Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

King Kong (2005)

213 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
King Kong (2005) (DVD) (Filmer) 2 7.968152 (156) Inga priser
King Kong (2005) - 2-Disc Limited Edition (DVD) (Filmer) 2 8.249998 (67) Inga priser
King Kong (2005) - Numbered Limited Edition (DVD) (Filmer) 2 8.26923 (25) Inga priser
King Kong (2005) - Deluxe Extended Edition (DVD) (Filmer) 2 8.565216 (22) Inga priser
King Kong (2005) (Blu-ray) (Filmer) 1 8.44186 (42) Inga priser

Postad 30 July 2005 - 18:22

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Vet inte om denna remake är direkt bra men för dem som vill ha den i samlingen släpps filmen den 22/11 på R1.

Bifogad fil(er)

Postad 06 August 2005 - 08:47

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Lite goda nyheter om nyutgåvan av originalfilmen:

Warner's new 2-disc King Kong DVD (yes, that's the classic 1933 Kong), which is at long last expected to street on 11/22. Lord of the Rings director Peter Jackson is helping to produce extras for the forthcoming edition, even as he works on his own theatrical remake. Specifically, Jackson is working on a new 2-hour/7-part documentary, RKO Production 601: The Making of Kong, the Eighth Wonder of the World, that will be included on the set. Among other things, the documentary will include a segment on the infamous "spider pit" deleted scene (including a recreation of the lost footage). Other extras on the Kong release will include a documentary on director Merian C. Cooper, trailers for other films by Cooper, and audio commentary by legendary stop-motion animator Ray Harryhausen, actress Terry Moore and special effects guru Ken Ralston.

Warner's King Kong will be available in no less than THREE versions - a 2-disc special edition, a 2-disc collector's edition packaged in (according to the story) "a collectable tin and including a 20-page reproduction of the original souvenir program, postcard reproductions of the original one sheets, and a mail-in offer for a reproduction of a vintage 27-by-41-inch movie poster", and finally a 4-disc collector's box set which includes the 2-disc King Kong  DVD along with The Son of Kong  and Mighty Joe Young. Each version will contain the same two Kong  discs (just the packaging and the "in the box" extras differ).

Redigerat av Fredrik, 06 August 2005 - 08:48.

Postad 06 August 2005 - 10:03

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Släpps en limited tin också.

Postad bild

Postad 09 August 2005 - 18:47

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Det här tråd namnet är diffust :wub: från apa till ängel, ingen king kong tråd om det ska handla om ängeln? Eller handlar det om både ängel och apa? Jag fattar ingenting!

Redigerat av Audio Code 3, 09 August 2005 - 18:48.

Postad 09 August 2005 - 21:52

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
"Från apa till ängel" menas att han gör King Kong filmen nu och därefter ska göra en film som heter "The Lovely Bones" vilket handlar om en flicka som blir mördad och berättar sin historia från Himmelen.

Postad 10 August 2005 - 01:30

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Liten bild på samtliga tre utgåvor som släpps av King Kong.

Bifogad fil(er)

Postad 05 October 2005 - 06:04

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Bild på apan har släppts nu.

Postad 05 October 2005 - 08:46

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Fick för en stund en orolig känsla när jag tittade på trailern. Tyckte att herr Kong verkade lida av samma problem som den amerikanska Godzilla gjorde. Att ena stunden fyllde hon upp hela Madison Square garden till att i nästa stund få plats i en tunnelbana.

Men efter att benat isär trailern så försvann denna oro.. vad tycker ni? Nog verkar Kung Kong hålla samma mått i de olika scenerna:
Bifogad fil  kong.JPG   61.08K   0 Antal nerladdningar

Postad 05 October 2005 - 11:44

Damp
  • Damp
  • Mästare

• 2750 inlägg
  • 0
Hmmm en t-rex är runt 6 meter hög så Kong ser ut att vara runt 8 meter då. Så det kan väl stämma i de andra scenerna. :D
Måste säga att filmen ser mer och mer lvande ut.

Avlägsnat citat. //AgentFlynt

Redigerat av AgentFlynt, 05 October 2005 - 12:14.

