Enligt forskare så är det den musiken man lär sig att lyssna på är den man fastnar för. Så jag tycker nog allt att du ska ge rock och hårdrock en chansJag är allätare när det gäller musik - lyssnar dock mest på japansk musik (blandat) samt trance från europa!
Vill passa på att rek 2 sköna låtar: "Groove Coverage vs Special D - Come With Poison (NEOLiNES Edit) Bootleg 2004" och "Hennes And Cold - The Second Blade (NEOLiNES Blade Mix) Bootleg 2004"
Vilken typ av musik är det som gäller?
Postad 28 October 2004 - 06:45
Postad 28 October 2004 - 12:18
Postad 28 October 2004 - 15:19
Eller att denna snubben lyssnar på den musik han själv vill lyssna på? Det finns oändligt mycket mer bra musik än bara hårdrock och rock , och Kalle K har uppenbarligen hittat ngt annat som han gillar.Enligt forskare så är det den musiken man lär sig att lyssna på är den man fastnar för. Så jag tycker nog allt att du ska ge rock och hårdrock en chansJag är allätare när det gäller musik - lyssnar dock mest på japansk musik (blandat) samt trance från europa!
Vill passa på att rek 2 sköna låtar: "Groove Coverage vs Special D - Come With Poison (NEOLiNES Edit) Bootleg 2004" och "Hennes And Cold - The Second Blade (NEOLiNES Blade Mix) Bootleg 2004"![]()
Redigerat av Unregistered3e850eca, 28 October 2004 - 15:20.
Postad 28 October 2004 - 22:03
Ehh, har du sett videon? Alltså en kille i string som sjunger till den låten?Har even lyssnat på ett mycket bra svenskt låt som kallas "Frederik och jag"
Äckligt värre säger jag bara.
Postad 01 November 2004 - 19:07
Vad tycker ni om Svensk hiphop då? Själv är jag ett stort fan av Petter, gillar även en del låtar med Blues m.fl
Jag ÄLSKAR Petter. Framför allt senaste plattan Ronin, helt min stil
Postad 02 November 2004 - 01:00
Förtillfället går Godsmack - The Other Side rätt många varv i min dvd-spelare...
Postad 18 November 2004 - 22:36
70-tals Fusion när man är på det humöret.
Postad 18 November 2004 - 22:58
Postad 18 November 2004 - 23:17
Håller helt med.Saknar elektronisk musik/synth...
Lite Wolfsheim lr varför inte den gamla gode Skinny(svensk) och inte att förglömma så tar vi Ladytron o Kraftwerk
Postad 21 November 2004 - 01:14
Spelas mest förtillfället: Killswitch Engage: Alive or just breathing
Killswitch Engage: The end of heartache
Rekommenderas starkt!
Postad 21 November 2004 - 20:56
Hardstyle,Hardhouse,Goa,NewSkool hardcore, och... såklart, chip
Den som inte lyssnat på Jochen Hippel,Geir Tjelta eller tilloch med Rob Hubbard har missat något!!
Postad 23 November 2004 - 09:58
Du har inte lite bra chip/console musik som du kan rekomendera?Va många rockers som finns här
Hardstyle,Hardhouse,Goa,NewSkool hardcore, och... såklart, chip
Den som inte lyssnat på Jochen Hippel,Geir Tjelta eller tilloch med Rob Hubbard har missat något!!
Postad 23 November 2004 - 18:18
Inga konkreta tips, men du kan börja tanka ner denna... det kanske faller i smaken
Chipdisk av Crome
Postad 24 November 2004 - 08:15
Helt OK. Är alltid skönt att varva ner med chip musikMETAL FOREVER:
Inga konkreta tips, men du kan börja tanka ner denna... det kanske faller i smaken![]()
Chipdisk av Crome
Postad 25 November 2004 - 08:58
MVH
Postad 25 November 2004 - 10:05
Front Line Assembly och Laibach är favoriter.
Varför fanns inte detta med bland alternativen
Redigerat av Unregistered02d75cbb, 25 November 2004 - 17:01.
Postad 25 November 2004 - 15:53
Redigerat av wiggan, 25 November 2004 - 15:53.
Postad 25 November 2004 - 20:22
Postad 26 November 2004 - 10:11
Vad är inte rap dåJag lyssnar mest på svensk rap, såsom Petter, Timbuktu o The latin kings också förstås. Sen fattar jag inte att det kan vara så många som har röstat på metal, det är ju så pissigt ###### dåligt
Postad 26 November 2004 - 12:12
Rap är go musik där man hör vad de sjunger. Texterna handlar ju verkligen om det riktiga livet. I hårdrock så skriker de bara i mikrofonen, så det är praktiskt taget omöjligt att höra vad de sjungerVad är inte rap dåJag lyssnar mest på svensk rap, såsom Petter, Timbuktu o The latin kings också förstås. Sen fattar jag inte att det kan vara så många som har röstat på metal, det är ju så pissigt ###### dåligt
![]()
Postad 26 November 2004 - 12:44
spela roll om sången är tydlig eller inte.
Gillar varken hiphop eller hårdrock vad det nu har med saken att göra.
Metal_forever: du menar på allvar att all musik utom metal är färglös, enformig och tråkig? själv så är jag av uppfattning att metal kan bli ganska tråkigt, enformigt och färglöst. Jag har lyssnat mycket på metal men långt ifrån allt.
Ingen som uppskattar gammal synth av den tyngre skolan?
Synth. Vad det är det egentligen? Säger inte så mycket.
Electropop och den mesta synthpop (the knife, universal poplab o sånt som spelas på radion) står jag inte ut med.
Medans band som Front Line Assembly (kan inte nämna dom för mycket) spelar i helt annan skola och helt i min smak. mörkt, subtilt , postapokalyptiskt, dynamiskt.
Har man inte hört detta band så har man missat något.
Deras gammal platta State of Mind har fått nytt liv i min nya anläggning. Den är inspelad i en gammal industrilokal och det hörs verkligen.
Närvaro av hög grad. Kanske är det det som krävs för att gilla denna platta. När det spelas på någon gammal radio så låter det inte riktigt lika upphetsande faktiskt.
Band som Nitzer ebb, Front 242 etc är ju jävligt bra men funkar bättre på dansgolvet/festen än när man sitter och slappanr av. Det är lite väl aggresivt.
Redigerat av Unregistered02d75cbb, 26 November 2004 - 12:56.
Postad 27 November 2004 - 11:29
*åsikt*Rap är go musik där man hör vad de sjunger.
hehe.. skulle iofs inte kalla det för sång.. nog mera snack med lite beats bakom skulle jag vilja säga
HÖR gör man ju iofs... om man orkar lyssna på slangspråk med nödrim..
*/åsikt*
Alla får digga det som för dom kallas musik... även om det gäller högfrekvent brus i olika nyanser
Postad 29 November 2004 - 07:39
För den icke erfarne kanke det låter som skrik!Rap är go musik där man hör vad de sjunger. Texterna handlar ju verkligen om det riktiga livet. I hårdrock så skriker de bara i mikrofonen, så det är praktiskt taget omöjligt att höra vad de sjunger
Vad är inte rap dåJag lyssnar mest på svensk rap, såsom Petter, Timbuktu o The latin kings också förstås. Sen fattar jag inte att det kan vara så många som har röstat på metal, det är ju så pissigt ###### dåligt
![]()
Postad 29 November 2004 - 07:40
Förstår dig helt. Många tycker att metal är knepig musik, förstår alla om inte tycker att den musiken inte är bra..fan vad det krigas på nu då.
spela roll om sången är tydlig eller inte.
Gillar varken hiphop eller hårdrock vad det nu har med saken att göra.
Metal_forever: du menar på allvar att all musik utom metal är färglös, enformig och tråkig? själv så är jag av uppfattning att metal kan bli ganska tråkigt, enformigt och färglöst. Jag har lyssnat mycket på metal men långt ifrån allt.
Ingen som uppskattar gammal synth av den tyngre skolan?
Synth. Vad det är det egentligen? Säger inte så mycket.
Electropop och den mesta synthpop (the knife, universal poplab o sånt som spelas på radion) står jag inte ut med.
Medans band som Front Line Assembly (kan inte nämna dom för mycket) spelar i helt annan skola och helt i min smak. mörkt, subtilt , postapokalyptiskt, dynamiskt.
Har man inte hört detta band så har man missat något.
Deras gammal platta State of Mind har fått nytt liv i min nya anläggning. Den är inspelad i en gammal industrilokal och det hörs verkligen.
Närvaro av hög grad. Kanske är det det som krävs för att gilla denna platta. När det spelas på någon gammal radio så låter det inte riktigt lika upphetsande faktiskt.
Band som Nitzer ebb, Front 242 etc är ju jävligt bra men funkar bättre på dansgolvet/festen än när man sitter och slappanr av. Det är lite väl aggresivt.
Postad 29 November 2004 - 19:38
men..!Vad är meningen med denna tråd? Finns det någon mening ?
jag såg iofs inte att någon dissade något... och det är så tråkigt när denna typ av "bråk" ska blossa upp för att den ena tycker om en grej men inte bara säga det utan MÅSTE skriva att nåt annat är så **** *** ** ***** dåligt!
jag har full förståelse för METAL, hårdrock och dyl. , mej stör det ingen, jag lyssnar inte på det bara.
samma med hiphop,rap,rnb, även fast jag nog skulle föredra metal......
jag tycker själv att det är frustrerande när folk runtomkring sitter och jobbar sej om "tekknodunk" eller vad dom nu vill kalla det själva och säger "UNTZUNTZUNTZPAUNTZUNTZ!" för att dom vill visa hur dåligt det är...
LÄGG NER med allt som heter dissa andras musik...
Postad 29 November 2004 - 21:17
knepig musik är t.ex. powernoise, det har jag faktiskt aldrig riktigt förstått mig på.
Det ligger ganska nära det som mikaelh kallde för högfrekvent brus i olika nyanser.. vilket faktiskt vissa powernoiseband bygger sina s.k. låtar på.
För övrigt gillar jag sisters of mercy en hel del. Deras skiva Vision Thing är ju ganska rocknroll
Redigerat av Unregistered02d75cbb, 29 November 2004 - 21:19.
Postad 30 November 2004 - 10:25
Är det någon som har ängnat sig tid åt att lyssna på någon annan stil sen denna tråden las upp?
Själv har jag öppnat öronen för chip
Postad 30 November 2004 - 12:50
Metal_Forever: Du borde ta och testa lite Front Line Assembly. Deras platta millenium är crossover vilket är gitarrer + synthar och det är duktigt tungt. Låten millenum är ösig. FLAs bästa låt är för övrigt Plasticity.
ta en kik på det iaf.
chipmusik.. hmm . är det typ "nintendostuk" eller blandar jag ihop det med något annat nu.
Postad 30 November 2004 - 18:13
nintendo är ju bara en typ av maskiner som använder "chip"-ljud.. alla äldre datorer hade ju inga rikiga ljudkort, utan bara oscillatorer och brusgen. i nån krets
men grymt är det iaf!
Postad 01 December 2004 - 09:01
Ja det kanske man skulle ta och göra. Hur låter sångrösten, är det tungt där också?Metal_Forever: Du borde ta och testa lite Front Line Assembly. Deras platta millenium är crossover vilket är gitarrer + synthar och det är duktigt tungt. Låten millenum är ösig. FLAs bästa låt är för övrigt Plasticity.
ta en kik på det iaf.
Postad 01 December 2004 - 10:25
Metal_Forever:inte direkt mörk ala death metal men snudd på distad och hård. svårt att förklara. Vissa gillar det, vissa inte.
FLAs tidigare plattor (80talet) kan vara lite svåra. De är dessutom mest instrumentala.
