Nu blev jag jefligt nervös nÀr du skrev sÄ. BestÀllde en TV i söndags och betalade i förskott pga att jag ville ha TVn leverad till en annan adress Àn min folkbokföringsadress. Fick ocksÄ ett mail om att TVn var skickad sÄ jag var nÞjd och glad. Men nu nÀr jag gÄr in och tittar vart den Àr sÄ stÄr det ju sÄklart "Elektronisk förhandsinformation mottagen" SÄ skoj kan man ha med 13 papp om det skiter sig...SAT@N!!
BestÀllde grejer i helgen, fick ett mail i morse att de skickats, men posten har inte tagit emot paket Ànnu. Tror jag Àr blÄst:
11 jul kl 09:01 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Postad 12 July 2011 - 02:11
Postad 12 July 2011 - 06:43
Nu blev jag jefligt nervös nÀr du skrev sÄ. BestÀllde en TV i söndags och betalade i förskott pga att jag ville ha TVn leverad till en annan adress Àn min folkbokföringsadress. Fick ocksÄ ett mail om att TVn var skickad sÄ jag var nÞjd och glad. Men nu nÀr jag gÄr in och tittar vart den Àr sÄ stÄr det ju sÄklart "Elektronisk förhandsinformation mottagen" SÄ skoj kan man ha med 13 papp om det skiter sig...
Inte roligt, vet dock inte om chansen Àr större att fÄ sakerna om det stÄr ditt namn pÄ paketen, förutsÀtter att den Àr fÀrdigpackad nÀr man fÄr mailet. Har för mig att jag lÀste vid nÄgon annan konkurs att saker som var betalda och var mÀrkta med kundens namn tillhörde kunden, nu var detta visserligen en "vanlig" butik. Kan ju hoppas att du bara behöver betala en ny frakt.
Postad 12 July 2011 - 06:54
Skulle dock absolut inte betala nÄgot i förskott dÀr nu annat Àn via kredit. Man Àr ju inte garanterad att fÄ igen pengarna om man anvÀnder sitt bankkort, Àven om kreditföretagen brukar vara schyssta dÄ. All annan typ av förskottsbetalning och man brukar vara helt körd.
Redigerat av altair4, 12 July 2011 - 06:56.
Postad 12 July 2011 - 09:18
Med tanke pÄ att hemsidan fortfarande Àr igÄng och de till och med justerar priser pÄ saker sÄ verkar det ju som att försÀljning fortfarande sker. Det skulle ju vara ett direkt lagbrott att fortsÀtta med ifall de inte tÀnkt leverera nÄgra varor. Jag förstÄr dock inte riktigt hur det hÀr fungerar, vid konkurs brukar ju försÀljningen stoppas.
Skulle dock absolut inte betala nÄgot i förskott dÀr nu annat Àn via kredit. Man Àr ju inte garanterad att fÄ igen pengarna om man anvÀnder sitt bankkort, Àven om kreditföretagen brukar vara schyssta dÄ. All annan typ av förskottsbetalning och man brukar vara helt körd.
Amtar de har fÄtt en bedömning att verksamheten kan fortsÀtta tills förvaltaren börjar avveckla den.
Dock kan man tycka det Àr ett lagbrott att fortfarande lova öppet köp och garantier nÀr det stÄr klart att detta inte kommer ges under en lÀngre period.
Postad 12 July 2011 - 09:28
Postad 12 July 2011 - 09:34
Misstaget som dessa tre har gjort, Àr att man lagt stora varuhus vid sidan av varandra.
PÄ mÄnga platser i sverige, har man ryckts med i storskaliga centra som bÄde ligger innom och utom centrum.
Kunderna gÄr dÄ mellan butikerna pÄ ett par minuter och priserna pressas mer Àn vad de hade behövt göra.
