Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Vilken/Vilka Àr de mest usla filmer du sett?

961 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2002 - 01:41

Unregistered9bafbd36
  • Unregistered9bafbd36
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
Wild Wild West platsar alla gÄnger pÄ denna lista.

- Daniel -

[url="http://"../show.asp?user=DaS"]Min Hembio[/url]

Postad 20 March 2002 - 08:04

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
quote:
Annars tycker jag att "The Others" Àr en av de sÀmsta filmerna jag sett i Är.

Det var ju kontroversiellt skrivet, Hagdahl.
Jag Àr inte förvÄnad över att det var du som skrev.
Den filmen har ju fÄtt toppbetyg överallt,
och biobesökarna gillar den ocksÄ...
Ska se den sÄ fort jag hinner.

>>>Hasta La Vista, Baby!<<<

Postad 20 March 2002 - 13:48

hagdahl
  • hagdahl
  • LĂ€rjunge

• 252 inlĂ€gg
  • 0
Till och börja med kan jag berÀtta att jag inte har mycket till övers för "skrÀckfilmer". Jag blir helt enkelt inte skrÀmd av dem, eller börjar skratta Ät dem för att de Àr sÄ löjliga.

The Others tycker jag hade en vÀldigt tunn story, allt gÄr ut pÄ att Nicole Kidman hör mer och mer konstiga ljud i en timme. Sedan fÄr ju filmen en ganska lustig vÀndning i slutet, och den gillade jag, men det var en lÄng och trÄkig transportstrÀcka dit.

Min polare som var med tyckte inte heller om den, men det gjorde dÀremot de tvÄ tjejer som var med. Tjejerna satt hela tiden och blev skrÀmda och kröp upp i soffan, sÄ den funkade pÄ dem.

David | [email protected] | [url="http://"http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=Hagdahl"]Filmer[/url] | [url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=hagdahl"]Utrustning[/url] |
"What we do in life echoes in eternity!"

Postad 20 March 2002 - 19:25

Unregisteredc773813f
  • Unregisteredc773813f
  • Wannabe

• 45 inlĂ€gg
  • 0
Jag ger mitt bidrag...

CROSSROADS...

sÄ fruktansvÀrt dÄlig att man skratta Ät det hela... eller till och med sÀmre..

Postad 20 March 2002 - 20:09

Unregistered9bafbd36
  • Unregistered9bafbd36
  • Wannabe

• 27 inlĂ€gg
  • 0
Är Crossroads den som Brittan gör sin debut i (nej inte den debuten)? Å jösses, kan tĂ€nka mig att det Ă€r en riktigt vĂ€lspelad film, med nytĂ€nkande handling...

- Daniel -

[url="http://"../show.asp?user=DaS"]Min Hembio[/url]

Postad 20 March 2002 - 20:28

Unregisteredd431051e
  • Unregisteredd431051e
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
SÀger bara Idioterna ressigör Lars Von Trier

Postad 20 March 2002 - 20:29

Unregisteredd431051e
  • Unregisteredd431051e
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
End of days Àr ocksÄ vÀldigt kass!!!

Postad 21 March 2002 - 00:29

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • LĂ€rjunge

• 278 inlĂ€gg
  • 0
Den sÀmsta filmen genom tiderna Àr "The patriot" med Mel Gibson. Varför Mel, varför???

Postad 21 March 2002 - 14:27

Unregisteredffb95a94
  • Unregisteredffb95a94
  • AnvĂ€ndare

• 118 inlĂ€gg
  • 0
The patriot med steven segal Àr vÀl Ànnu sÀmre

----------------------------------
The Force is strong with this one!
----------------------------------
[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=porrm"]Min hembio[/url]

Postad 21 March 2002 - 18:37

Unregisteredf025b163
  • Unregisteredf025b163
  • AnvĂ€ndare

• 121 inlĂ€gg
  • 0
SÀmsta filmen jag sett pÄ mycket mycket lÀnge, Àr för mig Blinkande Lyktor (dansk). Den var sÄÄÄÄÄÄ seg! Det sÀmsta Àr att jag köpte den o inte hyrde =(

--------------------------------------------------
[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=peppe"]Grejor[/url] [url="http://"https://www.minhembio.com/film.asp?user=peppe"]Filmer[/url]

//Peppe

Postad 21 March 2002 - 21:39

Unregisteredf4aa5c22
  • Unregisteredf4aa5c22
  • Wannabe

• 42 inlĂ€gg
  • 0
"Random Hearts" med Harrison Ford...det hade rÀckt om jag hade en tandborste i nÀven, jag hade ÀndÄ försökt att borsta av pulsÄdern.

