Tja, jag är ingen ljudnörd, men det låter ruskigt bra i mina öronHur är ljudet? Spelar Dead Space nu och ljudet känns komprimerat. Har inte tänkt på det så mycket innan.
Postad 25 January 2011 - 17:46
Postad 25 January 2011 - 19:46
Kan ju inte kosta mer än 749 spänn tycker jag
Postad 25 January 2011 - 20:15
Postad 26 January 2011 - 01:39
Tror jag måste ringa gamestop imorrn å boka ett ex om de går..
Kan ju inte kosta mer än 749 spänn tycker jag
699 för Limited Edition
799 för Collector´s Edition
(enligt senaste uppgift)
Dessutom får du ett promotionkort laddat med 100 kr som går att använda i upp till 3 månader.
Hmm. Demot lät helt ok när jag tänker efter. Men spel som Uncharted, Metal Gear Solid, Killzone låter så mycket mer öppet och rent. Då måste spelet ta en väldans massa plats! Grym fördel med att ha det på PS3 och bara ha 1 skiva!
Postad 26 January 2011 - 06:50
Postad 26 January 2011 - 09:54
Som peppning inför morgondagen så har jag köpt Dead space till iPhone
helt ok spel och ja känslan är fasen den samma
Låter häftigt. Dock äger jag varken Iphone eller Ipad och Dead Space får mig inte att köpa en heller.
Har beställt Dead Space Aftermath på BD, men det lär väl dröja en månad innan den dyker upp i brevlådan...
Postad 26 January 2011 - 12:08
Postad 27 January 2011 - 11:08
Dead Space Extraction ligger på skivan och installeras därigenom. Concept Art Litograph är ju bara som ett simpelt vykort.

Edit: WTF!! "Batteries not included"
Redigerat av klarinettmeister, 27 January 2011 - 11:10.
Postad 27 January 2011 - 11:30
Tjejen min har precis varit å köpt Dead Space 2....700 spänn på Ebgames...Snacka om rån..
Hade presentkort där...Men aldrig mer...Nu blir de att önska sig presentkort från Felgiganten istället..
Sablars vad ja längtar tills ungarna ska sova ikväll
Postad 27 January 2011 - 11:38
Hmm...Vad gick kalaset på ?
Tjejen min har precis varit å köpt Dead Space 2....700 spänn på Ebgames...Snacka om rån..
Hade presentkort där...Men aldrig mer...Nu blir de att önska sig presentkort från Felgiganten istället..
Sablars vad ja längtar tills ungarna ska sova ikväll
Hade ju betalat allt sedan innan så det kostade inget idag. Men:
PS3 CE 799:-
Xbox CE 849:-
Tack vare att jag köpte det på Gamestop fick jag 2 kort med 100:- vardera.
Eftersom en polare som skulle köpa Xbox-versionen drog sig ur fick jag byta in spelet och fick 414:- till min förbokning på Killzone 3.
700:- är mycket, med tanke på att man får en hel del massa nyttigheter för 99:- till. Ex. Rivet Gun som jag tror har obegränsat med ammo. (Har det i Extraction iaf.)
Spelar på kapitel 1 just nu. Handlingen verkar stå i stor fokus nu.
Postad 27 January 2011 - 11:56
Kör ofta med rätt låg volym så text är en fördel..Fanns väl inte i ettan...
Annars får ja fixa lurar....
Postad 27 January 2011 - 12:05
Postad 27 January 2011 - 12:31
En viktig fråga..Finns det svensk eller engelsk text?
Kör ofta med rätt låg volym så text är en fördel..Fanns väl inte i ettan...
Annars får ja fixa lurar....
Vet ej. Tror det endast är på engelska. Men det finns textning och det behövs. Spelet har fått kritik för att ljuden tar upp alldeles för mycket plats och det är svårt att höra dialogen ibland.
Har märkt att de använt en del av musiken som fanns med i föregående speldel.
Postad 27 January 2011 - 12:35
Edit: Ööh, jag har precis kommit in på 2:a kapitlet enligt min databas. Jag märkte inte att jag startade på ett nytt kapitel.
Redigerat av klarinettmeister, 27 January 2011 - 12:37.
Postad 27 January 2011 - 12:42
Borde finnas gott om plats ?
Postad 27 January 2011 - 12:47
Det visades för mig på kapitel 2. Ibland märker jag det, ibland inte. Undrar om det är en bugg?Edit: Ööh, jag har precis kommit in på 2:a kapitlet enligt min databas. Jag märkte inte att jag startade på ett nytt kapitel.
Kan man säga. Det finns ljudfiler där man bara hör sprak och knaster som man inte hade haft en chans att veta vad de sa om inte undertexterna var på. Man hör verkligen ingenting men i undertexterna är det helt klart och tydligt =P.Men det finns textning och det behövs.
Postad 27 January 2011 - 12:47
Att ljudet tar plats kan väl inte spela nån roll till PS3 ?
Borde finnas gott om plats ?
Jo, det finns ju gott om plats. Att ljudet tar mycket plats är bara positivt. Kan säga att spelet sattes igång på 1080p.
Postad 27 January 2011 - 12:52
Jaaaa just ja..Flickan å sambon ska på dans ikväll..
Då får 2 åringen se lite skräck
Postad 27 January 2011 - 13:03
Å hur ska jag klara av att vänta till ikväll?.....
Jaaaa just ja..Flickan å sambon ska på dans ikväll..
Då får 2 åringen se lite skräck
Stackars barn!
Postad 27 January 2011 - 13:57
Såg just att det var limited edition ja hade.
Extraction är de värt att installera ?
Har inge rörelsetjafskontroller
Postad 27 January 2011 - 14:17
Extraction är de värt att installera ?
Har inge rörelsetjafskontroller
Nej, det tror jag inte. Spelade just trialversionen, men om man har PS Move kan det var värt att prova.
Postad 27 January 2011 - 14:20
Nej, det tror jag inte. Spelade just trialversionen, men om man har PS Move kan det var värt att prova.
Ofan jag installerade det men sen såg jag ngn tutorial för move i början så jag stängde avd et direkt. Trodde det var endast för move
Postad 27 January 2011 - 14:23
1. Move
2. Move och sub controller.
3. Dualshock/Sixaxis.
Testade demot på det igår och jag tror att det kan vara rätt svårt utan Move. Det ska gå att spela med 2 spelare också.
Och av vad det jag såg så är det helt klart värt att spela.
Postad 27 January 2011 - 14:25
Postad 27 January 2011 - 15:07
Iofs så funderar jag på att skaffa move. Har allt annat till de andra 2 konsolelrna så det är bara move som saknas. Vad behöver man egentligen när det gäller move? Räcker det att köpa start-paketet?
Ja, startpaketet innehåller en kontroller och en kamera (samt en demoskiva).
Kanske vill du ha en sådan här också?
Sharpshooter
Postad 27 January 2011 - 15:13
Postad 27 January 2011 - 15:18
Ja, startpaketet innehåller en kontroller och en kamera (samt en demoskiva).
Kanske vill du ha en sådan här också?
Sharpshooter
Ser ut som han har en navigator eller vad det heter där också.
Postad 27 January 2011 - 15:19
Har ps3 versionen något extra med sig? HD ljud eller liknande för att utnyttja BD formatet eller kan man lika gärna köra på PC versionen och få lite krispigare grafik?
Tja... Förutom att du får ett extra spel med så är det nog inget mer. Du får ju inga trophys eller achievements. Det är troligen 2 DVD-skivor till PC-versionen också.
Ser ut som han har en navigator eller vad det heter där också.
Korrekt. Det är det som är det fina med denna. Har förbokat den. Är sugen på den pistolen som finns ute nu, men det känns onödigt att ha 2 olika Move-tillbehör.
Postad 27 January 2011 - 15:20
Tja... Förutom att du får ett extra spel med så är det nog inget mer. Du får ju inga trophys eller achievements. Det är troligen 2 DVD-skivor till PC-versionen också.
Korrekt. Det är det som är det fina med denna. Har förbokat den. Är sugen på den pistolen som finns ute nu, men det känns onödigt att ha 2 olika Move-tillbehör.
Ingår det en navigator i den där eller kostar det 450 spänn för en bit plast??
Postad 27 January 2011 - 15:24
Hoppade in i Dead Space 2 direkt..
Många små förbättringar..
Issac Clarke känns snäppet smidigare.
Kul att de funkar fint att kasta saker i fiender nu.
Vilken svårighetsnivå kör ni på ?
Postad 27 January 2011 - 16:33
Om PC-versionen fixar bristen på AA så skulle jag köra på den, det gör mycket. Men har du dåligt stereoljud på datorn så ska du såklart köra på PS3 eftersom ljudet är viktigt.Har ps3 versionen något extra med sig? HD ljud eller liknande för att utnyttja BD formatet eller kan man lika gärna köra på PC versionen och få lite krispigare grafik?
Dead Space Extraction är nog riktigt bra, förvånar mig att ni inte vet om vad det är för något spel, det är ju ett hederligt lightgunspel.. skittråkigt med vanlig kontroll, meningen att spelas med Move. (Eller Wiimote).
Näst svåraste från början, survivalist, tillräckligt frustrerande. Good luck med den allra sista med tre savesVilken svårighetsnivå kör ni på ?
Postad 27 January 2011 - 16:56
Ingår det en navigator i den där eller kostar det 450 spänn för en bit plast??
Nej, det är klart det inte gör. Navigatorn kostar lika mycket som sharpshootern så...
Jag spelar faktiskt på Normal och fegar. Jag kommer nog inte ens försöka mig på Hard Core. Zealot kommer jag spela på senare.
Extraction ser faktiskt mycket bra ut av det jag har sett.
Postad 27 January 2011 - 17:42
Postad 27 January 2011 - 17:43
Nej, det är klart det inte gör. Navigatorn kostar lika mycket som sharpshootern så...
Jag spelar faktiskt på Normal och fegar. Jag kommer nog inte ens försöka mig på Hard Core. Zealot kommer jag spela på senare.
Extraction ser faktiskt mycket bra ut av det jag har sett.
Vilket svarade du på?
Postad 27 January 2011 - 17:47
Kör bara med plasma cuttern än och de är ingen större brist på ammo och medicin ...
Nu har jag inte spelat så mycket än men..
Mycket bra början iaf...Riktigt snyggt också..
Helt klart nöjd.
Postad 27 January 2011 - 19:44
Postad 27 January 2011 - 19:55
Håller med lite men jag känner mig ändå nöjd med att spelet inte går i exakt samma spår som 1:a
Postad 27 January 2011 - 20:00
Postad 27 January 2011 - 20:24
You have seen nothing yet.. håller med dig om att inriktningen är åt det sämre hållet.Speciellt i början.
Har testat multiplayer nu.. det var verkligen inget att hänga i granen.
Postad 27 January 2011 - 21:09
Postad 27 January 2011 - 21:11
Pusselmoment finns ju dock. Jag får väl ta och skriva recensionen snart.Synd.
jag upplevde ettans action moment som lagom. Hade tyckt att det hade varit lite halvkul med lite pusselmoment som ändå inte är malplacerade. Använt krafterna han har till lite andra grejer en att ha ihjäl fiender med. Men det kanske kommer. Ännu ett spel jag med stor sannolikhet inte kommer att lira klart.
Postad 28 January 2011 - 10:48
Ska man hoppa på 2an eller spela igenom ettan först? får väl se om mina nerver pallar med detta. enligt mig hade spelet "för bra" stämning !
Postad 28 January 2011 - 10:57
Jag har precis kört igenom det och de håller mycket bra fortfarande..
Kört halva 2:an nu och gillar det skarpt också..
Inte vet jag om de är såå mycket mer action nu..
De är ju lite mer flock äckel aliens nu men..
Jag kommer helt klart försöka på svåraste sen..ä
Och även försöka plocka alla Thropys i både 1 och 2:an.
Lär ta sin tid men :-)
Postad 29 January 2011 - 12:39
Postad 29 January 2011 - 13:51
Helt sjukt att det negativa aspekten av spelet är helt identiskt med det jag tycker. Inte för att det betyder något....men det tål att tänkas på varför jag inte ger castlevania ännu en chans. Verkar definitivt som om våran spelsmak nästinitill är identisk. Bra recension för övrigt.
låter inte alls som att ni har samma spelsmat mao inte när man läser zoilers castlevania Recension
Redigerat av kerren, 29 January 2011 - 13:53.
Postad 29 January 2011 - 13:56
och SEN blir det nog dead space 2, om inget annat har jag gett mitt stöd för genren genom att köpa spelet ;D
Postad 29 January 2011 - 15:05
Det tål verkligen att tänkas på, du borde ge det många chanser tillHelt sjukt att det negativa aspekten av spelet är helt identiskt med det jag tycker. Inte för att det betyder något....men det tål att tänkas på varför jag inte ger castlevania ännu en chans. Verkar definitivt som om våran spelsmak nästinitill är identisk. Bra recension för övrigt.
Det ska ju sägas också att jag inte körde med stasis så det hade väl underlättat lite frustrerande bitar. Men inte ens år 2500 tror jag på att man kan sakta ned tiden =/. Lär göra sjukt stor skillnad att spela med en uppgraderad stasispack och inventory fyllt med refills, men då är man typ odödlig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
28 bilder
84 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?