Onoff behöll dessutom alla smÄ olönsamma butiker som bara kostat hyra i dyra gallerier dÀr man gÄr för att
handla klÀder, medan Siba och Expert flyttade eller lade ner dessa butiker.
BÄde mediamarkt och EG har lagt sig lite vid sidan av och har dessutom en helt annan styrka i soritimentet
Mediamarkt Àr den starkaste av dessa tvÄ och detta pga att man tagit med sig ett vinnande koncept frÄn tyskland.
Netonnet mÄste fortsÀtta press priser pÄ skitprodukter om de skall överleva. Varför handla i en lada
om priserna inte Àr mycket bÀttre Àn alla andras.
Jag tror faktiskt att Expert kan vara nÀsta offer, dÄ Siba Àr mycker mer offensiva. Expert Foto överlever, men Expert stormarknad Àr precis lika vÀrdelösa som onoff har varit.
Min förhoppning Àr att Mediamarkt och EG tar död pÄ de andra, sÄ att vi Äter kan fÄ smÄ privata "Radiohandlare"
(lÀs hifi butiker) som bÄde kan vara lönsamma och besitta kunskap som mÄnga av oss kunder efterlyser.
Dessa i konkurrens med Hifiklubben stÄr för kvalitets produkterna och de stora för kvantitetsprodukterna.
Det var bÀttre förr
Redigerat av Unregistered2000, 12 July 2011 - 09:35.
Postad 12 July 2011 - 10:50
Kommer inte att klara sig i lÀngden emot de utlÀndska jÀttarna.
Tycker JÀrnia Àr ett fint exempel pÄ hur det gÄr nÀr det blir utlÀndska jÀttar som kommer in, vart har alla sin nÀrmsta
riktiga jÀrnhandlare idag? De som finns kvar sÀljer ju mest smÄel.. pÄ 80-talet fanns de överallt.
BĂ„de sĂ€ljare och konsument har hakat upp sig för mycket pĂ„ " REA! REA! BILLIGAST I VĂĂĂĂRLDEN!!!" imho.
Postad 12 July 2011 - 11:07
Postad 12 July 2011 - 11:21
Postad 12 July 2011 - 11:35
VÄra svenska kedjor borde gÄ ihop, helt enkelt.
Kommer inte att klara sig i lÀngden emot de utlÀndska jÀttarna.
Tycker JÀrnia Àr ett fint exempel pÄ hur det gÄr nÀr det blir utlÀndska jÀttar som kommer in, vart har alla sin nÀrmsta
riktiga jÀrnhandlare idag? De som finns kvar sÀljer ju mest smÄel.. pÄ 80-talet fanns de överallt.
BĂ„de sĂ€ljare och konsument har hakat upp sig för mycket pĂ„ " REA! REA! BILLIGAST I VĂĂĂĂRLDEN!!!" imho.
HĂ€r finns de:)
http://www.jarnia.se...er/Default.aspx
//Peter
Postad 12 July 2011 - 11:38
De ggr. jag besökt OnOff har de betett sig som idioter. Personal som stÄr och hÀnger och snackar skit med varandra. Behövde man hjÀlp fick man gÄ och leta efter personal m.m. Dessutom var deras priser ett skÀmt...
HÄller helt med. Men ett sÄdant upplÀgg gÄr vilken kedja som helst omkull spelar ingen roll om det Àr inom elektronikbranschen eller nÄgot annat.
Postad 12 July 2011 - 11:46
Kan hÄlla med om priserna, var inne i helgen för att köpa ett objektiv till kameran - de hade ju 25% rabatt.De ggr. jag besökt OnOff har de betett sig som idioter. Personal som stÄr och hÀnger och snackar skit med varandra. Behövde man hjÀlp fick man gÄ och leta efter personal m.m. Dessutom var deras priser ett skÀmt...
Vill ha detta objektiv: https://www.prisjakt...kt.php?p=396900
Brukar ligga pÄ 1700-1800:-
Onoff tog 2795:- innan rabatten...