"Do these look gay...?"

Postad 22 March 2002 - 14:09

Unregistered747cd097
  • Unregistered747cd097
  • Amatör

• 97 inlĂ€gg
  • 0
men oj oj oj....

En riktig filmÀlskare bara mÄste se Battlefield Earth.
För att liksom fÄ perspektiv pÄ hur lÄgt skÄdespelare kan sjunka.

Se den och ni kommer Àndra era definitioner pÄ "bra" och "dÄlig" film.

Postad 22 March 2002 - 22:23

Unregistered696d9f95
  • Unregistered696d9f95
  • Wannabe

• 45 inlĂ€gg
  • 0
SÀger bara det...Har ni inte sett Breaking the waves, med vÄr kÀra SkarsgÄrd, sÄ har ni inte sett en dÄlig film.

Den tar kalkonpriset med rÄge!

Postad 23 March 2002 - 04:40

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

• 1119 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

SÄg pÄ min sambos begÀran en riktig kalkonfilm igÄr "The Wedding Planner". Riktigt usel, nÀr man sett höjdare som Bridget Jones, Low Lifes and High Heels samt Miss Congeniality i samma genre (tjejfilm) senaste halvÄret. Men varför i hela havet har man döpt om den till "Miss Secret Agent" i Sverige?? Problem att uttala "congeniality" eller vad?? FrÄn en engelsk titel till en annan...det stinker.

/Marcus

Postad 23 March 2002 - 12:37

muppsson
  • muppsson
  • LĂ€rjunge

• 333 inlĂ€gg
  • 0
Freddy Got Fingered - usch...

*** Om nÄgon vill donera en summa pengar till behövande, donera till mig =D ***

Postad 24 March 2002 - 01:36

Unregisteredf5646ccc
  • Unregisteredf5646ccc
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
HallÄ, skojar alla hÀr eller?! Era filmer Àr ju lika lÀtttugade som skolrestaurangsköttbullar. Men en sak ska jag sÀga: försök kolla pÄ twister kopian "Tornado"! Era ögon kommer att hata er i all evighet!

and in the darkness bind them!"

Postad 24 March 2002 - 01:46

Unregistered960
  • Unregistered960
  • Beroende

• 1036 inlĂ€gg
  • 0
"Spöksnubben i skrubben" tar nog priset...
Orig.titel "Monster in the closet"
Eller "Meet the feebles" som ju iofs Àr en MÄste-se-film.

[url="http://"../show.asp?user=papegojan"]Pappegojjans hembio[/url]

Postad 27 March 2002 - 16:21

Unregisteredb7f505b3
  • Unregisteredb7f505b3
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
kom igen mera

https://www.minhembi...ser=vicmeister)

Postad 27 March 2002 - 16:23

Unregisteredb7f505b3
  • Unregisteredb7f505b3
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
en till kom jag pÄ tillsammans den suger

Postad 27 March 2002 - 16:52

Unregistered3e320345
  • Unregistered3e320345
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Fight Club Àr ruskigt dÄlig...

Postad 27 March 2002 - 18:13

GĂ€st_nin_*
  • GĂ€st_nin_*
  • 0
70 procent av alla filmer gjorda efter 1990 Àr kvalificerade

hahahaha, nja skulle nog sÀga att 99,5 % av alla filmer efter 1990 inte Àr bra. FÄ filmer pÄ hela 90-talet Àr 4 plus eller mer, kanske högst 7-8 st.
NÄgra av dom vÀrsta enligt mig Àr:
Independence Day, Titanic, Lost world, Saving Private Ryan,
Hannibal, Speed, etc
Dessa Àr nÄgra av dom sÀmsta filmer jag sett.

