Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident Evil 5

518 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Ditt (36 medlem(mar) har röstat)

..betyg.

1. 5 (20 röster [55.56%])

Procent av omröstning: 55.56%

2. 4 (11 röster [30.56%])

Procent av omröstning: 30.56%

3. 3 (3 röster [8.33%])

Procent av omröstning: 8.33%

4. 2 (2 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

5. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Resident Evil 5 (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7.61111 (17) 99:-

Postad 02 February 2009 - 17:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
nej de blir inget köp för mig heller,, har bara testat 360 versionen och gillade de inte alls, mest pga kontrollen, kändes som man styrde ett kylskåp på styltor.
hoppas att det kommer ett silent hill demo och att det är bättre , blir kanske ett köp där istället

Postad 02 February 2009 - 17:16

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Själv tyckte jag om det, en aning sega kontroller men det är absolut ingen katastrof som vissa av er säger.

Postad 02 February 2009 - 17:27

Unregisteredc75356f1
  • Unregisteredc75356f1
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Känns lite som Capcom gjorde bort sig när dom bestämde sig för att ha sega kontroller.
Förstår idén med det men det blir till slut bara frustrerande och inte alls skrämmande och nervpirrande som tanken är.
Vilket forum man än kollar så klagar fler på kontrollen än hyllar den.
Jag avstår köp och hoppas på en patch så gör kontrollen snabbare och smidigare.
Dom har ju ändå förändrat RE fullkomligt så då kan dom like gärna fixa "action-kontroller".
Ungefär som Konami gjorde med MGS4. Smygdelen av spelet är så gott som borta, jämfört med tidigare delar, men det funkar tack vare att dom ordnade smidigare kontroller.

Postad 02 February 2009 - 17:45

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Skit också, nu när man sett fram emot ett demo. Så har man konsolen inlämnad för "YLOD". Allt känns surt nu.

Postad 02 February 2009 - 19:41

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Ojojoj, vad spelkontrollen är sämst. :lol:

Fin grafik iaf. :)

Postad 02 February 2009 - 19:47

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Kan inte mer en stämma in kören, visst det var fint men man blir ju galen på kontrollen va fan stå stilla när man ska skjuta inte få röra sig ett piss? vad är det för ###### påhitt (visst kanske varit i så i dom andra spelen, har inte spelat dom så kan inte säga bu eller bä där)

Postad 02 February 2009 - 20:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
*suckar*

Styrningen känns verkligen ovan :)

Hoppas man vänjer sig efter ett tag...Fattar inte att dom inte fixat det..
Att inte kunna gå å skjuta känns ju verkligen b

Postad 02 February 2009 - 20:06

Unregistered13588716
  • Unregistered13588716
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
blir inget köp för min del iaf :)

Postad 02 February 2009 - 20:15

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0

Ojojoj, vad spelkontrollen är sämst. :lol:

Fin grafik iaf. :)

ja eller hur, har du sett blodet på gubbarna man skjuter, jefla skämt

Redigerat av andreassofus, 02 February 2009 - 20:15.

Postad 02 February 2009 - 20:19

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Dom borde ha tagit inspiration/kopierat Gears of Wars spelkontrol där man kunde gå och skjuta inklusive rulla undan från attacker m.m. Plus ett smidigare sätt att välja och ladda om vapen UTAN att behöva gå in i en inventory meny.

Tack vare att det inte finns nån rulla undan manöver så blir det onödigt krångligt att fly undan.

Känns lite som att backa med ett släp på bilen :)

Det är nu tredje gången jag spelat RE5 demon och efter den första besvikelsen så börjar jag ändå bli sugen på att testa det. Men det blir nog att jag hyr spelet istället för köp. Först och främst för att se om dom fått ordning på slowdowns m.m. i fullversionen.

Känns som att Capcom borde ha släppt spelet för två år sen istället. Nu har spelet fått sinnesjuka förväntningar på sig som det inte kommer klara av att uppfylla.

