Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny Slim mobil från SE w890

270 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson W890i (Mobiltelefoner) 1 7.076086 (91) Inga priser

Postad 06 March 2008 - 08:25

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Den svarta eller bruna går inte att få tag på redan nu någonstans?

Postad 06 March 2008 - 09:59

flizzy
  • flizzy
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
Den bruna finns i lager på Technikdirekt för ca. 3800 SEK inkl. frakt.

Redigerat av flizzy, 06 March 2008 - 10:00.

Postad 06 March 2008 - 12:42

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Hur är bilderna som ni tar med den? Går det snabbt att ta ett foto (det borde det väl göra då den inte har autofokus..) ?

Synd ändå att dom skippade autofokus i den här. Det kommer ju en annan telefon snart. SE C902 som är 10,5 mm tjock, men har 5 MP kamera med autofokus och fotoflash LED.

Så dom borde ha fått plats med en autofokus funktion i W890i också.. men allt handlar väl om pengar. SE vill väl att ingen telefon är den andra lik, bara för att man ska byta så ofta som möjligt.

Attans, jag vill byta ut min Samsung U600..

Nån som har båda och kan jämföra hur bilderna blir?

Postad 06 March 2008 - 13:51

Nallemannen
  • Nallemannen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Har en w890i sedan igår men är väldigt missnöjd med mottagningen... Någon annan som upplevt samma sak?

Bor strax utanför Sthlm city och har aldrig haft problem med mottagningen hemma förut, men med denna pendlar det mellan noll och en "plupp" och jag oftast kan inte ringa ut ens...
Bytte tillbaka till min förra mobil (qtek s200) och provade igår kväll, inga problem att få nästan full mottagning med den.
Väl inne i city nu så är mottagningen ok, men fortfarande inte fullt...

/Andreas

Postad 06 March 2008 - 14:00

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Så dom borde ha fått plats med en autofokus funktion i W890i också.. men allt handlar väl om pengar. SE vill väl att ingen telefon är den andra lik, bara för att man ska byta så ofta som möjligt.

Det handlar fortfarande om olika inriktning.
W är walkmanlurar som inte ska hota K-modelerna inom "fotoramar"
Man köper mobil efter största intresse.

Postad 06 March 2008 - 14:06

Unregistered0ede07fa
  • Unregistered0ede07fa
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0

Har en w890i sedan igår men är väldigt missnöjd med mottagningen... Någon annan som upplevt samma sak?

Bor strax utanför Sthlm city och har aldrig haft problem med mottagningen hemma förut, men med denna pendlar det mellan noll och en "plupp" och jag oftast kan inte ringa ut ens...
Bytte tillbaka till min förra mobil (qtek s200) och provade igår kväll, inga problem att få nästan full mottagning med den.

/Andreas

Attans.. det är just detta som är ett av mina problem ang Samsung U600. Kass mottagning jämfört med min gamla SE W800i.

Kanske ska sikta på SE G900 som släpps i maj i stället då....

Postad 06 March 2008 - 19:48

Hannes_8
  • Hannes_8
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hur är det om man skulle vilja köpa ett par andra hörlurar till mobilen, hur funkar det med uttaget etc?

Postad 06 March 2008 - 20:52

SlowCheetah
  • SlowCheetah
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

/Andreas

Vilken operatör har du? Själv har jag Telenor och precis när jag satt igång min stod den inställd på gsm/3g nät. Eftersom jag inte kör 3G ,ställde jag in den på bara gsm-nät inne i inställningarna, tyckte att mottagningen blev mycket bättre efter det.Har inga problem alls nu med mottagningen. Kanske kan vara det som strular?

Redigerat av SlowCheetah, 06 March 2008 - 20:54.

