helt fel i spelsammanhang. Där tror jag att den stora problematiken är vid spelöversättning.De som översätter spel är också proffs dock. Det är iofs rätt troligt att man får mer betalt för undertextning på SVT än vad man får för spelöversättning.
Men man tycker de kunde lagt ned lite mer tid när man läser attSpoiler(?). Kreativitet skadar inte.
Edit:
Det är nog för att du inte förstår engelskan, inledningen översattes helt fel så det var bara att stänga av för mig och slå på engelskan så jag kunde hänga med i storyn.
Jag har inte ens startat spelet än annat språk än Svenska så jag har inte den blekaste vad de säger på engelska
Precis, det fungerar till Ratchet & Clank som inte är ett dödsallvarligt spel med mycket humor i. Sedan så är det kul att höra de roliga översättningarna och så har man ju vant sig med rösterna till karaktärerna i flera spel så till Ratchet & Clank är det helt naturligt.Jag håller med. Quest for Booty var riktigt trevlig på svenska
Men däremot så ändrade jag till engelska i PS3an i Resistance 2 då den seriösa stämningen försvann i spelet med svenskt tal. Speciellt då personen som gjorde rösten till Bamse var med...
Postad 12 September 2011 - 14:08
Ja de måste vara spelintresserade för att få översätta, det är krav. De gör tester också.De är säkert proffsöversättare och säkert jätteduktiga översättare men något annat som är minst lika viktigt om inte viktigare, spelar dessa översättare på fritiden och har det som intresse och har spelat i många år? I ärlighetens namn så tror jag att ytterst få gör det och de översätter säkert korrekt men det blir som bara helt fel i spelsammanhang. Där tror jag att den stora problematiken är vid spelöversättning.
Men det behöver inte betyda att de är bra, det är många som spelar och bara man säljer sig lågt nog så...
När jag spelade på svenska så fattade jag vad de försökte översätta och förstod att de översatte det fel =P.Jag har inte ens startat spelet än annat språk än Svenska så jag har inte den blekaste vad de säger på engelska
Varvade R3 igår, ingen episk avslutning direkt.
Postad 12 September 2011 - 14:27
Man kan få intrycket att du varvat ett spel du är föga imponerad av om man läster alla kommentarer.Varvade R3 igår, ingen episk avslutning direkt.
Postad 12 September 2011 - 16:51
Nu är den upplagd.
MHB-recension
En annan sak, man kan som fusk låsa upp möjligheten att ge fienderna random vapen eller att låta dem använda andrafunktionen på vapnen. Det tycker jag man utan tvekan borde haft med som standard och samtidigt skärt ned på fienderna och gett dem begränsad ammo. Hade blivit ett än mer taktiskt spel samtidigt som man kunde haft färre men bättre fiender.
Redigerat av Zoiler, 12 September 2011 - 20:42.
Postad 12 September 2011 - 22:29
Postad 12 September 2011 - 22:35
Postad 13 September 2011 - 11:32
Jag gjorde misstaget att spela detta spel i 3D det första jag gjorde och fick riktigt dålig smak i munnen av det eftersom det verkligen såg bedrövligt ut med superlåg upplösning och obefintlig AA. Sen började jag om i 2D och fick en helt annan uppfattning av spelet, riktigt snyggt är det och avsaknaden av AA märktes i stort sett inte alls...
Postad 13 September 2011 - 13:15
Jag brukar försöka köra alla spel som har coop campaign i just coop. Jag kör mycket sällan igenom ett spel två gånger dock, det tilltalar mig inte och inte som att man har tid heller.Zoiler: Är hela den recensionen baserad på coop? Man får känslan av det när man läser den ivf. Brukar din första genomspelning vara coop eller kör du först igenom ensammen ?
Jag gjorde misstaget att spela detta spel i 3D det första jag gjorde och fick riktigt dålig smak i munnen av det eftersom det verkligen såg bedrövligt ut med superlåg upplösning och obefintlig AA. Sen började jag om i 2D och fick en helt annan uppfattning av spelet, riktigt snyggt är det och avsaknaden av AA märktes i stort sett inte alls...
Men grafiken var ju ändå ett plus totalt sett, AA:n glömde man av efter ett tag. Det är precis som ColinZeal säger imo.
Postad 13 September 2011 - 16:44
Ok. Grafiken brukar som vara bra många snäpp sämre i coop tänkte jag.Jag brukar försöka köra alla spel som har coop campaign i just coop. Jag kör mycket sällan igenom ett spel två gånger dock, det tilltalar mig inte och inte som att man har tid heller.
Anyhow, ska ge mig på Superhuman svårighetsgrad senare, förhoppningsvis är AI lite smartare på den nivån... bra att man tar med sig vapenupgrades.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 13 September 2011 - 16:53.
Postad 14 September 2011 - 00:35
Funderar på om det är samma antal fiender och om de har samma mängd hälsa osv i singleplayer som i co-op. Isåfall kan det vara riktigt svårt att spela ensam på vissa banor.
Postad 22 September 2011 - 14:28
Gillade det skarpt, kul med lite nya vapen sen 2:an också. Störde mig dock lite på vapenhjulet, väldigt lätt att råka byta till "fel" vapen när man är i en trängd situation och man tål ju inte jättemycket direkt på superhuman heller...
Postad 24 September 2011 - 11:30
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 24 September 2011 - 11:32.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
41 filmer
8 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?