Hade dom som sagt fixat kontrollen så kunde det här blivit ett höjdar spel. Trots den sega kontrollen så har jag även där vant mig tillbaks lite.

Nån mer än jag som stör mig på att zombierna springer som idioter mot en tills dom är 2 meter ifrån. Fast dom var väl tvugna att sakta ner dom med den kontrollen :lol:

Får hoppas att Capcom överraskar oss positivt med fullängdaren. Kansek finns det tid kvar för dom att fixa till kontrollen om tillräckligt med folk klagar på den. För min del får dom gärna skjuta på spelet nån månad extra för att fixa detta.

Postad 02 February 2009 - 20:30

Unregistered02428d26
  • Unregistered02428d26
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Själva spelet är nog okey det lilla jag testat. Men kontrollen är juh tamme fan under all kritik. Var grymt sugen på det här spelet men nu vet jag inte om jag väntar tills priset går ner på det.

Redigerat av Unregistered02428d26, 02 February 2009 - 20:31.

Postad 02 February 2009 - 20:43

Zebra
  • Zebra
  • Lärjunge

• 434 inlägg
  • 0
Tråkigt. Kontrollen! Som de sa i 1up:s nya Listen up-podcast. Det är inte längre ett survival horror spel utan mer likt ett renodlat actionspel och då kan man inte ha en sån kontroll.

Postad 02 February 2009 - 20:51

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Må va att man måste stå stilla å skjuta men att gubben rör sig som om han stod i klister gör ju inte saken bättre..

För mig känns detta inte 2009....

Finns ingen ursäkt till varför kontrolerna är som dom är..
Känner mig rätt besviken nu.

Köper jag det så är det för co-op och att jag kanske vänjer mig..
Tyckte inte att RE4 känndes så här segt.Förmodligen har man väl vant sig med 10000ggr bättre kontroler i andra spel

Postad 02 February 2009 - 21:18

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Med tanke på att i princip varje post sen demot kom på psn store handlat om dålig kontroll så kanske detta får er att tänka om. :)

psxextreme

"...head of marketing at Capcom, Mike Webster, confirms that such a control scheme (called simply "Action Control") will be included in the final retail version of the game."

Han syftar på en run-and-gun kontroll som i Gears of War.

Postad 02 February 2009 - 21:51

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Njaaaaenääää men f-n då! Älskar RE-serien men kärleken känns inte besvarad i detta demo. Ska ge det en chans till när det är... klart. :)

För alla som gillar zombies rekommenderas World War Z av Max Brooks. Dagens boktips alltså :D

Postad 02 February 2009 - 22:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Han syftar på en run-and-gun kontroll som i Gears of War.

Om dom får till det där så kan spelet få ett rejält lyft :)
Nu börjar det se lite ljusare ut igen ;)

Edit: Eller inte...denna update finns högst upp på den länkande artikeln:

"Update: This is why marketing guys shouldn't be breaking down gameplay during interviews. The marketing representative in this video is clear, but we have direct confirmation from Capcom that the information is inaccurate. We have the final review build for the game and there is NO option for run 'n gun (moving while shooting), and there isn't going to be, either. Sorry for the confusion."

Så blev det betydligt mörkare igen :D

Nåväl vi får som sagt se hur spelet blir när det släpps...

Redigerat av Svante Skoog, 02 February 2009 - 22:52.

Postad 02 February 2009 - 23:09

Numb4Fun
  • Numb4Fun
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
På en skala 1-5....mjäääh. :)
Håller med den allmänna uppfattningen om kontrollen.
Hann iof inte spela så "ordentligt" idag, ska ge det en ny chans imorgon...

Postad 03 February 2009 - 01:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kör co-op nu och det är riktigt skoj....Går bättre med styrning...helst när ja upptäckt att man kan vända sig lite fortare...Blir nog ett köp trots allt..Får man nöta så sitter det väl lite bättre iaf...

Redigerat av moparman, 03 February 2009 - 01:13.

Postad 03 February 2009 - 03:08

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Körde första och andra banan lite snabbt. Klumpig kontroll och extremt lamt gunplay.(främst pistolen) Kontrollen kan man nog vänja sig vid, men är inget superfan av den styltiga mekaniken. Allt känns scriptat. Gå fram till kant, tryck på X för att hoppa ner eller över, putta bokhylla m.m kändes inte som man hade så mycket frihet i rörelseschemat.

Orkade inte spela klart demot. Lessnade snabbt på det - men lär nog torska dit på det i varje fall när det väl släpps. :)

Postad 03 February 2009 - 04:06

nimda80
  • nimda80
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Laddade hem det precis hade stora förväntningar. Nej, det var inte ens kul. Tröttnade på en gång, så fort det samlades lite monster runt oss så kunde man ju inte röra sig, segt som sirap. Testade alla kontrollsetuper och tyckte inte någon var en hit, type d funkade väl dock. Fick hela tiden känslan av att jag ville kliva in i bilden för att få lite bättre överblick. Skönt att man kunde vända sig snabbt dock (vilket man inte kom på först).

Postad 03 February 2009 - 06:12

MrRob
  • MrRob
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Så kontrollen är sämre än i RE4?
Jag som tyckte Dead Space kontrollen kändes som ett kylskåp kommer väl hata det här...
Efter man spelat Left4Dead så känns iofs allt osmidigt och långsamt.

Postad 03 February 2009 - 07:13

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Ja detta var verkligen ingen trevlig bekantskap,krävs verkligen en del nötande med kontrollen för att få bort COD4 tänkandet ur huvut!

Postad 03 February 2009 - 08:25

Unregisteredda254153
  • Unregisteredda254153
  • Veteran

• 2268 inlägg
  • 0
Nä, usch! Blir inget av detta! Spelade co-op med tjejen men det blev ändå ingen "delad" glädje! Att inte kunna röra sig medans man siktar är helt befängt!

Postad 03 February 2009 - 08:53

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker det har en unken lukt...Som ett gammalt spel.
Allt känns gammalt..

Snacka om höjden av lathet att välja en sån här väg.
Nä det här kommer verkligen att straffa RE allvarligt..Vad jag tror iaf.

Jag kan riktigt känna hur bra det hade kunnat vara..Är väl det som gör mest ont :)

Postad 03 February 2009 - 09:53

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

Jag som tyckte Dead Space kontrollen kändes som ett kylskåp kommer väl hata det här...
Efter man spelat Left4Dead så känns iofs allt osmidigt och långsamt.

Nej den är inte sämre än i RE4. Det finns två "grund" setups man kan välja. "Classic RE4 setup" och en ny "Action Control" vilket innebär att du nu kan gå mer fritt pga bl a strafe. Men båda har fortfarande Stop-and-shoot konceptet.

Postad 03 February 2009 - 11:01

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0
Vilka gnällspikar ni är... Drog hem demot och spelade igenom båda banorna samt tog ett par vändor online i co-op läge (fick spela som Sheva :-) och visst det är något som inte riktigt stämmer när man någonstans i ryggraden vill backa samtidigt som man skjuter och man istället tvingas stå still. Känns lite begränsande men vet ärligt talat inte om samma panikkänsla hade infunnit sig om man kunde kuta runt och knäppa dom stackars zombiesarna hur som helst...

Grafiken får mer än godkänt av mig och det är som sagt inte slutgiltiga versionen av spelet, upplevde inga direkta slowdowns heller.

Kanske inte världens roligaste banor i demot men av vad jag har sett/läst om RE5 så kommer nog inte spelet lida någon brist på variation i miljöer. Lite seg styrning håller med men hjälpte en del att ställa upp aim speed till "fastest".

Gillar att spelet inte pausar när man är i inventory....svettigt värre när man får slut på ammo i puffran och ska byta vapen.

Blev ju helt klart förälskad i Sheva, sicken pingla!

