http://www.engadget....-versus-amoled/
Amoled verkar inte vara så dåligt trots allt...
G
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
HTC One X - ny superlur med Quadcore, Tegra
Startad av
swebarb
, Feb 26 2012 14:35
201 svar till detta ämne
Postad 26 March 2012 - 05:01
Nytt test, Amoled vs Lcd...
http://www.engadget....-versus-amoled/ Amoled verkar inte vara så dåligt trots allt... G Postad 26 March 2012 - 06:29 Nytt test? Det är ju postat den 12september 2010 vad jag kan se. Det borde ju ha utvecklat sig sedan dess kan i alla fall jag tycka. Microusb'n används som laddningspunkt och som överföringspunkt till datorn. Sedan så har den ju de 5 punkterna nedanför microusb'n som jag inte har koll på vad de ska användas till idagsläget? Men det borde väl fungera ihop med en docka eller liknande kanske? Det ser i alla fall ut så här, men det är väl ingen nyhet för någon?
5Pins.jpg 13.27K
3 Antal nerladdningar
Postad 26 March 2012 - 09:51
Runt 3:40 in i denna video så nämner han kort dessa "dot connections" som kommer att användas längre fram.
Lite kryptiskt men det verkar som om det kommer saker längre fram som utnyttjar dessa. http://www.youtube.c...feature=related Postad 26 March 2012 - 14:12
2 veckors leveranstid enligt tre nu!
Och dom har även lagt upp samtal & standby tid, ser mkt bra ut... I slutet på nästa vecka kan dom som har tur få den, resten får väl i början på näst nästa. Postad 26 March 2012 - 16:20
Pratade nyligen med HTC och frågade kundtjänsten om vissa specifikationer gällandes HTC one S.
HTC Sverige meddelar följande: -Taltid HTC One S: 12 timmar. -Passtid: Kommer inte riktigt ihåg men den nästan dubblades gentemo HTC Desire HD. Visserligen får man ta det hela med en nypa salt, men siffrorna är ändå rejält uppskruvade gämfört med tidigare telefoner. G Postad 27 March 2012 - 10:45
One S har väl pentile-skärm? Sky som pesten isf! Annars är den ju snygg, synd med skärmen.
Postad 27 March 2012 - 12:30
HTC One X har ännu bättre tider.. Postad 28 March 2012 - 17:06
Beställde via en polare på PhoneHouse för någon vecka sedan =) Först köpte jag Sensation XE, men så frågade han om jag inte ville ha en One X istället, var inget o snacka om, packade ner luren o skickade tillbaka den direkt
Postad 28 March 2012 - 18:16
Eftersom det inte verkar som att Samsung GSIII är intågande inom en snar framtid börjar det luta allt mer åt denna. Det enda som suger är ju att man måste vänta. Men det hade jag ju behövt efter en SGIII också. Ang. min fundering (och mer med mig) på batteritiden så har jag hittat en smidig lösning på problemet (inte nåt nytt på något sätt, men inte tänkt den tanken förut). Det är i min mening nästan att föredra framför extrabatteri eller större batteri (som gör telefonen tjock och tung).
Ta-da (finns naturligtvis andra modeller, men styrkan på denna plus utseendet tyckte jag var rätt tilltalande): http://www.kjell.com...5200-mah-p92321 Såg även att TPH har nån modell i samma prisgrupp: http://www.phonehous...-Battery-Backup Vet dock inte mHa på den senare, och att anta att det är 3000 pga. namnet är nog lite vagt... Postad 28 March 2012 - 18:32
Är det någon som har hittat hyffsade covers? Funderar på att kanske införskaffa en mjukare variant som man kan ha om det skulle skulle bära iväg ut på lite mer "vildare" ställen, samt ett skärmskydd med bra kvalitet? Egentligen är jag inte mycket för en massa skydd, men det känns som jag kommer vara lite paranoid i början för repor, man kan ju alltid ta bort skydden senare.