Postad 05 October 2005 - 23:31

inphra
  • inphra
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Peter Jackson grejar det här... tvivlar inte *host*så jätte mycket*host*. =) Man vet ju aldrig, men trailern ser förbaskat bra ut.

Postad 20 October 2005 - 15:19

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
För den som är extremt intresserad av Jackson nyinspelning så släpps det någon slags "behind the scenes/dagboks"-dokumentär om filminspelningen i december. Utgåvan är australiensisk och verkar få någon form av digipack-förpacking.

King Kong - Peter Jackson Production Diaries (2 Disc Set)

Postad 21 October 2005 - 13:33

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Har en smygande känsla av det extramaterialet ändå kommer att ingå i någon kommande form av "ÜberDeluxe 4 Disc Edition" av filmen så jag avvaktar nog med köp. :)

Postad 22 October 2005 - 16:28

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Bild på innehållet i Tin Edition-utgåvan.

Bifogad fil(er)

Postad 23 October 2005 - 18:41

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Viktig information till alla som är intresserade av nyutgåvan av 1933 års film: Undvik alla R2 utgåvor! De nya restaurerade R2 utgåvorna är ej restaurerade av Warner utan av Universal, vars restaurering tyvärr inte håller någon högre klass. Iofs så vet vi ju inte ännu hur Warners restaurering kommer att se ut, men den kommer högst sannolikt vara betydligt bättre än Universals. Vad gäller R4 utgåvan så ska den, enligt Ezydvd´s info, ges ut av Warner så den har förhoppningsvis restaurerats av Warner.

Det finns en hel del info här angående de kommande R2 utgåvorna och dessutom screenshots från Universal nya restaurerade utgåva (vilken jämförs med 2001 år restaurerade R2 utgåva som är ännu sämre).

Postad 25 October 2005 - 19:04

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0

För den som är extremt intresserad av Jackson nyinspelning så släpps det någon slags "behind the scenes/dagboks"-dokumentär om filminspelningen i december. Utgåvan är australiensisk och verkar få någon form av digipack-förpacking.

<{POST_SNAPBACK}>

Bild på innehållet:

Bifogad fil(er)

Postad 25 October 2005 - 19:21

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Fast det där måste väl vara en box som dels innehåller den utgåvan jag länkat till, men också en massa andra "godsaker"?

Postad 28 October 2005 - 22:26

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Enligt Yahoo News så kommer Jackson´s "King Kong" att släppas på DVD i april nästa år (R1 får man förmoda). Det skulle i så fall innebära en ovanligt kort väntan på DVD-releasen om uppgifterna stämmer.

Peter Jackson har för övrigt fått böta för att filmen blivit för dyr. Det har lagts ner massor av pengar på specialeffekter och filmen har nu blivit över tre timmar lång. Denna info hittas på denna site där det också finns trailers för filmen.

Postad 29 October 2005 - 03:41

Unregistered386ca887
  • Unregistered386ca887
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Han har bråkat med killen som skulle göra musiken i filmen, någon som vet vad som händer? Musiksnubben drog ju.

BTW. Ganska stor apa det där. Det går nog någon klase bananer i veckan.

Postad 30 October 2005 - 18:33

Unregistered0455b57b
  • Unregistered0455b57b
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
De hade inte bråkat, iaf inte enligt pressmeddelandet :P Snarare hade de olika uppfattningar om hur det skulle göras, och eftersom de är polare och inte vill bråka så tog de in en ny kille. Kommer dock inte ihåg hans namn, men han har nog bråda dagar nu eftersom filmen släpps i December.

Filmen kommer nog bli grym! Trailern är riktigt vass iaf.

Postad 04 November 2005 - 12:41

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Nu finns den officiella trailern uppe för beskådan, den är väl värd en titt. ;)

Postad 04 November 2005 - 13:00

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Skönt att se vilken film som blir årets film att se vid juletid. Man har ju varit lite bortskämd med Sagan om ringen-filmerna tidigare år.
Detta kan nog bli tror jag.

Postad 04 November 2005 - 13:33

Unregistered33328
  • Unregistered33328
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0
Längtar ;) :lol: :wub:
Jag är ett stort fan av orginalet, skall bli spännande att se denna!

Postad 04 November 2005 - 13:58

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Det ser onekligen ut att kunna bli en väldigt grym matiné film.

Dock ser jag hellre att Chronicles of Narnia blir "årets film" ;)

Vill ha en ny "sitta-och-vänta-ett-år-på-uppföljare" serie som LOTR. Sen att PJ's WETA är med på ett stort hörn gör det ju inte sämre.

Postad 04 November 2005 - 19:38

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3967 inlägg
  • 0
Med "årets film" menade jag för egen del. Inte vad recensenter och andra tycker. Utan helt enkelt den film som ett gäng kompisar och jag brukar kika på runt jul. Därav uttrycket "årets film" i juletid.
Narnia ser även jag fram emot.

Men men, back on topic!

Postad 04 November 2005 - 22:58

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

• 902 inlägg
  • 0
Ser också framemot denna film,ska som flera har skrivit bli trevligt att dra på bio med några polare vid juletid och kika på den! :wub:

Postad 05 November 2005 - 12:08

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Enligt källor till The Digital Bits släpps King Kong på R1 i april 2006.

Postad 05 November 2005 - 19:04

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bild på innehållet:

<{POST_SNAPBACK}>

Och naturligtvis ska japanerna va värst.

Postad 10 December 2005 - 01:49

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0
Är ju ingen bio fan längre, men antagligen kaufar man en biobiljett till denna "3 timmars" spektakel. :)

Trailern ger ju mersmak i alla fall.

Postad 10 December 2005 - 02:18

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Ska erkänna att detta är lite av "årets" premiär för min del. Jag var tidigare måttligt förväntansfull då jag trodde att filmen skulle bli ordentligt hype:ad med tanke på succén med "Sagan Om Ringen"-trilogin och sedan inte leverera. Men ju mer jag sett av olika trailers och klipp så har förväntningarna på denna film blivit skyhöga (så nu kommer jag garanterat att bli besviken... :)).

MEN utav någon märklig anledning så går denna film initialt endast upp på bio i de större städerna! Den går tex. inte upp i Lund eller Karlstad, men däremot i Växjö, Malmö, Göteborg och Stockholm med flera. Det verkar som att Sverige fått ganska få kopior så det räckte helt enkelt inte till åt "alla" biografer. Så räkna inte med att filmen går upp i din stad den 14:e december om inte befolkningsmängden överstiger 100 000 invånare eller däromkring. Vi andra får nöja oss med slitna kopior och premiär, vad det nu verkar, nästa år. Eller är det någon som känner till premiärdatumet för oss som bor ute i "bushen"?

Nej, jag funderar starkt på att åka in till Malmö för att kolla på premiären för jag orkar inte vänta hur länge som helst. Sedan får vi hålla tummarna för att filmen får samma behandling på DVD som "Ringen"-filmerna fick.

Postad 10 December 2005 - 13:40

Crille99
  • Crille99
  • Forumräv

• 801 inlägg
  • 0
Ni som undrade vem som tog över Howard shore´s plats, så är det herren som gjort soundtracket till Batman Begins och det tycker jag låter lovande. :)

Köpte den där Production Diaries, och fick reda på lite information som jag tror många här skulle vilja veta.

Universal studios hade pengar undanlagda för en uppföljare till Chronicles of Riddick, men dem beslutade för att satsa på en uppföljare till King Kong istället "Son of Kong".
Storyn går ut på i stort sett, (håll i er nu).

Huvudskådespelarna åker tillbaka till ön när dem får reda på att Kong hade en son(Vit albino gorilla), dem kände att dem var skyldiga kong detta.
Sen av någon anledning så tar dem med "Lille kong" till tyskland där han ska hjälpa till med att bekämpa nazisterna och utrustar honom med maskingevär på axlarna etc.

Man fick se när "Weta digital" höll på med att konstruera små miniatyrer på monster som nazisterna hade avlat fram,
Även en tredje film ska produceras, dock sa dem inte vad handligen ska gå ut på där.
Jag bara satt och väntade på att Peter Jackson skulle säga att detta var ett skämt.
Både tvåan och trean ska gå upp på bio under 2006.