Nä f-n demot fick helt klart godkänt av mig iaf och min förhandsbokning ligger definitvt kvar.

Postad 03 February 2009 - 11:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Går ju att använda korset så man måste ju inte in i menyn jämt men :-)

Men vist ökar det spänningen att man inte är säker ens i menyn

Postad 03 February 2009 - 11:18

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Ligger demot på PSN eller?

//najkks

Postad 03 February 2009 - 11:25

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

Heheh hoppsan det missade jag...tackar men spännande ändå...

Postad 03 February 2009 - 11:30

clarity
  • clarity
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Bara spelet är en anledning för mig att köpa konsolen, som jag i dagsläget inte äger.

Har spelat och trivts med alla spelen i serien, men jag måste instämma i att RE4 var ett lyft. Jag spelade det på GC och det var på något sätt ganska banbrytande - främst vad gäller styrningen.

Ser fram emot releasen!

Postad 03 February 2009 - 12:10

klarinettmeister
  • klarinettmeister
  • Beroende

• 1058 inlägg
  • 0
Har spelat på demot. Tyckte det var rätt svårt. Kanske inte gett det tillräckligt med tid.
Min avbeställning ändrar jag inte. Spelar hellre RE4.

Postad 03 February 2009 - 13:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Dessvärre finns det ju en del att önska inser man efter att ha provat demot..

varför, varför, varför har de inte lagt ner lite tid och fixat en "run and shoot" -funktion? suck..
i övrigt skoj, bra grafik, zombierna verkar ha lite olika temperament, vissa hetare på gröten..

blir en förbeställning idag!

//najkks

Postad 03 February 2009 - 13:20

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0
Jag kan tänka mig att demon använde sig av de mest actionladdade moment i spelet och att det börjar i lugnare tempo så man hinner bli van kontrollen. Har nu kört demon ännu en gång och tycker att Type D med strafe funkar hyffsat bra. Run and gun är inte det jag saknar mest utan möjligheten att hoppa/rulla undan som hade varit värt mer enligt mig.

Capcom lär få brutalt med kritik över kontrollen, förhoppningvis lär dom sig lagomt till nästa spel att slänga in ett option för "Run & Gun" till RE6 om dom ska fortsätta på actionspåret.

Redigerat av Svante Skoog, 03 February 2009 - 13:21.

Postad 03 February 2009 - 13:27

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Jag kan tänka mig att demon använde sig av de mest actionladdade moment i spelet och att det börjar i lugnare tempo så man hinner bli van kontrollen. Har nu kört demon ännu en gång och tycker att Type D med strafe funkar hyffsat bra. Run and gun är inte det jag saknar mest utan möjligheten att hoppa/rulla undan som hade varit värt mer enligt mig.

Capcom lär få brutalt med kritik över kontrollen, förhoppningvis lär dom sig lagomt till nästa spel att slänga in ett option för "Run & Gun" till RE6 om dom ska fortsätta på actionspåret.

Precis ännu en grej jag saknade, att kunna hoppa undan, rulla undan för att undvika fiender,
man är väl bortskämd av den mycket välutvecklade kontrollen i uncharted antar jag..

//najkks

Postad 03 February 2009 - 13:34

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Ja att ha möjligheten att hoppa undan hade inte varit helt fel.

Postad 03 February 2009 - 13:47

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Men å andra sidan, det hade ju gjort mycket för spelkänslan, inte minst på stora ytor.

Men om nu demot är i hårdtempo, så behövs ju inte "hoppa/rulla" -funktionen för att underlätta.. utan mer för spelkänslan. Tror inte själva spelet är oöverstigligt svårt utan denna kontroll-funktion!(?)

//najkks

Postad 03 February 2009 - 13:50

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6891 inlägg
  • 0

Precis ännu en grej jag saknade, att kunna hoppa undan, rulla undan för att undvika fiender,
man är väl bortskämd av den mycket välutvecklade kontrollen i uncharted antar jag..

