Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vilken film är den värsta/obehagligaste film ni någonsin sett!?

168 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 December 2011 - 09:17

Avicii
  • Avicii
  • Beroende

• 1168 inlägg
  • 0
Eden Lake är min värsting/obehagligaste film.

Någon som vill testa Martyrs (Blu-ray), så säljer jag den för 20:-?
Den har ingen svensk text, men bilderna säger allt.

Postad 10 December 2011 - 09:37

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Det är ju trots allt filmer som går att hyra osv. Är ju inte så att man måste köpa dom i en källare utan skylt.

Nu för tiden ja ;)

Hade dom gjort Martyrs på 80-talet hade regissören blivit dömd till döden :)

Postad 10 December 2011 - 10:18

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Hade dom gjort Martyrs på 80-talet hade regissören blivit dömd till döden :)

Jaså? Jag vill nog hävda att Cannibal holocaust och flera andra är minst lika uppmärksamma filmer och de är inte nya.

Postad 10 December 2011 - 11:13

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Såg själv Cannibal Holocaust för ett tag sedan och måste ärligt säga att jag inte förstår hypen. Uselt filmad, usla effekter och usla skådespelare. Obehag/skräck = 0. Det mest obehagliga var att dom tog död på en stackars sköldpadda som inte hade bett om att få vara statist. Det var däremot obehagligt att se. Hade man däremot sett den när den kom ut så hade man ju skitit knäck i veckor efteråt. Vilket jag gjorde efter att ha sett "The Thing" i för tidig ålder :)

Postad 10 December 2011 - 11:52

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jaså? Jag vill nog hävda att Cannibal holocaust och flera andra är minst lika uppmärksamma filmer och de är inte nya.

Ja och Deodato blev ju dragen till rätten...

Jag var inte seriös när jag skrev det i förra inlägget, det finns ju ingen som skulle få dödsstraff för en film.

Hade varit intressant och se reaktionerna om den filmen kommit på 80-talet.

Postad 10 December 2011 - 13:50

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Eden Lake är min värsting/obehagligaste film.

Någon som vill testa Martyrs (Blu-ray), så säljer jag den för 20:-?
Den har ingen svensk text, men bilderna säger allt.

har du kvar martyrs är jag intresserad (:

Postad 10 December 2011 - 13:51

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Vet inte om jag nämnt denna film tidigare men det är också en värdig film till tråden iallafall.
Den är inte direkt vidrig men jag har för mig den stundtals är svår att greppa psykiskt och jag vill också minnas att sista scenerna i filmen inte är något för de som har svårt för gore.

Horsemen av Jonas Åkerlund
http://www.imdb.com/title/tt0892767/

Postad 10 December 2011 - 20:23

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Har sett det mesta i min favoritgenre skräck/horror men inte allt såklart, men Martyrs trailern håller jag typ handen för när jag ska försöka kolla. Nje, jag väntar ett tag till om en aldrig.

Grejen e att man lär ju få se den själv.....personer i min bekantskapskrets som ens gillar skräck är ytterst begränsad och dröm om Martyrs.

Det kanske vore en rolig grej att dela på upplevelsen, en rimlig salong, och det kan absolut vara utanför hemorten. Käk före filmen eller efter, vad är bäst för magen :P

Postad 11 December 2011 - 13:10

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Såg själv Cannibal Holocaust för ett tag sedan och måste ärligt säga att jag inte förstår hypen. Uselt filmad, usla effekter och usla skådespelare. Obehag/skräck = 0. Det mest obehagliga var att dom tog död på en stackars sköldpadda som inte hade bett om att få vara statist. Det var däremot obehagligt att se. Hade man däremot sett den när den kom ut så hade man ju skitit knäck i veckor efteråt. Vilket jag gjorde efter att ha sett "The Thing" i för tidig ålder :)

Håller inte med dig alls. Anser den är en av de bästa filmerna som gjorts. Och jämför man mot dagens usla MTV-klippta CGI-skräckisar så blir man bara förbannad hur usla stor del av dagens skräckfilmer är.

