När var det partyt?
Var in till phonehouse i Piteå på backen i fredags på skrattade snubben när jag frågade om Note 2 skulle komma snart. 1 timma senare fick jag mail att de hade den på lager heh.
Joo vist är den fin :-)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 01 October 2012 - 00:52
What?
När var det partyt? Var in till phonehouse i Piteå på backen i fredags på skrattade snubben när jag frågade om Note 2 skulle komma snart. 1 timma senare fick jag mail att de hade den på lager heh. Joo vist är den fin :-) Postad 01 October 2012 - 08:18
Ha ha, allvarligt - är du pitepalt?!? Vad är oddsen!
Vi kanske känner varann rentav, åhå *sneglar ned i plånboken* då blir det en sväng till backen... =) Det var förresten säljarna i gallerian som berättade om releasepartajet. Fråga, hade dom den i "lager lager" eller hade dom den hemma i lagret på backen? Postad 01 October 2012 - 10:08
Om s-pen teknologin är densamma i Note 2 som i Note 1 lär det knappast bli någon precisionskontroll. Skärmen känner av pennan 2-3mm åt sidan från där du faktiskt nuddar skärmen. Detta har Samsung gjort med flit då dom påstår att det är bättre och "du ska kunna se vad du skriver"... Redigerat av iRichard, 01 October 2012 - 10:08. Postad 01 October 2012 - 12:52
självklart än man Pitebo,finns väl inget annat :-) Snubben trodde Note 2 skulle börja säljas mitten av oct. Han pratade om att de skulle få nått bort med prylar från Samsung då. Då jag var där kring luch i fredags så hade de den inte på lager heller. 1 timma senare kom den in till centrallager. Verkar inte som att den finns inne i lager i nån affär än Postad 01 October 2012 - 20:04
Jo, gick förbi phonehouse o dom hade grå för 5995:-, Bästa köpet på länge Postad 01 October 2012 - 20:34
Men vad i hel*ete :-(
Jag bor nog för långt norr. Vad har du att jämföra med? Funderar vilken färg jag ska ha.. Vitt känns nästan tjejigt. Grått verkar lite trist men den kanske ser bättre ut lite? Postad 01 October 2012 - 20:56
Har en sgs2, sgs3, ip4s. Skärmen på Noten är klassen bättre än på sgs3, ljusstarkare och bättre färgbalans. Väldigt snabb, snabbare än sgs3an. Surfa med den stora skärmen är kanon Känns mindre än jag trodde, blir inga problem att konka runt med den i fickan. Grå färgen är riktigt snygg, ser betydligt bättre ut än på bild. Postad 01 October 2012 - 21:27
jävla ka-tschin jävlar!
beställde en note2 då min note gått sönder (olycka och den flög iväg). Betällde ifrån katsching då de tydligen skulle ha förtur och få den redan 27/9. Perfekt tänkte jag och beställde. Sitter fortfarande utan lur och de ska tydligen skicka den imorgonbitti, ångrar bittert att jag inte gick på MM och köpte den eller liknande. Ni som klagar på storleken är för stor, enda gången telefonen känts för stor var första 3 sekundrarna (note 1), sen är det 100% kärlek. Kan fan inte klara mig med en mindre mobil, iPhone går inte att använda jag köpte förresten en vit, bra mycket snyggare än grå/svarta Redigerat av Unregisteredc2084f1a, 01 October 2012 - 21:42. Postad 01 October 2012 - 21:52
Låter ju riktigt bra,lär bli ett rätt stort lyft motför min sgs2 då. Gah...vit eller grå det är frågan. Måste nog se dem live först . Känns som att vit är lättare att matcha med olika skal. Men å andra sidan har ju typ alla vita telefoner nuförtiden ... Postad 01 October 2012 - 21:56
skal är för tjejer ... hade en flip pad till min gamla note, gryymt jävla bra. Man bytte bort gamla luckan mot en ny baklucka, fast då med flip pad på. sjukt bra! Postad 01 October 2012 - 22:10
Hehe .Jaow ,meande ju ett flip grejs :-)
Måste va nå som inte är så tjockt , Sett nått med ett fack för kreditkort. Kanske inte skulle va så dumt Postad 01 October 2012 - 22:14
kreditkortsgrejen är bra tjock, tyvärr. En kamrat köpte en sådan, men den blir alldeles för tjock. Visst, smidigt att ha med kort och allt i ett, men det går inte ha den i jeansficka då. Kör på flip cover bara
på tal om det, är det samma batteri till note och note II ? Såg att det var lite mer kräm i nya batteriet (3100 mAh jämfört med 2500 till note 1). Vore guld om det är samma, då har jag 2 batterier isåfall Postad 01 October 2012 - 23:42
Stämmer bra, Note2 batteri är rejält mycket större. Batteritiden ser riktigt bra ut: 2 timmar 720p mkv tog 11% batteri... Postad 01 October 2012 - 23:44
Ni som har köpt Note 2 och har tidigare haft Note 1, tycker ni den är snabbare? Laggar den nåt?
