Men en sak är sämre. Almanackan. Kan man på något sätt få fram dagsvyn? Som det är nu gillar jag den inte alls. Att bara ha Agenda och månad duger inte! Dessutom tar det en evighet om man ska få fram en månad långt fram.
* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond2 *
HTC Touch Diamond 2
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 27 May 2009 - 19:23
Men en sak är sämre. Almanackan. Kan man på något sätt få fram dagsvyn? Som det är nu gillar jag den inte alls. Att bara ha Agenda och månad duger inte! Dessutom tar det en evighet om man ska få fram en månad långt fram.
Postad 27 May 2009 - 21:22
Postad 28 May 2009 - 13:02
hur är det att skriva på denna mobilen? Har haft 5800xm och den tycker jag var svår att skriva med, man fick trycka med naglarna för att träffa rätt... Sedan har jag provat att skriva på en iphone, den var ju en dröm, inte svårt alls. Gick att trycka med hela fingret. Hur står sig denna mot dessa mobiler? Undrar även om åäö finns i layouten eller måste man hålla in som på iphone innan 3.0?
Har inte testat 5800xm men mellan Iphone och D2 tycker jag inte att det är nån större skillnad.
Kan tillläggas att jag har ganska stora fingrar och har inte haft några större problem än så länge iaf.
Postad 28 May 2009 - 13:11
Får det dessvärre inte att funka ändå
Kommer inte upp nåt förslagsfält, bara ettan.
Tack iaf
Sorry, det va jag som miissföstod dig. Jag hittar det inta jag heller tyvärr.
Postad 29 May 2009 - 09:58
Du kan på ikon menyn lägga till den klassiska kalendern. Så du kan med två tryck få fram den. Den har alla vanliga funktioner.
Postad 29 May 2009 - 10:38
Då det saknas röst upprigning. Denna länk jag fick fungerar kanon på htc diamond2.
Lägg programmet på telefon, kör cab, starta om telefon. Gå sedan in i inställningar och personligt, där har ni voice inställningarna.
Man kan starta/ringa upp alla kontakter, alla sim kontakter, alla program.
Skall även gå att starta röst styrning med blåtand. har dock inte bekräftat det ännu.
http://forum.xda-dev...ad.php?t=509120
Enkelt och fungerar kanon!
Postad 29 May 2009 - 10:50
Kan varmt rekommendera Thumbcal: http://thumbapps.comMen en sak är sämre. Almanackan. Kan man på något sätt få fram dagsvyn? Som det är nu gillar jag den inte alls. Att bara ha Agenda och månad duger inte! Dessutom tar det en evighet om man ska få fram en månad långt fram.
Tyvärr inte freeware utan kostar ca 160 kr, men det är den abolut bästa kalendern jag har hittat.
Programmet fungerar inte till 100% med TouchFlo på Diamond2 ännu. Du kan inte klicka på händelserna på startskärmen och få upp Thumbcal, men med lite trixande kan du mappa en av knapparna på startskärmen direkt till programmet, vilket gör att jag nu har köpt det och använder det dagligen.
Det finns en 14 dagars testversion att ladda ner. Värt att testa, med risk för att du blir 160 kr fattigare om två veckor... :-)
Postad 30 May 2009 - 16:02
aldrig haft någon annan mobil än Ericsson & SonyEricsson, o jag kan säga som så...
SA&%¤& så avancerad en mobil kan vara xD
Men mobilen i sig är GRYM!
Kan varmt rekommendera denna, perfekt storlek o allt, gick från en SE K850i
MEN!
1. Jag har fortfarande inte luskat ut 1/4 av alla grejer på mobilen, men vad tusan står SPB för?
2. O hur gör man för att installera program eg? Finns det någon guide eller något? (gärna på svenska)
3. Var kan man köpa billiga tillbehör? Har hittat en del web-butiker men de är rätt dyra...
Vill ha ett bra skärmskydd, väska o bordsladdare (vilket man eg. tycker ska följa med telen
4. Finns det något bra forum (på svenska) som är specifikt på HTC mobiler/Diamond 2?
5. Om man har kontakt med sitt WLan, o surfar med mobilen, går det över WLanet eller går det över 3G?
Tacksam för svar!
