Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2st 8tums subbar eller 1st 12 tums

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 February 2010 - 11:50

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Jag vet inte hur BK-subbarna låter men har läst mycket bra om dom. Denna för runt 4000 kr ska tydligen spöa REL subbar för betydligt mer pengar i både musikåtergivning och ljudtryck så dom verkar ganska intressant.
Elementet är ju Peerless XLS vilken är en variant av SLS-basen som du rekommenderade fast med längre slaglängd (som jag fattat det). Och med en sluten låda kan det nog bli riktigt bra till musik.

MVH Martin

Jo, vist är det så :)

men SLS basarna är mer lämpade för slutna lådor om du inte ska använda dig av en eq till för att få bättre djupbas respons. sedan så blir SLS10" billigare och du får 4st enheter i stället för 2st och möjlighet till att placera dom förmånligt med bättre djupbasprestanda som följd. Jag tycker att 4st sls10" spelar på riktigt bra hemma hos Timpolanen här på forumet och det är ett ganska stort och öppet rum :P

Men kör på BK, jag har inte kört dom, kan vara ritkigt bra ;)

jag gav bara ett förslag på om du orkar/vill/kan bygga lite själv.

Postad 06 February 2010 - 09:50

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0
Jo, visst skulle det vara roligt att bygga egna. Tänkte faktiskt göra det när du rekommenderade det för det skulle bli såpass billigt. Men jag vill helst ha dom i svart högblank och då är jag rädd att jag måste lämna iväg dom för målning så priset springer iväg lite. Därför tyckte jag BK-subbarna verkade intressant då man får en färdig låda som både ser bra ut och är erkänt bra med kvalitetselement för ca 4000 kr inkl. frakt. Så det lutar nog åt att det blir ett par såna.

MVH Martin

Postad 06 February 2010 - 17:11

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Egenlackad D.I.Y med en skitspruta för en hundring och en skitkompressor för en femhundring. ;)

Bifogad fil(er)

Postad 06 February 2010 - 17:17

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

• 1174 inlägg
  • 0

Egenlackad D.I.Y med en skitspruta för en hundring och en skitkompressor för en femhundring. ;)

Snyggt, kanske ett proffs bakom spakarna? :P

Är det en slavkonstruktion? Hur låter det?

Nackdelen om man ska bygga är att man måste vänta tills det blir varmare ute och det orkar jag nog inte göra :D

MVH Martin

Postad 06 February 2010 - 18:27

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Snyggt, kanske ett proffs bakom spakarna? :D

Är det en slavkonstruktion? Hur låter det?

Nackdelen om man ska bygga är att man måste vänta tills det blir varmare ute och det orkar jag nog inte göra ;)

MVH Martin

Först gången jag höll i en lackspruta, så tack ! :D

12" XLS med tillhörande slav. Jag är ju lite bas-skadad, så visst, den låter bra, men kanske inte riktigt tryck så det fladdrar i byxbenen..
Kör den i sovrummet med ett par stativare. Det duger den till. :P

https://www.minhembi...howtopic=238837

Redigerat av Bakerman, 06 February 2010 - 18:28.

Postad 09 February 2010 - 19:54

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Velodyne mini skiljer ju lite i pris mot R

Låter det ?

Jag har 2st 800r och de är mycket bra tycker jag. har inte lyssnat på mini. Men mn kan ju köpa Velodynes rumskorrigering löst. och då tror jag nog att några mini blir bra..

SJälv kör jag med

2st B&W PW-1 Som styrs av lyngdorfs roomperfect och dessa spelar ihop med frontarna. Utan roomperfect processorn så låter det skit hemma.

2st Velodyne 800r som står fram bredvid frontarna och PW-1orna Dessa går tillsammans med
2st velodyne 1200r som LFE fast dessa 2 står bak.

Tack vare att allt är rumskorrigerat så låter det bra trots placering och blandning.

Folk blir alltid chokade över hur "lite" bas jag har när de ser att jag har 6 st subbor.. Det låter tight och fint.

Om dom tjatar kan jag visa musklerna och få dom att be mig sänka... =) Så det finns om man vill.
Dock så ska det passa ihop med resterande anläggning och inte minst bilden. När subborna tar över bilden då är det skit enligt mig...

det bästa betyget är när man glömmer nort ljudet vid film tittandet. Allt bara är ett o samma..

att svara på frågan ja 2st 8or tror jag kommer bli mer korrekt än en 12a men om du gillar att det skakar när du ser på film kan du nog komma längre med 1st 12a

mvh

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.