Postad 12 July 2011 - 12:27
Jag tror att det likavÀl kunde varit Siba eller Expert som lÀmnat in om inte Onoff gjort det först.
Misstaget som dessa tre har gjort, Àr att man lagt stora varuhus vid sidan av varandra.
PÄ mÄnga platser i sverige, har man ryckts med i storskaliga centra som bÄde ligger innom och utom centrum.
Kunderna gÄr dÄ mellan butikerna pÄ ett par minuter och priserna pressas mer Àn vad de hade behövt göra.
Onoff behöll dessutom alla smÄ olönsamma butiker som bara kostat hyra i dyra gallerier dÀr man gÄr för att
handla klÀder, medan Siba och Expert flyttade eller lade ner dessa butiker.
BÄde mediamarkt och EG har lagt sig lite vid sidan av och har dessutom en helt annan styrka i soritimentet
Mediamarkt Àr den starkaste av dessa tvÄ och detta pga att man tagit med sig ett vinnande koncept frÄn tyskland.
Netonnet mÄste fortsÀtta press priser pÄ skitprodukter om de skall överleva. Varför handla i en lada
om priserna inte Àr mycket bÀttre Àn alla andras.
Jag tror faktiskt att Expert kan vara nÀsta offer, dÄ Siba Àr mycker mer offensiva. Expert Foto överlever, men Expert stormarknad Àr precis lika vÀrdelösa som onoff har varit.
Min förhoppning Àr att Mediamarkt och EG tar död pÄ de andra, sÄ att vi Äter kan fÄ smÄ privata "Radiohandlare"
(lÀs hifi butiker) som bÄde kan vara lönsamma och besitta kunskap som mÄnga av oss kunder efterlyser.
Dessa i konkurrens med Hifiklubben stÄr för kvalitets produkterna och de stora för kvantitetsprodukterna.
Det var bÀttre förr
NoN har större sortiment aktivt i sina butiker Àn EG, dock ha MM helt klart störst. Du hittar mycket mer high end pÄ NetonNet Àn vad du gör pÄ EG, speciellt i deras butiker. MM har en bra historia att ha vÀldigt mycket high end.
Tar MM och EG död pÄ varandra sÄ Àr vi tillbaka till ett lÀge dÀr handlarna har 40-60% marginal vilket inte Àr sÄ troligt. Skulle det hÀnda, vilket Àr osannolikt, att MM och EG försvinner sÄ tar bara andra över.
Postad 12 July 2011 - 12:34
Köp pÄ Rajala! Bra butik och kunnig personal! Köper nÀstan uteslutande kameraprylar pÄ Rajala eller Fotokungen för att fÄ sakerna över disk.Kan hÄlla med om priserna, var inne i helgen för att köpa ett objektiv till kameran - de hade ju 25% rabatt.
Vill ha detta objektiv: https://www.prisjakt...kt.php?p=396900
Brukar ligga pÄ 1700-1800:-
Onoff tog 2795:- innan rabatten...
Var ocksÄ till OnOff i helgen och sÄg hur de höjt priserna pÄ mÄnga varor för att just möta 25%-"rean". Det fick bli ett 77mm filter till mitt Sigma 10-20. Visst var det bra priser pÄ mÄnga laptops, men sÄdana köp ska man inte göra pÄ impuls.
Postad 12 July 2011 - 12:36
Varför betala för nÄgonting som man kan fÄ gratis frÄn tex minhembio.com?Min förhoppning Àr att Mediamarkt och EG tar död pÄ de andra, sÄ att vi Äter kan fÄ smÄ privata "Radiohandlare"
Det var dyrare förr.Det var bÀttre förr
Postad 12 July 2011 - 12:36
Men, det förstÄr man ju, de fÄr ju inte direkt nÄgon utbildning pÄ annat Àn sÀlj pÄ kunden kort! MERA KORT! MINST 7 KORT IDAG!!