Postad 11 December 2011 - 13:47

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Vissa "gamla" skräckfilmer ser faktiskt bra ut. Thing tycker jag ser väldigt bra ut effektmässigt till exmpel. Den är inte heller från igår.

Postad 11 December 2011 - 17:21

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Vissa "gamla" skräckfilmer ser faktiskt bra ut. Thing tycker jag ser väldigt bra ut effektmässigt till exmpel. Den är inte heller från igår.

håller med, den håller i vissa scener bättre än the thing prequel som är cgi

Postad 11 December 2011 - 17:28

Unregistered89a7be48
  • Unregistered89a7be48
  • Veteran

• 2082 inlägg
  • 0

Den ser inte bara bra ut den är riktigt bra också :)

Postad 11 December 2011 - 17:30

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0
Tycker Anna och vargarna var rätt läskig. Såg den iofs när jag var runt 15 men ändå.

Postad 11 December 2011 - 18:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Den ser inte bara bra ut den är riktigt bra också :)

Yes, en av de bästa. Carpenter är gud. Bra synth gör han med ;) Det var faktiskt inte längesen jag såg just Thing. Jag blev helt paff över hur "ny" filmen såg ut med tanke på bildkvaliteten och effekter osv. Snacka om att kvalitet är något man inte bara hafsar ihop. Så länge det ansträngs kan man tydligen hitta hur effektfulla filmer som helst som är gamla.

Postad 12 December 2011 - 19:04

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Irreversible är oxå riktigt obehaglig.

Helt klart den obehagligaste filmen jag någonsin sett. En helt fantastiskt bra film, men det som händer i den är så otäckt och obehagligt att den inte går att se flera gånger tycker jag.

Postad 13 December 2011 - 09:49

MagnuZ99
  • MagnuZ99
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Faces of death filmerna har några riktigt otrevliga inslag vill jag minnas. Speciellt då allt är dokumentärt. Kommer aldrig se om dem. Såg dem för en 15 år sen eller så.

Gällande spelfimer/serier så har den gamla Hammer House of Horror serien en obehaglig och dunkel underton som slog det mesta när man var yngre. Vet att de gick på 3:an för länge sedan

Såg senast Deadgirl. och den är ju lite småsjuk (necro).

Postad 13 December 2011 - 13:05

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Göta Kanal 2.......

skojar bara, har inte sett den....men jag kan tänka mig att den skulle vara den otäckaste.....

Postad 13 December 2011 - 20:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
jag får säga att jag aldrig kollar på såna här filmer, men jag fick hjärtklappning när jag såg amerikanska the ring på bio. biografen jag såg den på hade trippla horndiskanter på drygt en halvmeter i bredd, så det var riktigt riktigt obehagligt. jag är lättskrämd för såna saker =D

cannibal holocost upplevde jag däremot inte som speciellt skrämmande som en användare ovan också skriver. äckliga scener, men det finns ju värre. the ring tex ^^

Postad 14 December 2011 - 10:08

Unregistered1978
  • Unregistered1978
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Såg JAWS med morsan ett par dagar efter premiären på 70-talet, det mest skrämmande hitills.
Man var boksatvligen rädd för att bada sommaren efteråt!
Idag är det inte mycket som skrämmer mig längre på film, verkligheten överträffar tyvärr dikten idag.

Postad 14 December 2011 - 10:25

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Några riktigt bra och obehagliga filmer: Se7en, The Shining, Shutter island, Fåglarna, Örnnästet, det är iaf några av mina favoriter.
Idag släpps det inte så många bra skräckfilmer tyvärr, dom flesta är mer äckliga än skräckiga och det krävs jäkligt bra skådespelarinsatser idag om man ska lyckas göra en riktigt bra skräckfilm.
Men det är svårt att toppa historiens bästa skräckfilmer så filmbolagen vågar nog inte göra skräckfilmer idag, inte i samma utsträckning som på 80-90 talet, då det är en ekonomisk risk. Idag är det mer action och komedi som säljer och möjligen någon fantasy film.

Postad 14 December 2011 - 10:35

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Örnnästet?
Du kanske menar Gökboet :)

Postad 14 December 2011 - 10:44

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Några riktigt bra och obehagliga filmer: Se7en, The Shining, Shutter island, Fåglarna, Örnnästet, det är iaf några av mina favoriter.
Idag släpps det inte så många bra skräckfilmer tyvärr, dom flesta är mer äckliga än skräckiga och det krävs jäkligt bra skådespelarinsatser idag om man ska lyckas göra en riktigt bra skräckfilm.
Men det är svårt att toppa historiens bästa skräckfilmer så filmbolagen vågar nog inte göra skräckfilmer idag, inte i samma utsträckning som på 80-90 talet, då det är en ekonomisk risk. Idag är det mer action och komedi som säljer och möjligen någon fantasy film.

Fast tråden är ju inte om "bra" skräckfilmer egentligen :) Tråden ska ju just behandla de allra vidrigaste filmerna där ute. Såna man egentligen inte vill se pga ångest.

Postad 14 December 2011 - 10:53

bobbyewing
  • bobbyewing
  • Lärjunge

• 302 inlägg
  • 0
Fast det är ju subjektivt, så BioBerra kanske menar att bra skräckfilmer (för honom) ger den
känslan att han vill namnge filmen här.
Jag t. ex fick väldiga obehagskänslor av Black Swan men det är ju inte ens nära att vara en skräckfilm.

Postad 14 December 2011 - 10:59

k.rydberg
  • k.rydberg
  • Forumräv

• 609 inlägg
  • 0
Den grymma leken med bl.a Gilian Andersson tycker jag är en ganska obehaglig film,var dock ett tag sen jag såg den nu.

Postad 23 December 2011 - 08:03

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Frontiers och Eden Lake som nämnts i tråden ligger i en 49:- låda på Mediamarkt. (Blu-Ray)

För de som är intresserade :)

Postad 29 January 2012 - 21:06

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Såg The Woman ikväll, inte så vidrig som Martyrs etc men förtjänar ändå att nämnas i tråden :)

Postad bild

Postad 29 January 2012 - 21:46

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

• 406 inlägg
  • 0
Ingen rysare men fanimig den värsta film jag sett är "sodoms 120 dagar". Minns den bara vagt idag men kommer ihåg känslan efteråt...

Postad 01 February 2012 - 15:23

Unregisteredb67ce1ee
  • Unregisteredb67ce1ee
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Last King of Scotland.

Postad 01 February 2012 - 16:32

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0

Last King of Scotland.

På vilket sätt är den obehaglig?

Postad 03 February 2012 - 18:52

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Jag hittade fler tips på följande länk http://www.fajaf.com.../100/index.html

Postad 04 February 2012 - 15:44

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Vi håller oss till topic tack. :)

Postad 04 February 2012 - 17:31

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 1

Såg The Woman ikväll, inte så vidrig som Martyrs etc men förtjänar ändå att nämnas i tråden :)

Postad bild

tyckte denna var någon slags mörk komedi och bör inte förknippas med tex. martys, självklart subjektivt men gav mer fniss bland oss som såg den än annat (:

Postad 06 February 2012 - 02:01

HasseBojSkoj
  • HasseBojSkoj
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Sett mycket inom skräck, men känner inte att det är den typen av film som jag får störst obehag efter... När jag hade sett inception på bio så gick jag ut och kände mig riktigt psykiskt störd. Av någon anledning så berörde filmen på en så stor nivå att jag började tänka de mest konstiga tankarna!

Postad 06 February 2012 - 06:29

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Sett mycket inom skräck, men känner inte att det är den typen av film som jag får störst obehag efter... När jag hade sett inception på bio så gick jag ut och kände mig riktigt psykiskt störd. Av någon anledning så berörde filmen på en så stor nivå att jag började tänka de mest konstiga tankarna!

Inception är inte nån stans i närheten av vidrig, att det finns dom som får obehag av den eller andra filmer som Gökboet, Private Ryan, Plutonen så är dom inte i den genren där filmskaparen försöker göra den värsta, vidrigaste och obehagligaste filmen som gjorts.

Men du försöker alltså säga att filmerna som tas upp i denna tråd inte berör dig lika mycket som Inception?

Postad 07 February 2012 - 23:46

HasseBojSkoj
  • HasseBojSkoj
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Mena aldrig på att filmen var vidrig, då passar de flesta andra in... Men den har gett mig stört obehag efter. Självklart blir jag mer äcklad, skrämd, och obehaget under filmen är större i säkert samtliga andra filmer som nämnts i tråden men jag släpper dem lika snabbt, två timmar senare så är jag inte berörd av obehag längre (såvida jag inte kommer hem från en biosalong och min dörr står öppen eller att konstiga saker börjar ske då jag gör en direkt koppling till vad jag sett, men då tillkommer yttre faktorer). Men just inception sitter fortfarande i och ger mig ett obehag men som sagt är jag inte "vidrigt berörd"!

Postad 15 May 2012 - 15:08

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Snubbla över denna idag, det var sjukt länge sen jag såg den, säkert 10år sen. Tror inte den nämnts här tidigare:

Joy of Torture 2 aka Shoguns Sadism aka Oxen Split Torture 1976

Utspelar sig på samuraj-tiden, en shogun som gillar tortyr och torterar alla han kan på olika sjuka sätt bla att dela en person med hjälp av oxar.

Sjukt bra effekter med tanke på åldern, sjukt nästy film.

http://www.youtube.com/watch?v=CHDvZwC1_io

Redigerat av Lactoferrin, 15 May 2012 - 15:08.

Postad 17 May 2012 - 19:56

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Såg Serbian movie från nån månad sen. Hur kan det va "barnporr" som vissa säger?Det är helt uppenbart att kvinnan inte ens är gravid och att det är en docka. Sen filmar de bakifrån så man ser inget. Det finns däremot riktig barnporr i Svenska filmer från 80-talet men inte fan är de förbjudna. Filmmusiken till Serbian movie var däremot bra någon som vet vart man kan få tag i den?

Mitt bidrag till sjuka filmer är "Ju-On" och "Ju-On 2". Riktigt välgjorda och välskrivna filmer.

Postad 17 May 2012 - 22:11

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Såg Serbian movie från nån månad sen. Hur kan det va "barnporr" som vissa säger?Det är helt uppenbart att kvinnan inte ens är gravid och att det är en docka. Sen filmar de bakifrån så man ser inget. Det finns däremot riktig barnporr i Svenska filmer från 80-talet men inte fan är de förbjudna. Filmmusiken till Serbian movie var däremot bra någon som vet vart man kan få tag i den?

Mitt bidrag till sjuka filmer är "Ju-On" och "Ju-On 2". Riktigt välgjorda och välskrivna filmer.

"Ser inget"? Vad ville du att man ska se, en barnskådis som låtsas bli påsatt av en galen man? Vad jag vet är det två övergrepp på barn i filmen oavsett om den ena är en docka vilket inte är så konstigt för vem lånar ut sin månad gamla barn för inspelning av pedofili. Den andra scenen så är det väl ganska självklart att det barnet/skådisen inte är med utan dom har använt bra klippning så man förstår att det är ett barn som blir våldtagen.

Vilka svenska filmer från 80-talet är det du tänker på?

Postad 18 May 2012 - 00:16

Zakarias_R
  • Zakarias_R
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
"DET", baserad på Stephen Kings bok. En B-film enligt många, men sen jag såg den för första gången har jag varit livrädd för clowner! :(

Postad 18 May 2012 - 00:50

dumonde
  • dumonde
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Vet inte om någon nämnt, men Eden Lake är ett bra exempel. De här "unga" galningarna och sättet de porträtteras på är magnifikt, men samtidigt riktigt obehagligt.

Postad 18 May 2012 - 10:39

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Vilka svenska filmer från 80-talet är det du tänker på?

Vissa kanske skulle tycka Kay pollacks Barnens ö är "barnporr" eftersom huvudrollsinnehavaren (13-14 år) sitter naken med stånd.

Postad 18 May 2012 - 11:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Vissa kanske skulle tycka Kay pollacks Barnens ö är "barnporr" eftersom huvudrollsinnehavaren (13-14 år) sitter naken med stånd.

Eller Ronja Rövaredotter efter som dom springer nakna i en scen.

En film som inte nämnts i tråden är filmen Feed. Det var ett tags sen jag såg den och den är lite halvdant filmad, billiga kameror men ändå en bra story och en del nasty stuff som dickar i stekpanna och annat kött.

Postad bild

Såg att det kommit en annan film som heter Live Feed, inget jag har sett, den får kasst betyg men oxå bra av vissa som tycker den är sjukt brutal.

Postad bild

Postad 20 May 2012 - 15:34

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

Bla denna filmen ja.. är han ens 13-14? Ser mer ut som 10. Tänk dig de filmat en 10-årig flicka som suttit med en öppen våt slida.. Knepigt det där att det är alltid okej i Sverige att utnyttja/exploatera sålänge den som blir utnytjad är pojke och inte flicka.

Feast triologin är ganska sjuk fast iofs mer på ett komiskt sätt.

Redigerat av fitnessrx, 20 May 2012 - 15:38.

Postad 20 May 2012 - 15:37

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

"Ser inget"? Vad ville du att man ska se, en barnskådis som låtsas bli påsatt av en galen man? Vad jag vet är det två övergrepp på barn i filmen oavsett om den ena är en docka vilket inte är så konstigt för vem lånar ut sin månad gamla barn för inspelning av pedofili. Den andra scenen så är det väl ganska självklart att det barnet/skådisen inte är med utan dom har använt bra klippning så man förstår att det är ett barn som blir våldtagen.

Jag menade att den första "newborn pron" scenen är för dåligt gjord för att den ska uppfattas som äkta., iaf på HD.

Postad 22 May 2012 - 20:07

PML73
  • PML73
  • Guru

• 4155 inlägg
  • 0
Inte många filmer som skrämmer mig längre, utan snarare de filmler där ruskigt övertygande drama skickar iväg mig på suggestiva funderingar.

En film som skakade om mig var Barnhemmet, kanske för att min son endast var två år när jag såg den. Gillar inte ens att tänka på filmen, blir illamående av sorg.

Usch och fy!!!

Postad 22 May 2012 - 20:25

Unregisteredabb32e76
  • Unregisteredabb32e76
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Håller med som tidigare talare sagt om Irreversible. Vill helst glömma det man såg i den filmen. Måste va det obehagligaste filmen ja har sett. Så har man den på DVD också. Kommer aldrig att se om den iaf.

Postad 22 May 2012 - 23:23

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

• 6366 inlägg
  • 0

Bla denna filmen ja.. är han ens 13-14? Ser mer ut som 10.

Enligt imdb så är han född sept 1966 och barnens ö släpptes juldagen 1980.
Då skulle du se denna! http://www.imdb.com/title/tt0076749/

Postad 29 May 2012 - 21:54

Unregistered9d653124
  • Unregistered9d653124
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har svårt att säga en specifik men August Underground trilogin och Nekromantik är väl några som kan ligga nära till hans som "värst" filmer jag sett. Men det finns många. Många filmer kan ju va ruggigt obehagliga men för den saken skulle inte va speciellt sjuk :) Tycker t.ex. Ringu är mer obehaglig än de filmer jag skrev tidigare.

Postad 31 May 2012 - 06:40

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
Hostel tycker jag var grymt obehaglig. Speciellt när jag fick tankarna att detta händer nästan till 100 % på flera ställen runt om i världen. Det finns personer med sjuk läggning och många av dom är sådana som "lyckas" i karriären dvs dom har pengar. Och finns det en marknad så ...
Nej huga, jag mådde fysiskt dåligt av den.

Irreversible såg jag trailern för och bestämde mig snabbt för att aldrig se den!

Postad 31 May 2012 - 11:15

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Rensade bort ett onödigt inlägg. Vi håller oss till trådens topic tack! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.