Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

NHL 10

116 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 November 2009 - 01:07

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0

Jo du behöver inte spela med MHB-laget. Du kan spela ONLINE LAGSPEL också, dvs lira med andra onlineanvändare. Så länge som du spelar med din gubbe och spelar rankad match (ej orankad) så jobbar du dig framåt.

Menar du att man inte behöver spela Hockey League matcher med sin klubb för att låsa upp kort med sin onlinekaraktär?

Postad 06 November 2009 - 19:45

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Låg på ett stabilt "B" i spelarbetyg senast jag lirade. Sparkar igång spelet & ligger nu på "C+", utan att lirat en sekund. Vem ska jag tacka för det? :blink:

Postad 07 November 2009 - 11:00

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

• 1978 inlägg
  • 0
Vet någon hur man byter sin PSN ID Avatar ? Den lilla bilden som man ser när kompisar är inne, om ni förstår :) ?

Postad 07 November 2009 - 23:40

no16
  • no16
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Menar du att man inte behöver spela Hockey League matcher med sin klubb för att låsa upp kort med sin onlinekaraktär?

Precis. Det går utmärkt att lira annat lagspel också. Behöver inte just vara genom "din klubb".
Du kan gå in på Online > Lagspel Online > Anpassad match Rankad > då tuffar statistiken på.

Däremot kan du ju inte spela "motspel" mot 1 annan användare. Då använder du ju inte din gubbe utan byter mellan t.ex Zetterberg och Lidström precis som när man kör single player. Men så länge din skapade gubbe är på isen och matchen är rankad så kan du lira. Skulle tro att straffläggning funkar också. har dock inte testat själv iom att jag suger på straffar.

Postad 09 November 2009 - 16:28

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Någon som vet varför man inte kan välja att man vill styra skotten manuellt, som med passningarna? Eller har jag missat någon meny?

Kör man slutspelsläge så kan man ju välja det precis före match, men jag vill ju gärna träna in mig på det lite först i vanliga vänskapsmatcher :)

Redigerat av Warlokk, 09 November 2009 - 16:28.

Postad 10 November 2009 - 21:40

Mejon
  • Mejon
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har ett väldigt irriterande problem som jag hoppas att någon kan hjälpa till med.

Varje gång jag spelar på bortaplan och vinner en tekning bak till någon av backarna så skjuter han automatiskt bara iväg pucken. Så blir det varje gång och man får därför aldrig ha pucken i behåll när man vinner tekningarna. Är det någon som kan ha en tanke om vad problemet kan vara?

Jag har testat att byta handkontroll och det är samma sak oavsett vilken jag använder..

Postad 11 November 2009 - 02:18

Bellander
  • Bellander
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hej allihopa!

Finns det någon eller några här som söker en klubb och vill lira lite Hockey League? :)
Gå då med i "Norrbottens Stolthet". Skicka en förfrågan till klubben eller skriv till mig på PS-network att ni vill vara med i klubben så bjuder jag in er.

PSN-id: EetFuk

Redigerat av Bellander, 11 November 2009 - 02:18.

Postad 11 November 2009 - 17:58

no16
  • no16
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Någon som vet varför man inte kan välja att man vill styra skotten manuellt, som med passningarna? Eller har jag missat någon meny?

Kör man slutspelsläge så kan man ju välja det precis före match, men jag vill ju gärna träna in mig på det lite först i vanliga vänskapsmatcher :)

Online tror jag bara det är manuellt sikte. Aldrig auto. Kör du offline så kan du antingen välja det precis innan match (i vissa spellägen) alternativt ställa in det permanent under "inställningar" i toppmenyn (sedan kontroller)

Jag har ett väldigt irriterande problem som jag hoppas att någon kan hjälpa till med. Varje gång jag spelar på bortaplan och vinner en tekning bak till någon av backarna så skjuter han automatiskt bara iväg pucken. Så blir det varje gång och man får därför aldrig ha pucken i behåll när man vinner tekningarna. Är det någon som kan ha en tanke om vad problemet kan vara? Jag har testat att byta handkontroll och det är samma sak oavsett vilken jag använder..

Låter ju helt galet. kan det vara att du tokvevar med R-knappen? Isåfall så kan det ju hända att puckmottagaren drar iväg ett slagskott iom att det är samma kontroll för tekning som för slagskott. Antar att du "drar" lite efter du vunnit tekningen? Utöver denna förklaring kan jag inte komma på något. Det är iaf ingen inställning du gjort.

Postad 11 November 2009 - 19:25

Unregisteredee312c77
  • Unregisteredee312c77
  • Veteran

• 1828 inlägg
  • 0
Tycker oxå det låter som om du vevar för mkt. Vet i alla fall att jag gör samma sak om jag lirar uppifrån o ner (vilket jag starkt ogillar). Apropå kameravinkel får jag fortfarande det inte att stämma är man lirar 1 vs 1 offline mot en polare. Jag vill ALLTID lira nerifrån o upp. Hur jag än ändrar i menyerna byter spelet ALLTID vinkel i periodpaus. Idiotspel :)

Postad 14 November 2009 - 12:45

Pumbaa80
  • Pumbaa80
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Igår släpptes den 4:e laguppställningsuppdateringen och här är även elitserien uppdaterad, jippiiiiii =)

Postad 18 November 2009 - 21:17

BEaPRO
  • BEaPRO
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallå allihopa!

Jag har några frågor som jag hoppas få svar på!

De gäller be a pro läget.

1) Nån som vet hur man ändrar svängradie på grillorna när man har ett sånt där guldboost paket?

2) Vad gör gubben bättre om man skaffar 5+ i agility?

3) Hur bra kan min gubbe bli när jag har nått legenderkortet? Alltså overall rating!

4) När är det värt att byta guldpaketet mot gear med slots på? Så man får så mkt boost som möjligt!

5) Nån som vet rent allmänt hur man ska bygga ett lag? En av varje speltyp eller ska man bara mölja med
grinders och powerforwards?

Kanske lite konstiga frågor, men jag och mina lagkamrater kommer vara supertacksamma för minsta lilla svar
som för oss på rätt spår.

Redigerat av BEaPRO, 18 November 2009 - 21:23.

Postad 22 December 2009 - 11:20

thella
  • thella
  • Lärjunge

• 321 inlägg
  • 0
Blir galen på detta spel online! Igår vad jag nära att kasta ut skiten från balkongen. Anledningen? Jäkla fördröjningar, särskilt när man möter kanadicker, men även när man möter andra. Uppskattningsvis var femte gång jag lirar är det likadant som offline. 20 % av matcherna. Annars är det antingen så mkt delay att man får gå ur eller lite delay (det vanligaste) vilket gör spelet ungefär hundra gånger tråkigare. Sen försöker man ta gemensam avslutning och killen på andra sidan avböjer. Har han inga fördröjningar då kan man ju fundera på...

Är det någon som vet ett bra sätt att undvika detta problem? Alla tips tas emot tacksamt. Ibland känner man när man ska byta lag innan matchen börjar att kontrollen inte svarar som den ska, men långt ifrån alltid. Finns det andra knep? Funderar allvarligt på att sälja spelet.

Postad 23 December 2009 - 11:15

Bang o Olufsen
  • Bang o Olufsen
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Brorsan får Nhl 10 i julklapp,, då kan jag låna det snart

Postad 14 January 2010 - 20:52

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

• 1978 inlägg
  • 0
Hur lägger man in egen musik i spelet ?

Postad 27 January 2010 - 19:00

Unregisteredbdb603fb
  • Unregisteredbdb603fb
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
När jag skapar en spelare vid mitt namn så startar jag Be A Pro läget då dyker det alltid upp en spelare vid namn Sergei Dahl. Varför kan jag inte använda min egen gubbe vid Be A Pro läget . Vad gör jag för fel<+.... Använder XBOX360

Postad 07 March 2010 - 20:14

liath
  • liath
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0
Hej! Jag har ett problem med Be A Pro. Det är säkert väldigt simpelt men jag listar inte ut hur det ska lösas.

När jag spelar i Be A Pro läget så kommer det titt som tätt upp ett meddelande som säger att:
" Du har ett nytt meddelande. Gå till..." Sedan står det inte vart jag ska gå för att läsa meddelandet.

Det är en svart ikon som föreställer ett ansikte nere i högre hörnet på menyn. I den ikonen finns en mindre ikon som föreställer ett brev. Det är detta brev jag vill öppna men jag vet inte hur.

Hoppas ni förstår vad jag menar och jag vore tacksam för hjälp som jag kan få.

/ Henrik

Postad 12 May 2010 - 15:17

notimetochill
  • notimetochill
  • Veteran

• 1978 inlägg
  • 0
Någon som är med i ett lag som behöver en HF ? Jag är ledig och har inget lag iaf =(

SnurreTheBoss är mitt ID iaf om ni vill adda :blush:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.