Tror ni inte mig så köp "Production diaries" och se för er själva.

Är detta slutet för PJ´s karriär....låter ju helt galet.

Postad 10 December 2005 - 14:22

bjornsva
  • bjornsva
  • Beroende

• 1330 inlägg
  • 0
Såg också Production Diaries igår. Son of Kong får biopremiär i Juni 2006 och den 3:e filmen i December 2006.

Postad 10 December 2005 - 17:53

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
*ber till en högre makt om att PJ inte ska regissera dem*

Postad 11 December 2005 - 13:07

MalcolmX7
  • MalcolmX7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Har en smygande känsla av det extramaterialet ändå kommer att ingå i någon kommande form av "ÜberDeluxe 4 Disc Edition" av filmen så jag avvaktar nog med köp. :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt uppgifter på HTF så ska Jackson ha sagt att det material som finns med i "Production Diaries" utgåvan kommer inte att följa med som extramaterial på en framtida DVD-utgåva. Tidigare så kunde man ladda ner denna "dagbok" från Kingkong.net, men nu har man tagit bort klippen. Det enda som finns kvar är post-produsction material, som ej finns med i "Production Diaries". För 150 SEK mer än för den svenska utgåvan har Axelmusic R1 boxen som verkar vara betydligt "fetare". Riktiga bilder på boxen finns här (scrolla ned).

Postad 14 December 2005 - 23:51

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Jaha, då har man sett filmen då... Såg den ikväll och den var helt ok. 3 goda timmar flöt kvickt iväg. Gillade filmen teknikvis, finns inget att klaga på...storyn var bra, lite förutsägbar men vilka filmer är inte det.

4 av 5

//Lorryquai

Postad 15 December 2005 - 01:26

Unregistered417cfecc
  • Unregistered417cfecc
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Var också och såg den ikväll och tyckte att det var en riktigt bra film. Väldigt snyggt gjort och härliga effekter!

/Freddy

Postad 15 December 2005 - 17:16

Videofilur
  • Videofilur
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0

...storyn var bra, lite förutsägbar men vilka filmer är inte det.

:D Lika förutsägbar som STAR WARS Episod III :D

Postad 15 December 2005 - 22:47

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Såg den nyss, ME LIKE!!!

Otroligt snygg, och faktiskt en hel del känsla oxå, vissa scener gav mig gåshud!

Att den är förutsägbar KAN bero på att det är en remake, kanske? :D

4,5 av 5.

Postad 15 December 2005 - 23:36

Unregistered29693
  • Unregistered29693
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Universal studios hade pengar undanlagda för en uppföljare till Chronicles of Riddick, men dem beslutade för att satsa på en uppföljare till King Kong istället "Son of Kong".
Storyn går ut på i stort sett, (håll i er nu).

Huvudskådespelarna åker tillbaka till ön när dem får reda på att Kong hade en son(Vit albino gorilla), dem kände att dem var skyldiga kong detta.
Sen av någon anledning så tar dem med "Lille kong" till tyskland där han ska hjälpa till med att bekämpa nazisterna och utrustar honom med maskingevär på axlarna etc.

Man fick se när "Weta digital" höll på med att konstruera små miniatyrer på monster som nazisterna hade avlat fram,
Även en tredje film ska produceras, dock sa dem inte vad handligen ska gå ut på där.
Jag bara satt och väntade på att Peter Jackson skulle säga att detta var ett skämt.
Både tvåan och trean ska gå upp på bio under 2006.

Tror ni inte mig så köp "Production diaries" och se för er själva.

Är detta slutet för PJ´s karriär....låter ju helt galet.

<{POST_SNAPBACK}>

Om nu inte någon annan sagt det så (saxat från imdb.):

On April Fools Day 2005, Peter Jackson posted an elaborate practical joke, which he posted on a web diary at www.kongisking.net. He "revealed" that they were already starting production on "King Kong: Son Of Kong" and "King Kong: Into the Wolf's Lair". Both films, supposedly to be released in 2006, contained the principal characters riding Son of Kong, strapping machine guns to his back and fighting Hitler's genetically mutated creatures. The film was going to be produced under the banner of "Big Primate Productions". Peter Jackson has been known to pull pranks of this sort before; see _Forgotten Silver (1995)_ .