MÄste de googla för att hitta svar pÄ kundfrÄgor, sÄ Àr det nÄgot som missas imho.
Postad 12 July 2011 - 14:08
Konkursförvaltaren i Onoffs konkurs, advokat Lars Eric Gustafsson pÄ Hamilton AdvokatbyrÄ, var inte antrÀffbar pÄ tisdagseftermiddagen. Men i ett pressmeddelande som skickades ut pÄ mÄndagen uppger Gustafsson att det redan finns "flera anmÀlda köpare till hela eller delar av kedjan".
"Till dess vi trÀffat ett avtal fortsÀtter rean med 25 procents rabatt pÄ hela sortimentet i alla de svenska butikerna", skriver han."
Jag trodde 25% pÄ allt rean avslutades i söndags, men sÄ verkar inte vara fallet.
KĂLLA.
EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 12 July 2011 - 14:09.
Postad 12 July 2011 - 14:27
hahaha lagom knÀckandeMitt fel, jag bestÀllde en ny datorskÀrm för första gÄngen pÄ typ 10 Är frÄn dem i söndags eftersom min 17" crt börjar pajja. SjÀlvklart gÄr de i konkurs dagen efter. SÄ typiskt mig.
Postad 12 July 2011 - 14:42
Lucky you!Jag fick min idag. BestÀllde ocksÄ i torsdags.
Inget hos mig idag heller.
Postad 12 July 2011 - 14:49
Lucky you!
Inget hos mig idag heller.
Inte hÀr heller. Fortfarande "Elektronisk förhandsinformation mottagen" vid kollisökning...
Trots att de verkar köra vidare med webbshoppen, sÄ man kan ju verkligen tycka att vi som bestÀllde saker före konkursansökningen i alla fall borde fÄ vÄra varor.
Postad 12 July 2011 - 15:03
http://shop.onoff.co...Kopvillkor.aspx
Postad 12 July 2011 - 16:16
Postad 12 July 2011 - 17:44
Postad 12 July 2011 - 18:02
Tycker rean Àr riktigt dÄlig. De har ju till och med höjt priser pÄ vissa saker. Med tanke pÄ att garantiÀrenden blir mer bekymmersamma och de Àndrat om massor i köpvillkoren sÄ borde priserna Ätminstone vara mÀrkbart sÀnkta.
HÄller med.
Detta Àr ingen REA vÀrd namnet. Bara en typisk OnOff rea. Som vanligt Àr rea priset inte bÀttre Àn marknadspriset och man har bara gÄtt frÄn dyr till normalpris.
UngefÀr dÀrför som ingen köper av dem. I vanligt fall Àr de dyra och nÀr de vÀl kör rea sÄ Àr de inte mycket billigare Àn nÄgon annan.
Konkursen kÀndes vÀntad. Hörde en del info om att de köpt vÀldigt lite i Är sett till deras storlek.
Postad 12 July 2011 - 18:37
Har du missat att Elgiganten hÄller pÄ med sitt nya "Megastore" koncept? Dom slÄr ju upp butiker nÀstan lika stora som Mediamarkts butiker nu. Förmodligen ett mÄste för att kunna konkurrera med Mediamarkt i framtiden. Dock finns ju inte dessa Megastores överallt, men jag tror deras framtida vision Àr att dessa stora butiker ska ersÀtta alla mindre el-lador. à tminstone i alla större stÀder.Problemet med dessa lador, framförallt OnOff, Siba och Elgiganten Àr att de gÄr rakt pÄ ett kundsegment som vÀrderar lÄga priser istÀllet för kvalitet. Hela marknadsföringen baseras pÄ lÄgpris och "det Àr dumt att betala för mycket" som koncept. Det finns helt enkelt inte marknad för tre kedjor som kör exakt samma koncept. Media Markt Àr den enda ladan som jag betraktar som mer kvalitativ, de sÀljer generellt produkter av högre klass, framförallt inom HiFi men Àven mobiltelefoner o.s.v. Dessutom gÄr det lÀttare att prova produkterna i butik.