Redigerat av Unregistered4a1a4d00, 30 May 2009 - 16:11.
Postad 30 May 2009 - 16:36
Det första inlägget förklarar en hel del om Windows Mobile och hur man installerar program.
Det finns en hel del länkar till program i det första inlägget också.
Diamond 2 har en hög upplösning (wvga) så när du kollar efter program på nätet så är det ett tips att se efter om programmet även stöder din telefons upplösning.
Lycka till med din nya HTC Diamond 2.
Edit: Svaret på din fråga angående SPB: Det är ett företag som utvecklar program till Windowsmobiler.
Ett av de populärare programmen är Mobile Shell 3 (SPB MS3) som är ett nytt gränssnitt som du kan använda istället för TouchFLO 3D som din telefon har från start.
Redigerat av crest, 30 May 2009 - 16:44.
Postad 30 May 2009 - 16:41
Jag sitter här och pular med det och nästa steg får bli TFDetacher. För närvarande är läget följande:
*SecondToday klarar inte att starta TF3D2 utan tuggar med "launching TF3D". Däremot startar det TF3D över Titanium (som jag inte vill). Det går inte heller att använda Titanium i SecondToday eftersom det alternativet saknas.
Idealet som jag ser det vore en Titanium-plugin för TF3D. Jag tycker det vore trevligt att kunna köra båda parallellt.
När det gäller SPB MS3 är läget inte heller riktigt bra: det saknar today-plugin, d.v.s det går inte att aktivera i SecondToday.
Postad 30 May 2009 - 17:41
Har läst lite o så nu, dock inte allt...
Men hur är det med Wlan? Surfar jag via det när man har kontakt med det eller går det fortfarande över 3G nätet?
Hur funkar det med GPRS, är det gratis eller hur funkar det? Behöver man en viss programvara för det?
Är Google maps GPRS eller är det bara Karta via nätet?
Postad 30 May 2009 - 17:42
Är det någon av er svenska användare som fått problem med damm? Kanske är en annan batch här i sverige som är fixat mot detta...
Hur var det med åäö i htc´s tangentbord? Finns det på förstasidan eller är det att hålla in någon knapp?
Postad 30 May 2009 - 19:14
Finns det ngt sätt att se på streamat material från tex tvshack och liknande med någon mobil som finns idag?
Är det någon av er svenska användare som fått problem med damm? Kanske är en annan batch här i sverige som är fixat mot detta...
Hur var det med åäö i htc´s tangentbord? Finns det på förstasidan eller är det att hålla in någon knapp?
min är väl för ny för att uttala mig om damm...
Men ang. tangentbordet så är det att hålla inne A eller O om man ska ha ÅÄ eller Ö.
Men kör man med XT9 så lägger din i flästa fall in det åt en när man skrivit klart hela ordet.
Tror det ska finnas något program som har ÅÄÖ men inget jag har hunnit kolla upp än.
Postad 31 May 2009 - 00:01
+ TouchFLO flyter bättre
+ Vibrationen vid knapptryck gör att det går att skriva sms o mejl mycet snabbare och bättre(hoppas inte den funktionen fanns tidigare och jag missade att slå på den..
+ Storleken gör det enklare att använda den då tummen och funktioner lirar bättre ihop
+ Batteriet är bättre, nu håller det en hel dag...
+ Kameran är strålande i dagsljus(har bara provat det)
- Batteriet håller bara 36 timmar för mig
- Lite för stor även om det inte är ett "big problem"
- något fel med stor bokstav efter punkt som jag inte förstått om det ska vara så eller som jag missat något
- Har fortfarande inte fattat om det finns någon funktion som låser skärmen när man talar - annars kan ju örat styra iväg telefonen vart som helst. I min förra Diamon så lyckades jag skicka mejl via örat till folk. Det stod inget i dem men de gick iväg..