Såg filmen förövrigt idag, fruktansvärt bra effekter och helt klart på toppen iår för mej iaf.

Postad 16 December 2005 - 10:05

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Tänk på att det finns de som inte sett den gamla filmen. Alla avslöjanden kring handlingen passar därför bäst gömd under en spoiler. // Joakim - Moderator

Redigerat av Joakim, 16 December 2005 - 10:37.

Postad 19 December 2005 - 14:26

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Trots en årets högsta betyg bland kritiker drog filmen in "bara" 66 miljoner dollar över helgen vilket var ungefär 25 miljoner mindre än väntat, filmbolaget hoppas dock på en Titanic effekt över längden, men just spel längden verkar vara lite över lång 3 timmar och 7 minuter.

Postad 20 December 2005 - 21:18

pointbreak
  • pointbreak
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
skulle tro att denna "bombar" även i sverige men förmodligen oförtjänt. skall se den imorgon och förväntingarna är höga..

Postad 20 December 2005 - 23:30

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1469 inlägg
  • 0
Jag tror att många avskräcks av att sitta på bio i över 3 timmar. Däremot tror jag att den kan sälja riktigt bra när den släpps på DVD.

Postad 20 December 2005 - 23:54

Lorryquai
  • Lorryquai
  • Veteran

• 1928 inlägg
  • 0
Kan lätt påstå att den ej kändes som om den var 3 timmar lång. Min första reaktion när den slutade var: redan?

//Lorryquai

Postad 21 December 2005 - 02:02

PsyCor
  • PsyCor
  • Veteran

• 2402 inlägg
  • 0
Ser garanterat fram emot tills när jag ska gå och se den på bio. Inga problem att sitta tre timmar för mig, tycker bara det är bra när filmerna är långa (om dom är bra förstås).
LOTR filmerna var långa men tiden gick väldigt snabbt, knappt det börja förren det var slut.

Postad 21 December 2005 - 09:43

Mephisto
  • Mephisto
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Kan lätt påstå att den ej kändes som om den var 3 timmar lång. Min första reaktion när den slutade var: redan?

//Lorryquai

<{POST_SNAPBACK}>

Ungefär samma reaktion som när jag såg första LOTR filmen.

Kompisen tyckte i alla fall att filmen var bra & han är då väldans kräsen, när det gäller film.
Dock så tyckte han att den var lite för lång.

Nåja, som jag sa tidigare, så blir det att köpa biobiljett till denna & Narnia.
Ser fram emot en "trevlig biovecka", nu när man får lite ledigt från jobbet.

Postad 21 December 2005 - 18:19

Unregistered1099
  • Unregistered1099
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
King Kong var väl okej men rätt skum handling ändå att hon kvinnan tänder på apan och tvärtom. :wacko:

Postad 21 December 2005 - 20:38

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

• 1469 inlägg
  • 0
När jag skrev att jag tror att folk avskräcks av långa filmer menade jag givetvis "vanligt" folk och inte någon av oss filmnördar här på forumet. Jag sitter också gärna på bio och ser långa filmer. Det är ju liksom därför jag går dit, inte för att få gå hem igen så fort som möjligt. :wacko:

Postad 21 December 2005 - 23:19

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Fick några gratisbiljetter och gick på King Kong idag, bättre än jag trodde faktiskt. Får 4 av 5 i betyg.
Längtar dock tills den kommer på dvd så man kan se den med bra bild och bra ljud och inte på en sunkig biograf där dom som sköter anläggningen måste vara både gravt synskadade och hörselskadade....

Postad 21 December 2005 - 23:37

Unregistered992
  • Unregistered992
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
Bra film, men på tok för lång ;) Får ont i röven av sitta så länge på bio :wacko:

Postad 22 December 2005 - 22:24

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Den bästa filmen jag sett hittils i år.
Vinner garanterat några Oscar priser :wub:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.