Vilken film grinar ni till?
213 svar till detta ämne
Postad 09 February 2005 - 03:16
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
Ja då får jag som första Mod säga Armageddon,varje gång grinar jag som på beställning.
Får se om någon annan Mod tar sig i kragen nu
Postad 09 February 2005 - 05:09
inphra
-
inphra
-
Användare
-
-
193 inlägg
Jag vet att jag blivit rörd av flertal filmer men nu lider man ju av sketet minne, men en fillm, jag kollade monsters inc för nån vecka sen och den filmen greppade min känslor några ggr, när "Sully" lämnade "Buu" och slutscenen. Vackert slut.
Postad 10 February 2005 - 01:09
Unregistered94f939c2
-
Unregistered94f939c2
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag älskar starka filmer. Danskarna har gjort ett par som är något tragiska. Både "Breaking the waves" och "Dancer in the dark" fick mig att väta kinderna. Larsvon Trier båda två... Jag rekommenderar "dogville" också, den hamnar i samma kategori.
Postad 10 February 2005 - 01:31
Unregistered0917eae3
-
Unregistered0917eae3
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Tycker jag blir allt blödigare vad gäller filmtittande.
Den som drar fram mest ögonvatten är
When the last sword is drawn.
Musiken tillsammans med tragiken så rullar det
på ganska kraftigt.
Postad 10 February 2005 - 04:44
Unregisteredf025b163
-
Unregisteredf025b163
-
Användare
-
-
121 inlägg
Här är en man i sina bästa år (34) Bölar titt som tätt.. men bara när jag är ensam
Toplista:
* Gladiator (slutet..oj oj!)
* Gröna milen
* Glory (Ärans män)
* Finding Neverland (slutet är storslaget/vackert)
* Änglarnas stad (den är inte snäll)
* Plutonen
* Se7en
* Stora blå
* The last samurai (Jäklar i min låda/slutet)
* Flying daggers
m.m
m.m
Finns många, men detta var några jag kom på i all hast!
Böla på boys!
//Peppe
Postad 10 February 2005 - 04:52
Unregistered0917eae3
-
Unregistered0917eae3
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
Ser att Doktorn har precis rätt ålder för att stortjuta.
Bra urval av filmer dessutom.
Postad 10 February 2005 - 20:36
Unregisterede4ad32dd
-
Unregisterede4ad32dd
-
Användare
-
-
243 inlägg
Känner mig ofta som om jag skulle vilja gråta när jag ser på film, men tyvärr har jag -- känns det som -- tappat förmågan. Tragiskt att växa upp i ett samhälle där manlighetsideal bidrar till emotionella handikapp. Nåväl -- såg Big Fish förra helgen och i slutet släppta fördämnigarna helt. Spoiler: När sonen äntligen möter sin far på lika villkor och berättar hans död för honom är det vackraste jag sett på film på otroligt länge.
Redigerat av Unregisterede4ad32dd, 10 February 2005 - 20:37.
Postad 10 February 2005 - 22:55
Malmeqvisto
-
Malmeqvisto
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Den film som har berört mig mest är nog Requiem for a dream. Jag grät aldrig men blev rejält nedstämd. Och den där låten som de utnyttjar på ett grymt sätt i filmen får mig alldeles vemodig så fort jag hör den nu
Postad 11 February 2005 - 03:20
KarlXII
-
KarlXII
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
Ja då får jag som första Mod säga Armageddon,varje gång grinar jag som på beställning. Får se om någon annan Mod tar sig i kragen nu 
<{POST_SNAPBACK}>
Modigt Jonas...! När man tänker efter är nog detta den enda filmtråden på hela forumet över tio poster där varken Stefan N eller Fredrik skrivit något... -_-
Postad 11 February 2005 - 04:02
Unregistered0917eae3
-
Unregistered0917eae3
-
Forumräv
-
-
570 inlägg
De kanske har sett så mycket film så känslorna är slut.
Postad 11 February 2005 - 08:39
Unregistered7b1cdc70
-
Unregistered7b1cdc70
-
Användare
-
-
189 inlägg
Håller med om oldien Turner & Hooch, och nu när jag har hundar själv är den ännu värre.
Min Tjej har ingen skrivit, en utav mina värsta. Jag har hållit mig ifrån den sen mitten på tonåren. Vågar man prova igen?
Sen ska man definitivt se film själv för bästa böleffekt...
//lux
Postad 11 February 2005 - 17:03
Unregistered96238735
-
Unregistered96238735
-
Användare
-
-
238 inlägg
monsters inc, hahahaha den såg jag själv på bio.
Att sitta med tårar i nyllet när ljuset tänds ÄR faktiskt hårt även för Pappor som har koll på sin manlighet. "Hej, ehh nä det är popcorn i ögat. så ###### salt alltså."
& Grave of the Fireflies borde ha varningstext. Tror inte att jag skulle fixa den nu när jag har barn. Blir tårögd bara jag tänker på det.
i Casablanca när har nationalsångsbattle. När man vet att filmen är gjord mitt under kriget så ser man verkligen att det är blodigt allvar.
Det är stort.
Postad 11 February 2005 - 17:21
alpha
-
alpha
-
Mega!
-
-
1302 inlägg
Är det bara jag som tycker att filmer/dokumentärer som Michael Moores Bowling for Columbine gör så att man blir ledsen ( tänker främst på när han berättar den tragiska historien om hur en liten flicka blir skjuten av en jämnårig pojke, och hur tragisk uppväxt den pojken hade haft)? Särskilt när man vet att det som berättas verkligen har hänt (och händer).
Postad 18 November 2006 - 14:16
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Jag lånar den här tråden då jag är inne på samma tema. Jag är UTE efter en film man kan grina till. Har inte lipat på ruskigt länge till film, var kanske senaste Gröna Milen eller Gladiator för x antal år sedan. Men nyligen såg jag Click (som jag trodde var renodlad komedi  ) och jag satt och bölade som en liten unge i slutet och fyfan va skönt det var. Jag har sedan dess varit på jakt efter andra sorgliga filmer men har inte hittat någon. Har sett Hotel Rwanda och The Notebook som sägs ska vara riktigt sorgliga filmer men jag blev inte ett dugg ledsen. Blev mer upprörd och deprimerad än ledsen... Jag söker Dramatiska filmer. Såna med plötsliga händelser som gör att man inte kan hålla tårarna inne , såsom Gröna Milen och Gladiator. Och nu ska jag berätta om en tårdröpande film jag nästan gick under av. Grave of the Fireflies. ######r annama vilken film! Jag har nog aldrig i hela mitt liv blivit så nere av en film. Jag var faktiskt riktigt nedstämd under flera dagar efter den filmen och i slutet av filmen var det nästan bara konstant grinande. Ville se den dagen efter men så fort den gick igång började jag lipa igen. Det är en film som det är omöjligt att ha torra ögon till helt enkelt. Se den, riktigt bra film som jag brukar gå runt och tänka på än.
Postad 18 November 2006 - 14:20
80-talet
-
80-talet
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
är man en sjuk människa om man i ärlighetens namn ALDRIG har börjat gråta till någon film??
Postad 18 November 2006 - 14:31
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag har aldrig börjat grina på det viset att tårarna rinner, till max så har jag blivit tårögd.
Postad 18 November 2006 - 15:13
Unregistered05718b45
-
Unregistered05718b45
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Något som berörde mig är den Gammla svart vita filmen Elefantmannen.
Men mest av allt har jag nog gråtit åt Bröderna Marx och Buster Keaton men av helt andra orsaker.
Postad 18 November 2006 - 15:27
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
är man en sjuk människa om man i ärlighetens namn ALDRIG har börjat gråta till någon film??
<{POST_SNAPBACK}>
jag har inte heller grinat till nån film...
Postad 18 November 2006 - 15:27
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
Hmm... Är jag först med att nämna "Dansar Med Vargar", när vargen dör...?
Redigerat av Thuyner, 18 November 2006 - 15:28.
Postad 18 November 2006 - 15:41
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Ja efter man sett alla tre LOTR extended i rad .... när man tänker på att det inte finns några mer, då börjar jag grina varje gång.
edit: Även i filmerna så klart, dom är bara så mäktiga.
Redigerat av Martin.M, 18 November 2006 - 15:50.
Postad 18 November 2006 - 15:44
threnode81
-
threnode81
-
Lärjunge
-
-
388 inlägg
Såg I am Sam när den kom, grinade så tårarna sprutade. Gripande film!
Postad 18 November 2006 - 15:53
PsyCor
-
PsyCor
-
Veteran
-
-
2402 inlägg
Ja efter man sett alla tre LOTR extended i rad .... när man tänker på att det inte finns några mer, då börjar jag grina varje gång.
edit: Även i filmerna så klart, dom är bara så mäktiga.
<{POST_SNAPBACK}>
I second that!
Postad 18 November 2006 - 16:06
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Har bölat till filmer men helt plötsligt slutade det för 4 år sen...knepigt!
Jaja då det var aktuellt iaf så snörvlade man till:
Armageddon, ja Bruce.an är grym
Femte Elementet - när han ska klämma ur sig att han älskar henne.
Schindlers list - på slutet när dom lämnar blommorna på graven....GRÅTFEST!
Gröna milen
Efter det var det faktiskt En andra chans med Cage som gjorde att man blev lite gråtmild.
Tycker det är ganska skönt att lätta på trycket i tårkanalerna.
Postad 18 November 2006 - 18:59
Octopussy
-
Octopussy
-
Veteran
-
-
1868 inlägg
Jag fällen en tår i The Rock, i början när han ger medaljen till sin fru. Det är jag det 
Man kanske blir lite mera tagen när man har flera i familjen som är yrkesmilitärer.
Postad 18 November 2006 - 19:06
Rasputnik
-
Rasputnik
-
Wannabe
-
-
45 inlägg
Once were warriors är den enda rulle jag gråtit till. Det hemska är att jag sett den sex sju gånger nu och det är lika hårt varje gång
Postad 18 November 2006 - 20:13
Unregisteredb30efd09
-
Unregisteredb30efd09
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Tyvärr kan jag inte på rak arm säga vilka filmer som framkallat fukt... Men Pay it forward är väldigt rörande i slutet, undrar om inte det kommit en skvätt en av gångerna man sett den.
Postad 19 November 2006 - 00:14
Vilken intressant tråd! helt i min smak. Självklart är det kul med actionfilmer, shootouts och häftiga explosioner. Men mig veterligen så är dom största filmupplevelserna knutna till just denna typ av sinnesstämning som nämns i tråden. Det kan vara hur j* skönt som helst och sätta sig ner och böla till någon bra film.
Jag tror mycket på det där med att man projicerar sitt egna liv, ideal och hur man ser på sig själv på huvudrollsinnehavaren. Vid en bra filmupplevelse, som givetvis innebär en total koncentration och identifiering med skådespelarna, så kan man säga att en äkta och mycket kraftfull katarsis(rening av själen) äger rum. Efteråt får man den där kicken och en förmåga att se på saker och ting, tex sitt liv, på ett helt nytt sätt.
Kort sagt en bra film får en att reflektera över sitt eget liv och en möjlighet att se det på ett nytt sätt ur ett nytt perspektiv. Och det är ofta då dessa tårar uppstår. Kan nämna några filmer som har varit viktiga för mig, tex den engelska patienten, Titanic, american beauty,den tunna röda linjen, och Gladiator. Dessa är även dom filmer jag bölat mest till..
ja och okey då, även rädda meninge Ryan på slutet..  Men min första riktiga katarsis ägde rum när jag såg den engelska patienten för första gången. En oerhört bra, sorglig och vacker film där jag mycket lätt kunde identifiera mig mer Ralph Fiennes karaktär.
Mvh
Postad 19 November 2006 - 00:20
Unregistered33328
-
Unregistered33328
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
Utan att ha läst de andra förslagen på böla-rullar, så är mitt tips helt klart - The Notebook (Dagboken)Galet vacker kärlekshistoria...
Postad 19 November 2006 - 00:26
tazzi
-
tazzi
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
den gröna milen.
shit alltså, speciellt när han trampar på musen
Postad 19 November 2006 - 00:48
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
nyligen såg jag Click (som jag trodde var renodlad komedi ) och jag satt och bölade som en liten unge i slutet
Samma här!
Redigerat av Thuyner, 19 October 2008 - 00:18.
Postad 20 November 2006 - 02:42
BadaBing
-
BadaBing
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Leon helt klart.
Postad 20 November 2006 - 07:39
Heywood Floyd
-
Heywood Floyd
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Filmer dar djur far illa brukar jag ha en tendens att bli berord av. Aven filmer dar det finns ett starkt band mellan manniska+hund. T.ex. som i Skriet från Vildmarken
Postad 20 November 2006 - 07:52
Thegambler79
-
Thegambler79
-
Användare
-
-
114 inlägg
Filmen BLÅDÅRAR framkallar alla känslor hos mig....även gråt. "En ängel droppade Malmös blå färg i mina ögon när jag föddes"//Putte
Postad 20 November 2006 - 12:01
krib
-
krib
-
Användare
-
-
192 inlägg
Någon nämnde Dancer In The Dark tidigare i tråden och jag måste bara hålla med. Enda filmen jag kan minnas att jag suttit med en stor klump i halsen och svårt att se skärmen med suddiga ögon.
Tycka vad man vill om Björk (som sångerska eller person) men h**vete vilken inlevelse hon har i skådespeleriet. Man förstår verkligen varför hon beslutade att inte göra fler filmer, denna måste krävt en hel del att spela in.
Postad 20 November 2006 - 13:22
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
Blackhawk Down, Saving Private Ryan och Band of Brothers, i synnerhet intervjuerna med veteranerna från förbandet.
KAN inte hålla tårar tillbaka när de sitter och delar med sig, män som dräpt andra män för 60 år sedan, fortfarande är känsorna och minnena så starka.
Det är något speciellt och vackert antar jag när en man riskerar sitt liv för en annan. Omöjligt att se utan att bli rörd tycker jag.
Postad 20 November 2006 - 13:23
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
Enig med dig broder. Once were warriors är den enda rulle jag gråtit till. Det hemska är att jag sett den sex sju gånger nu och det är lika hårt varje gång
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 19 October 2008 - 00:30
Unregistered0377ed07
-
Unregistered0377ed07
-
Rookie
-
7 inlägg
Postad 19 October 2008 - 00:32
Tresor
-
Tresor
-
Användare
-
-
139 inlägg
The Notebook tyckte jag allt hade en tårframkallande effekt utan dess like.
//Tresor
Postad 19 October 2008 - 00:48
Unregistered1514
-
Unregistered1514
-
Veteran
-
-
1554 inlägg
Dangerous minds från 1995.
synd när emilio dör i filmen för skådespelaren dör på riktigt ca 3 år efter filmen av andnings problem. han är tung skådis. wade dominguez. samma passion som al pacino . kolla på filmen så ser ni honom och håller med
dock har inte riktiga emilio ramirez (som skådisen spelar) dött . filmen hitta på fick jag veta när jag kontakta den riktiga louannejohnson på hennes websajt.
den grinar man lätt till.
ingen 2000 talets ghetto film me överdrivet svordomar o folk som tror sig. detta är kungligt och eftersom allt skit händer så blir man tårögd för deras skull
Postad 19 October 2008 - 01:13
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5655 inlägg
Det här med att lipa till film börja väl för en ca 5år sedan. Har väl sagts innan i tråden, jag höll nog det tillbaka förr. ÄR snart 31 och ja, vad skall man säga...det är baa att erkänna att jag gör det  .
Saving private ryan är en sådan film jag tänker på direkt, brukar lipa redan innan han är framme vid graven där i början  . Jag vet vad som vänar liksom. Gladiator på slutet när maximus dör är ett sådant ställe också. Sen händer det väl då och då annars också, kommer intep på fler filmer just nu bara. Måste nog vara en bra film med gripande handling. Sen spelar det stor roll på vilket humör man är på rent generellt innan man sätter på filmen också. Är man redan lite nere och sådär så lipar man lättare, påminner det också om något ur ens eget liv så blir det inte lättare  .
/Genis
Postad 19 October 2008 - 02:03
Thuyner
-
Thuyner
-
Lärjunge
-
-
482 inlägg
The Notebook tyckte jag allt hade en tårframkallande effekt utan dess like.
Jag har aldrig storbölat till någon film, men nog gjorde den filmen mig tårögd första gången jag såg den. Greven av Monte Cristo är en annan kandidat, som innehåller en scen jag helst tittar på ensam. x) (Vilken får ni lista ut själva!)
Postad 19 October 2008 - 02:19
Xon81
-
Xon81
-
Amatör
-
-
58 inlägg
http://www.youtube.c...feature=relatedVet inte om det räknas som film. Men nog får man tårfyllda ögon iaf. =)
Postad 19 October 2008 - 14:02
Warlokk
-
Warlokk
-
Veteran
-
-
2160 inlägg
The Hurricane, hade gråt i halsen nästan hela filmen igenom. Brukar inte hända mig men den filmen var rätt stark. Sann historia med.
Postad 19 October 2008 - 14:07
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Lejonkungen när Mufasa dör.
Postad 19 October 2008 - 14:15
letmefly
-
letmefly
-
Veteran
-
-
2258 inlägg
Flera gånger till dessa:
Den siste mohikanen
Crash
Postad 19 October 2008 - 14:25
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11286 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=adYbFQFXG0U
Lycka till att hålla er!
Ja det är helt otroligt,kan se klippet flera gånger i rad.
Postad 19 October 2008 - 15:25
carlr
-
carlr
-
Användare
-
-
184 inlägg
Var i princip okänslig för drama på film fram tills jag fick barn, nu är jag hur labil som helst....
Postad 19 October 2008 - 15:29
Unregistered828ccd15
-
Unregistered828ccd15
-
Forumräv
-
-
935 inlägg
Barnen från Frostmofjället.
Postad 19 October 2008 - 18:07
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Bilar
Postad 19 October 2008 - 18:29
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Senast det blev lite blött i ögonen var när jag såg Wall,e.Vet inte varför,men det är väl en kombination med en "gripande"historia och en grymt charmig robot.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Film
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|