FLA har genom åren varit och lånat från många genrar men ändå alltid behållit som tyngd och sin postapokalyptiska framtoning. Deras skiva FLAvour of the weak är ganska skön trots att den är för mycket technoinspirerad för mig, likaså Implode.
Caustic Grip och Tactical Neural Implant (tidigt 90) brukar räknas upp som deras bästa. Kan kategoriseras som "Cyberpunk"/ EBM /Industrial.
Millenum var mycket expriment med just gitarrer och synthar. Likaså HardWired där gitarrerna fick agera mer i bakgrunden. Lite som en blanding av Millenium och Flavour of the Weak.
På senare tid har dom gått tillbaks till deras tidigare verk men ändå utvecklat sitt sound.
Civilisation och Epitaph är svinbra och riktigt hårda och mörka, och i princip helt elektroniska.
det var allt jag hade att tjata om FLA. Håll till godo
Over and Out.
Postad 01 December 2004 - 12:03
Kan vara lite svåra att få tag på i "vanliga" skivaffärer men dom finns billigt på www.hotstuff.com
Postad 01 December 2004 - 12:29
Några speciella grupper?Techno, Trance, House och EBM som gäller för min del
Postad 01 December 2004 - 19:34
På techno/trance sidan är det mycket infected mushroom, k-system, bizarre contact.
Postad 01 December 2004 - 20:18
annars är det som sagt 242 även här.
Har du hört Panzer AG? han Icon of Coilsnubbens projekt. svinbra. Battlefield är tung som fan.
Postad 01 December 2004 - 20:51
Nix Panzer AG har jag inte hörtdimme: Necro är förbenat bra..ser fram emot deras debutplatta.
annars är det som sagt 242 även här.
Har du hört Panzer AG? han Icon of Coilsnubbens projekt. svinbra. Battlefield är tung som fan.
Dock såg jag Necro Facility live på "konkret EBM festival" för inte så länge sedan. Grymt bra var de, har en vän som känner bandmedlemmarna.
Ska höra mig för med honom, han kanske har någon skiva med Pazer AG.
"Run Level Zero" och "Volt" spelade också där. Mycket trevlig kväll var det.
Redigerat av dimme, 01 December 2004 - 20:53.
Postad 01 December 2004 - 22:10
Vi annordnade ALARM (halmstad synthfestival) i våras då med bland annat Necro. Det var ös
Jag vet inte hur länge Panzer AG har funnits men det kan inte varit så länge. Jag hörde dom första gången för någon månad sen.
Fast man är inte så updated just nu. Har du tips på några heta skivsläpp som man kan se fram emot?
Covenant är väl på g med nytt iaf.
Aj fasen vad detta börjar känns OT
men tråden i sig är la inte så tunn heller
over and out
Postad 02 December 2004 - 08:33
I denna tråden tycker jag att allt som innerfatta musik så tycker jag att det är relevant i denna tråden.Aj fasen vad detta börjar känns OT
men tråden i sig är la inte så tunn heller
Postad 03 December 2004 - 08:16
Postad 05 December 2004 - 03:36
Nej det var i Stockholm.Var det den i Oskarshamn möjligtvis?
Vi annordnade ALARM (halmstad synthfestival) i våras då med bland annat Necro. Det var ös
Jag vet inte hur länge Panzer AG har funnits men det kan inte varit så länge. Jag hörde dom första gången för någon månad sen.
Fast man är inte så updated just nu. Har du tips på några heta skivsläpp som man kan se fram emot?
Covenant är väl på g med nytt iaf.
Aj fasen vad detta börjar känns OT
men tråden i sig är la inte så tunn heller![]()
over and out
Har inga tips på några kommande skivsläpp men om du har möjligheten så kan du lyssna på några av "Neuroticfish"s skivor eller "Assemblage 23"s skivor och se om de faller dig i smaken
Postad 08 December 2004 - 12:18
*Edit* Jag föreslår att Du fortsätter den disskutionen i en redan befintlig tråd:
> https://www.minhembi...showtopic=74746
Redigerat av Magnus, 09 December 2004 - 07:14.
Postad 24 December 2004 - 20:54
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?