Har man varit inne pÄ ett Mediamarkt eller ett Elgiganten Megastore sÄ kÀnns det otroligt trÄkigt att besöka en Siba eller OnOff butik. Dom blir helt överflödiga och det finns ingen anledning alls att besöka dom.
Redigerat av belzebubb, 12 July 2011 - 18:41.
Postad 12 July 2011 - 18:42
Precis, det Àr verkligen inte skoj att knalla in pÄ ett Siba numera.Har man varit inne pÄ ett Mediamarkt eller ett Elgiganten Megastore sÄ kÀnns det otroligt trÄkigt att besöka en Siba eller OnOff butik. Dom blir helt överflödiga och det finns ingen anledning alls att besöka dom.
Om dom inte anpassar sig sÄ kommer dom vara next in line.
Postad 12 July 2011 - 20:16
Har du missat att Elgiganten hÄller pÄ med sitt nya "Megastore" koncept? Dom slÄr ju upp butiker nÀstan lika stora som Mediamarkts butiker nu. Förmodligen ett mÄste för att kunna konkurrera med Mediamarkt i framtiden. Dock finns ju inte dessa Megastores överallt, men jag tror deras framtida vision Àr att dessa stora butiker ska ersÀtta alla mindre el-lador. à tminstone i alla större stÀder.
Har man varit inne pÄ ett Mediamarkt eller ett Elgiganten Megastore sÄ kÀnns det otroligt trÄkigt att besöka en Siba eller OnOff butik. Dom blir helt överflödiga och det finns ingen anledning alls att besöka dom.
+1
Var inne i en OnOff idag och hÄller helt och hÄllet med.
Postad 12 July 2011 - 20:37
Jag hörde just pÄ nyheterna!!! Jösses, hade missat det helt! NÄn som varit in i Uppsala-butiken? NÄgot av vÀrde kvar eller har de slagit igen redan?!?
HadeÂŽ
Postad 12 July 2011 - 20:39
TrÄkigt att sÄ mÄnga verkar pÄskina att duktig personal inte betyder nÄgot.
Ăr det dit vi vill? Ett sju-helsikes sortiment, men sjĂ€lvutcheckning?
DÄ kan man ju som sagt lika gÀrna handla pÄ nÀtet och strunta i butiker helt och hÄllet
Price is king.
Men, dÄ kan man ju inte heller klaga pÄ dÄlig service i slutÀndan, för service, kostar skjortan för de som
kan service biten Àr för det mesta de som har kunskap, de gÄr ju vidare. Blir ju att butikerna har 200 st
19 Äriga sÀljare som krÀnger kort, och en stackars nisse i kundservice..
WALMART HERE WE COME!
Har för övrigt lÀst att WALMART vill in pÄ EU marknaden, dÄ kan man verkligen kyssa allt som har med service
att göra adjö, allt som har med snabb och effektiv felavhjÀlpning, det Àr dinosaure.
Ska bli kul och se om det Àr likadant hÀr om 5 Är som det var i USA nÀr jag bodde dÀr, vill du reklamera nÄgot,
var god dröj, en sisÄdÀr 45-60 dagar, om du inte vill leva bus i en vecka i butiken..
En tvÀttmaskin, ska hÄlla i 3 Är, en kyl, kanske 4, en frys, 3 Är, en tv, garanti tiden ut, allt ska braka sÄ snart
som möjligt efter reklamation/garanti tiden, för att upprÀtthÄlla en konsumtionsmarknad. Bilar ska helst rosta
ihop efter 5 Är.
HJĂLP!
Postad 12 July 2011 - 21:42
Inte hÀr heller. Fortfarande "Elektronisk förhandsinformation mottagen" vid kollisökning...