NÄgra filmer som folk hÀr klagat pÄ men jag tycker Àr bra:
The Rift, kul b-skrÀckis
The Cube, KANON rulle!
U-Turn, MKT bra
Fargo, bra
Copland, bra
Striker, Guld film
Blinkande Lyktor, MKT bra
Spöksnubben i skrubben, KUL!
Fight Club, bra

Postad 27 March 2002 - 23:35

Unregistered8cba3caf
  • Unregistered8cba3caf
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Kul trÄd - ett par till:

De sĂ€msta rullarna jag sett minns jag inte ens, men liksom flera andra hĂ€r gillar jag flera filmer som blivit sĂ„gade i trĂ„den, Ägget Ă€r löst, Fargo, Fight Club, Saving Private Ryan (ok, slutet dryper av amerikansk patriotsism).

DÀremot hade jag liksom rirre extemt svÄrt för Crouching Tiger hidden dragon. Dessutom lÀr jag sticka ut nÀr jag pÄstÄr att Moulin Rouge Àr extremt överskattad. Kanske Àr det mitt totala förakt för musikaler som gör att jag inte gillade den.

Bland filmer jag sett den senaste tiden mÄste JÀrnkorset (99 kr i sjön) vara den jag tyckt sÀmst om. Jag har i och för sig inte orkat sett hela filmen Ànnu, men bara tanken pÄ första hÀlften fÄr mig pÄ dÄligt humör.

Det finns dock ett par i trÄden nÀmnda titlar som sÀkert skulle vara givna vinnare, Trucks, The Rift och Surf Nazis must die. FrÄgan Àr bara vad som fick er att se dem???

Postad 28 March 2002 - 01:37

muppsson
  • muppsson
  • LĂ€rjunge

• 333 inlĂ€gg
  • 0
Nejmen va i he...
Hur kan ni sÀga att FightClub e dÄlig ! ? !

Snart sÀger vÀl nÄgon att LOTR, Pulp Fiction, The Usual Suspects eller kanske till o med Robocop 2 ( =D )
Àr dÄliga...

Om ni inte förstod det sÄ va den sistnÀmnda ett skÀmt...

Postad 28 March 2002 - 02:09

Unregistered42666
  • Unregistered42666
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Freddy Got Fingered och Tornado! med Bruce Campbell Àr vÀl inte dÄliga !! Eller ok, Tornado! Àr det..
En film som jag knappt orkade se klart var A.I., jag tyckte den var skittrist... SÀmsta pÄ lÀnge tycker jag. Swordfish ocksÄ. Den var riktigt dÄlig. En lite Àldre film jag tyckte Àr riktigt dÄlig Àr Day Of The Dead.

Postad 28 March 2002 - 11:31

fillmore
  • fillmore
  • Wannabe

• 24 inlĂ€gg
  • 0
Proteus - En av de sÀmsta monsterrullar jag sett.
Lost in space - SÄg denna pÄ bio och det var riktigt nÀra att jag lÀmnade salongen efter halva filmen.

/ fillmore

Postad 28 March 2002 - 12:32

Unregistered0958527d
  • Unregistered0958527d
  • Beroende

• 1119 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

Vet inte om jag nĂ€mnde den ALLRA SÄMSTA filmen jag sett: MÅNGALEN! med Cher. Det var inte ens lĂ€tt att tycka Nicholas Cage var bra som den svettige brorsan i kĂ€llaren. Har ni sett denna turbo-kalkon?

/Marcus

Postad 28 March 2002 - 14:27

Unregistered42666
  • Unregistered42666
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
PÄ tal om mÄnar... Moontrap med Bruce Campbell och Walter Koehnig(?) .. Ingen höjdare..

Postad 28 March 2002 - 14:46

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
quote:
men oj oj oj....

En riktig filmÀlskare bara mÄste se Battlefield Earth.
För att liksom fÄ perspektiv pÄ hur lÄgt skÄdespelare kan sjunka.

Se den och ni kommer Àndra era definitioner pÄ "bra" och "dÄlig" film.