Postad 06 March 2008 - 21:00

Nallemannen
  • Nallemannen
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
[/quote]
Vilken operatör har du? Själv har jag Telenor och precis när jag satt igång min stod den inställd på gsm/3g nät. Eftersom jag inte kör 3G ,ställde jag in den på bara gsm-nät inne i inställningarna, tyckte att mottagningen blev mycket bättre efter det.Har inga problem alls nu med mottagningen. Kanske kan vara det som strular?
[/quote]

Har också Telenor och hade först 3G/GSM men har provat även med "bara GSM" inne i stan idag med ganska dåligt resultat tycker jag, får se om det funkar bättre hemma senare, kan ju vara skönt att ha mottagning i sin egen lägenhet iaf :)

Ringt 10-11 samtal idag, 6-7 har brutits pga mottagningen och detta som sagt mitt i stan....

Redigerat av Nallemannen, 06 March 2008 - 21:00.

Postad 06 March 2008 - 22:08

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hur är det om man skulle vilja köpa ett par andra hörlurar till mobilen, hur funkar det med uttaget etc?

Hur bra som helst, så länge dom har 3.5mm plugg.

Postad 06 March 2008 - 22:15

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Fingrade lite på den idag i och den kändes gedigen och fin.

Störde mig lite på att knapparna satt tätt dock, när jag tryckte på "3:an" så kom jag lätt åt "c" knappen

Men jaghar iofs tjocka "prinskorvafingrar" :)

Postad 06 March 2008 - 23:37

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Såå himla sjukt nöjd med denna mobil. Ångrar inte en sekund att jag bytte ut min w880. Allt e så mycket bättre.
Knapparna, displayen, mjukvaran ja allt :) (och det bästa av allt, den känns så mycket lyxigare oxå :P )
Men de finns en sak jag stör mig på, lite seg är den faktiskt i menyerna (har provat olika teman och en del är faktiskt bättre än andra) Specielt seg är den inne i "media" menyn. Men som sagt, sjukt nöjd är jag. Värd varenda krona :P

Sen har jag inget problem med min motagning, bor i katrineholm och kör comviq. stängde faktiskt oxå av 3g och kör enbart gsm.
Nallemannen Tråkigt att kanske behöva säga detta, men kanske kan det vara fel på just din w890 ?? bara en tanke ;)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 06 March 2008 - 23:42.

Postad 07 March 2008 - 13:43

Hannes_8
  • Hannes_8
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Jaha okej, det är standarduttaget eller? jag menar det som brukar användas i vanliga mp3-spelare?

Postad 07 March 2008 - 16:31

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jaha okej, det är standarduttaget eller? jag menar det som brukar användas i vanliga mp3-spelare?

Jaja, de e 'vanliga' freestyle/mp3 standard. :D

Postad 07 March 2008 - 20:03

macke83
  • macke83
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Såå himla sjukt nöjd med denna mobil. Ångrar inte en sekund att jag bytte ut min w880. Allt e så mycket bättre.
Knapparna, displayen, mjukvaran ja allt :D (och det bästa av allt, den känns så mycket lyxigare oxå :D )
Men de finns en sak jag stör mig på, lite seg är den faktiskt i menyerna (har provat olika teman och en del är faktiskt bättre än andra) Specielt seg är den inne i "media" menyn. Men som sagt, sjukt nöjd är jag. Värd varenda krona ;)

Sen har jag inget problem med min motagning, bor i katrineholm och kör comviq. stängde faktiskt oxå av 3g och kör enbart gsm.
Nallemannen Tråkigt att kanske behöva säga detta, men kanske kan det vara fel på just din w890 ?? bara en tanke :blink:

Jag har upplever också detta som störande. Menyerna i video-läge är rätt mycket segare än i min gamla K800i.
Men det jag stör mig mest på är lagget och osynket ljud/bild vid videotittande. Också bra mycket mer av den varan än på gamla K800i. Vet inte om man behöver uppdatera konverter programmet (kör M3 videoconverter idag).
Någon som har bra tips på en converter som funkar bra med W890:n?

Har också märkt av dålig sändning. Men bara när telefonen är standby. Försöker man ringa så verkar den kunna öka signalstyrkan till acceptabel nivå. Jag har aldrig varit med om att ett samtal brutits pga dålig sändning.

Övrigt är det en riktigt slimmad mobil med fantastiskt ljud (hörlurar).
Sen är den ju rätt snygg också.

Postad 07 March 2008 - 22:11

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Jag kunde inte vänta tills den bruna eller den svarta kom ut.

Köpte en silverfärgad idag, med 8 gb minne till. Känns bra än så länge. Blir man ledsen i framtiden kan man ju alltid sälja skiten...

Niclas

Postad 09 March 2008 - 09:57

Wedman
  • Wedman
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var man hittar ett displayskydd som passar?

Postad 09 March 2008 - 16:09

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

/Andreas

Det är ju en nackdel med telefoner som har metallchassi. Sony Ericsson påstår att det inte ska påverka mottagningen, men visst tusan måste det göra det. Metallen dämpar ju radiosignalerna. Det är ju därför man får sämre mottagning när man sitter i en bil utan yttre antenn.

Redigerat av Aroskillen, 09 March 2008 - 16:09.

Postad 09 March 2008 - 16:22

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Någon som vet var man, redan nu, kan få tag på en brun?

Någon som vet var man, gärna nu, men även senare, kan få tag på en svart? Beställa utomlands eller något.

Tack!

Niclas

Svart släpps exklusivt för Vodafone i UK iaf.

The Sony Ericsson W890i is the ultimate fashion accessory. With a smooth design that's as thin as a CD case, choose the Sony Ericsson W890i in sleek silver or sophisticated black (exclusive to Vodafone).

Kanske blir någon operatör som kör samma grej här. Tips, 3

Postad 09 March 2008 - 19:48

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Hej!

Två frågor:

1. I reklamen tycker jag mig sett att kameran har som en upphöjd ring runt objektivet. Så ser det inte ut på de bilder som finns här. Har jag missat något?

2. Mottagningen är jag orolig för. Jag bor i ett område där teckningen ligger på gränsen både för 3G och GSM(om jag går ca. 20 meter från huset är det dock perfekt). Därför undrar jag om mottagningen är svag. Skriv gärna mer.

Postad 09 March 2008 - 20:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Nån som kan kolla om ni verkar ha samma "bugg" som mig när man skiver sms?

Skriv och tryck mellanslag, kommer det då upp en massa kkonstiga tecken som nästa ord som telefonen ger som förslag? och om man har skrivit några rader så "plingar" det till att det nu är sms2 när man har skrivit och tryckt mellanslag fast det fortfarande är massa tecken kvar tills det blir sms2 egentligen.

Vore bussigt om någon kunde kolla upp detta. givetvis när ni kör med T9 :)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 09 March 2008 - 21:00.

Postad 09 March 2008 - 22:59

Sjuan
  • Sjuan
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Nån som kan kolla om ni verkar ha samma "bugg" som mig när man skiver sms?

Skriv och tryck mellanslag, kommer det då upp en massa kkonstiga tecken som nästa ord som telefonen ger som förslag? och om man har skrivit några rader så "plingar" det till att det nu är sms2 när man har skrivit och tryckt mellanslag fast det fortfarande är massa tecken kvar tills det blir sms2 egentligen.

Vore bussigt om någon kunde kolla upp detta. givetvis när ni kör med T9 :)

Jag har testat med flera sms nu. Har inte råkat ut för något av de två problemen du beskriver.

Skaffade min 890 idag hos tre så jag har inte hunnit testa så mkt mer än detta men hittils är jag nöjd med luren.

Någon som vet var man kan få tag på SEs originalsignaler? Jag vill ha tag på den meddelandesignalen som är "standard" på P1i (Står bara standard på P1 så jag har ingen aning om namnet). Kan tillägga att jag surfat runt som en galning på SEs hemsida och valt olika telefoner och klickat på Gratis ringsignaler utan att hitta mer än en meddelandesignal och det var givetvis inte den jag sökte.

Redigerat av Sjuan, 09 March 2008 - 23:02.

Postad 10 March 2008 - 02:02

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Eh?, ser ingen ingång för 3,5mm lurar på W890.n, menar du att man isåfall kör någon grej i "laddnings uttaget" för att sedan få ut 3,5mm? isåfall är väl det något som går att göra på alla mobiler idag...

Redigerat av Unregistered45e7a0dc, 10 March 2008 - 02:03.

Postad 10 March 2008 - 08:19

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Det är en sådan grej i "laddnings uttaget" - det är i handsfree-enheten som man pluggar in sina valfria hörlurar med 3.5mm plugg precis som på de flesta andra mobiler. Jag förstår inte heller varför man skall ha en separat ingång för hörlurar i musikläge och ett till handsfree, det är ju bra att man slipper ha båda då det knappast har någon större inverkan på ljudet och lurarna som följer med är de bästa jag fått med någon telefon iaf, de sitter bättre än mina metro fi. 3 och är inte så långt ifrån i ljudkvalité heller förmodligen för att de är 16 ohm och lättdrivna som attan dock så blir det lite tunt - Ljudet på mp3 är sämre än min Sony Network Player från 98, men det är ingen som slagit den hittils, varken ipod eller meizu ens om jag spelar flac. Så jag är faktiskt nöjd med spelaren och att man kan använda ett 8 gb kort är ett stort plus.

Jag har inte upplevt några problem med varesig sms-buggar, dålig mottagning (bor i centrala gbg) däremot så tycker jag knapparna kunde varit av metall och bakluckan lite tjockare, stor risk för bulor om man råkar ha något i fickan tillsammans med telefonen.

Redigerat av JonasJansson, 10 March 2008 - 14:36.

Postad 10 March 2008 - 11:40

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Eh?, ser ingen ingång för 3,5mm lurar på W890.n, menar du att man isåfall kör någon grej i "laddnings uttaget" för att sedan få ut 3,5mm? isåfall är väl det något som går att göra på alla mobiler idag...

Precis, som JonasJansson skriver ovan, 3.5mm jacket sitter i på handsfreesladden. :)

Postad 10 March 2008 - 21:03

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Hej!

Två frågor:

1. I reklamen tycker jag mig sett att kameran har som en upphöjd ring runt objektivet. Så ser det inte ut på de bilder som finns här. Har jag missat något?

2. Mottagningen är jag orolig för. Jag bor i ett område där teckningen ligger på gränsen både för 3G och GSM(om jag går ca. 20 meter från huset är det dock perfekt). Därför undrar jag om mottagningen är svag. Skriv gärna mer.

1. Jo en liten upphöjning är det allt, men den kanske är på max 0,1mm.
2. Till skillnad får de andra som postat så har jag oslagbar täckning med 3G, iaf här i stor-göteborg. Tror aldrig jag sett under tre pinnar, och det är nästan alltid fem. Har tre som operatör visserligen, de har ju oslagabr täckning i sitt hemmanät. Just nu så kör jag med dubbla telefoner, vanlig GSM-lur med Tele2, och det är ALLTID sämmre täckning på den.

Postad 10 March 2008 - 22:48

xms67
  • xms67
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
2. Till skillnad får de andra som postat så har jag oslagbar täckning med 3G, iaf här i stor-göteborg. Tror aldrig jag sett under tre pinnar, och det är nästan alltid fem. Har tre som operatör visserligen, de har ju oslagabr täckning i sitt hemmanät. Just nu så kör jag med dubbla telefoner, vanlig GSM-lur med Tele2, och det är ALLTID sämmre täckning på den.

Har du provat att byta sim-kort? Jag är nämligen rädd att telefonen fungerar bra om det är ett bra nät. Men om man som jag ligger på gränsen kanske det inte fungerar. Så om du byter sim-kort i dina telefoner, vad händer då med täckningen?

Postad 11 March 2008 - 00:09

F-Forward
  • F-Forward
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Har du provat att byta sim-kort? Jag är nämligen rädd att telefonen fungerar bra om det är ett bra nät. Men om man som jag ligger på gränsen kanske det inte fungerar. Så om du byter sim-kort i dina telefoner, vad händer då med täckningen?

Kany tvärr inte. Min w890 är låst till tre, och tre-simmarna funkar inte i GSM-mobiler.

Postad 11 March 2008 - 07:49

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Funktion sökes.

När man har ett missat samtal, eller man fått ett sms med iaf Nokia, så syns det på displayen. Det blir en rad som är lite ljusare, vilket innebär att man inte måste trycka på telefonen för att se om det har "hänt något". Detta hittar jag inte på min W890 och det är mäkta irriterande. Jag låter ibland telefonen ligga en hel helg, bara slänger ett getöga på den en gång var tredje timme.

Tacksam för hjälp.

Niclas

Postad 11 March 2008 - 07:51

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0
Skrev lite kryptiskt - jag har alltid full 3G och GSM täckning här i Göteborg med Telenor - dock så var täckningen sämre med tele2 kortet i men inte usel på något vis men 3-4 istället för 5.

Postad 12 March 2008 - 08:18

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

När man har ett missat samtal, eller man fått ett sms med iaf Nokia, så syns det på displayen. Det blir en rad som är lite ljusare, vilket innebär att man inte måste trycka på telefonen för att se om det har "hänt något". Detta hittar jag inte på min W890 och det är mäkta irriterande. Jag låter ibland telefonen ligga en hel helg, bara slänger ett getöga på den en gång var tredje timme.

Tyvärr har jag nog fått bekräftat att detta inte går att ändra på. Eländigt värre, men ingenting att göra åt. Dock ett stort plus till Nokia. Som tur var har ju inte Nokia några trevliga telefoner längre...

Niclas

Postad 12 March 2008 - 09:35

JonasJansson
  • JonasJansson
  • Forumräv

• 783 inlägg
  • 0

Skrev lite kryptiskt - jag har alltid full 3G och GSM täckning här i Göteborg med Telenor - dock så var täckningen sämre med tele2 kortet i men inte usel på något vis men 3-4 istället för 5.

Får redigera mig själv lite, vet inte om det är jag som plötsligt börjat glo ovanligt mycket på täcknings-plupparna men börjat se att de åker lite fram och tillbaka, igår bröts ett samtal när jag gick in i trappuppången, väl inne i lägenheten hade jag 4 bars igen, så.. får se om det händer ofta, får kanske prova att stänga av 3G när man inte använder det.

Postad 12 March 2008 - 14:31

Unregisteredc9fa9ae7
  • Unregisteredc9fa9ae7
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Har haft telefonen en vecka nu ca och här kommer lite reflektioner från mig.

+Liten, smidig, snygg.
+Sköna knappar

-Otroligt irriterande att man måste trycka på någon knapp för att se klocka, missade samtal, sms osv när telefonen är i viloläge. Kan inte fatta varför man plockat bort den funktionen från tidigare modeller. Vet någon hur man får in den funktionen i telefonen blir jag väldigt tacksam. Skärmen är alltså helt svart (grå) när man inte använder telefonen)
-Blir väldigt varm efter bara några minuters pratande. Både ovan och undersida.
-Känns lite småseg i menyerna. Likaså när man skriver sms ibland, samt när man skiver in sin PINkod när man startar telefonen. Alltså; man trycker in sin kod, sen tar det en liten stund innan den kommer upp på skärmen.
-På det medföljande headsetet sitter mikrofonen en bra bit ner, vilket gör att man måste ha nån form av klämma för att mikrofonen skall komma i lagom "talhöjd" när man pratar i handsfree.
-Ganska usel täckning både i Sthlm (city) samt Malmö (centralt) när 3G var påkopplat. Har precis stängt av 3G så jag hoppas det blir bättre nu.
-Dåliga bilder om det inte är väldigt bra ljus och förutsättningar. Bilder i skymning eller mörker är bara att glömma.
-Bytte från en K800 och hade hoppats att menyer osv var lite uppdaterade, snyggare. Ser dock precis likadant ut som på min K800 som är över ett år gammal.

Postad 13 March 2008 - 10:41

erikla2002
  • erikla2002
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Har haft telefonen en vecka nu ca och här kommer lite reflektioner från mig.

+Liten, smidig, snygg.
+Sköna knappar

-Otroligt irriterande att man måste trycka på någon knapp för att se klocka, missade samtal, sms osv när telefonen är i viloläge. Kan inte fatta varför man plockat bort den funktionen från tidigare modeller. Vet någon hur man får in den funktionen i telefonen blir jag väldigt tacksam. Skärmen är alltså helt svart (grå) när man inte använder telefonen)

Der är likadant med w910i och jag stör mig väldigt på detta. Fattar inte att utvecklingen går åt fel håll då denna funktion har funnits i många år. Skärmen kan väl knappast dra mycket ström i viloläget...

Postad 14 March 2008 - 01:46

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
delade åsikter om mobilen, sammanfattningsvis, är mobilen värd 3600 Kr?

Postad 14 March 2008 - 09:41

Veratio
  • Veratio
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

delade åsikter om mobilen, sammanfattningsvis, är mobilen värd 3600 Kr?

Jag tycker det. Nu har jag precis överlämnat min nyligen inköpta silverfärgade med 8gb minne till min sambo. Jag har bestämt mig för att köpa en brun istället. Smutt.

Niclas

Postad 19 March 2008 - 17:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Hmm någe fel måste det vara me mjukvaran på denna mobil. "buggen" med SMS 1 & SMS 2 kommer lite då och då fortfarande, plingar till och det står att det nu är SMS 2 fast det egentligen är många tecken kvar till SMS 2.

Sen nästa sak som jag märkt av är att om man ändrar tema från orginal (Walkman) så hoppar den tillbaka till walkman temat automatiskt helt plötsligt ibland, detta har även min polare på jobbet märkt av på sin nya w890, hans startar om sig helt plötsligt oxå ibland.

Nån annan som märkt någe konstigt nu efter några veckor med denna mobil ?

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 19 March 2008 - 17:52.

Postad 19 March 2008 - 19:24

Unregisteredac48ddc7
  • Unregisteredac48ddc7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
jag har lite problem, är det någon som har samma?
dagen efter jag köpt min w890 märkte jag att den titt som tätt tappar kontakten med minneskortet!
om jag t.ex. väljer en bild som ligger sparad på minneskortet som bakgrund så ändras bakgrunden ibland till standard bakgrundsbild, och då har telefonen helt plötsligt tappat kontakten med kortet! om jag kollar telefonstatus säger han att inget minneskort finns isatt!

Vad beror detta på? och någon som har samma problem?

Postad 19 March 2008 - 20:04

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Det där måste ju vara samma problem som jag har att den byter tillbaka till orginal (walkman) temat för att mobilen tappar kontakten med minneskortet. Måste ju vara samma problem som du upplever.

Postad 19 March 2008 - 23:05

soddamarre
  • soddamarre
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag har upplever också detta som störande. Menyerna i video-läge är rätt mycket segare än i min gamla K800i.
Men det jag stör mig mest på är lagget och osynket ljud/bild vid videotittande. Också bra mycket mer av den varan än på gamla K800i. Vet inte om man behöver uppdatera konverter programmet (kör M3 videoconverter idag).
Någon som har bra tips på en converter som funkar bra med W890:n?

Jag störde mig också på att bilden laggade efter ljudet när man spelade upp film, men jag drog ner framerate när jag konverterade filmen och då funkade det bra. från början körde jag 30fps och det funkade inte, 15 fps flyter på lysande däremot, kan hända att den tål mer men det har jag inte testat.

För att nämna något om den omdebatterade täckningen så kan jag säga att jag har full 3G-täckning för det mesta. på ställen där man kan förvänta sig sämre täckning har jag också haft det (hissar, betongkällare, etc.) men jag har efter två veckor än inte haft sämre täckning än att jag kunnat ringa. Telenor kör jag förresten, det sade jag inte...

/soddamarre

Postad 20 March 2008 - 22:19

joqer
  • joqer
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
men den har ju inga "kontakter" är det någon som vet vad den har istället???

Postad 20 March 2008 - 22:57

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

men den har ju inga "kontakter" är det någon som vet vad den har istället???

Öh va? ;)
Vill du utveckla ditt påstående/fråga!?

Postad 21 March 2008 - 12:23

Punani Lover
  • Punani Lover
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Nån av er som har en brun och vet/märker/har på känn att färgen kommer få silver report? eller är det en "solid" färg?

Postad 22 March 2008 - 11:53

the-stargazer
  • the-stargazer
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Har haft min w890i i två dar nu och har blandade känslor (hade en w880i förut som jag dyrkade, bortsett från knapparna).

Minus:
Det är ju snudd på skandal att displayen inte visar klocka, sms etc i viloläge. Skitjobbigt att gå och trycka på knapparna var 10:e minut. Menyerna är rätt sega men man kanske vänjer sig. Locket på baksidan känns b, föredrar det på w880i (som hade gummi-baksida, briljant!)

Plus
Glädjande nog så är knapparna större än på w880i. Det finns radio igen (har haft en w810). Bättre volymknappar än w880i.

Nu till det värsta: När jag anslutit hörlurar eller högtalare (MPS 70) så har musiken glappat och sedan slutat helt. Detta beror i sin tur på att telefonen plötsligt "tappar kontakten" med minneskortet där musiken ligger. Felet upptäckte jag redan då jag försökte föra över musiken via datorn (disc-to-phone) - samma kontakt tycks göra att telefonen inte känner av minneskortet. Det gör att datorn tror att telefonen saknar tillräckligt med minne.

Några tycks ha haft liknande problem. Vad gör man nu? Lämnar in den dierkt eller hoppas åp att det bara var tillfälligt? jag blir så trött....

Postad 22 March 2008 - 12:10

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Då kan vi ju kanske konstatera att problemet med att telefonen tappar kontakten med minneskortet inte är en tillfällighet utan att det verkar vara ett utbrett problem.

Därav att den byter tema, bakrund osv till det som finns inlaggt på telefon minnet lite titt som tätt.
Även ditt problem med musiken osv. Så vad göra nu? hoppas på en mjukvaru uppdatering eller? (om det kan lösa detta problem)

Postad 22 March 2008 - 12:54

the-stargazer
  • the-stargazer
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Är det mjukvaruuppdatering man ska hoppas på? Konstigt nog får jag för mig att felet är mer av "mekanisk" karaktär, som om felet uppstod när jag rör kontakten till hörlurarna/datakabeln.

Felet avhjälps temporärt genom att ta ut minneskortet och stoppa in det igen...jättepraktiskt (framförallt eftersom man måste ta bort batteriluckan för att komma åt kortet på w890...)

Shit, nu ångrar jag mitt köp och längtar tillbaka till w880 :(
Typiskt att man köpt den på nätet (kashing), nu uppstår extra kostnader vid frakt...

Postad 22 March 2008 - 12:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Men för mig så har den tappat kontakten med minneskortet när den bara ligger helt still på bordet utan att man har något i kontakten eller dylikt.

Men jag ångrar faktiskt inte att jag bytte ut min w880 mot denna då denna e skönare på alla sätt och vis. ( ja förutom det med minneskortet då, men det har bara hänt 2ggr på typ 3v )

Postad 22 March 2008 - 13:07

the-stargazer
  • the-stargazer
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Jo, jag kanske överreagerar eftersom den är ny... Men jag gillar inte tanken på att vänja sig vid fel som dyker upp ibland. Men att den gör så av att bara ligga still? Sjukt. Men du har alltså inte lämnat in din?

Har skrivit till SonyEricsson, jag antar att flera gör det.

Postad 22 March 2008 - 13:16

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Precis, har inte lämmnat in min. Men jag har oxå skickat ett mail till sony ericsson ang detta. Eftersom att det hände när den låg helt stilla så kanske det kan lösas med en ny FW. men men får se vad dom svarar på mail. posta gärna om du får svar ang detta.

Postad 22 March 2008 - 13:23

the-stargazer
  • the-stargazer
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Återkommer med mer info när jag fått svar

Redigerat av the-stargazer, 23 March 2008 - 08:49.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.