King Kong (2005) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(156)
|
Inga priser | |
King Kong (2005) - 2-Disc Limited Edition (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(67)
|
Inga priser | |
King Kong (2005) - Numbered Limited Edition (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(25)
|
Inga priser | |
King Kong (2005) - Deluxe Extended Edition (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(22)
|
Inga priser | |
King Kong (2005) (Blu-ray)
(Filmer)
|
1
|
(42)
|
Inga priser |
Postad 30 July 2005 - 18:22
Postad 06 August 2005 - 08:47
Warner's new 2-disc King Kong DVD (yes, that's the classic 1933 Kong), which is at long last expected to street on 11/22. Lord of the Rings director Peter Jackson is helping to produce extras for the forthcoming edition, even as he works on his own theatrical remake. Specifically, Jackson is working on a new 2-hour/7-part documentary, RKO Production 601: The Making of Kong, the Eighth Wonder of the World, that will be included on the set. Among other things, the documentary will include a segment on the infamous "spider pit" deleted scene (including a recreation of the lost footage). Other extras on the Kong release will include a documentary on director Merian C. Cooper, trailers for other films by Cooper, and audio commentary by legendary stop-motion animator Ray Harryhausen, actress Terry Moore and special effects guru Ken Ralston.
Warner's King Kong will be available in no less than THREE versions - a 2-disc special edition, a 2-disc collector's edition packaged in (according to the story) "a collectable tin and including a 20-page reproduction of the original souvenir program, postcard reproductions of the original one sheets, and a mail-in offer for a reproduction of a vintage 27-by-41-inch movie poster", and finally a 4-disc collector's box set which includes the 2-disc King Kong DVD along with The Son of Kong and Mighty Joe Young. Each version will contain the same two Kong discs (just the packaging and the "in the box" extras differ).
Redigerat av Fredrik, 06 August 2005 - 08:48.
Postad 09 August 2005 - 18:47
Redigerat av Audio Code 3, 09 August 2005 - 18:48.
Postad 09 August 2005 - 21:52
Postad 10 August 2005 - 01:30
Bifogad fil(er)
Postad 05 October 2005 - 08:46
Men efter att benat isär trailern så försvann denna oro.. vad tycker ni? Nog verkar Kung Kong hålla samma mått i de olika scenerna:
kong.JPG 61.08K
0 Antal nerladdningar
Postad 05 October 2005 - 11:44
Måste säga att filmen ser mer och mer lvande ut.
Avlägsnat citat. //AgentFlynt
Redigerat av AgentFlynt, 05 October 2005 - 12:14.
Postad 05 October 2005 - 23:31
Postad 20 October 2005 - 15:19
King Kong - Peter Jackson Production Diaries (2 Disc Set)
Postad 21 October 2005 - 13:33
Postad 23 October 2005 - 18:41
Det finns en hel del info här angående de kommande R2 utgåvorna och dessutom screenshots från Universal nya restaurerade utgåva (vilken jämförs med 2001 år restaurerade R2 utgåva som är ännu sämre).
Postad 25 October 2005 - 19:04
För den som är extremt intresserad av Jackson nyinspelning så släpps det någon slags "behind the scenes/dagboks"-dokumentär om filminspelningen i december. Utgåvan är australiensisk och verkar få någon form av digipack-förpacking.
Bild på innehållet:
Bifogad fil(er)
Postad 25 October 2005 - 19:21
Postad 28 October 2005 - 22:26
Peter Jackson har för övrigt fått böta för att filmen blivit för dyr. Det har lagts ner massor av pengar på specialeffekter och filmen har nu blivit över tre timmar lång. Denna info hittas på denna site där det också finns trailers för filmen.
Postad 29 October 2005 - 03:41
BTW. Ganska stor apa det där. Det går nog någon klase bananer i veckan.
Postad 30 October 2005 - 18:33
Filmen kommer nog bli grym! Trailern är riktigt vass iaf.
Postad 04 November 2005 - 13:00
Detta kan nog bli tror jag.
Postad 04 November 2005 - 13:33
Jag är ett stort fan av orginalet, skall bli spännande att se denna!
Postad 04 November 2005 - 13:58
Dock ser jag hellre att Chronicles of Narnia blir "årets film"
Vill ha en ny "sitta-och-vänta-ett-år-på-uppföljare" serie som LOTR. Sen att PJ's WETA är med på ett stort hörn gör det ju inte sämre.
Postad 04 November 2005 - 19:38
Narnia ser även jag fram emot.
Men men, back on topic!
Postad 04 November 2005 - 22:58
Postad 05 November 2005 - 12:08
Postad 05 November 2005 - 19:04
Och naturligtvis ska japanerna va värst.För den som är extremt intresserad av Jackson nyinspelning så släpps det någon slags "behind the scenes/dagboks"-dokumentär om filminspelningen i december. Utgåvan är australiensisk och verkar få någon form av digipack-förpacking.
Bild på innehållet:
Postad 10 December 2005 - 01:49
Trailern ger ju mersmak i alla fall.
Postad 10 December 2005 - 02:18
MEN utav någon märklig anledning så går denna film initialt endast upp på bio i de större städerna! Den går tex. inte upp i Lund eller Karlstad, men däremot i Växjö, Malmö, Göteborg och Stockholm med flera. Det verkar som att Sverige fått ganska få kopior så det räckte helt enkelt inte till åt "alla" biografer. Så räkna inte med att filmen går upp i din stad den 14:e december om inte befolkningsmängden överstiger 100 000 invånare eller däromkring. Vi andra får nöja oss med slitna kopior och premiär, vad det nu verkar, nästa år. Eller är det någon som känner till premiärdatumet för oss som bor ute i "bushen"?
Nej, jag funderar starkt på att åka in till Malmö för att kolla på premiären för jag orkar inte vänta hur länge som helst. Sedan får vi hålla tummarna för att filmen får samma behandling på DVD som "Ringen"-filmerna fick.
Postad 10 December 2005 - 13:40
Köpte den där Production Diaries, och fick reda på lite information som jag tror många här skulle vilja veta.
Universal studios hade pengar undanlagda för en uppföljare till Chronicles of Riddick, men dem beslutade för att satsa på en uppföljare till King Kong istället "Son of Kong".
Storyn går ut på i stort sett, (håll i er nu).
Huvudskådespelarna åker tillbaka till ön när dem får reda på att Kong hade en son(Vit albino gorilla), dem kände att dem var skyldiga kong detta.
Sen av någon anledning så tar dem med "Lille kong" till tyskland där han ska hjälpa till med att bekämpa nazisterna och utrustar honom med maskingevär på axlarna etc.
Man fick se när "Weta digital" höll på med att konstruera små miniatyrer på monster som nazisterna hade avlat fram,
Även en tredje film ska produceras, dock sa dem inte vad handligen ska gå ut på där.
Jag bara satt och väntade på att Peter Jackson skulle säga att detta var ett skämt.
Både tvåan och trean ska gå upp på bio under 2006.
Tror ni inte mig så köp "Production diaries" och se för er själva.
Är detta slutet för PJ´s karriär....låter ju helt galet.
Postad 10 December 2005 - 14:22
Postad 11 December 2005 - 13:07
Har en smygande känsla av det extramaterialet ändå kommer att ingå i någon kommande form av "ÜberDeluxe 4 Disc Edition" av filmen så jag avvaktar nog med köp.
Enligt uppgifter på HTF så ska Jackson ha sagt att det material som finns med i "Production Diaries" utgåvan kommer inte att följa med som extramaterial på en framtida DVD-utgåva. Tidigare så kunde man ladda ner denna "dagbok" från Kingkong.net, men nu har man tagit bort klippen. Det enda som finns kvar är post-produsction material, som ej finns med i "Production Diaries". För 150 SEK mer än för den svenska utgåvan har Axelmusic R1 boxen som verkar vara betydligt "fetare". Riktiga bilder på boxen finns här (scrolla ned).
Postad 14 December 2005 - 23:51
4 av 5
//Lorryquai
Postad 15 December 2005 - 01:26
/Freddy
Postad 15 December 2005 - 17:16
...storyn var bra, lite förutsägbar men vilka filmer är inte det.
Postad 15 December 2005 - 22:47
Otroligt snygg, och faktiskt en hel del känsla oxå, vissa scener gav mig gåshud!
Att den är förutsägbar KAN bero på att det är en remake, kanske?
4,5 av 5.
Postad 15 December 2005 - 23:36
Universal studios hade pengar undanlagda för en uppföljare till Chronicles of Riddick, men dem beslutade för att satsa på en uppföljare till King Kong istället "Son of Kong".
Storyn går ut på i stort sett, (håll i er nu).
Huvudskådespelarna åker tillbaka till ön när dem får reda på att Kong hade en son(Vit albino gorilla), dem kände att dem var skyldiga kong detta.
Sen av någon anledning så tar dem med "Lille kong" till tyskland där han ska hjälpa till med att bekämpa nazisterna och utrustar honom med maskingevär på axlarna etc.
Man fick se när "Weta digital" höll på med att konstruera små miniatyrer på monster som nazisterna hade avlat fram,
Även en tredje film ska produceras, dock sa dem inte vad handligen ska gå ut på där.
Jag bara satt och väntade på att Peter Jackson skulle säga att detta var ett skämt.
Både tvåan och trean ska gå upp på bio under 2006.
Tror ni inte mig så köp "Production diaries" och se för er själva.
Är detta slutet för PJ´s karriär....låter ju helt galet.
Om nu inte någon annan sagt det så (saxat från imdb.):
On April Fools Day 2005, Peter Jackson posted an elaborate practical joke, which he posted on a web diary at www.kongisking.net. He "revealed" that they were already starting production on "King Kong: Son Of Kong" and "King Kong: Into the Wolf's Lair". Both films, supposedly to be released in 2006, contained the principal characters riding Son of Kong, strapping machine guns to his back and fighting Hitler's genetically mutated creatures. The film was going to be produced under the banner of "Big Primate Productions". Peter Jackson has been known to pull pranks of this sort before; see _Forgotten Silver (1995)_ .
Såg filmen förövrigt idag, fruktansvärt bra effekter och helt klart på toppen iår för mej iaf.
Postad 16 December 2005 - 10:05
Tänk på att det finns de som inte sett den gamla filmen. Alla avslöjanden kring handlingen passar därför bäst gömd under en spoiler. // Joakim - Moderator
Redigerat av Joakim, 16 December 2005 - 10:37.
Postad 19 December 2005 - 14:26
Postad 20 December 2005 - 21:18
Postad 20 December 2005 - 23:30
Postad 20 December 2005 - 23:54
//Lorryquai
Postad 21 December 2005 - 02:02
LOTR filmerna var långa men tiden gick väldigt snabbt, knappt det börja förren det var slut.
Postad 21 December 2005 - 09:43
Ungefär samma reaktion som när jag såg första LOTR filmen.Kan lätt påstå att den ej kändes som om den var 3 timmar lång. Min första reaktion när den slutade var: redan?
//Lorryquai
Kompisen tyckte i alla fall att filmen var bra & han är då väldans kräsen, när det gäller film.
Dock så tyckte han att den var lite för lång.
Nåja, som jag sa tidigare, så blir det att köpa biobiljett till denna & Narnia.
Ser fram emot en "trevlig biovecka", nu när man får lite ledigt från jobbet.
Postad 21 December 2005 - 18:19
Postad 21 December 2005 - 20:38
Postad 21 December 2005 - 23:19
Längtar dock tills den kommer på dvd så man kan se den med bra bild och bra ljud och inte på en sunkig biograf där dom som sköter anläggningen måste vara både gravt synskadade och hörselskadade....
Postad 21 December 2005 - 23:37
Postad 22 December 2005 - 22:24
Vinner garanterat några Oscar priser
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2

59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler