Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

BK Monolith

163 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 October 2008 - 09:54

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Det är precis vad jag har läst också. Dessutom är ju XLS-200 extremt liten så den/dom blir ju sjukt lätta att placera om man tänker på WAF. :)

Postad 14 October 2008 - 10:16

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Det är precis vad jag har läst också. Dessutom är ju XLS-200 extremt liten så den/dom blir ju sjukt lätta att placera om man tänker på WAF. :)

Nu är inte WAF en faktor som jag behöver bry mig om :)

Om jag visste att monoliten skulle låta bra på de få ställen där jag kan placera den så skule jag nog köpa en sådan. Men nu vet jag ju inte det så då är det kanske mer flexibelt och 'säkert' att köpa två xls200..

Postad 14 October 2008 - 10:32

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0

Nu är inte WAF en faktor som jag behöver bry mig om :)

Om jag visste att monoliten skulle låta bra på de få ställen där jag kan placera den så skule jag nog köpa en sådan. Men nu vet jag ju inte det så då är det kanske mer flexibelt och 'säkert' att köpa två xls200..

Om du redan har en sub eller har möjlighet att låna en så kan du testa med den om det låter bra på de ställen som passar Monolithen. Låter det bra där så låter det med största sannolikhet att låta bra där med Monolithen också.

/Heron

Postad 14 October 2008 - 10:36

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Om du redan har en sub eller har möjlighet att låna en så kan du testa med den om det låter bra på de ställen som passar Monolithen. Låter det bra där så låter det med största sannolikhet att låta bra där med Monolithen också.

/Heron

Jag har faktiskt en sådan aktivitet inplanerad :) Ska låna en kompis Paradigm-sub. Den är ju inte i monolitklass, men kanske ändå kan ge en indikation på hur bas låter där jag tänkt ställa den.

Det låter som att du tror mer på 1 st Monolith än 2 st XLS200?..

Postad 14 October 2008 - 11:22

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Vilket alternativ som är bäst beror mest på hur du kan placera subarna.

Monolithen är en bättre sub men två subbar ger en rakare frekvenskurva i ett "vanligt" rum jämfört men en sub. Väljer man två subar så tror jag det är viktigt att de placeras symetriskt mot sweet spot för att låta bra.

/Heron

Postad 23 October 2008 - 12:56

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu har jag allefall beställt mig en Monolith, efter *mycket* om-och-men. Prestandan blir jag säkert nöjd med; hoppas bara att den låter bra i mitt rum.

Postad 23 October 2008 - 13:04

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
får lägga upp ett omdöme sedan också :)

Postad 23 October 2008 - 19:34

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Är det någon som har erfarenhet av BKs mindre modell XLS200? Jag fick just en idé att köpa två sådana istället för en Monolith till mitt 28 kvm-rum. Det blir lite dyrare, men lättare att placera.

Vad jag har läst ska XLS200 vara ganska bra på att spela djupt (inte riktigt lika djupt som monoliten såklart, men djupare än BKs mellanmodell XLS300), men inte att spela så högt. men det borde man väl kunna kompensera med två stycken.

Jag är grymt nöjd med min XLS200, har visserligen 19 kvadrat att husera i, och där är det ju inga problem att få saker att skaka ner från hyllor. Sen spelar djupt och "snabbt", funkar dvs. hur bra som helst till musik. Kör den som komplement till min högtalare då de är trögdrivna och ganska klena i basen. Lite bilder finns i mitt galleri.

Redigerat av JetJaguarr, 23 October 2008 - 19:35.

Postad 23 October 2008 - 20:31

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Jag är grymt nöjd med min XLS200, har visserligen 19 kvadrat att husera i, och där är det ju inga problem att få saker att skaka ner från hyllor. Sen spelar djupt och "snabbt", funkar dvs. hur bra som helst till musik. Kör den som komplement till min högtalare då de är trögdrivna och ganska klena i basen. Lite bilder finns i mitt galleri.

Tack för svaret! Jag var faktiskt inne på att köpa två stycken XLS200 men jag valde ändå att köpa storebror. Jag har ett stort rum plus öppet till nästan alla andra rum så det blir mycket att fylla ut. Nu kan jag, i värsta fall, köpa en till Monolith..

Postad 24 October 2008 - 19:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Tack för svaret! Jag var faktiskt inne på att köpa två stycken XLS200 men jag valde ändå att köpa storebror. Jag har ett stort rum plus öppet till nästan alla andra rum så det blir mycket att fylla ut. Nu kan jag, i värsta fall, köpa en till Monolith..

Hahha!!! Overkill ;) Neee, bara skojade, man kan alldrig och jag menar verkligen Aldrig! få för många eller för kraftiga basar i ett rum, det blir bara bättre och bättre på alla sätt ju fler du har.
tycker det låter som en underbar ide, och det roliga är att man, hur nöjd man än är med sin ensamma subba, så blir man riktigt överaskad över hur sjukt mycket bättre det låter med två stycken.
Och nästa steg är 4st och då börjar vi prata ! :(

Postad 28 October 2008 - 13:46

Unregistered54b89a21
  • Unregistered54b89a21
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
5% dist, 102dB @ 20Hz, tillverekar spec. Distar subbar (subbor?) så mycket?

Sedan vore jag tacksam om nån kunde "översätta" (sammanfatta) mätdiagrammen, nedan. Då jag inte begriper särskilt mycket av dem... Hittade två mätningar: http://www.hometheat...onolith-df.html
http://www.avtalk.co...i...sg&th=18347

Förstärkaren är specad till 300W RMS (600W peak), Skulle denna sub:en dra nytta av samma tillverkares förstärkare på 500W RMS (1000W peak)?

Ovan har den versionen med nedåtriktad port och element testats (Monolith DF), den finns också i en version med framåt riktad port och element (Monolith). http://www.bkelec.co...lithDFandFF.htm Lådornas proportioner skiljer sig något, men lådvolymen, förstärkaren, och elementen är identiska. Vilken konstruktion är egentligen att föredra för bäst ljud?

/

Postad 28 October 2008 - 17:11

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag är absolut ingen mästare på basar men när jag köpte min Monolith så jämförde jag diagrammen du länkade till. Vid mina jämföranden kom jag till den slutsatsen att Monolithen distar väldigt lite i jämförelse med övriga subbar i samma prisklass.

Gällande slutsteget så borde den vara ganska exakt anpassad gissar jag. BK gör ju slutstegen och elementen (tror jag iaf) själva. Dom bygger med andra ord hela subben själva och borde ju på så vis ha väldigt exakt kännedom om vad alla komponenter har för egenskaper och kapaciteter. Igen, jag är inget proffs på detta men jag bjuder på fakta som jag snappat upp på olika ställen.

Frågan gällande skillnaden mellan Down Firing och Front Firing ställde jag också när jag skulle köpa min sub. Jag letade på forum och mailade till BK. På forumen får man alla möjliga svar beroende på vem man frågar (ungefär som förväntat) men BK svarade att det inte spelar speciellt stor roll. Min enda tanke är att subben som spelar framåt (FF) är mer riktningskänslig vid högre frekvenser. Men å andra sidan ska du troligtvis inte spela speciellt höga frekvenser. :)

Postad 28 October 2008 - 17:21

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

5% dist, 102dB @ 20Hz, tillverekar spec. Distar subbar (subbor?) så mycket?

Sedan vore jag tacksam om nån kunde "översätta" (sammanfatta) mätdiagrammen, nedan. Då jag inte begriper särskilt mycket av dem... Hittade två mätningar: http://www.hometheat...onolith-df.html
http://www.avtalk.co...i...sg&th=18347

Förstärkaren är specad till 300W RMS (600W peak), Skulle denna sub:en dra nytta av samma tillverkares förstärkare på 500W RMS (1000W peak)?

Ovan har den versionen med nedåtriktad port och element testats (Monolith DF), den finns också i en version med framåt riktad port och element (Monolith). http://www.bkelec.co...lithDFandFF.htm Lådornas proportioner skiljer sig något, men lådvolymen, förstärkaren, och elementen är identiska. Vilken konstruktion är egentligen att föredra för bäst ljud?

/

Beskrivning hur man ska tolka diagrammen från hometheatreshack finns även dem på hometheatreshack

Postad 16 November 2008 - 13:18

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ni som köpt från UK. Var beställde ni?
Jag funderar på att köpa en till. :(

Postad 16 November 2008 - 13:31

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ni som köpt från UK. Var beställde ni?
Jag funderar på att köpa en till. :D

Direkt från B.K.Electronics (http://www.bkelec.com).

Jag ville ha en exakt prisuppgift innan så jag mailade några vändor fram och tillbaks sen var den beställd. Fungerade ypperligt bra. Dom höll leveranstiden nästan på pricken; jag fick den en dag tidigare än utlovat. :(

Förresten, om du inte har bråttom så tror jag att det kanske kommer dyka upp en svensk leverantör i framtiden. Jag vet inte exakt hur lång tid det kan ta, men om du är intresserad av att vänta så kan jag höra mig för hur det går?!

Redigerat av Krazz, 16 November 2008 - 13:32.

Postad 16 November 2008 - 13:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Tack. :(

Postad 18 November 2008 - 17:47

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Då har jag beställt en andra Monolith, eller Bilith blir det väl nu. :P
De blir ett perfekt par som får dubblera som högtalarstativ fram. Jag hoppas att de inbyggda SD-fötterna på mina Guru-stativare dämpar tillräckligt. :lol:

Tyvärr tar det 10-14 dagar innan de skickar.

Redigerat av hassesolo, 18 November 2008 - 17:49.

Postad 18 November 2008 - 17:50

JetJaguarr
  • JetJaguarr
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0

Direkt från B.K.Electronics (http://www.bkelec.com).

Jag ville ha en exakt prisuppgift innan så jag mailade några vändor fram och tillbaks sen var den beställd. Fungerade ypperligt bra. Dom höll leveranstiden nästan på pricken; jag fick den en dag tidigare än utlovat. :P

Förresten, om du inte har bråttom så tror jag att det kanske kommer dyka upp en svensk leverantör i framtiden. Jag vet inte exakt hur lång tid det kan ta, men om du är intresserad av att vänta så kan jag höra mig för hur det går?!

Det är skamligt att det inte finns några svenska leverantörer av BKs produkter ännu. Oslagbart pris/prestanda.

Postad 11 January 2009 - 21:30

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0
Åh skit oxå. Börjar oxå bli sugen då denna sub verkar spännande. Skulle vilja ha någon som hjälper till i botten till musik. Dock vågar jag inte chansa och bestäla en sub för drygt 6000. Hur svårt att det att få den att smälta in i musiken? Har även sneglat åt Rel håller med denna verkar mer intressant.

// Sat

Postad 16 January 2009 - 19:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Då har jag lagat min trasiga Monolith-DF och kan äntligen köra med dubbla Monolither. Första intrycket är positivt. Jag har inte vågat pressa dem än. Jag har ju kört sönder den ena två gånger så man blir lite försiktig med volymkontrollen också. Postad bild

Postad 16 January 2009 - 19:43

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0

Då har jag lagat min trasiga Monolith-DF och kan äntligen köra med dubbla Monolither. Första intrycket är positivt. Jag har inte vågat pressa dem än. Jag har ju kört sönder den ena två gånger så man blir lite försiktig med volymkontrollen också. Postad bild

Kul. Men varför gick den sönder, samma fel 2 gånger?

Postad 16 January 2009 - 19:52

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Första gången gick förstärkardelen. Andra gången rök elementet.

Postad 16 January 2009 - 20:16

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0

Första gången gick förstärkardelen. Andra gången rök elementet.

Ska bli spännande att höra dina planer på eventuell uppgradering efter akustikkonsultationen. Man ska ju inte KUNNA spela sönder sina element, det ska i alla fall inte föreligga någon risk för det tycker jag :)

Postad 16 January 2009 - 20:21

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Ska bli spännande att höra dina planer på eventuell uppgradering efter akustikkonsultationen. Man ska ju inte KUNNA spela sönder sina element, det ska i alla fall inte föreligga någon risk för det tycker jag :)

He, he.
Jag kommer att försöka uttrycka mina behov, sen får vi väl se om Öhman rekommenderar en uppgradering.
Postad bild

Postad 17 January 2009 - 13:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Helt otroligt att denna har pajat så mycket, och så lätt... ;)

Utifrånn det du har varit med om så har i alla fall jag nästan halt tappat förtroendet för dessa basar...

Postad 17 January 2009 - 15:21

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Sitter väl inget HP-filter på denna? Inte så konstigt att basen bottnar då.

Postad 17 January 2009 - 18:29

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0

Sitter väl inget HP-filter på denna? Inte så konstigt att basen bottnar då.

Det gör det inte på mina (annan tillverkare) heller och de bottnar verkligen inte.

Redigerat av shifts, 17 January 2009 - 18:29.

Postad 17 January 2009 - 18:46

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Det gör det inte på mina (annan tillverkare) heller och de bottnar verkligen inte.

Om du matar på ordentligt på en oktav under avstämningsfrekvensen så bör de bottna. Om de inte gör det är nog slutsteget för klent, eftersom man då aldrig oavsett frekvens kommer närma sig den termiska effekttåligheten. Eller så är de slutna.

Postad 18 January 2009 - 00:32

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0

Om du matar på ordentligt på en oktav under avstämningsfrekvensen så bör de bottna. Om de inte gör det är nog slutsteget för klent, eftersom man då aldrig oavsett frekvens kommer närma sig den termiska effekttåligheten. Eller så är de slutna.

-1dB vid 19hz för Shifts basar och dom tål en hel del kan jag lova (specade till 120dB @ 19 hz har jag för mig).

Postad 18 January 2009 - 03:57

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

-1dB vid 19hz för Shifts basar och dom tål en hel del kan jag lova (specade till 120dB @ 19 hz har jag för mig).

Ok? Apropå vad? Är de avstämda till 38hz? Annars förstår jag inte riktigt vad du vill ha sagt.

Jag hoppas 120dB@19hz gäller flera enheter med rumsstöd? Annars spelar ju en lika högt som 4-5 st SVS PB13 Ultra vilket låter väldigt märkligt.

Postad 18 January 2009 - 13:28

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Så här ser det ut med mina två monolither i alla fall. Det låter riktigt bra nu. :)
Jag skall pressa dem riktigt hårt vid tillfälle och pallar de inte det då säljer jag dem och skaffar något bättre.

Bifogad fil  381.JPG   129.51K   0 Antal nerladdningar

Postad 18 January 2009 - 16:35

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
De passar verkligen in bra i uppställningen, det är en sak som är säkert.

Postad 18 January 2009 - 17:39

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0

Well, det är klart att de går att bottna, men då går jag ju verkligen in för att misshandla dem. Den gränsen ska inte nås om jag så ens försöker pressa systemet tycker jag. Vilket det ju gjort i hassesolos fall tyvärr.

Du skriver "Om de inte gör det är nog slutsteget för klent". Ja, för att bottna elementen kanske (jag har inte gått in för att försöka ett sådant stolleprov). För klent för normalt handhavande tror jag knappast.

Postad 18 January 2009 - 18:08

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Jag vill inte ge mig in i denna diskussion, men jag vill säga att även jag är mycket nöjd med min Monolith. Den låter skitbra, den håller bra kvalité (enligt mitt tycke), den är skitsnygg och den var inte speciellt dyr med tanke på prestanda/design/kvalité.

För övrigt rekommenderar jag en BFQ/Parametisk EQ. Med en sådan kan ni ställa in hur basen ska låta i rummet och risken att ha sönder subben elimineras samtidigt. Det är bara till å köpa och sluta tjafsa. :)

Postad 18 January 2009 - 18:23

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3067 inlägg
  • 0

För övrigt rekommenderar jag en BFQ/Parametisk EQ. Med en sådan kan ni ställa in hur basen ska låta i rummet och risken att ha sönder subben elimineras samtidigt. Det är bara till å köpa och sluta tjafsa. :)

Kan du förklara hur risken för att spela sönder subben elimeras med EQ? Får inte detta att gå ihop, tycker precis tvärt om att detta borde öka risken att spela sönder element.

// Sat

Postad 18 January 2009 - 18:36

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Kan du förklara hur risken för att spela sönder subben elimeras med EQ? Får inte detta att gå ihop, tycker precis tvärt om att detta borde öka risken att spela sönder element.

// Sat

Dn elimineras eftersom du ställer filtret så att högtalaren inte går sönder. Monlithen har väl inget lågpassfilter (om jag kommer ihåg rätt) men med en EQ så har du ju ett filter (indirekt).

Postad 18 January 2009 - 18:42

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Vill inte dissa dom eftersom jag inte hört dom men att man ska behöva sänka och filtrera bort den lägre basen till subwoofers känns helt åt väggarna! Man köper väl subwoofers för att kunna återge låga frekvenser. :)

Hoppas det fixar sig :)

Postad 18 January 2009 - 19:14

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Vill inte dissa dom eftersom jag inte hört dom men att man ska behöva sänka och filtrera bort den lägre basen till subwoofers känns helt åt väggarna! Man köper väl subwoofers för att kunna återge låga frekvenser. :)

Hoppas det fixar sig :)

Men du kan väl inte återge ljud som subben inte klarar av att spela? Med EQn kommer signalerna som normalt skulle skada subben filtreras bort innan dom kommer till subben. Signalerna som INTE skadar subben kommer således fram. Eller tänker jag fel/har jag missat något i diskussionen?

Postad 18 January 2009 - 19:26

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0

Så här ser det ut med mina två monolither i alla fall. Det låter riktigt bra nu. :)
Jag skall pressa dem riktigt hårt vid tillfälle och pallar de inte det då säljer jag dem och skaffar något bättre.

Ser bra ut, kommer verkligen Guru högtalarna upp tillräckligt?

Men du kan väl inte återge ljud som subben inte klarar av att spela? Med EQn kommer signalerna som normalt skulle skada subben filtreras bort innan dom kommer till subben. Signalerna som INTE skadar subben kommer således fram. Eller tänker jag fel/har jag missat något i diskussionen?

Nja, det är nog bara jag som "dummar mig". :)

Postad 18 January 2009 - 19:58

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Guru-högtalarna hamnar på 62 cm (rekommenderat är 60 cm).

Postad 18 January 2009 - 20:55

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Okej. Dom är fina, såg ett par hos Öhman.

Postad 20 January 2009 - 09:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Jag satt och lyssnade på musik igår kväll och jag måste säga att Monolitherna spelar finfint ihop med mina Guru QM10. :D
Ett härligt ljud helt enkelt med en mycket fin basåtergivning. Enda problemet jag har nu är ett bashål mitt i rummet där jag vill sitta när jag ser HD-film. Det är detta bashål som får mig att plåga basarna lite väl mycket vid film.
När jag sitter i soffan vid bakväggen låter det kanon med Sub-kanalen inställd på -13dB. Mitt i rummet behöver jag skruva upp 6dB till ca -7 för att få bra bas.

Redigerat av hassesolo, 20 January 2009 - 09:11.

Postad 20 January 2009 - 11:06

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag satt och lyssnade på musik igår kväll och jag måste säga att Monolitherna spelar finfint ihop med mina Guru QM10. :D
Ett härligt ljud helt enkelt med en mycket fin basåtergivning. Enda problemet jag har nu är ett bashål mitt i rummet där jag vill sitta när jag ser HD-film. Det är detta bashål som får mig att plåga basarna lite väl mycket vid film.
När jag sitter i soffan vid bakväggen låter det kanon med Sub-kanalen inställd på -13dB. Mitt i rummet behöver jag skruva upp 6dB till ca -7 för att få bra bas.

Det är just dessa problem som går att åtgärda med en EQ.