Trots att de verkar köra vidare med webbshoppen, sÄ man kan ju verkligen tycka att vi som bestÀllde saker före konkursansökningen i alla fall borde fÄ vÄra varor.
Jag vÀntar ocksÄ pÄ ett paket och ringde och frÄgade idag. Enligt personen jag pratade med kommer de ordrar som fanns i deras eget lager att skickas ut, medan de ordrar som rör artiklar som fanns i leverantörernas lager att makuleras. Just nu hÄller de pÄ att gÄ igenom ordrarna för att reda ut vilka som ska skickas och inte och rÀknar med att kunna ge besked imorgon.
Postad 12 July 2011 - 21:48
Men men, vi fÄr vÀl se om det Àr nÄgra framsteg i morgon. Att det stod att produkterna man bestÀllde fanns i lager betyder alltsÄ inget i det hÀr fallet dÄ man inte vet om det menades deras eget lager eller leverantörernas?
Postad 12 July 2011 - 21:57
Visserligen har ON-OFF sÀllan haft nÄgra stjÀrnor, men pÄ MM fÄr man ju lÀsa pÄ allt sjÀlv om man ska handla.
TrÄkigt att sÄ mÄnga verkar pÄskina att duktig personal inte betyder nÄgot.
Ăr det dit vi vill? Ett sju-helsikes sortiment, men sjĂ€lvutcheckning?
DÄ kan man ju som sagt lika gÀrna handla pÄ nÀtet och strunta i butiker helt och hÄllet
Price is king.
Men, dÄ kan man ju inte heller klaga pÄ dÄlig service i slutÀndan, för service, kostar skjortan för de som
kan service biten Àr för det mesta de som har kunskap, de gÄr ju vidare. Blir ju att butikerna har 200 st
19 Äriga sÀljare som krÀnger kort, och en stackars nisse i kundservice..
Hade OnOff stÄtt för service sÄ hade jag brytt mig. Men de Àr inte bÀttre pÄ nÄgon punkt Àn vad Siba, OnOff, EG eller MM Àr.
Sanningen Àr att alla har vÀldigt varierande kunskapsnivÄ pÄ sina anstÀllda och inga direkta akademier för att utbilda. Sen drar inte dessa kedjor till sig anstÀllda som Àr expert pÄ det de sen ska sÀlja.
Garantier och service Àr de heller inte bÀttre pÄ. De flesta Àr rÀtt lika undantaget EG och NoN som har vÀdligt generösa öppet köp dÀr man fÄr testa produkten (EG tillter ej mobiler vilket NoN gör men har lÀngre istÀllet).
Nischbutiker kommer det alltid finnas utrymme för men de kommer aldrig bli stora dÄ den stora massa tycker pris Àr viktigare.
För min del spelar det ingen roll, sÄlÀnge öppet köp och service Àr pÄ en korrekt nivÄ och lagen följs sÄ skaffar jag min information sjÀlv och köper sen.
DÀrför NoN har gÄtt sÄ bra, stora butiker - lite personal som bara ackar upp - stort sortiment utan demo. Bara rÀtt in och köp det man redan har frÄgat hÀr pÄ forumet.
Att jÀmföra med livsmedel funkar inte. Detta Àr sÀllanköp, detta Àr kapitalvaror, detta Àr en bransch som helt saknar kundlojalitet och dÀr pris styr och allt annat blir nisch.
Postad 12 July 2011 - 21:57
innan 2015.
JÀttebra, du kommer att kunna handla allt billigare Àn nÄgonsin, men, reklamation och följa lagar enligt detta?
Skaffa en advokat.
Och, synd att du mÄste köpa nytt inom en vecka.
Mass-konsumptionen Àr hÀr för att stanna.
Redigerat av Unregistered8c5802be, 12 July 2011 - 22:48.