Jag har köpt "ZAGG InvisibleShield" som verkar bra. Lite, lite för strävt för att vara perfekt men det kanske man vänjer sig vid? Ënklara ett få på än vad jag trodde.
Köpråd 10 av 10. Borde få 7-8 av 10 pga av batteriet men så verkar ju tekniken just nu se ut..
Postad 31 May 2009 - 07:52
Lösningen på problemet med Titanium och TF3D sida vid sida heter http://forum.xda-dev...highlight=topaz och kan laddas ner från XDA.
Det programmet fungerar och det går att växla mellan TF3D och Titanium utan problem.
Postad 31 May 2009 - 11:15
- något fel med stor bokstav efter punkt som jag inte förstått om det ska vara så eller som jag missat något
Går man in direkt från HTC:s meny där meddelandet visas mot svart bakgrund och trycker på "meny" och sen svara. Då blir det stor bokstav på ordet efter punkt när man gör ett mellanslag efter ordet. Det blir dock inte så om man trycker upp meddelandet och svarar direkt i "konversationen". Det kanske inte är en förklaring i världsklass, men någon kanske kan knappa lite och förstå.
Postad 31 May 2009 - 13:26
Går man in direkt från HTC:s meny där meddelandet visas mot svart bakgrund och trycker på "meny" och sen svara. Då blir det stor bokstav på ordet efter punkt när man gör ett mellanslag efter ordet. Det blir dock inte så om man trycker upp meddelandet och svarar direkt i "konversationen". Det kanske inte är en förklaring i världsklass, men någon kanske kan knappa lite och förstå.
TACK! Jag tycker det är en omväg med det fungerar.
Postad 31 May 2009 - 14:25
Postad 01 June 2009 - 00:05
Vill kunna pausea, spola, starta o stoppa filmer, kunna tanka ner filer från DC osv osv.
Hittat ett program men lyckas inte få datorn o mobben att hitta varandra
Postad 01 June 2009 - 15:36
"Soft Velvet Case for HTC Touch Diamond 2 T01"
http://www.ebay.com
Fodralet är smidigt och stilrent. Kvalitén verkar helt OK med lagom "motstånd" så att telefonen inte glider ur.
Beställde den 26:e och fodralet levererades idag. Kanon!
Postad 02 June 2009 - 08:28
Tvivlar på att ett nytt sim-kort kommer hjälpa för jag har exakt samma problem med min TD1. De snålar nog med styrkan på mottagningen i mobilen bara för att spara batteritid/strålning...
FIck faktist igång 3G för första gången med ett nytt simkort. Dock som du säger så är inte signalen perfekt på vissa ställen.
Postad 02 June 2009 - 08:47
Tack för svaren!
Har läst lite o så nu, dock inte allt...
Men hur är det med Wlan? Surfar jag via det när man har kontakt med det eller går det fortfarande över 3G nätet?
Hur funkar det med GPRS, är det gratis eller hur funkar det? Behöver man en viss programvara för det?
Är Google maps GPRS eller är det bara Karta via nätet?
Svaret finns om du läser lite tidigare i tråden,
Det skall gå via Wlan, men om du vill vara säker så kan du nyttja:
http://www.spbsoftwa...irelessmonitor/
Postad 03 June 2009 - 07:48
Tänker du använda kartfunktionen mycke så skulle jag rekommendera skaffa dig ett riktigt GPS program, tex TomTom (sånt där väg-gps program)som har kartorna på minneskortet (dvs det blir gratis o gpsa då den inte använder datatrafik och då fungerar även dom där du inte har mobiltäckning). Det finns en uppsjö med GPS program till Windows Mobile, du kan kolla på dustin eller andra ställen som säljer mjukvara eller googla det.
Jag har TomTom installerat med europakartorna men det är mest användbart för vägar o inte så mycke ute i naturen.