Postad 02 October 2012 - 07:46
Jaha....ska man behöva bli sugen på denna också???
Ang. snabbheten så läste jag igår på en större recensionssida att Note 2:an var överlägset den snabbast surfmobilen...av alla. Inkl iP5:an. Bara det gör den mkt attraktiv. Postad 02 October 2012 - 14:49
Han hade inte lagt beställningar på dem till backen, och det var tydligen få i lager. (Bara 1 grå och några vita) Den dyker tydligen upp i butikerna i piteå i veckan, grannen jobbar på telemäklarna och de skulle få dem imorgon. Dom hade bara vitt som val men jag vet inte vad som är värre, vitt eller grått, så det sprollar iofs. Vi måste förresten ha sprungit om varann på backen i fredags, ha ha. Tror jag ska skita i telia efter 20 år som trogen kund, heilpop och snåle2 verkar både billigare och bättre deal än snåltelia, vad kör du moparman? Undrar hur täckning/innerweb är på heilpop rubbet (399:-) i pitebygden? Hörde att snåle2 (339:-/489:-) har abbemang (Mellan/Stenad) som är ALLT hur mkt man vill, samtal, sms, mms, pms och 3Gay/4Way (3/10GB), nån som har input? Feedback mottages tacksamt! PS Moparman, är det typ nåt sånt här du menar? http://www.ebay.com/...=item19d59bfeec eller http://www.ebay.com/itm/190731411809 ?
Länk please Redigerat av Unregistered39a85909, 02 October 2012 - 15:13. Postad 02 October 2012 - 17:10
Ah ok...Sitter å uppdaterar Phonehouse lagersaldo 100ggr/dag för affärerna i piteå å luleå. Jag har haft Tre i säkert 8 år. Har tänkt förlänga abb å ta en Note 2. Gillar att man kan använda alla pengar och inte har förhöjd avgift. Oftast behöver man inte betala cash för telefonen heller. Beror såklart på vilket abb man tar men. Dock är ju inte täckningen nå att hurra för om man far ut i skog å mark Postad 02 October 2012 - 18:57 Svar:ja Här är ett drop test och den klarar det galant http://blog.gsmarena...ake-you-cringe/ Postad 02 October 2012 - 20:01
Var och kände på den idag på MM och den kändes väldigt rapp och fin. Den är lite stor men inte så enormt stor som jag trodde efter att ha läst på nätet om den. Skärmen var ruskig ljusstark och färgerna var spot on. Google Maps var riktigt trevligt i denna skärmstorlek. Telefonen känndes på något sätt trevligare än Galaxyn.
Postad 03 October 2012 - 01:11
Jäkla bra batteripå Note2-an, får ut 8+ timmar skärm på vid blandad användning per laddning. Bästa batteritiden sen stenålders gammallurarna
Redigerat av NisseGurra, 03 October 2012 - 01:11. Postad 03 October 2012 - 09:40 Lätt, räcker nog 10+ timmar om man kollar på film tex. Jag får ut 8 timmar +r med mycket 3 g surf Redigerat av NisseGurra, 03 October 2012 - 11:01. Postad 03 October 2012 - 10:47
Låter bra att den klarar en del surf.
Mest det jag gör och de drar väl mest på en amoled skärm. Postad 03 October 2012 - 12:22
Hittade svaret
2dagar med denna underbara sak Redigerat av benteboy, 03 October 2012 - 14:16. Postad 03 October 2012 - 14:12
Idag blir det en recension, la av en på telemäklarna i piteå som skulle få in Note II idag och jag fick bekräftat i förrgår när jag var in och lämnade mobbenumret att jag står först i kön =)
Jättenyfiken på kameran, videofunktionerna och pennan. EDIT: Nej, idag blir det inte recension. Var nyss in eftersom de inte ringt som lovat, då stod dom o pillrade på Note II - vilket kändes lovande tills de sa att jag var nummer 4 i kön och de hade fått in 3... =( Antiklimax, blir så himla trött... Redigerat av Unregistered39a85909, 03 October 2012 - 14:16. Postad 03 October 2012 - 15:50
Är i USA för tillfället.
Är det skillnad på note 2 som säljs här jämfört med Sverige? Tänkte kolla priset här. Postad 03 October 2012 - 16:15
vill bara slänga in en heads up, beställ inte note ifrån kat'sching.
De skrev att de skulle få in note2 27e, "blablabla vi har förtur på denna mobil blabla" .. jag beställde min kring 21/9, väntar fortfarande på mobilen... skulle alltså gått snabbare att köpa mobilen på plats någonstanns... vill ha min mobil nuuu Postad 03 October 2012 - 19:55
http://www.gsmarena....-review-824.php
" Final words The Samsung Galaxy Note II N7100 is one beast of a droid and a major step forward for the class it represents. The second generation of the phablet is a massive upgrade, doubling the processing power of the predecessor, and bringing a bigger, and better, screen and an ampler battery. The slimmer waistline and narrower body improve handling a great deal, and while the Note II still isn't the easiest smartphone to wield, it's much better than the original Note. There's also the new S Pen, which is not only more comfortable to use now, but also way better integrated into the platform. Last, but certainly not least important, the Note II has received a host of software upgrades, which take the user experience a level up. From the Android 4.1 Jelly Bean platform and its Project Butter to the Buddy screens - it's obvious that Samsung's developers spared no effort to make the new Note as good as it can possibly get. So the second-gen phablet comes across as a mature device that's able to deliver straight out of the box and give you a really smooth ride. A 5.5" screen however is certainly not for every taste, so recommending it isn't as easy as it may seem. As usual it all depends on the type of user you are. The way we see it, there are several groups of users that would do well to consider the Galaxy Note II as their next device of choice. First and foremost, it's those who want a true all-in-one smartphone. The Note II is able to match everything currently on the market for resolution and processing power and then raise the bid with the S Pen and the extra large screen." Postad 04 October 2012 - 06:38
Är det någon som vet i vilka affärer telefonen finns så man kan klämma och känna lite på den??
Har kollar MM o ElGiganten, men dom verkar inte ha nån inne än. Postad 04 October 2012 - 09:45
batteriet blir bara bättre o bättre, får ut 9-10 timmar skärm på per laddning nu
Postad 04 October 2012 - 13:29
åhh vill ha denna nuu kliar bra i fingrarna nu...
köpte en HOX i våras och är sanslöst nöjd men större skärm lockar kan inte bli FÖR stort =) och batteritiden verkar ju sanslöst bra... undra om man ska sälja HOXen... får inte binda om abbet förns i mars så man får väl sälja hox och köpa noten obunden Postad 04 October 2012 - 19:39
Wohoo!
Gissa vad jag håller i handen! Vet ni grabbar, till och med videokamerafunktionen äger! Man kan filma i slomo - och DET FUNKAR!!! Helt sanslöst, upptäcker eftersom att det ena är bättre än det andra, jag sitter bara och gapar! Helt lyrisk! Postad 04 October 2012 - 20:00
Ha ha!! Nä fy för faen. Måste komma över en sådan här värsting snart! Dock måste jag vänta till början av november då jag kan förlänga abonnemanget. Men då har man nog hunnit testa den ordentligt i en affär! Eller blir det en fylle-köp imorgon kväll... Postad 04 October 2012 - 20:49
Ha ha "Banned"!
Visste väl att ja skulle få svälja min kommentar... Och karlnr9, skål! Redigerat av Unregistered39a85909, 04 October 2012 - 20:51. Postad 04 October 2012 - 21:31
Kul att den verkar skaplig iaf :-) Vars fick du tag i den? Telemäklarna? Postad 04 October 2012 - 22:54
Jepp, telemäklarna var glada och mycket bra att ha att göra med Fick tom välja mellan vit och titangrå, var helt bestämd före jag gick in att jag skulle ha en vit men gick ut med en titangrå, ha ha. Nä, den vita såg faktiskt hemskt liten ut, plus att mörka kanter ärligt talat kändes bättre till film. (Bilden kändes "större") Den har en massa skojiga funktioner jag inte hade en aning om, upptäcker grejer här eftersom... Känns nästan lite för bra för att vara sant Redigerat av Unregistered39a85909, 04 October 2012 - 22:57. Postad 05 October 2012 - 09:47
Nu har jag fått svar från MM, EG, phonehouse, Telenor och Telia.
Ingen av dom har telefonen inne. Bedrövligt!! Vill ju helst känna på den lite innan jag panikhandlar den under dimmiga förhållanden. Men å andra sidan, liter ju blint på alla fina omdömen om telefonen här på forumet! Postad 05 October 2012 - 11:04
Dom hade fått in en bunt igår, och dom skulle få fler på fredag - dvs idag. =) Du får säga att Tobbe skickar dom kunder, ha ha Första gången jag haft S-pen, trodde aldrig att det skulle smida, men den funkar ju också!?! Jag kan fanimej inte hitta NÅT negativt med den... Måste ladda hem nån manual för att få överblick över alla funktioner, den liknar inte nåt jag haft tidigare... =) Postad 05 October 2012 - 13:45
Nu har jag ändå klämt på den!
Phonehouse hade en drive och stod utanför sin butik och visade upp bl.a. denna. Verkar ju helt suverän! Nu är jag inne på öl nummer 2 och min finger cirkulerar över köp-knappen.... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |