Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Acer Aspire L200 - 2995:-

154 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Acer Aspire L200 MediaCenter - 2,0GHz 512MB 160GB DVD±RW (Stationära datorer) 2 7.166666 (5) Inga priser
Acer Aspire L250 MediaCenter - 2,2GHz 512MB 250GB DVD±RW (Stationära datorer) 1 4.749998 (3) Inga priser

Postad 30 October 2006 - 10:47

Unregistered495cbf02
  • Unregistered495cbf02
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ja, L200:an verkar vara väldigt känslig för placering vilket inte rimmar väl med dess mål att vara en vardagsrumspryl. Jag har min stående i en sån här tv-bänk http://www.em.com/in...oductType=30522 och temperaturen stiger strax över 60 grader direkt! Jag har bytt till en tystare fläkt som skall kyla lika bra (en NorthQ som Johan rekommenderade) men börjar misstänka att jag klantat mig med kylpastan eller nått... känns inte helt vettigt att den skall bli så varm.

Förresten, hur mycket kan ett separat fläktstyrningsprogram, typ SpeedFan hjälpa till med att hålla temperaturen i schack? Och har någon en länk till en enkel tutorial för hur man arbetar med SpeedFan eller liknande?

EDIT: Hittade följande guide för kylpasta: http://www.hardwares...m/article/274/1
EDIT: Hittade följande max temp. lista för CPUer: http://users.erols.com/chare/elec.htm

Redigerat av Unregistered495cbf02, 30 October 2006 - 11:12.

Postad 01 November 2006 - 01:15

Unregisteredeeb1409a
  • Unregisteredeeb1409a
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med ljud/video playback på denna burk?..

Ljud och bild kan ibland få för sig att lagga med 0.4-0.6 sekunders mellanrum, blir ok igen efter reboot men börjar alltid igen efter 15-30 minuter.

Upplever inga problem när jag streamar, men öppnar jag något på själva datorn, dvd skiva/fil, mp3, divx så klyddar den. :lol:

Postad 02 November 2006 - 11:13

Unregistered9c12a290
  • Unregistered9c12a290
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Jag har samma problem med hackande ljud efter en halvtimme eller så.
Trots uppdatering av ljudkortsdrivisar kvartstår problemet.

Jag märkt att problemet kan försvinna om drar igång nått resurskrävande program och stänger det igen.

Har inte orkat ringa Acersupporten, men det kanske man borde. Vem vet, dom kanske har en lösning..

Postad 03 November 2006 - 20:48

Robert_J
  • Robert_J
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
I en tråd på tystpc.nu (http://www.tystpc.nu...opic.php?t=1577) diskuterades hackig bild. Ett av inläggen är följande:

Har du en AMD med dubbelkärna skall du installera den senaste CPU-drivrutinen. Tror det kom en ny version av den i början av September.

http://www.amd.com/u...ties/amdcpu.exe

Jag själv upplever ibland hackig bild när jag ser på Live TV. Är det något vi bör installera, dvs är det en dubbelkärna i L200?

Postad 05 November 2006 - 12:37

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Tänker sälja min L200 och uppgradera till nåt nytt.

Vad tror ni man kan ta för den??
Köpte den på Dustin för 2995:- och det är alltså lång garantitid kvar..

//

WH

Postad 06 November 2006 - 09:39

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0

I en tråd på tystpc.nu (http://www.tystpc.nu...opic.php?t=1577) diskuterades hackig bild. Ett av inläggen är följande:

Har du en AMD med dubbelkärna skall du installera den senaste CPU-drivrutinen. Tror det kom en ny version av den i början av September.

http://www.amd.com/u...ties/amdcpu.exe

Jag själv upplever ibland hackig bild när jag ser på Live TV. Är det något vi bör installera, dvs är det en dubbelkärna i L200?

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det är inte dubbelkärna i L200... Det är en AMD Athlon64 3200+

Tänker sälja min L200 och uppgradera till nåt nytt.

Vad tror ni man kan ta för den??
Köpte den på Dustin för 2995:- och det är alltså lång garantitid kvar..

//

WH

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns fortfarande några glada affärer som försöker kränga den för ca 6000:- så lägg en annons på blocket på 4500 eller 5000 (med kanske 500:- i prutmån) så kan du nog tjäna en hacka!

Komponenterna i burken kostar (nypris) ca 8000:-* så egentligen är 6000:- ett ganska bra pris men eftersom Inet & Dustin dumpade priset (plus att det är en gammal modell utan senaste tekniken) så är det nog svårt att få ut ett riktigt bra pris!

*Ganska rättvisande gissade värden (Dustin som ref.):
Chassi: 970:-
Processor: 800:-
Hårddisk: 600:-
TV-kort: 900:-
Minne: 700:-
DVD: 850:- (slim, slot-in är inte så billiga!)
Moderkort: 700:-
WLAN dongel: 400:-
Tangentbord: 400:-
Fjärr: 400:-

Totalt: 8020:-

Postad 06 November 2006 - 14:27

Unregisteredeeb1409a
  • Unregisteredeeb1409a
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
någon som vet vilka sata drivers som ska installeras?

Postad 08 November 2006 - 04:37

Unregisteredef0df7b7
  • Unregisteredef0df7b7
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Det finns fortfarande några glada affärer som försöker kränga den för ca 6000:- så lägg en annons på blocket på 4500 eller 5000 (med kanske 500:- i prutmån) så kan du nog tjäna en hacka!

Komponenterna i burken kostar (nypris) ca 8000:-* så egentligen är 6000:- ett ganska bra pris men eftersom Inet & Dustin dumpade priset (plus att det är en gammal modell utan senaste tekniken) så är det nog svårt att få ut ett riktigt bra pris!

*Ganska rättvisande gissade värden (Dustin som ref.):
Chassi: 970:-
Processor: 800:-
Hårddisk: 600:-
TV-kort: 900:-
Minne: 700:-
DVD: 850:- (slim, slot-in är inte så billiga!)
Moderkort: 700:-
WLAN dongel: 400:-
Tangentbord: 400:-
Fjärr: 400:-

Totalt: 8020:-

Gelmax: Tack för det mycket utförliga svaret!

Världsklass!

//

WH

Postad 10 November 2006 - 15:57

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Hej, en fråga till er med L200-datorer:

Vilken upplösning använder ni och hur har ni kopplat datorn till TVn (VGA, s-video...). Jag har själv funderingar på att skicka 1360*768 till TVn men vet inte om datorn fixar detta??

Postad 10 November 2006 - 19:21

Unregisteredeeb1409a
  • Unregisteredeeb1409a
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Hej, en fråga till er med L200-datorer:

Vilken upplösning använder ni och hur har ni kopplat datorn till TVn (VGA, s-video...). Jag har själv funderingar på att skicka 1360*768 till TVn men vet inte om datorn fixar detta??

<{POST_SNAPBACK}>

Datorn klarar det, man måste bara uppgradera drivers till grafikkortet så går det bra. behövde inte äns köra med powerstrip. :wub:

Postad 15 November 2006 - 09:00

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Ytterligare en fråga:

När datorn är satt i Vänteläge eller Viloläge så startar den av sig själv igen ibland - någon som har liknande situation och vet vad det kan vara som förorsakar detta??

Postad 23 November 2006 - 23:33

tommyq
  • tommyq
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Några nyheter från er som försöker få datorn tystare (och kallare)?

Kyler NorthQ-fläkten bättre eller sämre och är ljudnivån MYCKET lägre?

Postad 29 November 2006 - 21:37

tommyq
  • tommyq
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
lyfter...

Postad 29 December 2006 - 08:27

Unregistered495cbf02
  • Unregistered495cbf02
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
tommyq: Ja, jag märker en väsentlig skillnad i ljudnivå sedan jag monterade NorthQ fläkten. Först hade jag lite problem för jag använde för mycket kylpasta, men nu kyler den bra och fläkten går sällan eller aldrig på annat än låg nivå.

gelmax: Ja, min går också igång ibland, men stänger av sig själv igen. Antivirus program, Windows Update eller någon anna schemalagd aktivitet ligger nog bakom fenomenet, men jag har inte forskat vidare i vad det beror på.

Postad 02 January 2007 - 15:24

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej!

Jag ser att det är några till som har problem med det hackande ljudet... Finns det någon här på forumet som har lösningen? Skulle uppskattas grymt mycket

mvh niklas

Postad 17 January 2007 - 13:56

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Jag har vid något tillfälle upplevt ljudhack med trodde då att det berodde
på för lite minne. Har nu 1Gb internminne i burken.

Vad är problemet med ljudhack för er?

Postad 17 January 2007 - 21:35

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Jag har vid något tillfälle upplevt  ljudhack med trodde då att det berodde
på för lite minne. Har nu 1Gb internminne i burken.

Vad är problemet  med ljudhack för er?

<{POST_SNAPBACK}>

okey och efter det så har du inte upplevt detta?

/niklas

Postad 18 January 2007 - 12:08

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har nu ringt och pratat med acer support igen.. men denna gången kunde han svara på det...
Han sa att man skall gå in på start menyn -
kör -
skriva msconfig
autostart
och sden trycka avmarkera alla och det sista trycka verkställ och starta om datan...

Har själv inte hunnit testa det men han lät säker...

Hoppas det hjälper er som har problem med det hackande ljudet-bilden

/niklas

Postad 20 January 2007 - 22:40

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej, angående hackande ljud i L200 MCE.
Tyvärr hjälpte inte tipset för mig. Det uppstår fortfarande efter ca 30 min.

Postad 22 January 2007 - 21:26

tommyq
  • tommyq
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
För mig försvann det hackande ljudet efter följande åtgärd:

1: Ominstallation av rollup2 från windows update.
2: Avinstallation av befintliga ljudkortsdrivrutiner.
3: Installation av senaste versionen av ljudkortsdrivrutiner.

Dock har jag fortfarande problem med väsnande fläkt. Måste beställa en NorthQ nån dag.

Postad 23 January 2007 - 16:55

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
nä det hjälpte inte för mig heller.... men så ringde jag igen och då sa dem att jag skulle uppgradera biosen och här är länken: ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/a...1_C2_UPDATE.ISO

läs read me hur du skall göra...

detta funkar hittills för mig!

Postad 27 January 2007 - 21:31

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Stämmer det som tidigare nämnts i tråden att moderkortet har PCI-E?
Någon som har koll på om det går att få dit ett PCI-E-grafikkort och i så fall vilket (gärna tyst) om tv-kortet tas bort?
Om inte ovanstående fungerar, vad tror ni om att flytta över komponenterna till ett annat chassi t ex Antec NSK2400? Funkar slot-in-spelaren i det chassit?
/Anders

Postad 28 January 2007 - 19:16

Unregistered9c12a290
  • Unregistered9c12a290
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

nä det hjälpte inte för mig heller.... men så ringde jag igen och då sa dem att jag skulle uppgradera biosen och här är länken: ftp://ftp.support.acer-euro.com/desktop/a...1_C2_UPDATE.ISO

Funkade kanon för mig åxå!

Ljudhackningarna är som bortblåsta!

Tack mobil.niklas!

Postad 29 January 2007 - 10:45

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Fungerar prima för mig med!
Äntligen en BIOS uppgradering som gör sitt jobb. Däremot hittar
jag ingen readme i denna uppgradering som beskriver features för RO2?

Postad 01 February 2007 - 13:45

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Fungerar prima för mig med!
Äntligen en  BIOS uppgradering som gör sitt jobb. Däremot hittar
jag ingen readme i denna uppgradering som beskriver features för RO2?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!

Du kan göra så att du går in på acers hemsida och tar en read me från den biosen som finns där...

Postad 26 February 2007 - 10:44

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej l200 ägare

jag undrar om coax utgången på L200, någon som vet hur man bäst använder sig av denna
för oss som mest lyssnar ljud från datorn och inte DVD-material. Läste något i tråden om
"passthrough läge" för att få 5.1 ljud. Var ställer man in det ?
Någon som har ett ljudkort att rekommendera för denna burk för att få 5.1 kanske...

En annan grej . Finns erfarenheter i denna tråd av att byta ut fläkten som sitter vid nätagget och inte den på CPU:n. Jag tycker att även denna väsnas lite för mycket!

Postad 14 March 2007 - 13:31

svaneman
  • svaneman
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag är väldigt sugen på att köpa en L200 men om den inte klarar Full HD känns det inte riktigt lika lockande längre.

Är det någon som testat full HD material (1920x1080) på den här datorn?
Flyter det på utan att hacka?

Om ingen hunnit prova än skulle inte någon av er som har köpt datorn kunna testa lite snabbt?
Här finns gott om testmaterial:
http://www.microsoft...ntshowcase.aspx

Hade varit jätteschysst om någon kunde kolla upp det.

Postad 16 March 2007 - 09:01

presto
  • presto
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Provade en film sekvens på ca 80Mb med 1080p material och det
verkar flyta på ok.
Visserligen är den L200 jag har uppgraderat 1 Gb
internminne som säkerligen påverkar också.