Nu blev jag riktigt sugen pÄ att se den. Tack för tipset!!!

Edited by - malmslatt on 2002/03/28 13:47:37

Postad 29 March 2002 - 15:12

Unregistered60f8be05
  • Unregistered60f8be05
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0
Det Àr inte sÄ svÄrt för mig. Det blir Sagan om ringen! Det Àr knappast för att vÀcka uppror genemot fantasykillarna som huserar hÀr pÄ planket som jag utnÀmner den till den sÀmsta filmen som gjorts.

Jag förstÄr inte hur vÀxna mÀnniskor kan sitta och tycka att drakar och trollkarlar Àr underhÄllande? Det Àr för mig en gÄta! Att filmen sen Àr producerad utav den kanske största idioten gör inte saken bÀttre. Den Àr alltsÄ ren skit och den hamnar i skrÀpkorgen tillsammans med Magnificent bodyguards (riktigt gammal Chan-rulle), Bridget Jones dagbok och Josie and the Pussycats! DÀr har vi dom sÀmsta filmerna som nÄgonsin gjorts.

Det Àr ingen mening med att protestera och att sÀga att jag har fel, för om man slÄr upp sagan om ringen i en ordbok t.ex sÄ finner man förklaringen: "Riktigt dÄlig barnfilm med tragiska skÄdespelarinsatser och med trÄkiga effekter som knappt imponerar pÄ barn i 5-ÄrsÄldern.

Tak för ordet!

Tur att man Àr hyresvÀrd, dÄ kan man inte bli vrÀkt!

Postad 30 March 2002 - 00:54

Unregistereda1e23417
  • Unregistereda1e23417
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Grubbe lille...
Sagan om ringen Àr en lysande film.... i sin genre.
Bad Taste, och Braindead Àr kan man tycka dÄlig ###### skit.....MEN helt lysande filmer i sin genre. (FrÄn samma filmskapare).

För att leka lite besserwisser...
Det saknas substans i den hÀr debatten. MÄnga av de filmer som hÀr nÀmns som sÀmsta filmen nÄgonsin Àr INTE det, sÄ enkelt Àr det.

Se lite lĂ€ngre..... En film som försöker vara nĂ„got men som fatalt misslyckas med detta, en film dĂ€r skĂ„despelarna sjĂ€lva tycker att dom Ă€r lysande fastĂ€n alla som ser filmen ser att dom misslyckas med rolltolkningen, en film som du lĂ€tt o utan o höja pĂ„ huvudet för o se vad som hĂ€nder hellre lĂ€ser innehĂ„llet i PPM kuverten, en film som helt enkelt Ă€r DÅLIG. AlltsĂ„ inte en film som bara faller pĂ„ personliga motsĂ€ttningar.
Kom igen nu... SÄMSTA filmen NÅGONSIN handlar det om.

..we just cut up our girlfriend with a chainsaw. Does that sound "fine"?
-Evil Ash

Postad 30 March 2002 - 11:35

Unregistered60f8be05
  • Unregistered60f8be05
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0
Krylix: Om jag ska följa ditt resonemang sÄ innebÀr det att jag och alla andra i hela vÀrlden mÄste tycka att Sagan om ringen Àr en bra film, det för att "alla andra" (som du sjÀlv skriver) tycker att filmen Àr en höjdarrulle!

Du sÀger ocksÄ att jag inte kan sÄga den rullen för att den Àr vÀldigt bra i sin genré. Det innebÀr Àven att jag mÄste tycka att filmer som: Godzilla - (största monstret filmgenrén), Alla Jackie Chanrullar (karatemÀstaren) och Den nakna pistolen-rullarna (mest omtalade komedin under sin tid). DÄ mÄste jag alltsÄ tycka att dom Àr jÀvligt bra eftersom att dom Àr (enligt majoriteten) dom bÀsta filmerna i sin genré.