Postad 03 June 2009 - 18:43
Om du har en uppkoppling på WIFI så går all data-trafik över Wifi, dvs google maps (kräver GPS dock, men programmet laddar ner alla kartor via Wifi), webläsaren, epost med mera. Är du inte uppkopplad på wifi så kör den över gprs/3g/edge och då kostar det normal taxa (9kr max per dag på halebop, andra erbjudanden på telia med flera, kolla med dessa! Många har data-abonnemang).
Tänker du använda kartfunktionen mycke så skulle jag rekommendera skaffa dig ett riktigt GPS program, tex TomTom (sånt där väg-gps program)som har kartorna på minneskortet (dvs det blir gratis o gpsa då den inte använder datatrafik och då fungerar även dom där du inte har mobiltäckning). Det finns en uppsjö med GPS program till Windows Mobile, du kan kolla på dustin eller andra ställen som säljer mjukvara eller googla det.
Jag har TomTom installerat med europakartorna men det är mest användbart för vägar o inte så mycke ute i naturen.
Tack så jättemycket för ett bra svar =)
TomTom blir det utan tvekan!
Men jag förstår inte hur det inte kan kosta något bara för att man har ett program, GPSn måste ju ändå skicka o ta emot data för att den ska lokalisera var man flyttar sig? :S
En annan fråga:
Om jag har en trådlös LAN kamera o vill se den i mobilen, hur gör jag då?
på datorn kan man ju bara knappa in IP nummret ist för ett url så ploppar ju bilden upp, men opera går ju bara ut på google o tråkar sig...
Postad 03 June 2009 - 19:47
Någon som varit med om detta förut?
Mobilen laddar via USBn men dator hittar inte telefonen
Någon som har något aning?
inställningarna står på att den ska connecta med usb o grejer...
Postad 03 June 2009 - 20:33
Har nu köpt en Diamond2. Nöjd, men några saker...
1) Är inte det medföljande plast skyddet ganska kasst? Tycker att skärmen blir klart svårstyrd. Jag kör helt enkelt utan.
2) Det här med inmatning med tecken som man skriver som "vanligt" för hand, har det tagits bort helt?
Fråga:
Någon som vet hur man lägger in en "att göra lista"- "New Task"?
M.v.h
Johan
Postad 04 June 2009 - 19:40
Hej !
Har nu köpt en Diamond2. Nöjd, men några saker...
1) Är inte det medföljande plast skyddet ganska kasst? Tycker att skärmen blir klart svårstyrd. Jag kör helt enkelt utan.
2) Det här med inmatning med tecken som man skriver som "vanligt" för hand, har det tagits bort helt?
Fråga:
Någon som vet hur man lägger in en "att göra lista"- "New Task"?
M.v.h
Johan
Under program hittar du Task. Enklast är att lägga till det på Start-menyn så kommer du snabbt åt det.
Skyddet är väl ok men inte mer. Jag har köpt Zagg Invisible Shield. Verkar 98% bra. Något, något strävt. Men jag börjar vänja mig så om ett tag kanska jag tycker det är 100%?
Redigerat av xms67, 04 June 2009 - 19:57.
Postad 05 June 2009 - 00:05
Nu har jag fått problem med Synken
Någon som varit med om detta förut?
Mobilen laddar via USBn men dator hittar inte telefonen
Någon som har något aning?
inställningarna står på att den ska connecta med usb o grejer...
Ingen??
jag börjar bli fett förbannad snart! Vill installera program o grejer men går ju inte när mobilen inte vill visa sig för vista!
Datorn "plingar" till när man startar/stänger av skärmen, eller sätter i/drar ur usb sladden... men mer än så händer det inte...
Inga synk program säger att den är ansluten...
har sökt på forum här o där men hittar ingenting som kan hjälpa mig
Postad 05 June 2009 - 06:31
Ingen??
jag börjar bli fett förbannad snart! Vill installera program o grejer men går ju inte när mobilen inte vill visa sig för vista!
Datorn "plingar" till när man startar/stänger av skärmen, eller sätter i/drar ur usb sladden... men mer än så händer det inte...
Inga synk program säger att den är ansluten...
har sökt på forum här o där men hittar ingenting som kan hjälpa mig
Tja..
När du kopplar in HTC:n till datorn så kommer det ju upp 3st alternativ på din HTC. Jag har för mig att jag valde snabb filöverföring en gång och då fick jag inte igång synken.
Kör själv med vista och har inte haft några problem än iaf
Postad 05 June 2009 - 07:11
Om du gör så här, gå på inställningar - sen klickar på "mer" nere i vänster och sen går på fliken anslutningar och sen klickar på USB till PC. Där kan du se om du råkat välja "diskenhet".
du kan återställa det gamla läget genom att bocka i rutan "fråga om anslutningstyp...".
Postad 06 June 2009 - 10:47
Funkar skype på HTC? Hur många appliaktioner finns det att ladda ner till mobilen?
Tack på förhand
/Gaborik
Postad 06 June 2009 - 10:53
Nu har jag beställt min Diamond från Katshing med ett halebop abonemang där det kommer med 500mb gratis internet surfande. Har ni någon idee om hur mycket man kan surfa för det?
Funkar skype på HTC? Hur många appliaktioner finns det att ladda ner till mobilen?
Tack på förhand
/Gaborik
Det finns tusentals program att ladda ned. Båda kommersiella och freeware/shareware. Vill man trimma nallen med diverse bra verktyg etc - kolla in XDAs Development & Hacking-sektion.
Skype fungerar i WM, det finns diverse klienter.
När det gäller 500 MB surf räcker det rätt bra för vanligt surfande, dock är det värre om man vill köra mycket streaming. Då är det bättre med ett mobilt bredband med "obegränsad" data och hastighetsstrypning vid överskridande av ett specifikt värde.
Postad 06 June 2009 - 11:11
Det finns tusentals program att ladda ned. Båda kommersiella och freeware/shareware. Vill man trimma nallen med diverse bra verktyg etc - kolla in XDAs Development & Hacking-sektion.
Skype fungerar i WM, det finns diverse klienter.
När det gäller 500 MB surf räcker det rätt bra för vanligt surfande, dock är det värre om man vill köra mycket streaming. Då är det bättre med ett mobilt bredband med "obegränsad" data och hastighetsstrypning vid överskridande av ett specifikt värde.
Tack för ditt svar.
Är det svårt att installera program på mobilen? Vilka program/spel kan ni rekomendera?
Redigerat av Unregisteredb82fb343, 06 June 2009 - 11:22.
Postad 06 June 2009 - 11:36
Är det någon som vet hur man får D2an att förstå att våra svenska nummer 070 är samma som +4670 i adressboken.
Exempel: När min flickvän ringer och messar måste jag ha det svenska nummret 070--- i telefonboken för att det ska komma upp bild och namn. Har jag +4670--- kommer det inte upp något namn utan bara numer.
Åker en del utomlands så att ha +46 är självklart en fördel.
Tack på förhand
Postad 06 June 2009 - 12:15
Tack för ditt svar.
Är det svårt att installera program på mobilen? Vilka program/spel kan ni rekomendera?
Det är enkelt att installera program, bara kopiera .cab-filen till nallen, markera i filhanteraren och köra installationen. Eller så går man via datorn om programmet har en s.k "desktop installer".
När det gäller program bör du ange vilka saker du är intresserad av. Därefter kan man ge tips.
Postad 06 June 2009 - 17:07
Det är enkelt att installera program, bara kopiera .cab-filen till nallen, markera i filhanteraren och köra installationen. Eller så går man via datorn om programmet har en s.k "desktop installer".
När det gäller program bör du ange vilka saker du är intresserad av. Därefter kan man ge tips.
Finns det några bra spel eller några härliga program som ni kan rekomendera? Btw, finns det något program som mäter hur mycket mb man har förbrukat på sitt surfande?