Postad 29 March 2007 - 13:59

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har problem med att bilden börjar hacka efter en kortare tids tittande - har ännu inte testat att uppgradera Bios men hittade en annan möjlig lösning på Acers supportsida:

While viewing Live TV with MCE 2005 (Media Center Edition) on L200 the picture sometimes buckles for a second.

Solution:

1. Enter BIOS Setup
2. Change the value for the "UMA Frame Buffer Size" from 64MB to 128MB (you find these settings under "Advanced Chipset Features"

Ska testa detta innan jag uppgraderar Bios så får vi se om det räcker.

/Gelmax

Postad 29 March 2007 - 18:01

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0
för mig hjälpte ingenting... skickade in datan på servis och det tog 5 veckor elelr nått till dem kom på att det var bäst att skrota den:p...
hoppas det går bättre för er

Postad 04 April 2007 - 12:31

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Mer information om hackande bild:

Hittade följande på Hauppauges UK-forum. Jag vet att L200 finns i olika utföranden med olika TV-kort men min har ett Hauppauge WinTV HVR-1100.

This HCWKB article applies to the following:

Hauppauge WinTV Nova-t PCI
Hauppauge WinTV Nova-t USB2
Hauppauge WinTV Nova-t Stick
Hauppauge WinTV Nova-t 500
Hauppauge WinTV Nova-SE2
Hauppauge WinTV Nova-s Plus
Hauppauge WinTV HVR-900
Hauppauge WinTV HVR-930
Hauppauge WinTV HVR-1100
Hauppauge WinTV HVR-1300
Hauppauge WinTV HVR-3000
Hauppauge WinTV HVR-4000
Hauppauge WinTV PVR-150
Hauppauge WinTV PVR-160
Hauppauge WinTV PVR-250
Hauppauge WinTV PVR-350
Hauppauge WinTV PVR-500
Hauppauge WinTV PVR-USB2
Hauppauge WinTV PCI (Brooktree/Rockwell BT878)
Hauppauge WinTV PCI (Conexant Fusion 878A)
Hauppauge WinTV PCI (Conexant CX2388x)
Hauppauge WinTV USB
Hauppauge WinTV USB-Live
Hauppauge WinTV USB2

--------------------------------------------------------------------------------

Symptoms
When you use a CPU capable of power saving modes you may notice that viewing TV stutters.

Cause
Some motherboards may cause stuttering on Live TV with CPUs with power management such as Intel Pentium-M (part of Centrino), Intel Pentium III with SpeedStep, AMD Mobile Athlon-4, AMD Mobile Athlon XP, AMD Athlon 64. In some cases a BIOS update for the motherboard may help.

In some cases it may not be the speed switches themselves, but the change in fan speed which may introduce electrical noise across the motherboard.

Resolution
Try disabling any "Smart Fan" type fan speed controls in your motherboard BIOS. Set Windows Power Properties to use the Always On scheme.

Postad 04 April 2007 - 14:55

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Verkar som att jag lyckats bli av med mina problem med hackande ljud och bild: Genom att uppgradera Bios blev jag av med hackande ljud och delar av hackande bild, efter uppgradering ändrade jag Uma buffer från 64MB till128MB i Bios och då försvann allt bildhack... får se hur länge det fungerar?!?!!!!

Redigerat av Gelmax, 05 April 2007 - 10:07.

Postad 04 April 2007 - 20:09

buddy_poor
  • buddy_poor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har även jag provat att köra med den uppdaterade biosen som finns länkad till i den här tråden, det blev bättre men inte helt fritt från störningar. Eftersom jag var rätt less chansade jag att uppdatera med MSI's senaste bios (3.9) till ms-7093 genom att köra en manuell uppdatering med force bios update /f i slutet av kommandot. Det gick bra att få in biosen och datorn funkar fint, hade i och för sig några svettiga sekunder när jag bootade om datorn... Återkommer när jag har mer erfarehet!

/Mattias

Postad 05 April 2007 - 07:06

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Om du fortfarande har störningar - testa att ändra UMA-buffer i Bios (som jag skrev ovan) - det tog bort de sista störningarna för mig (än så länge :D )

Mvh

Postad 05 April 2007 - 09:22

buddy_poor
  • buddy_poor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Gelmax, vad kör du på för drivrutner till grafikkortet? Problemet är större än någonsin tidigare faktiskt. Ska böka runt ett tag till så får vi se, annars blir det till att byta moderkort, minne och processor...

Postad 05 April 2007 - 10:16

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Hmm, vet inte vad jag har för drivrutiner (annat än att det är de som var installerade från start). Datorn är hos mina föräldrar så jag kan inte kolla upp det för dig så snabbt heller.

Har du testat att stänga av Cool'n'Quiet? Som framgår av ett av mina tidigare inlägg så kan energi-sparfunktioner och fläktstyrningar för bl.a. AMD Athlon 64 störa Live-TV. I standard-bios (och även uppgraderingen från Acer) kan man inte ställa in Cool'n'Quiet i detalj själv men man kan välja mellan Auto eller Off (har jag för mig). Testa att stänga av!

I och med att du har lagt in ett annan Bios kanske du har andra inställningsmöjligheter... men om bilden blivit sämre sen du installerade ditt nya Bios kanske det ändå är läge att byta tillbaks!

Postad 04 May 2007 - 18:32

Robert_J
  • Robert_J
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag är väldigt sugen på att byta ut processorn mot en snabbare. Jag streamar en hel del live-TV med WebGuide4 och CPU:n ligger konstant på 100% om jag inte använder väldigt låg upplösning. I ett av de tidigare inläggen skrev någon att moderkortet var ett MSI MS-7093, men länken i det inlägget fungerar inte längre.

Söker jag på MS-7093 får jag fram tre resultat. Vad jag förstår stödjer moderkortet följande (socket 939): AMD® Athlon™ 64 X2 Dual-Core / Athlon™ 64 FX / Athlon™ 64 processor

Kan någon bekräfta om det skulle vara möjligt att köpa t.ex. en AMD Athlon 64 X2 4200+ (2,2GHz).

Eller vore det rent prestanda mässigt bättre att köpa en AMD Athlon 64 4000+ (2,4GHz)?

Är det någon som provat att byta processorn som sitter i och kan dela med sig av sina erfarenheter? Är det något speciellt jag bör tänka på om det är möjligt att byta ut processorn som sitter i mot någon av de processorer jag länkat till?

Postad 06 May 2007 - 20:51

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
Hej, har för mig att det är ett RS480-kort

Lycka till med kylningen :)

Postad 10 July 2007 - 10:06

tommyq
  • tommyq
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Hej!

Har funderingar på att byta chassi på min L200 för att lösa mina kylningsproblem.
Någon som gjort detta?

Är lite osäker på vilka chassin som moderkortet passar i.
Fungerar det med alla som klarar mATX?

Vad tror ni om Antec NSK2400 / Antec Fusion?

Behöver jag byta ut några fler komponenter för att få det att fungera?

MVH
Tommy

Postad 10 July 2007 - 19:59

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • Forumräv

• 523 inlägg
  • 0

Hej Gelmax, vad kör du på för drivrutner till grafikkortet? Problemet är större än någonsin tidigare faktiskt. Ska böka runt ett tag till så får vi se, annars blir det till att byta moderkort, minne och processor...

<{POST_SNAPBACK}>

jag lämnade in min l200 och den hackade som fan efter just 30 min. Fick aldig tillbaka den utan dem skrota den. Skicka in den och se om dem kan byta moderkort för dig.

/niklas

Postad 12 July 2007 - 19:29

Robert_J
  • Robert_J
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Är det någon som provat att byta processorn som sitter i och kan dela med sig av sina erfarenheter?

<{POST_SNAPBACK}>

Fick hem en AMD 3800+ dual core i kväll och satte in den i datorn. Tyvärr funkar den inte som tänkt, bara en kärna används (PC Wizard 2007 identifierar dock processorn korrekt). Har läst i forum m.m. och provat några olika tips och trix utan resultat. Misstänker att det är BIOS som saknar stöd för dual core. Får ringa till Acer i morgon och höra vad de säger om saken.

Postad 16 August 2007 - 08:06

Unregistered7dffa157
  • Unregistered7dffa157
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Robert_J:
Vad fick du för svar och har du fått det att fungera?

Postad 26 August 2007 - 22:22

Robert_J
  • Robert_J
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Provade både supporten i Sverige och i England och som det verkar kommer det inte komma någon uppdatering av bios med stöd för AMD X2. Köpte mig en AMD Athlon 64 3800+ som fungerade utan några som helst problem. Tycker inte den har blivit något varmare heller. En 4000+ borde även det fungera.

Postad 04 September 2007 - 08:42

svaneman
  • svaneman
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Alla ni som öppnat er L200 och uppgraderat något - hur ser det ut med grafikkortsplatser? Finns det en ledig AGP eller PCI express plats och har någon isåfall testat att trycka i ett grafikkort? Vad jag kan förstå efter att ha googlat runt på L200 för allt vad jag orkat så sitter grafikkortet integrerat på moderkortet i L200an. Går det att ersätta?

Jag tycker inte att burken presterar tillräckligt vid höga upplösningar (vill köra 1920x1080) och behöver därför ett bättre grafikkort som dessutom har DVI eller möjligtvis HDMI.

Hade varit super om någon av er som pillat i burken kunde ge lite kommentarer (Jag vill inte bryta garanti-klistermärket i onödan).

Postad 10 September 2007 - 07:46

Unregistered495cbf02
  • Unregistered495cbf02
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej, jag har öppnat min L200 och bytt fläkt och slängt i mer minne, men jag minns inte på rak arm hur det såg ut med kortplatser. En snabb Google Images sökning gav dock följande bild:

http://ext.raudonis.de/temp/innen.jpg

Dvs inga extra platser... och inte så konstigt heller med tanke på formatet på burken...

Postad 12 September 2007 - 09:09

johsel
  • johsel
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Måste bara tillägga.. Ni som funderar på Acer; thing again!

Vi köpte in två datorer från Acer som vi inte fick ordning på. Ville inte installera program, strul med nätverk etc. Efter två veckor dog båda två och en ###### massa jobb med inlämning på service etc.. Den ena fick de byta moderkort på och den andra tror jag de i princip bytte ut helt och hållet...

Efter det kommer en ny kollega på jobbet med en dator från Acer. Jag påpekar hur det gått för våra datorer från Acer och han höll väl med lite eftersom den tydligen strulat. Efter två veckor kraschar hårddisken och han slänger skiten och kommer med en Sony i stället.

Nästa nya kollega som började för ett par veckor sen har en, - just det: Acer. Han sitter nu och svär över sin nya dator titt som tätt då den hänger sig och han startar väl om den i princip hela tiden.. Han köpte även in 10 laptops från Acer på sitt förra företag varpå 8 gick sönder.

Har tidigare haft både laptops och stationära från Dell, HP och IBM men har aldrig haft problem eller hört om de problem som jag kopplar ihop med Acer. Hade tom en laptop från Lap Power en gång i tiden och den höll ända tills slutet.. till och med efter att chassit blev krossat i baggaget på flyget så funkade den.

Postad 23 September 2007 - 13:18

persson78
  • persson78
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej, jag har öppnat min L200 och bytt fläkt och slängt i mer minne, men jag minns inte på rak arm hur det såg ut med kortplatser. En snabb Google Images sökning gav dock följande bild:

http://ext.raudonis.de/temp/innen.jpg

Dvs inga extra platser... och inte så konstigt heller med tanke på formatet på burken...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu var det ett par månader sedan jag öppnade den och satte i mer minne, men det sitter ett så kallat riser-card över extra platserna, därför de inte syns.
Men som sagt så minns jag inte hur många och vad det var för sort.

Postad 24 December 2007 - 21:35

Daniel Nord
  • Daniel Nord
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Hej och God Jul på er alla!

Har ända från början haft problem med att min Acer L250 inte vill stanna i viloläge. Så nu för ett par veckor sedan tog jag fasta på att lösa detta, och kom fram till att det var det medföljande tangentbordets mottagare som gav USB:n signaler i Standby och fick den att vakna. Med ett Microsoft MCE tgb + fjärr funkar det nu galant!

Kan också rekommendera MCE Standby Tool som hjälpte mig mycket på vägen.

Ha en fortsatt god jul!

Postad 01 May 2008 - 13:55

Anders E
  • Anders E
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Någon som vet var man kan köpa ny nätdel till L200?

Postad 19 November 2008 - 10:41

Unregisteredcb27a134
  • Unregisteredcb27a134
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej!

Är det någon här som har kvar sin L200? Jag köpte en på blocket för 1 200kr för att ha i min dotters rum så vi slipper att slås om tv programen :) . Nu till mitt problem hur kopplar man in sin boxer mottagare till den, jag har en sagem boxer är det möjligt att göra det eller skall man byta box?.

Vore väldigt tacksam för hjälp.

/Mattias

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.