Du skriver ocksÄ att du tycker att Scary Movie2 var den sÀmsta skiten du sett. DÀr har du fel! Du fÄr inte tycka att den Àr dÄlig. Det eftersom att den Àr bÀst i sin genré (göra parodi pÄ high school-skrÀckisgenrén). Det Àr jÀttemÄnga, visserligen 10Äringar, som tycker att den filmen Àr jÀtterolig! Eller du kanske bara sÄgar den för att dina polare och din flickvÀn ocksÄ gör det?

NejjdĂ„, jag stĂ„r kvar vid att sagan om ringen (sagan om skiten) Ă€r en kass film. Det spelar ingen roll ifall alla andra pĂ„ hela jorden skulle tycka att den var bra, för mig sĂ„ Ă€r det Ă€ndĂ„ en JÄVLA SKITFILM som har gett mig en helt annan synvinkel pĂ„ en tvĂ€ttĂ€kta skitfilm. Jag ser hellre Polis-skolan 3 i fem dygn i strĂ€ck istĂ€llet för att ens försöka mig pĂ„ Sagan om ringen igen. DĂ„ kanske du förstĂ„r att jag tycker att det Ă€r en skitfilm fastĂ€n alla andra tycker att skiten Ă€r bra.

Helt ###### otroligt!

Postad 30 March 2002 - 11:53

Unregistereda1e23417
  • Unregistereda1e23417
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
->Grubbe, du missar ju hela poÀngen med mitt resonemang.
Du fÄr vÀl tycka som du vill, och du fÄr sÄga hur mycket du vill och du mÄste inte tycka att en film Àr ###### bra, bara för att den Àr bra i sin genre, det gör inte jag heller.
Ang mitt inlĂ€gg om Scary Movie sĂ„ hĂ€vdar jag inte att det Ă€r den sĂ€msta filmen nĂ„gonsin, ville bara i ett svagt ögonblick ge uttryck för vilken skit jag tyckte att det var, men det Ă€r lĂ„ngt kvar till SÄMSTA filmen NÅGONSIN.
Grejen med mitt inlÀgg ovan var att jag ville fÄ fokus pÄ debatten igen, att verkligen hitta filmen som skaparen av trÄden var ute efter.
Respekterar fullt att du inte gillar Sagan Om Ringen, men Àr det verkligen det sÀmsta du har sett nÄgonsin....

-Evil Ash

Postad 30 March 2002 - 12:05

Unregistered60f8be05
  • Unregistered60f8be05
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0
Krylix: Först sÄ skriver du att Sagan om ringen och Bad taste Àr höjdarfilmer i sina genrés. Sen sÄ skriver du att defenitionen utav en dÄlig film b.la Àr dÄ "alla som ser filmen ser att dom misslyckas med rolltolkningen" (fritt saxat ifrÄn ditt inlÀgg). Det innebÀr att det mÄste fungera bakvÀgen ocksÄ, sÄ att om alla tycker att en film Àr bra sÄ Àr det automatiskt bra. Det Àr bara vad du skrivit sjÀlv och jag vet inte hur jag annars ska kunna tolka ditt inlÀgg.

AngÄende Scary Movie 2 sÄ förstÄr jag inte heller. Det Àr (som jag skrev tidigare) jÀttemÄnga som gillar den filmen. DÄ mÄste det ju vara en bra film? SÄ dÄ kan du inte sÀga att den Àr dÄlig! Du har sjÀlv sagt att det Àr sÄ det gÄr till.

Och, JA! Sagan om ringen Àr den sÀmsta film jag sett. Det Àr en utav dom fÄ sakerna som gjort mig illamÄende och förbannad i tre timmar i strÀck.

Edited by - grubbe on 2002/03/30 11:07:58

Postad 30 March 2002 - 12:41

Unregistereda1e23417
  • Unregistereda1e23417
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
->Grubbe
"Det innebÀr att det mÄste fungera bakvÀgen ocksÄ, sÄ att om alla tycker att en film Àr bra sÄ Àr det automatiskt bra. Det Àr bara vad du skrivit sjÀlv och jag vet inte hur jag annars ska kunna tolka ditt inlÀgg.

AngÄende Scary Movie 2 sÄ förstÄr jag inte heller. Det Àr (som jag skrev tidigare) jÀttemÄnga som gillar den filmen. DÄ mÄste det ju vara en bra film?"

Svar Nej!
Du borde lÀra dig tolka inlÀgg lite bÀttre.

-Evil Ash

Postad 31 March 2002 - 00:54

matsÄ
  • matsĂ„
  • Beroende

• 1037 inlĂ€gg
  • 0
Ja du Grubbe du fÄr tycka vad du vill. Men du tycker tydligen att filmer som typ vÀrldarnas krig(kommer inte ihÄg vad den heter) med vÀrldens sÀmsta regissör(den som Johnny Deep potrÀtterade) Àr mycket bÀttre Àn Sagon om ringen? Du anser att den filmen har bÀttre effekter(filmen sÄg man att rymdskeppen hÀngde i linor)? Ja ja man fÄr tycka vad man vill. Jag har inte sett Sagan om ringen och kanske inte gillar den. Men att sÀga att den Àr vÀrldens sÀmsta kan jag omöjligen sÀga, ej heller sÀga att den har dÄliga effekter osv. NÀr det finns filmer som just VÀrldarnas krig. Sagan om ringen var ju Oscars nominerad och mÄnga inte bara fantasy faster sÀger att den Àr fantastisk.

Nej du Grubbe, jag tror du Àr bara ute efter att provocera.

Postad 31 March 2002 - 01:50

Unregistereda683fd09
  • Unregistereda683fd09
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Absoluta all time low mÄste givetvis vara "Dykaren"!! En plurig Izabella Scorupco som först inte kan prata, sedan Àr hon polska och Ànnu lite senare pratar hon svenska utan flytningar. Den filmen mÄste dela förstaplatsen tillsammans med "Lithium". Aptorra manus som inte hÄller ihop eller engagerar eller ens Àr i nÀrheten av att vara trovÀrdigt, tolkade av i vart fall tillfÀlligt helt talangbefriade skÄdisar med hybris. Det Àr inte svÄrt att hitta dÄliga filmer om man grÀver i det svenska filmarkivet...

Den vÀrsta film som kommer frÄn landet i vÀster (inte Norge) mÄste vara Battlefield Earth. Kommentarer Àr överflödiga. Finns det nÄgon som inte Àr scientolog som tycker att filmen ens Àr i nÀrheten av nÄgot som liknar bra borde han ha fÄtt rabatt pÄ sin lobotomi. John Travolta suger en fet scientolog-korv hela filmen igenom. Hoppas att sankte Per dissar honom hela vÀgen till Gulag.

Rysk hembio kommer starkt!

Postad 31 March 2002 - 10:33

Unregistered56437f9c
  • Unregistered56437f9c
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Kan inte hÄlla kÀft.......va Àr det för folk som skriver hÀr och sÀnker filmer som Sveriges samlade KritikerkÄr/Press....plus lyckligtvis mÄnga hÀr definitivt anser vara bra filmer

Kan det bero pÄ intelligensbefrielse eller Àr vissa bara ute efter att provocera

InlÀgg dÀr skribenten sÀnker en "objektivt sett godkÀnd, bra" film men inte klarar att skriva en motivering tycker ja Àr helt ointressanta att lÀsa...behÄll det för er sjÀlva

Dessutom gĂ„r det INTE att sĂ€ga att den eller den ÄR sĂ€msta filmen....frĂ„gan Ă€r alldeles för komplex för att kunna besvaras entydigt....dĂ€remot kan man prata om "en av de sĂ€msta filmerna jag sett"

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=ascendenten"]Min hembio[/url]

Edited by - ascendenten on 2002/03/31 10:07:42

Postad 31 March 2002 - 14:03

Unregistereda683fd09
  • Unregistereda683fd09
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
quote: Kan inte hÄlla kÀft.......va Àr det för folk som skriver hÀr och sÀnker filmer som Sveriges samlade KritikerkÄr/Press....plus lyckligtvis mÄnga hÀr definitivt anser vara bra filmer

Vem Àr det som provocerar hÀr? Jag vill inte uttala mig om intelligensbefrielse, men förutsÀttningarna i trÄden verkar vara medlemmarnas subjektiva uppfattning om den sÀmsta film som upplevts. Under de premisserna blir det vÀl ganska cp att begrÀnsa sina svar till vad "Sveriges samlade KritikerkÄr/Press" tycker? Alla har vÀl rÀtt till en Äsikt, Àven de som tycker SoR Àr en skitfilm?