Postad 13 July 2011 - 09:23
InstÀmmer, jag har svÄrt att se behovet av alla olika kedjor. Det kÀnns som en kraftig överetablering. Visst Àr det bra med konkurrens men frÄgan Àr om konkurrensen egentligen ökar nÀr det blir sÄ mÄnga kedjor. Framtiden fÄr vÀl utvisa hur det slutar.Min förhoppning Àr att Mediamarkt och EG tar död pÄ de andra, sÄ att vi Äter kan fÄ smÄ privata "Radiohandlare"
Jag ska inte sÀga att jag saknar de "smÄ" butikerna för dom finns hÀr i Göteborg. Jag köper ingenting utan att provlyssna eller provtitta. Det kostar nog lite mera men det tycker jag Àr vÀl anvÀnda pengar. Jag skulle aldrig köpa en projektor pÄ NetOnNet bara för priset Àr lÀgst dÀr. Vill man att "den lille" handlaren skall finns sÄ fÄr man ju gynna honom ibland ocksÄ
Men bÄda den stora kedjan typ ONOFF och den lille handlaren har nog en plats pÄ marknaden. Man vÀnder ju sig inte till riktigt samma kunder i mÄnga fall. ONOFF blev först att falla men troligen inte sist. Det bevisar ju dock att priserna faktiskt Àr för lÄga nu nÀr företaget inte överlever.
Redigerat av Mr_Tom, 13 July 2011 - 09:28.
Postad 13 July 2011 - 09:41
Postad 13 July 2011 - 09:47
UngefÀr dÀrför som ingen köper av dem. I vanligt fall Àr de dyra och nÀr de vÀl kör rea sÄ Àr de inte mycket billigare Àn nÄgon annan.
Konkursen kÀndes vÀntad. Hörde en del info om att de köpt vÀldigt lite i Är sett till deras storlek.
Vill man vara lite elak kanske man kan sÀga att det var prisjakt som fick onoff att gÄ i graven. har aldrig sett dem högst upp pÄ nÄgon prisrankning nÀr man letat efter prylar. det kÀnns som att de tjÀnade pengar pÄ sin sin prisgaranti sÄ lÀnge det var svÄrt att kolla upp var saker faktiskt var billigast. sen var de ju patetiskt dÄliga pÄ service.
Postad 13 July 2011 - 10:06
Tyskj*vlar
Varför skulle det vara deras fel? Det rÄder fri etableringsrÀtt i branschen!
Postad 13 July 2011 - 10:23
Sedan, sÄ vet WALMART hur kÄta svenskar Àr pÄ just, lÀgst pris, deras etableringsplan Àr minst 5 butiker i Sverige,
innan 2015.
JÀttebra, du kommer att kunna handla allt billigare Àn nÄgonsin, men, reklamation och följa lagar enligt detta?
Skaffa en advokat.
Wal-Mart kommer inte etablera sig i Sverige innan 2015. Bara för att en kedja fungerar i USA sÄ betyder inte det att det skulle fungera i Sverige.
De har inte lyckats komma till Europa och Sverige Àr nog inte det första du vill in i.
Livsmedel Àr inte hemelektronik. Livsmedel har en kundöojalitet och Àr inte alls speciellt priskÀnsliga. Det tjatas om priser men överlag sÄ saknar mÄnga svenskar uppfattningen och betalar gÀrna mer kÀnda mÀrken. Dessutom Àr ett livsmedelsköp flera varor och dÀrför omöjlig att jÀmföra priser.
Skulle pris avgöra sÄ hade Lidl inte haft sÄ stora problem. Lila sÄ hade vi nog sett andra stora europeiska kedjor i Sverige om livsmedel hade varit enkel att ta sig in i.
SÄ glöm Wal-Mart i Sverige pÄ ett ganska bra tag.
Sen Àr lag en lag och vi har 3 Ärs reklammationsrÀtt.
Postad 13 July 2011 - 10:26
Varför skulle det vara deras fel? Det rÄder fri etableringsrÀtt i branschen!