Kika här för mer information: http://www.hometheat...ack.com/roomeq/

Postad 20 January 2009 - 11:11

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Ingen EQ i världen kan ta bort ett bashål i mitten på ett rum. Man måste jobba med högtalarplaceringar och akustikåtgärder.

Postad 20 January 2009 - 11:19

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Ingen EQ i världen kan ta bort ett bashål i mitten på ett rum. Man måste jobba med högtalarplaceringar och akustikåtgärder.

Nej det kan den inte, men den kan öka på just den frekvensen som saknas vid din position medan alla andra frekvenser kan hållas kvar på normal nivå. Men i just ditt fall kanske det är enklare med akustikåtgärder eller att möblera om?! Det är vanligtvis billigare iad. :D

Postad 06 February 2009 - 12:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Eftersom jag kommer att bygga nytt hembiorum med en helhetslösning från Ino Audio så kommer jag att tvingas sälja mina två Monolith-DF. :D
Vad tror ni man kan få? Kanske ca 10000 för två eller 5500 för en? De är ju bara 9månader och två månader gamla så det finns garanti kvar. Tur jag sparade lådorna. :D

Postad 06 February 2009 - 19:11

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Eftersom jag kommer att bygga nytt hembiorum med en helhetslösning från Ino Audio så kommer jag att tvingas sälja mina två Monolith-DF. ;)
Vad tror ni man kan få? Kanske ca 10000 för två eller 5500 för en? De är ju bara 9månader och två månader gamla så det finns garanti kvar. Tur jag sparade lådorna. ;)

När jag själv tänker sälja gamla prylar så brukar jag fundera på hur mycket jag själv skulle kunna tänka mig att ge för den om jag skulle vilja köpa den. Så, skulle du själv ge 5500 för den?

Jag köpte min för 6300 med den blanksvarta (dyrare) lacken så jag skulle nog hellre köpa en helt ny för några hundringar extra istället för att köpa grisen i säcken. Inget personligt, men det är så jag själv resonerar.

Å andra sidan kan man alltid dra en chansning och hoppas att man får den såld ändå. ;)

Hoppas det var till någon hjälp.

Postad 07 February 2009 - 14:15

Unregistereda9666aa5
  • Unregistereda9666aa5
  • Forumräv

• 606 inlägg
  • 0
hassesolo ditt ollon!

jag har ju funderat på att köpa en till :P

Men jag har inte råd och får väl framförallt inte för frugan :lol: Bor ju i Umetrakten dessutom så det hade ju passat som handen i handskjäveln

edit: min är iofs svart.. skulle nog skära sig lite ;)

edit2: fan vad skönt =)

Redigerat av Unregistereda9666aa5, 07 February 2009 - 14:22.

Postad 07 February 2009 - 16:33

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

När jag själv tänker sälja gamla prylar så brukar jag fundera på hur mycket jag själv skulle kunna tänka mig att ge för den om jag skulle vilja köpa den. Så, skulle du själv ge 5500 för den?

Jag köpte min för 6300 med den blanksvarta (dyrare) lacken så jag skulle nog hellre köpa en helt ny för några hundringar extra istället för att köpa grisen i säcken. Inget personligt, men det är så jag själv resonerar.

Å andra sidan kan man alltid dra en chansning och hoppas att man får den såld ändå. :lol:

Hoppas det var till någon hjälp.

De kostar iofs drygt 7 k nya nu för tiden så 10 k för två är ett ba pris tycker jag.

hassesolo ditt ollon!

jag har ju funderat på att köpa en till :P

Men jag har inte råd och får väl framförallt inte för frugan :lol: Bor ju i Umetrakten dessutom så det hade ju passat som handen i handskjäveln

edit: min är iofs svart.. skulle nog skära sig lite ;)

edit2: fan vad skönt =)

Du kan ju altid måla/lackera den svart. Kommer du och hämtar en får du extra rabatt. :lol:

Postad 07 February 2009 - 21:03

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

De kostar iofs drygt 7 k nya nu för tiden så 10 k för två är ett ba pris tycker jag.

Ok, då är det nog inga problem att få dom sålda. Iofs är väl nackdelen att så få känner till hur bra dessa subar är. :/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.