Har hört lite om att det finns ett "review embargo" fram till imorgon kl 11, någon som kan verifiera? Är väldigt sugen på att läsa lite recensioner nu medans man väntar på telefonen. Postad 28 March 2012 - 19:01
http://www.te
Skall ni köpa något liknande dessa så se till att ni har möjlighet att prova dem och kan lämna tillbaka dem om de inte funkar. Jag har testat ett gäng olika (bland annat den från kjell & co), ingen av dem har funkat. Problemet är att vid den ström som telefonerna drar vid laddning så kan inte dessa pack hålla korrekt spänningsnivå. Ladd-logiken i telefonen känner av detta och stänger av laddningen för att inte riskera att elda upp vad den tror är en klen gammal USB-port. Genom att löda in ett termineringmotstånd (<200Ω) mellan D+ och D- skall det enligt uppgift gå att modda batteripacken så att de funkar. Detta gör att telefonen detekterar batteripacket som den dumma laddare den faktiskt är (har inte testat detta själv men borde inte vara så svårt att hitta beskrivning på nätet). När jag letade efter något som skulle funka slutade det med att jag köpte denna: http://www.teknikmag... Charger Multi Lösa batterier men den var den enda som jag fick att fungera. //j Postad 28 March 2012 - 20:53
Ajfan, klart det inte var så enkelt alltså, jag som trodde jag funnit en optimal lösning Men det känns ju rent spontant som att en pryl de säljer som mobilladdare skall funka för det ändamålet och annars vara återlämningsbara för att de inte gör det som de skall. Tycker även det vore väldigt underligt om den från TPH inte skulle fungera då det ändå är en "ren" mobiltelefonåterförsäljare. Men man vet ju aldrig. Problemet jag läst om de som går på ett eller två AA är att de inte ger så mkt. kraft och att det blir ett jäkla batteribytande. Postad 28 March 2012 - 21:08
Jag har också haft problem med sådana här bärbara laddare. Min Philips SCM7880 hade flera problem och slutade till slut att ladda sig själv!
Men värst jämfört med utbytbara batterier är att man inte bara kan plocka till sig ett nytt batteri hemma om batteriet i mobilen håller på att ta slut, och sedan ge sig av med nytt fulladdat. Eller att man inte kan ta med sig ett extrabatteri i plånboken. De här bärbara laddarna kräver ju en ny lång uppladdning fast troligen i en rörlig miljö där det är opraktiskt att spinga omkring med en laddare kopplad till mobilen. Nej, inget slår utbytbara batterier! Hoppas Samsung Galaxy SIII kommer ha det. En annan nackdel med HTC One X som jag ser är att jag tänkte köpa den med superbilliga abbet som Tre gör reklam för nu. Men då verkar den bara finnas vit. För mig är det en vansinnig idé med vita mobiler. Den FINNS ju också i svart, men troligen inte hos Tre. :-( Postad 28 March 2012 - 21:23
Vad är det för vansinnigt med en vit telefon? Postad 28 March 2012 - 21:34
Han tänker nog på vitt, vitt som ofta är standardfärg på "vansinnighetssjukhusen"
Postad 29 March 2012 - 06:56
Jag kontaktade Tre angående detta, den svarta kommer in i Maj. Men du behöver inte oroa dig för att den är vit och blir smutsig, detta skalet är smutsresistent då det är samma typ av skal som på de nya Sony lurarna. Postad 29 March 2012 - 07:25
Vad gäller benchmarks så hittade jag några.
![]() Denna är från: https://www.youtube....h?v=vos68p-0w3s Och här är en till från en fransk snubbe som körde samma test: ![]() Och denna är från: https://www.youtube....h?v=TmWRaaAteZg En viss skillnad, men det är förväntat av demo-mobilerna som folk ofta pillar sönder... :-P Här är ett till från samma video med siffror: ![]() Från samma som ovan: https://www.youtube....h?v=TmWRaaAteZg Det som håller denna mobil tillbaka är IO prestandan. Och här är en benchmark ifrån den amerikanska HTC One X Versionen som kör Snapdragon S4 dual Core på 1,4Ghz. ![]() Snapdragon S4 dual core på 1,4Ghz, den piskar Tegra 3 på totala poäng i dessa tester. Tegra 3 är bättre på 3D än Snapdragon S4 är, men av siffrorna att dömma är IO lidande på Tegra 3. Man märker också mellan den översta och den andra benchmarken av samma lur att IO resultatet skiljer sig rätt rejält med nästan 1000 poäng! Så innan det dyker upp fler ordentliga tester så är det nog svårt att dra slutsatsen att IO är dåligt på Tegra 3 versionen av HTC One X. Postad 29 March 2012 - 08:26 Bara att beställa den hos Phonehouse så kan du välja svart (grå står det där vilket den mer liknar i verkligheten) om du nu hellre vill ha det istället för vit. Välj färg själv Postad 29 March 2012 - 08:44
Som nämnt ovan, ska man ha den i en annan färg än vit, så får man snällt vänta till i MAJ eftersom HTC inte släpper dom förrän då. Postad 29 March 2012 - 10:09 Har precis avslutat en chatt med Phonehouse och enligt dem så FÅR de in GRÅA i den första sändningen som kommer till dem 2 april. Vad jag förstod så är man med i den första leveransen om man tecknar nu så enligt dem så går det att få gråa innan maj. De får sina telefoner direkt från HTC så att Tre bara har vita om man handlar via deras (Tre's hemsida) får väl stå för dem om de vill pusha den färgen hårdare Men enligt Kim på Phonehouse så får de in gråa nu i första leveransen. Citat ur chatten:
Postad 29 March 2012 - 19:10
HTC One X Unboxing! http://www.youtube.c...h?v=FEM2fqhxAIY
Postad 30 March 2012 - 05:54
Ok, ja de som önskar den grå/svarta får gå via Phonehouse i så fall antar jag. Redigerat av skenliv, 30 March 2012 - 06:02. Postad 30 March 2012 - 05:59
Tack för videon! :-( Inga Beatsaudio lurar medföljer då alltså :-( Postad 30 March 2012 - 06:20
Ny video med benchmarks.
Denna gången mellan One X och One S. Som tidigare påpekats verkar GPUn bättre i One S. https://www.youtube....d&v=MELsb7neD2o Postad 30 March 2012 - 06:29
1194 för One X och 1248 för One S i GPUdelen enligt det testet.
4,3% är ju försumbart i mina ögon i detta test i alla fall eller? Men men, vi får se i nästa vecka hur man upplever det hela. Siffror är ju inte allt utan hur upplevelsen är tycker jag i alla fall. Postad 30 March 2012 - 11:22
Tydligen är Adreno 225 jämförbar med Tegra 3, men Tegra 3 vinner på de moderna OpenGL benchmarksen. Här hittade jag en bra jämförelse. http://briefmobile.c...ra-3-comparison Eftersom Snapdragon S4 kör på Cortex-A15 och Tegra 3 på Cortex-A9 så är Snapdragon S4 snabbare på det övriga. Känns som att One X är lite out-dated på den biten, även om GPUn är kraftfullare. Totalt sett lär ingen var oss bli besviken på HTC One X dock. Postad 30 March 2012 - 12:54
Och vad jag förstår, så tolkar jag länken, så kan man ändå få Tres nya superbilliga abb för 349 kr även om man beställer sin gråa/svarta genom PhoneHouse. Mitt problem har annars varit att det abbet är tidsbegränsat att beställa innan 11 april eller nåt sånt. Och då gäller det att pressa in en beställning på en grå/svart HTC One X innan den tiden gått ut... (I princip hade det inte gjort så mycket om jag hade fått vänta på själva telefonen några veckor sedan.) Sorry om jag dissar vitt som mobilfärg ovan. Bara så inte alls min grej! Det är bara olika smak. Redigerat av cmlewan, 30 March 2012 - 12:55. Postad 30 March 2012 - 14:24
Du har all rätt att dissa Vit färg ;-)
Själv har jag alltid kört svart, men tänkte prova något nytt för en gångs skull. Här är ett nytt jämförande benchmark, HTC One X VS Galaxy Nexus, Galaxy Note, Galaxy S2.
Redigerat av skenliv, 30 March 2012 - 14:25. Postad 30 March 2012 - 16:45
Jag kröner härmed HTC One X till kung över androidsmartphoner. kungen är död (galaxy s2) leve konungen!
Seriöst att man inte hört något från denna och två veckor senare är den ute i butik. Väntar nog på galaxy s3 men denna har väldigt mycket som talar för sig. På prestanda testerna så lämnar den övriga vid mållinjen. (jag menar här talar vi om dubbla värden mot de andra.) undrar hur det hade sett ut om galaxy nexus haft denna hårdvara. hoppas batteritiden blir bra också. (även om man har sina farhågor, synd på microsim-kortet, men jag antar att man vill göra det lättare att byta från iphoneanvändare) Postad 30 March 2012 - 17:28
Galaxy S3 kommer troligtvis vara snabbare, tippar på kanske 10-20%. MEN... jag inte sugen på ännu en gnekig Samsung lur, HTC brukar generellt sett ha bättre byggkvalitet och One X verkar riktigt solid. Hellre en bra kropp utan möjlighet att byta batteri (vilket batteri håller inte minst 2år?). Batteritiden är enligt Tre's officiella siffror 13 timmar taltid och 525 timmar standby, får hoppas att det stämmer. Redigerat av skenliv, 30 March 2012 - 17:28. Postad 30 March 2012 - 20:06
tegra3 har strömspar funktioner så den skall dra ytterst lite när den inte används (vilket är bra) dock sä "känns" den "gammal". hade hellre sett A15 (som i snapdragon s4) i quadcoren. Fast jag undrar vad som kommer komma i Galaxy s3 fortfarande.
dock var/är 3 erbjudande för 349 inte så tokigt baserad på att det är en total kostnad (allt ingår) (se det som att abb kostar 149 och telefonen avbetalas med 200 kr (=4800kr) vilket är helt ok för en telefon. Den är också olåst. Postad 30 March 2012 - 20:08
Det är just det, abonnemanget lockar minst lika mycket som telefonen just nu.
Jag är tvärsäker på att jag blir nöjd iaf, det görs ju inte ens spel som utnyttjar Tegra 2 fullt ut, än mindre Tegra 3. Och vid den tidpunkten då vi behöver mer kraft så har det kommit ut en ännu bättre mobil... Så för mig är det en no-brainer, det BLIR One X. Postad 30 March 2012 - 21:02
Riktigt sugen blir man med ett sånt "gulderbjudande" men väntar på en recension först. Har fortfarande en SE K810i.
Redigerat av Zerox_no1, 30 March 2012 - 21:04. Postad 31 March 2012 - 08:55
är det någon som hittat recensioner på kamera och ljud. (inte bara subjektiva uppfattningar) utan med tester där man ser ljudnivåer i frekvenser i jämförelse med andra telefoner? (samt bilder tagna med kameran) Vi vet att den är snabb (dock så saknas det en dedicerad kameraknapp, då skulle kameran vara ännu snabbare att starta).
Vet att det finns en sida där de jämför alla kameramobiler som finns (där de knäppt samma motiv) men har ej lyckats hitta den. Redigerat av Megaman2, 31 March 2012 - 08:55. Postad 31 March 2012 - 10:46
för mig faller det hela på att det är tre. (även om deras täckning utanför storstäderna har blivit bättre (?) så känns det inte helt optimalt .(kör nu med Telia /halebop).. Men återgå till telefonen HTC One X.
Jag har inte sett något negativt om den. (kameran s'gs vara snabb och bra i dåliga ljusförhållanden). Ljudet (vet inte vad dr dre har gjort eller om det bara är ett märke). Minnet är väl helt ok (32 GB) vilket det inte gör något om ett sdkort saknas. Har inte hör att det skall finnas något deathgrepp på den (SAR värdet ser helt ok ut). Batteriet är inbyggd, (vilket man får hoppas betyder att de är säkra på att telefonen inte hänger sig så man måste ta ut batteriet) - men ärligt så tror jag FÅ byter batteri. under drift. tegra3 har strömsparfunktioner som jag hoppas innebär att när den inte används så skall den dra 0% batteri! skärmen är en lcd, undrar hur den beter sig i solljus. Den har gorillaglas, helkropp i keramik (?). SÅ finns det något negativt att säga om denna? (har inte hört något om något lagg eller så) Redigerat av Megaman2, 31 March 2012 - 10:49. Postad 31 March 2012 - 11:56
- Tre fick bäst i test förra året, vann på flera punkter varav en av dom var 3G täckningen. För mig så är 3G viktigare än GSM just nu, även om deras GSM inte heller är dåligt. - Vill man avlasta minnet så kan man ju utöka den dropbox på 5GB som ingår när man köper telefonen. - Det finns ett reset-hål som ger samma effekt som att ta ut batteriet. - 0% drar inte Tegra 3 i standby, men den drar väldigt lite :-) - Skärmen är en Super-IPS-panel som är helt jämförbar med samsung amoled skärmar, alltså full duglig i direkt solljus. Postad 31 March 2012 - 12:15
HTC erbjuder 25GB Dropbox gratis de första 2 åren, vet inte vad det kommer att kosta efter det dock. Har inte någon egentlig koll på hur man hanterar molnlagringen heller, om det går att komma åt utrymmet från datorn - det tar jag nästan för givet.