En subjektivt formulerad frÄga Àr inte alls komplex att besvara, tvÀrtom. Det enda som krÀvs Àr att hÀva ur sig sin mening utan hÀnsyn till vad andra tycker!

Rysk hembio kommer starkt!

Edited by - Ludmila on 2002/03/31 13:21:39

Postad 31 March 2002 - 14:13

Unregistered37852
  • Unregistered37852
  • Amatör

• 81 inlĂ€gg
  • 0
Dude, where`s my car Àr den ABSOLUT sÀmsta film jag sett. Jag och flickvÀnnen var sÄ jÀkla nÀra att lÀmna bion dÄ vi sÄg den. Det var ett under att vi satt kvar

Postad 31 March 2002 - 14:54

Unregistered56437f9c
  • Unregistered56437f9c
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Till Ludmila...

Vad jag var ute efter var att den som exempelvis sÀger att Volvo...Yamaha.....Canton Àr bara skit har ett visst ansvar och bör stÄ för sin Äsikt.....vill gÀrna veta vad som ligger bakom sÄna inlÀgg....vill inte du
Skulle ju ge sÄ mkt mer nÀring till inlÀggen.....istÀllet för nÄn slags pajkastning som inte leder nÄn vart...för min del fÄr alla sÀga vad de vill om vilken film som helst.....men tycker att skribenten har ett ansvar för det han/hon sÀger

Vad gÀller frÄgekonstruktionen sÄ Àr den omöjlig att besvara...ett annat exempel: Vilken Àr vÀrldens bÀsta idrottsman.....Àr ocksÄ omöjlig att besvara...vilket leder till att diskussionen, om den ska vara intressant mÄste vara grundad pÄ nÄgonting konkret. Sen kan man ju diskutera vad som Àr fakta.....och vad som Àr subjektivt diskuterbart

Kul att jag i alla fall fÄtt ett svar pÄ mitt inlÀgg

[url="http://"https://www.minhembio.com/show.asp?user=ascendenten"]Min hembio[/url]

Edited by - ascendenten on 2002/03/31 13:57:38

Edited by - ascendenten on 2002/03/31 13:59:12

Postad 31 March 2002 - 19:48

matsÄ
  • matsĂ„
  • Beroende

• 1037 inlĂ€gg
  • 0
Har sjÀlv kört med kÀbbelsnacket som inte leder nÄgonstans. Men Ascendenten du slog huvudet pÄ spiken rejÀlt. Du har rÀtt.

Postad 01 April 2002 - 13:20

Unregistereda683fd09
  • Unregistereda683fd09
  • Wannabe

• 11 inlĂ€gg
  • 0
Ascendenten!

Jag hÄller med dig i ditt senaste inlÀgg. Jag tycker ocksÄ att onyanserade inlÀgg Àr förkastligt, rent av dumt. Om man inte kan motivera sin Äsikt kanske man bör hÄlla inne med den istÀllet om den gÄr emot strömmen. Exemplet med vÀrldens bÀste idrottsman Àr ju slÄende. Utan motivering blir det ju ointressant sandlÄda av alltihop.

Mitt svar pÄ ditt inlÀgg kanske var betingat av detta?

Rysk hemibo kommer starkt!

Postad 01 April 2002 - 18:52

Unregistered56437f9c
  • Unregistered56437f9c
  • Wannabe

• 35 inlĂ€gg
  • 0
Kul med positiv feedback

Postad 01 April 2002 - 21:13

Unregisteredef2243cd
  • Unregisteredef2243cd
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Jag tycker att mÄnga filmer Àr dÄliga, om jag utgÄr frÄn mitt eget tycke. Medans mÄnga andra Àr riktigt bra! Allt handlar ju om personlig smak! Eller hur? Eftersom jag och mÄnga andra varken Àr professionella kritiker eller "mÀngdtittare" sÄ ska ju allas inlÀgg tas med en nypa salt. Just eftersom vi inte Àr professionella kritiker med en alltid sÄ objektiv syn pÄ filmen i frÄga. SjÀlvklart vill jag ocksÄ gÀrna höra en motivering till varför en speciell film Àr ur den personens ögon och öron sÄ himla dÄlig!