Postad 06 June 2009 - 18:26
Kolla i Windows Mobile-tråden för tips om program. En hel del är omnämnt där, detsamma gäller X1-tråden.
Postad 06 June 2009 - 21:20
nån annan som har problem med att batteriluckan glappar?
Ja, tyvärr lite. Längst ner speciellt i hörnen. Klippte till en liten pappersbit och la in under luckan och då blev det lite bättre.
Postad 07 June 2009 - 10:32
Tack
Postad 10 June 2009 - 18:39
Postad 11 June 2009 - 13:52
http://www.expansys....es/cases covers
Det snyggast och lättaste fodralet var nog flipcaset.
http://www.expansys.se/p.aspx?i=182304
Synd att det inte fanns silikonfodral. :/
Postad 11 June 2009 - 21:39
"A1 EASECASE Leather case for HTC Touch Diamond 2 II"
och
"Soft Velvet Case for HTC Touch Diamond 2 T01"
det kan löna sig att läsa hela tråden från början
Jag har den senaste modellen, kostar 26kr inkl frakt.
Funkar bra, bra passform o lätt o "knipa" ut telefonen från fickan, MEN (!)
Det är ett **** o få ner o upp luren inkl. lurfickan ur byxfickan!
Den är sträv, vet inte vad materialet heter, men det sitter som klister i fickan o då snackar jag arbetsbyxorna, blåkläder snickarbyxor som sitter slappt...
Men kan ju klart va värt o köpa hem den för 26kr o testa själv
Själv funderar jag på den översta modellen nu, snyggaste skinfickan jag hittat än så länge... dock något dyrare...
Postad 13 June 2009 - 09:18
Köpte den själv och är faktiskt väldigt nöjd med den. Den är egentligen till Iphone men passar hyggligt till TD2 också.
Mobiltelefonväska Xqisit
Postad 13 June 2009 - 14:27
Det kostar enbart om man väljer att använda dessa tjänster när man inte är uppkopplad till något Trådlöst nätverk?
Tacksam för svar.
Postad 13 June 2009 - 14:52
När man hade slängt över simkortet märkte man ju som vanligt att alla kontakter var sparade i den gamla mobilen en Nokia N85.
Någon som har en smidig lösning om det ens finns någon hur man får över dem, att kopiera via simkortet är ju ingen lösning direkt då den separerar varje nummer som en kontakt.
Postad 13 June 2009 - 16:24
En sak som jag dock inte får ordning på är följande:
Jag har inst TomTom 7 och jag vill kunna lägga till den i startmenyn, den finns dock inte med där.
Man måste väl kunna lägga till prg som man har inst i efterhand i Startmenyn ?
/Edit
Svarar på min egna fråga
Den inbyggda filhanteraren fixar inte detta.. (iaf inte för mig)
Installera tex Resco Explorer.
Kopiera TomTom prg filen
Klistra in denna som genväg i Windows\Start-meny\Program
Då funkar det galant....
Redigerat av Unregisteredc0be16a0, 13 June 2009 - 18:17.
Postad 14 June 2009 - 08:51
Kanske är en dum fråga, och kanske redan är besvarad. Men jag undrar om man kan använda alla funktioner som att surfa på nätet, kolla aktier, youtube, väder, e-post, streaming, gps funktionen. Går det att göra gratis genom att koppla upp sej mot trådlösa nätverk.
Det kostar enbart om man väljer att använda dessa tjänster när man inte är uppkopplad till något Trådlöst nätverk?
Tacksam för svar.
Postad 14 June 2009 - 09:28
Men jag undrar om man kan använda alla funktioner som att surfa på nätet, kolla aktier, youtube, väder, e-post, streaming, gps funktionen. Går det att göra gratis genom att koppla upp sej mot trådlösa nätverk.
Ja, det går att göra allt det där gratis genom trådlösa nätverk.
/erik
Postad 14 June 2009 - 10:12
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
457 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?