Postad 31 March 2012 - 13:57
Ah, jag måste få bättre koll på mina källor. 25GB stämmer enligt HTC's pressmeddelande, alltså inte 5 utan 25. 50GB Dropbox utrymme kostar 99$/år eller 10$/månad. Man kan enkelt montera sin dropbox som en enhet i Windows :-) Här är en video som jämför kameran i One X med Xperia S och Galaxy Nexus. Behöver jag nämna att One X vann? https://www.youtube....d&v=KWHONyHvBYI Redigerat av skenliv, 31 March 2012 - 13:59. Postad 31 March 2012 - 14:44
I Skåne finns bara en operatör tyvärr. Alla operatörer utom Tre betraktar Köpenhamn som vilket utland om helst för sina taxor och det funkar helt enkelt inte när det är storstaden här nere. Ungefär som om Uppsalaborna skulle betala utlandstaxa i Stockholm... Redigerat av cmlewan, 31 March 2012 - 15:46. Postad 31 March 2012 - 17:47
Jag bor i en liten stad i södra Sverige och har kört med 3 i två år, det har funkat jättebra. Visst kan det finnas en blind spot här och där, men jag tycker inte det är värre än Telia , som jag har på mitt jobb-abb. Postad 31 March 2012 - 21:10
ok, skall vi återgå till htc one? (tre kommer ha samma erbjudanden senare också, trust me).
det enda negativa jag kan komma på är vad den INTE har (vilket i sig är ett anti-kritik) den saknar en kamera knapp. (that's it) annars så har den samma saker som galaxy nexus har.(eller?) Har också sett bevis på att den är otroligt stötsäker (säkert tack vare unibodyn). Postad 31 March 2012 - 22:14
Den har givetvis massor med nackdelar. Alla mobiler har det, om man skärskådar dem:
Ej minneskortplats, max är 32 GB, i en S II är det 48 Ingen 4G LTE, ingen DC-HSPA, som Galaxy S II LTE Glonass? Nej? Sägs verkligen göra skillnad FM-radio? Nej? Inte global phone vad beträffar frekvenser/band, Xperia S mer komplett där? Inte utbytbart batteri Fysiska knappar, till skillnad från Galaxy Nexus 8 MP, inte 12 MP som Xperia S 1,3 MP fram (1280x1024?), ej 1600x1200 som Galaxy SII Monohögtalare, vissa konkurrenter har stereo Postad 01 April 2012 - 06:28
Har försökt kolla runt lite och letat skillnader (även småskillnader) mellan X och S. Vilka är dessa?
För mig är X alldeles för stor. Kommer närmast från en Nexus S som jag ska ersätta. Vad sjutton är "pentile-skärm", varför är denna inte bra och *hade* "S"-modellen en sådan? Någon som sett dessa mobiler, känt på dem osv? Hur mycket mindre känns "S"-modellen? Likt en SG S2 ? Ser ni direkta anledningar att köra på S2:an istället? =) Fredrik Postad 01 April 2012 - 06:30
Visst, det kan betraktas som nackdelar för dom som känner att dom behöver funktionerna.
Själv är jag inte i behov av någon av dom. Sen är Megapixlar inte allt, jag tror ändå One X Har bättre kamera än Xperia S. Iaf från vad jag har kunnat urskilja av videon jag postade ovan. Postad 01 April 2012 - 06:35
X är nästan dubbelt så snabb som S (Totalt sett) annars har dom likvärdig 3D Prestanda. Pentile screen är en förbättringsteknik som använder sub-pixlar, d.v.s. pixlar under de vanliga pixlarna för att förbättra bildkvalitet och ljusstyrka utan att dra mer ström. http://www.extremete...nd-other-phones Nej, dom finns inte i butiker ännu. Om du kollar storleksmässigt så skiljer det väldigt lite mellan S2 och One X. Den är inte så stort som den verkar vara, jag känner t.e.x. ingen som har klagat på att S2 skulle vara stor. (Förrutom tjejer) Postad 01 April 2012 - 07:23
Hahah.
Nog är det en tålig lur iaf. HTC demonstrerar det i denna videon genom att slänga in S och X luren i en tumlare. https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HFpWk_OaOK0#! Postad 01 April 2012 - 07:50
Men...vad är nackdelen med "pentile screen" som någon skrev om ovan?
Fredrik Postad 01 April 2012 - 08:43
Det är inte säkert att det finns någon nackdel, det verkar skilja mellan skärmarna.
Ett problem "kan" vara att det blir suddigt om man kollar riktigt nära. Redigerat av skenliv, 01 April 2012 - 08:43. Postad 01 April 2012 - 08:55
Vet ni om det finns någon preview eller review där man "kollar upp" just detta lite närmare? Eller, alternativt - någon generellt bra genomgång av telefonerna? =)
Andra telefoner som har denna skärmlösning (så jag kan springa och kolla...) Fredrik 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |