Någon som avundar Iron Maiden eller InFlames?
Postad 20 August 2006 - 18:04
Postad 20 August 2006 - 20:17
Men Maiden skrev den
Måste ju finnas en anledning till att DT spelar Maidens låtar
Och en cover kan ALDRIG bli lika bra som originalet sen spelar det ingen roll hur hur mycket man gillar covergruppen.
hmmm det där kan vara lite olika ibland skulle jag nog säga då det händer att coverbandet faktiskt gör en bättre version , ta t.ex metallica som har gjort overkill och ett par andra låtar från Motörhead så tycker jag nog att metallica gör dom bättre än orginalet.
När det gäller maiden dock så gör inte DT det bättre av en orsak! Ljudet !!! maidens ljud är specielt tycker jag och det är svårt att spela med den tyngden som maiden gör
//Golfen
Postad 22 August 2006 - 10:47
Det är väl inte alla gånger det går hem då sambon gärna vill "lyfta taket" med Patrik Isaksson och Eva Dahlgren. Allt handlar om att GE och TA så det gäller att prioritera bland riffen!
Postad 23 August 2006 - 09:49
Men Maiden skrev den
Måste ju finnas en anledning till att DT spelar Maidens låtar
Och en cover kan ALDRIG bli lika bra som originalet sen spelar det ingen roll hur hur mycket man gillar covergruppen.
hmmm det där kan vara lite olika ibland skulle jag nog säga då det händer att coverbandet faktiskt gör en bättre version , ta t.ex metallica som har gjort overkill och ett par andra låtar från Motörhead så tycker jag nog att metallica gör dom bättre än orginalet.
//Golfen
Du måste skämta! Finns väl ingen som kan spela Motorhead bättre än Lemmy själv
Postad 23 August 2006 - 10:02
Du måste skämta! Finns väl ingen som kan spela Motorhead bättre än Lemmy själv
Nä Jag skämtar inte
Edit.Ändring
//Golfen
Redigerat av Unregistered1113, 23 August 2006 - 10:03.
Postad 23 August 2006 - 16:39
Sedan så tycker jag att alla metal band får buga inför gudarna: Amon Amarth!
Mvh Andreas
Postad 26 August 2006 - 06:25
Postad 17 December 2007 - 19:10
In Flames - Probably the best band in the world!
In Flames - Probably the worst band in the world! enligt min mening :
Postad 17 December 2007 - 19:49
Postad 17 December 2007 - 19:59
Dom spelar med ett sånt ös att det är helt otroligt. Hela publiken rycks med och tycker man om deras musik så är det ett MÅSTE att gå på en utav deras konserter. Ni kommer bli helt tagna
Redigerat av maxtax, 17 December 2007 - 19:59.
Postad 01 January 2008 - 21:42
In Flames är mycket omtyckta av mig. Gillar det tunga tekniska ljudet som kontras med hård och mörk röst och melodier. Har rätt så många cd-skivor med både Iron Maiden och In Flames, och kommer att fortsätta samla.
Postad 28 January 2008 - 20:40
Postad 28 January 2008 - 22:47
Postad 30 January 2008 - 22:17
Det är ju egentligen hädelse att nämna Maiden och In Flames i samma tråd. Att jämföra ett av världens bästa och mest tongivande band och ett band som varit stor inspirationskälla för ofantligt många band = Iron Maiden och In Flames som knappt kan göra mer än nån enstaka bra låt och har en sångare som inte kan sjunga och som låter ganska mediokert.
Hmmm, nu kan jag inte hålla mig längre över att In Flames knappt kan göra mer än nån enstaka bra låt.
Allt är ju relativt och dessutom subjektivt... men för mig betyder In Flames otroligt mycket mer än Iron Maiden. Alla dagar i veckan. Så det där med hädelse håller jag inte med om
Postad 01 February 2008 - 14:16
sen tycker jag det är lite småskumt att jämföra iced earth med in flames. båda är visserligen metal, men dom är juh fortfarande två olika genrer inom metallen. men.. aja.. blä.. jag är inte speciellt förtjust i nåt av dom, men skulle nog ändå välja in flames då vissa av deras skivor varit rysligt bra (inte varit jätteförtjust i deras senaste).
sen angående covers så behöver inte orginalet vara den bästa versionen. kan inte komma på nåt bra exempel, förutom "working class hero", men jag kan vara en av få som tycker att green day gör en bättre version än lennon så vi glömmer det
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 01 February 2008 - 14:17.
Postad 01 February 2008 - 14:39
Maiden har jag aldrig riktigt greppat, fattar liksom inte vad som är så briljant? Kan vara så att det bara helt enkelt inte passar mig. Metallica därimot har varit hus gudar sedan jag började lyssna på hårdrock(dvs riktig musik
) Är lite förvånad att det inte finns ett enda riktigt stort In Flames fan härinne? Personligen avgudar jag In Flames, fast på senare tid har dom börjat bli lite mesiga tyvärr även om Come Clarity var fan så mycket bättre än Soundtrack to your escape.
Sedan så tycker jag att alla metal band får buga inför gudarna: Amon Amarth!
Mvh Andreas
Instämmer. Efter Clayman spårade de ur totalt, lite som Metallica gjorde när de släppte "black album" tycker jag.Fast jag avgudar helt klart de tre albumen som Metallica släppte på 80-talet.
Dock tycker jag att Come Clarity är bättre än Reroute to Remain och Soundtracks to you Escape.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
15 bilder
734 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?