Jag projiserar (stavning) just nu bilden på endast en vit tapet vägg och funderar såklart på att köpa en duk. Ska jag skaffa en 16:9 eller 4:3 då? Blir bilden mkt sämre i 16:9? Jag vet inte då projektorn är ny så..
Annars är jag kanon nöjd trots att den inte är den nyaste. Priset, ljudet, skarpheten och ljuset är väldigt hett för att vara i den prisklass som den är.
Btw, jag har hört att Ikeas Tupplur ska vara duglig. Mest pga priset. Kan det vara ngt att ha om man inte vill spendera ett öre mer?
Just det.. Jag har kopplat projektorn till min lilla boxer låda genom S-video och bilden är knappt acceptabel. Det är inte själva projektorn som gör bilden så utan att det måste vara något annat då bilden blir betydligt finare i andra sammanhang. Ska jag byta någon kabel eller sitter jag helt enkelt för nära (ca 4 meter)?
Ett exempel, det ser lite suddigt/grötigt ut när svart text står emot vit bakrund (sett på reklamer).
En annan sak är att när man ser många små föremål som rör sig (ett fiskstim, gräshoppesvarm etc) blir allt väldans grötigt och det ser ut som om allt är uppbyggt med 50 plattor. Så smetigt blir det.
Ska jag kanske helt enkelt bara ändra bildinställningar? Jag har just nu 80 kontrast 70 ljusstyrka resten 50. Ungefär.
Som ni antagligen redan lagt märke till är jag kanske forumets mest nya nybörjare inom projektor världen och jag kan som försåeligt inte alls så mkt.
En annan fråga jag har är vad folk menar med att de använder DVI. Enligt BS test säger de att bilden är oehört crappig om man inte använder DVI. Så, hur ska jag göra för att användra DVI?
Jag antar att detta är en väldigt dålig fråga men som sagt, jag förstår nada egentligen. Så.. Ska jag köpa nån kabel som jag kopplar till DVI porten eller någon adapter etc. Hur/vad ska jag göra?!
Snälla svara!
Redigerat av Amrod, 23 December 2005 - 16:33.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Köpte min första proje idag en lg RD-JT91
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?