Postad 26 September 2010 - 13:29
Det kan ju bero på flera saker, att du har dålig smak t ex.
Fy vad elakt sagt. Fast roligt...hehe.
Postad 26 September 2010 - 16:25
Fy vad elakt sagt. Fast roligt...hehe.
Första inlägget han gör, och han undrar varför folk tycker så bra om det som många klassar som filmhistoriens bästa skapelse hitils? Han förtjänade en liten pik
Att inte alla tycker likadant förstår jag, men man får gärna utveckla sina tankar lite om man delar med sig av dem också
För att inte vara sämre själv så finner jag TSR bra av ett flertal anledningar. Skådespelet är riktigt bra, även om Freeman leverar är det väl främst Tim Robbins som jag gillar mest. Upplägget och storyn är kanske vanlig idag men det är ändå intressant och man vill hela tiden "veta vad som händer sen". Relationen mellan fångarna är för mig fängslande (no pun intended) och dramaturgin är som jag filar på hela tiden lysande, jag kommer inte ihåg något specifikt tillfälle då jag störde mig på att det blev tråkigt eller långsamt.
Längd på film diskuteras rätt ofta, men det är ganska intressant att när man väl njuter flyger tiden förbi utan problem. Once Upon a Time In America är en av mina favoritfilmer och den kändes precis lika lång som en vanlig "film" även fast den har intermission i mitten och dalar in på styvt 4 timmar.
Cinematografin är väl kanske inte det bästa vi sett, men det utspelar sig mestadels i ett fängelse och begränsade miljöer - det var absolut ingenting jag störde mig på utan allting passade in.
Den har enligt mig åldrats som vin och det är ju fördelen med dramfilmer som fokuserar på relationer och berättandet och inte specialeffekter och dyl.
Redigerat av Kniff, 26 September 2010 - 16:37.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?