Varför inte folk kanske har svarat sĂ„ "bra" bottnar enligt mig i att den ursprungliga frĂ„gan Ă€r helt fel stĂ€lld. MĂ„ste hĂ„lla med Ascendenten och sĂ€ga att frĂ„gan Ă€r för komplicerad att svara pĂ„ med enbart ett kort svar. Med en bra motivering och en tanke bakom sĂ„ kommer vi med all sĂ€kerhet fĂ„ fram varför just DU tycker just DEN filmen Ă€r dĂ„lig. Men sen om den verkligen ÄR dĂ„lig eller om den Ă€r dĂ„lig i mina ögon eller nĂ„gon annans ögon Ă€r en helt annan femma!

"BÀttre ett ###### oljud frÄn grannens anlÀggning Àn oljud ur din egen" -jag

Postad 01 April 2002 - 21:16

Unregisteredef2243cd
  • Unregisteredef2243cd
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Oj.. Missade visst ett INTE i mitt inlÀgg nyss.. Det ska ju sjÀlvklart stÄ:
.....Just eftersom vi inte Àr professionella kritiker med en INTE alltid sÄ objektiv syn........

Thats it...

Postad 03 April 2002 - 03:42

Unregisteredb7f505b3
  • Unregisteredb7f505b3
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
en till till listan ghost dog

Postad 03 April 2002 - 12:30

RoedeOrm
  • RoedeOrm
  • LĂ€rjunge

• 278 inlĂ€gg
  • 0
Ludmila>> "John Travolta suger en fet scientolog-korv hela filmen igenom. Hoppas att sankte Per dissar honom hela vÀgen till Gulag."

Oerhört trÀffande, jag skrattar fortfarande nÀr jag skriver detta. ;)

Postad 03 April 2002 - 15:42

Unregistered44627
  • Unregistered44627
  • Rookie

• 7 inlĂ€gg
  • 0
Det finns hur mÄnga dÄliga filmer som helst....Speciellt frÄn USA.
Ett par riktigt sunkiga som körs pÄ Canal+ just nu Àr
"Chill Factor"
"The Omega Code"

Förresten....
U-turn och Fargo kan knappast kallas för dÄliga filmer....

Postad 04 April 2002 - 10:06

Unregistered60fc2fa3
  • Unregistered60fc2fa3
  • AnvĂ€ndare

• 136 inlĂ€gg
  • 0
Skoj lÀsning! Det vÀrsta Àr att jag sett i princip alla upprÀknade lÄgvattenmÀrken. I förrgÄr sÄg jag t.ex. Freddy Got Fingered. Visst, man fÄr skylla sig sjÀlv, men Road Trip var ju ganska skoj. Freddy-filmen fick pris som Ärets sÀmsta film vid den alternativa Oscarsgalan, och Tom Green var pÄ plats och tackade för priset. Apornas Planet fick pris som Ärets sÀmsta remake. Jag Àr dock lite kluven till Freddy Got Fingered. I all osmaklighet fanns ju nÄgra av de roligaste scener jag sett pÄ mycket lÀnge. Jag grÀt av skratt nÀr han spelade keyboard och Ät hÀngande korvar samtidigt. Och den tecknade filmen om Zebras in America var obetalbar.

Postad 04 April 2002 - 11:10

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlĂ€gg
  • 0
quote:
Jag Àr dock lite kluven till Freddy Got Fingered. I all osmaklighet fanns ju nÄgra av de roligaste scener jag sett pÄ mycket lÀnge. Jag grÀt av skratt nÀr han spelade keyboard och Ät hÀngande korvar samtidigt.

Nu blev jag sugen pÄ att se den. Har den hittat till Sverige Ànnu???

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.