hoppas att det kommer ett silent hill demo och att det är bättre , blir kanske ett köp där istället
Resident Evil 5 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(17)
|
99:- |
Postad 02 February 2009 - 17:12
hoppas att det kommer ett silent hill demo och att det är bättre , blir kanske ett köp där istället
Postad 02 February 2009 - 17:16
Postad 02 February 2009 - 17:27
Förstår idén med det men det blir till slut bara frustrerande och inte alls skrämmande och nervpirrande som tanken är.
Vilket forum man än kollar så klagar fler på kontrollen än hyllar den.
Jag avstår köp och hoppas på en patch så gör kontrollen snabbare och smidigare.
Dom har ju ändå förändrat RE fullkomligt så då kan dom like gärna fixa "action-kontroller".
Ungefär som Konami gjorde med MGS4. Smygdelen av spelet är så gott som borta, jämfört med tidigare delar, men det funkar tack vare att dom ordnade smidigare kontroller.
Postad 02 February 2009 - 17:45
Postad 02 February 2009 - 19:47
Postad 02 February 2009 - 20:03
Styrningen känns verkligen ovan
Hoppas man vänjer sig efter ett tag...Fattar inte att dom inte fixat det..
Att inte kunna gå å skjuta känns ju verkligen b
Postad 02 February 2009 - 20:15
Ojojoj, vad spelkontrollen är sämst.
![]()
Fin grafik iaf.
ja eller hur, har du sett blodet på gubbarna man skjuter, jefla skämt
Redigerat av andreassofus, 02 February 2009 - 20:15.
Postad 02 February 2009 - 20:19
Tack vare att det inte finns nån rulla undan manöver så blir det onödigt krångligt att fly undan.
Känns lite som att backa med ett släp på bilen
Det är nu tredje gången jag spelat RE5 demon och efter den första besvikelsen så börjar jag ändå bli sugen på att testa det. Men det blir nog att jag hyr spelet istället för köp. Först och främst för att se om dom fått ordning på slowdowns m.m. i fullversionen.
Känns som att Capcom borde ha släppt spelet för två år sen istället. Nu har spelet fått sinnesjuka förväntningar på sig som det inte kommer klara av att uppfylla.
Hade dom som sagt fixat kontrollen så kunde det här blivit ett höjdar spel. Trots den sega kontrollen så har jag även där vant mig tillbaks lite.
Nån mer än jag som stör mig på att zombierna springer som idioter mot en tills dom är 2 meter ifrån. Fast dom var väl tvugna att sakta ner dom med den kontrollen
Får hoppas att Capcom överraskar oss positivt med fullängdaren. Kansek finns det tid kvar för dom att fixa till kontrollen om tillräckligt med folk klagar på den. För min del får dom gärna skjuta på spelet nån månad extra för att fixa detta.
Postad 02 February 2009 - 20:30
Redigerat av Unregistered02428d26, 02 February 2009 - 20:31.
Postad 02 February 2009 - 20:43
Postad 02 February 2009 - 20:51
För mig känns detta inte 2009....
Finns ingen ursäkt till varför kontrolerna är som dom är..
Känner mig rätt besviken nu.
Köper jag det så är det för co-op och att jag kanske vänjer mig..
Tyckte inte att RE4 känndes så här segt.Förmodligen har man väl vant sig med 10000ggr bättre kontroler i andra spel
Postad 02 February 2009 - 21:18
psxextreme
"...head of marketing at Capcom, Mike Webster, confirms that such a control scheme (called simply "Action Control") will be included in the final retail version of the game."
Han syftar på en run-and-gun kontroll som i Gears of War.
Postad 02 February 2009 - 21:51
För alla som gillar zombies rekommenderas World War Z av Max Brooks. Dagens boktips alltså
Postad 02 February 2009 - 22:42
Han syftar på en run-and-gun kontroll som i Gears of War.
Om dom får till det där så kan spelet få ett rejält lyft
Nu börjar det se lite ljusare ut igen
Edit: Eller inte...denna update finns högst upp på den länkande artikeln:
"Update: This is why marketing guys shouldn't be breaking down gameplay during interviews. The marketing representative in this video is clear, but we have direct confirmation from Capcom that the information is inaccurate. We have the final review build for the game and there is NO option for run 'n gun (moving while shooting), and there isn't going to be, either. Sorry for the confusion."
Så blev det betydligt mörkare igen
Nåväl vi får som sagt se hur spelet blir när det släpps...
Redigerat av Svante Skoog, 02 February 2009 - 22:52.
Postad 02 February 2009 - 23:09
Håller med den allmänna uppfattningen om kontrollen.
Hann iof inte spela så "ordentligt" idag, ska ge det en ny chans imorgon...
Postad 03 February 2009 - 01:03
Redigerat av moparman, 03 February 2009 - 01:13.
Postad 03 February 2009 - 03:08
Orkade inte spela klart demot. Lessnade snabbt på det - men lär nog torska dit på det i varje fall när det väl släpps.
Postad 03 February 2009 - 04:06
Postad 03 February 2009 - 06:12
Jag som tyckte Dead Space kontrollen kändes som ett kylskåp kommer väl hata det här...
Efter man spelat Left4Dead så känns iofs allt osmidigt och långsamt.
Postad 03 February 2009 - 07:13
Postad 03 February 2009 - 08:25
Postad 03 February 2009 - 08:53
Allt känns gammalt..
Snacka om höjden av lathet att välja en sån här väg.
Nä det här kommer verkligen att straffa RE allvarligt..Vad jag tror iaf.
Jag kan riktigt känna hur bra det hade kunnat vara..Är väl det som gör mest ont
Postad 03 February 2009 - 09:53
Nej den är inte sämre än i RE4. Det finns två "grund" setups man kan välja. "Classic RE4 setup" och en ny "Action Control" vilket innebär att du nu kan gå mer fritt pga bl a strafe. Men båda har fortfarande Stop-and-shoot konceptet.Så kontrollen är sämre än i RE4?
Jag som tyckte Dead Space kontrollen kändes som ett kylskåp kommer väl hata det här...
Efter man spelat Left4Dead så känns iofs allt osmidigt och långsamt.
Postad 03 February 2009 - 11:01
Grafiken får mer än godkänt av mig och det är som sagt inte slutgiltiga versionen av spelet, upplevde inga direkta slowdowns heller.
Kanske inte världens roligaste banor i demot men av vad jag har sett/läst om RE5 så kommer nog inte spelet lida någon brist på variation i miljöer. Lite seg styrning håller med men hjälpte en del att ställa upp aim speed till "fastest".
Gillar att spelet inte pausar när man är i inventory....svettigt värre när man får slut på ammo i puffran och ska byta vapen.
Blev ju helt klart förälskad i Sheva, sicken pingla!
Nä f-n demot fick helt klart godkänt av mig iaf och min förhandsbokning ligger definitvt kvar.
Postad 03 February 2009 - 11:14
Men vist ökar det spänningen att man inte är säker ens i menyn
Postad 03 February 2009 - 11:18
Går ju att använda korset så man måste ju inte in i menyn jämt men :-)
Ligger demot på PSN eller?
//najkks
Postad 03 February 2009 - 11:25
Går ju att använda korset så man måste ju inte in i menyn jämt men :-)
Heheh hoppsan det missade jag...tackar men spännande ändå...
Postad 03 February 2009 - 11:30
Har spelat och trivts med alla spelen i serien, men jag måste instämma i att RE4 var ett lyft. Jag spelade det på GC och det var på något sätt ganska banbrytande - främst vad gäller styrningen.
Ser fram emot releasen!
Postad 03 February 2009 - 12:10
Min avbeställning ändrar jag inte. Spelar hellre RE4.
Postad 03 February 2009 - 13:02
varför, varför, varför har de inte lagt ner lite tid och fixat en "run and shoot" -funktion? suck..
i övrigt skoj, bra grafik, zombierna verkar ha lite olika temperament, vissa hetare på gröten..
blir en förbeställning idag!