//najkks

Precis. Uncharted kontrollen var enligt mig perfekt :)

Postad 03 February 2009 - 14:01

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Nån som vill lira coop? helst en med headset. Adda Nastycrew isåfall! :)

Postad 03 February 2009 - 14:49

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Nån som vill lira coop? helst en med headset. Adda Nastycrew isåfall! :)

Sure.. men hur gör jag för att adda?

Har aldrig spela via nätverk tidigare på PS3an

Edit:.. fixat, dock funkar inte mitt headset, damn....

//najkks

Redigerat av Unregisterededb978dd, 03 February 2009 - 15:08.

Postad 03 February 2009 - 15:15

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Var rätt kul att spela coop men blev lite besviken på demot. Man blev ju aldrig skrämd mest att man blev stressad pga kontrollerna! :)

Postad 03 February 2009 - 18:54

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Ju fler gånger man kör, desto mer van blir man kontrollerna, desto roligare blir det! :)

Suck, nu ska man bara vänta nästan 6v på releasen också...

//najkks

Postad 03 February 2009 - 19:02

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
En halvoftopic-fråga...

Om jag förbokar RE5, vilket ställe är billigast?

Samt vem kan man lita på levererar spelet Senast Releasedagen!?

Behöver jag betala direkt, eller kan jag få en faktura den dagen spelet kommer hem?
Tar helst och best. från företag med faktura, slipper man ju ligga ute med cash..

//najkks

Postad 03 February 2009 - 20:05

Numb4Fun
  • Numb4Fun
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Isaac Clarke är som en gymnast i jämförelse, -och han har en rymdrustning på sig...

Postad 03 February 2009 - 21:55

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Nån som vill lira co-op? adda mig; najksorn

så kör vi :)

//najkks

Postad 04 February 2009 - 00:35

clarity
  • clarity
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Har visserligen inte spelat demot, men.. appropå all kritik om kontrollen så fick ju även RE4 en hel del när det kom. Högst personligen tyckte jag det var invecklat i RE4 men när jag väl vant mig tyckte faktiskt att det var riktigt bra. "Aim-funktionen" var ju väldigt precis och smidig :-)

Postad 04 February 2009 - 01:06

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Har visserligen inte spelat demot, men.. appropå all kritik om kontrollen så fick ju även RE4 en hel del när det kom. Högst personligen tyckte jag det var invecklat i RE4 men när jag väl vant mig tyckte faktiskt att det var riktigt bra. "Aim-funktionen" var ju väldigt precis och smidig :-)

Ja "aim" -funktionen kan jag då inte klaga på, precis och smidig tycker jag i RE5!

Egentligen är det väl bara "run and gun" och möjlighet att rulla/hoppa undan man saknar..

Grafiken är ju bra, musik och ljud bra, filmsekvenserna snygga, verkar finns många skojiga vapen!

//najkks

Postad 04 February 2009 - 09:28

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Körde demot lite snabbt igår och gillade det verkligen, påminner om RE4 så det blir helt klart ett köp.

Postad 04 February 2009 - 10:30

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Körde demot lite... inte alls värt den hype den fått eller att folk förbokar den här. Kameran är urusel.. siktet, kontrollerna är åt skogen. Cinematic scenerna var därmeot ganska bra..

Postad 04 February 2009 - 10:35

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Har bara testat lite snabbt, men det känns precis som Resident Evil 4 med möjlighet för strafing. Jag gillade verkligen inte kontrollen i RE4 när jag först testade det, men efter en tids spelande vande jag mig och kunde njuta att spelets kvalitéer.
Det känns som det blir samma deal med femman. Jag kommer inte boka men blir nog ett framtida köp.

Postad 04 February 2009 - 23:21

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0
Om jag köper RE5 från tex blahdvd.com eller play.com (dvs från UK)

Kommer jag ändå kunna köra onlinedelen mot folk i sverige som köpt sin version i Sverige?

//najkks

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.