För att de bedriver en olönsam verksamhet för att konkurssÀtta konkurrenter. De stora förlusterna, Àr vÀl uppe i 1 miljard, tÀcks av moderbolaget.
NÀr de sen tycker att de slÄtt ut tillrÀckligt med konkurrenter sÄ behöver de imte prisdumpa.
NÄgon gÄng vill de ju tjÀna pengar och det gÄr inte med lÄga priser som de har idag.
Postad 13 July 2011 - 10:29
Postad 13 July 2011 - 10:31
Mediamarkt erbjuder att ta över garantiÀrenden, har man köpt en tv pÄ on off kan man lÀmna in den pÄ MM istÀllet för att jaga tillverkare.
Smart drag av MM att locka över on offs gamla kunder.
Postad 13 July 2011 - 10:32
Sedan, sÄ vet WALMART hur kÄta svenskar Àr pÄ just, lÀgst pris, deras etableringsplan Àr minst 5 butiker i Sverige,
innan 2015.
Skaffa en advokat.
Wal-Mart kommer inte etablera sig i Sverige innan 2015. Bara för att en kedja fungerar i USA sÄ betyder inte det att det skulle fungera i Sverige.
De har inte lyckats komma till Europa och Sverige Àr nog inte det första du vill in i.
Livsmedel Àr inte hemelektronik. Livsmedel har en kundöojalitet och Àr inte alls speciellt priskÀnsliga. Det tjatas om priser men överlag sÄ saknar mÄnga svenskar uppfattningen och betalar gÀrna mer kÀnda mÀrken. Dessutom Àr ett livsmedelsköp flera varor och dÀrför omöjlig att jÀmföra priser.
Skulle pris avg
Postad 13 July 2011 - 11:58
Men jag har aldrig lyckats provlyssna pÄ en högtalare via e-postProblemet Àr vÀl ocksÄ att det oftast Àr bekvÀmare att handla pÄ nÀtet. Hemkörning till dörren, kontakt via e-post, etc.
Postad 13 July 2011 - 12:24
Postad 13 July 2011 - 12:52
Du kan provlyssna hemma i 14 dagar.
Det visar vÀl bara att det finns en marknad för bÄde e-butiker och fysiska butiker. Sedan kanske jag inte Àr sugen pÄ att betala fullpris pÄ ett par begagnade högtalare som "nÄgon" haft hemma i 14 dagar. Men det Àr min Äsikt, det finns dom som tycker det Àr helt ok.Och be om fraktsedlar och stÄ i telefonsupport flera timmar för att nÄgon skall godkÀnna gratis retur-frakt och du skall lyfta/transportera med vÀnner Ànda till posten för att skicka tillbaks oljudet? HÄller med ovanstÄende, tacka vet jag fysiska butiker. SÀrskilt de större! Heja Hembiobutiken!
Och konkursen visar att det fanns eller finns en överetablering pÄ större kedjor.
Postad 13 July 2011 - 13:13
http://www.e24.se/bu...det]-[]-[Ettan]
Mediamarkt erbjuder att ta över garantiÀrenden, har man köpt en tv pÄ on off kan man lÀmna in den pÄ MM istÀllet för att jaga tillverkare.
Smart drag av MM att locka över on offs gamla kunder.
Det Àr vÀl jÀttebra:) Jag vill ha fler mediamarkt i sverige.... trots en stor kjedja har det enl mig den bÀsta servicen helt klart:)
//Peter
Postad 13 July 2011 - 16:49
SÄ det gÄr bra nÀr man varslar 70 pers vid Ärsskiftet med +20 miljoner i förlust?DÀrför NoN har gÄtt sÄ bra, stora butiker - lite personal som bara ackar upp - stort sortiment utan demo. Bara rÀtt in och köp det man redan har frÄgat hÀr pÄ forumet.
Konkurs nÀsta.
Postad 13 July 2011 - 19:27
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
18 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?