//najkks
Postad 03 February 2009 - 13:20
Capcom lär få brutalt med kritik över kontrollen, förhoppningvis lär dom sig lagomt till nästa spel att slänga in ett option för "Run & Gun" till RE6 om dom ska fortsätta på actionspåret.
Redigerat av Svante Skoog, 03 February 2009 - 13:21.
Postad 03 February 2009 - 13:27
Jag kan tänka mig att demon använde sig av de mest actionladdade moment i spelet och att det börjar i lugnare tempo så man hinner bli van kontrollen. Har nu kört demon ännu en gång och tycker att Type D med strafe funkar hyffsat bra. Run and gun är inte det jag saknar mest utan möjligheten att hoppa/rulla undan som hade varit värt mer enligt mig.
Capcom lär få brutalt med kritik över kontrollen, förhoppningvis lär dom sig lagomt till nästa spel att slänga in ett option för "Run & Gun" till RE6 om dom ska fortsätta på actionspåret.
Precis ännu en grej jag saknade, att kunna hoppa undan, rulla undan för att undvika fiender,
man är väl bortskämd av den mycket välutvecklade kontrollen i uncharted antar jag..
//najkks
Postad 03 February 2009 - 13:47
Men om nu demot är i hårdtempo, så behövs ju inte "hoppa/rulla" -funktionen för att underlätta.. utan mer för spelkänslan. Tror inte själva spelet är oöverstigligt svårt utan denna kontroll-funktion!(?)
//najkks
Postad 03 February 2009 - 13:50
Precis ännu en grej jag saknade, att kunna hoppa undan, rulla undan för att undvika fiender,
man är väl bortskämd av den mycket välutvecklade kontrollen i uncharted antar jag..
//najkks
Precis. Uncharted kontrollen var enligt mig perfekt
Postad 03 February 2009 - 14:01
Postad 03 February 2009 - 14:49
Nån som vill lira coop? helst en med headset. Adda Nastycrew isåfall!
Sure.. men hur gör jag för att adda?
Har aldrig spela via nätverk tidigare på PS3an
Edit:.. fixat, dock funkar inte mitt headset, damn....
//najkks
Redigerat av Unregisterededb978dd, 03 February 2009 - 15:08.
Postad 03 February 2009 - 15:15
Postad 03 February 2009 - 18:54
Suck, nu ska man bara vänta nästan 6v på releasen också...
//najkks
Postad 03 February 2009 - 19:02
Om jag förbokar RE5, vilket ställe är billigast?
Samt vem kan man lita på levererar spelet Senast Releasedagen!?
Behöver jag betala direkt, eller kan jag få en faktura den dagen spelet kommer hem?
Tar helst och best. från företag med faktura, slipper man ju ligga ute med cash..
//najkks
Postad 03 February 2009 - 20:05
Isaac Clarke är som en gymnast i jämförelse, -och han har en rymdrustning på sig...Så kontrollen är sämre än i RE4?
Postad 04 February 2009 - 00:35
Postad 04 February 2009 - 01:06
Har visserligen inte spelat demot, men.. appropå all kritik om kontrollen så fick ju även RE4 en hel del när det kom. Högst personligen tyckte jag det var invecklat i RE4 men när jag väl vant mig tyckte faktiskt att det var riktigt bra. "Aim-funktionen" var ju väldigt precis och smidig :-)
Ja "aim" -funktionen kan jag då inte klaga på, precis och smidig tycker jag i RE5!
Egentligen är det väl bara "run and gun" och möjlighet att rulla/hoppa undan man saknar..
Grafiken är ju bra, musik och ljud bra, filmsekvenserna snygga, verkar finns många skojiga vapen!
//najkks
Postad 04 February 2009 - 09:28
Postad 04 February 2009 - 10:30
Postad 04 February 2009 - 10:35
Det känns som det blir samma deal med femman. Jag kommer inte boka men blir nog ett framtida köp.
Postad 04 February 2009 - 23:21
Kommer jag ändå kunna köra onlinedelen mot folk i sverige som köpt sin version i Sverige?
//najkks
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
46 filmer
15 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?