Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rikomagic Mk802 III 4:e generationen

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rikomagic MK802 III 4GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
Rikomagic MK802 III 8GB (Mediaspelare) 5 5.5 (5) Inga priser
Point of View HDMI Smart TV (Mediaspelare) 7 7.5 (1) Inga priser
Rikomagic MK802 IIIS 8GB (Mediaspelare) 8 3.5 (1) Inga priser
Rikomagic MK802 IIIS Bluetooth 8GB (Mediaspelare) 8 6.31818 (21) Inga priser
Rikomagic MK802 IV 8GB (Mediaspelare) 7 5.222222 (8) Inga priser

Postad 28 July 2013 - 08:38

Jante71
  • Jante71
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej! Har en rikomagic 802IIIS 8gb. Har usb-hubb å trådlös mus till den. Kör även med HDMI-switch.
Kollade på film igår med mitt usb minne. Funkar bra men när man har tittar på ca halva filmen så bryts den. står att (kan ej spela formatet eller filen) går i å kör igång filmen igen å den funkar nu igen.. Sen gör den så ca fem gånger till.. En gång kommer det upp att det är säkert att ta bort minneskort med.. Någon som vet vad det kan bero på??

Har även haft en annan gång att filmen går bra i tjugo minuter sen hackar den i en minut å sen bra i tjugo minuter igen, så håller den på hela filmen..

Postad 28 July 2013 - 13:46

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jag skulle tippa på att den blir överhettad. På min har jag satt på en kylfläns och jag har inga sådana problem.

Postad 07 August 2013 - 13:23

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Vad tror ni om en sån här fjärr till Rikomagic?

Eller finns det något bättre och billigare alternativ?

Postad 07 August 2013 - 14:49

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Är det någon som har Rikomagics egna tangentbord och som kan ge info om hur det fungerar?
http://www.webhallen...nction_keyboard
http://www.cloudsto....one-detail.html
Det saknar väl svenska tecken så det var då jag tänkte på Anderssons tangentbord.

Men det finns ju även Deltacos tangentbord.
Det ser skrämmande likt Rikomagics tangentbord. Någon som har testa det?
https://www.deltaco....09Z)/index.aspx

Postad 08 August 2013 - 19:28

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag köpte en Rikomagic MK802 IV 8 GB igår. Men när jag skulle dra igång den så gick det väl så där. Jag hade några problem. T.ex. så var det näst intill omöjligt att få wlan att koppla upp sig mot min router. Jag har rimligt bra täckning/signalstyrka till mina vanliga datorer. Andra saker som kopplar upp sig fint är BoxeeBox och Ouya. Men Rikomagicen lyckades inte koppla upp när den var ansluten till teven i vardagsrummet.

Till slut flyttade jag den till köksbordet och kopplade in den i en vanlig bildskärm. Då lyckades den koppla upp sig mot min trådlösa router.

Jag hade även problem med att usb-kontakten för strömmatning. Den glappade och varje gång jag försökte justera läget på datorn för att få bättre wlan-täckning så startade datorn om. Inte helt bra... Kanske inte någon showstopper eftersom vanligtvis ligger datorn still och då är det inte något problem men det är jädrans irriterande.

Jag hann inte testa så mycket mer än en snabbtest med Xbmc och de appar som redan fanns installerade från start. Tyvärr var väl det första intrycket också så där. Prestandan kändes inte alls så där rapp som jag hade hoppats på. I de tester och demos som finns bl.a. på Youtube talar alla om att allt flyter så där perfekt. Det var inte alls fallet tycker jag. En hel del väntande på webbsidor som laddades och annat. Väntan på webbsidor kanske kan tillskrivas dålig wlan förbindelse trots att jag flyttade datorn till köksbordet och fick en bättre kontakt. Kanske var den inte helt bra ändå.

Eller är det något knas på min enhet. Jag tänker på att det kanske är något som är knas när det både glappar i strömmen och dessutom är direkt usel wlan-förbindelse. Vad tror ni, är det något fel eller har ni samma problem?

Rikomagic MK802 IV 8GB

Postad 09 August 2013 - 08:01

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Hittade följande info på
http://makesmarttv.n...d-hdmi-mini-pc/
Important Warning

We did most of the testing on the initial firmware that shipped with the device, Android 4.1. In order to test the upgrade process, we went to firmware 4.2, which introduced major Wifi issues. These made the device pretty much unusable, despite that new firmware introducing support for XBMC. Currently, it is recommended to stay on 4.1. Read the review accordingly (although we’ve updated the review to reflect that)

Min har 4.2 (kom med 4.2) så mina WiFi-problem kanske har med mjukvaran att göra. Hur gör man för att nedgradera?

Verkar som ett moment 22. Jag vill köra Xbmc och då ska tydligen 4.2 vara den som gäller. Samtidigt blir datorn omöjlig att använda pga dåligt WiFi med 4.2....

Redigerat av whome, 09 August 2013 - 08:46.

Postad 09 August 2013 - 08:51

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Hittade följande info på
http://makesmarttv.n...d-hdmi-mini-pc/
Important Warning

We did most of the testing on the initial firmware that shipped with the device, Android 4.1. In order to test the upgrade process, we went to firmware 4.2, which introduced major Wifi issues. These made the device pretty much unusable, despite that new firmware introducing support for XBMC. Currently, it is recommended to stay on 4.1. Read the review accordingly (although we've updated the review to reflect that)

Min har 4.2 (kom med 4.2) så mina WiFi-problem kanske har med mjukvaran att göra. Hur gör man för att nedgradera?

Verkar som ett moment 22. Jag vill köra Xbmc och då ska tydligen 4.2 vara den som gäller. Samtidigt blir datorn omöjlig att använda pga dåligt WiFi med 4.2....

Den har, vad jag kan se, en USB-anslutning, kolla vilka Wifi-stickor som stöds (om några iöht), så kan du som en interimlösning köpa en sådan ....

Postad 09 August 2013 - 08:54

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Den har, vad jag kan se, en USB-anslutning, kolla vilka Wifi-stickor som stöds (om några iöht), så kan du som en interimlösning köpa en sådan ....

Rikomagic känner till problemet med dålig WiFi. De har ett förslag på vad man ska göra här (kolla antennen och uppgrader mjukvaran)
http://www.rikomagic...d_28_nid_5.html

Postad 12 August 2013 - 12:41

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
I fredags blev det ett byte av min MK802IV pga av glappande kontakt till strömmatningen. Hade köpt den på Webhallen och de har mycket bra kundservice som inte tvekar att byta ut saker bara man har ett vettigt argument och har packat ner grejerna ordentligt. Snabbt så hade jag ett nytt exemplar i min hand.

Så efter att ha läst på hur folk fixar wifi så trodde jag att nu skulle det nog lösa sig. Många skriver att de får fart på wifi genom att dels flytta antennen internt. En del hänger ut den genom plastskalet. Jag öppnade datorn och testade först med att flytta antennen. Sen hänga ut den. Testade även med att uppgradera mjukvaran. Inget hjälpte... Liiite bättre blev kanske wifi-förbindelsen. Jag kunde till slut ansluta mot min trådlösa router men någon fart att tala om blev det aldrig. Jag kom upp i ca: 0,4 Mbit/sek ned och något högre upp, ca: 0,5-0,6 Mbit/sek. Så låga bandbredder är i princip noll och intet. Helt värdelöst.

Att köpa en USB-RJ45 adapter är nog det enda som skulle kunna tänkas få fart på nätverket. Men då känns det som att något viktigt har missats. Eventuell skulle man kunna ansluta en extern trådlös USB-sticka. Men samma sak då. Det är helt enkelt något allvarligt fel på datorn. Den funkar helt enkelt inte som det är tänkt! :angry:

Till på råga på allt föll strömadaptern i bitar när jag skulle sätta den i väggen. Höll på att få 230 volt i näven. Kunde ha slutat illa det där. :o Den var mycket illa ihopskruvad. Skruven som höll ihop den hade bara tagit i ett eller två varv i plasten. Rikomagic verkar ha dålig koll på sin produktion.

Så det blir en retur idag. Synd.

Postad 12 August 2013 - 13:08

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
En sökning på Dealextreme av Mini PC Quad Core ger 204 träffar!
http://dx.com/s/mini...re?category=191

Många är bara olika konfigurationer t.ex. med olika tangentbord/fjärrkontroller och/eller olika mycket minne. Men ändå. Det finns med andra ord rätt många liknande produkter. Inte mycket att gråta för att Rikomagic inte fungerade. Finns nog rätt många andra att välja på :P

Postad 12 August 2013 - 16:13

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0

En sökning på Dealextreme av Mini PC Quad Core ger 204 träffar!
http://dx.com/s/mini...re?category=191

Många är bara olika konfigurationer t.ex. med olika tangentbord/fjärrkontroller och/eller olika mycket minne. Men ändå. Det finns med andra ord rätt många liknande produkter. Inte mycket att gråta för att Rikomagic inte fungerade. Finns nog rätt många andra att välja på :P

Jag vet inte om det är viktigt att det är en sticka för dig, annars tycker jag du ska köpa en box i stället. Inte så mycket dyrare men mer anslutningar och rj45 från början och kanske en fjärr av något slag tex.

Den här verkar vara ganska poppis och det finns redan en del customroms man kan prova.
http://www.geekbuyin...ack-317141.html

Postad 16 October 2013 - 20:12

Ford38
  • Ford38
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har en MK802IV och undrar om någon kopplat den till receiver (ONKYO). Vill kunna få det att funka för att få bättre ljud.

Kopplade in den i dag funkade kanon.

Redigerat av Ford38, 18 October 2013 - 18:05.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.