Butikskedjan ONOFF i konkurs
180 svar till detta ämne
Postad 13 July 2011 - 20:28
Unregistereded94f3cc
-
Unregistereded94f3cc
-
Forumräv
-
-
910 inlägg
För att de bedriver en olönsam verksamhet för att konkurssätta konkurrenter. De stora förlusterna, är väl uppe i 1 miljard, täcks av moderbolaget.
När de sen tycker att de slått ut tillräckligt med konkurrenter så behöver de imte prisdumpa.
Någon gång vill de ju tjäna pengar och det går inte med låga priser som de har idag.
Som sagt, ett bolag är i stort sett fritt att göra som det vill bara de följer gällande lagstiftning. Jag tror knappast huvudägarna till Media Markt accepterar dessa stora förluster hur länge som helst.
Postad 13 July 2011 - 21:09
ragequaker
-
ragequaker
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Någon som hört något mer om leveransmöjliheter från onoff? Väntar på en tv för 13 000kr som jag beställde i söndag och som dom enligt epostmeddelandet skickat i måndags 11/7. Har samma strul som ni övriga som bara ser elektonisk blablabla på posten.
Postad 13 July 2011 - 21:13
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
OT:
Ang. Svenska MM:s förluster. Det kan vara så att MM väljer att "flytta" vinsten till Tyska moderbolaget om det är skattemässigt fördelaktigt att skatta för vinsten i Tyskland över Sverige. Transaktionerna går att lösa med internal billing för tjänster eller varor eller genom licensavgifter till tyska moderbolaget...
Inte allt för ovanlig strategi/upplägg för multinationella företag.
EK
Postad 13 July 2011 - 22:14
Pinnen
-
Pinnen
-
Forumräv
-
-
916 inlägg
Nja, flytta en vinst är ju en sak. Skapa en förlust nånting helt annat. Det tror jag det svenska Skatteverket hade haft en del synpunkter på....
Postad 13 July 2011 - 22:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Som sagt, ett bolag är i stort sett fritt att göra som det vill bara de följer gällande lagstiftning. Jag tror knappast huvudägarna till Media Markt accepterar dessa stora förluster hur länge som helst.
Visst men det är inte bra för ett lands marknad att en större aktör använder kapital fån ett annat land för att under en kort tid slå ut inhemska kedjor för att dopa sig tll en ledande marknadsposition. Finns inga långsiktiga vinnare där. Detta vi ser idag är kortsiktigt. Inte direkt hälsosam konkurrens. Dock väldigt lagligt och ett problem inom detaljhandel. Inom produktion reglerar man istället med diverse handelshinder
Postad 13 July 2011 - 22:50
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Så det går bra när man varslar 70 pers vid årsskiftet med +20 miljoner i förlust? Konkurs nästa.
Bra och bra. Toppen är i dag som följer - EG - MM - OnOff - Siba - Expert - NoN. NoN är större än Expert - OnOff - Siba på många av de affärsområden de jobbar med enligt GfK men har inte vitvaror och konsoler vilket gör att de är mindre i omsättning. Totalt under 2010 gick inte NoN med så mycket i förlust, det var sista kvartalet de gick 15 miljoner i förlust. Sett till de andra jättarna är detta en rätt liten förlust då de flesta andra låg runt 100 miljoner minus. Sen var NoN ett publikt företag utan större verksamhet utomlands så deras förlust speglade rätt enkelt vad företaget hade för affär. Hur mycket egentligen ElGiganten, Media Markt, Siba och OnOff egentligen har förlorat vet vi inte då de är delar av större koncerner. Går man tillbaka till 2009 så var NoN den enda av dem med svarta siffror. Dock tar förlusterna hårdare på NoN då de inte har något annat land att ta pengar från och heller inga andra bolag i en större koncern. Ta t ex EG vars butiksverksamhet gick back 300 miljoner och NoN gick runt 10 miljoner (minns ej exakt). Dock omsätter EG drygt 6 miljarder och NoN strax över 2. EG köpte reklam för 158 miljoner första kvartalet 2011. Tror det låg kring 600 miljoner 2010 totalt. Detta är ca 10% av den totala omsättningen.....bara på reklam. Och jag kan garantera dig att så hög rörelsemarginal har de inte. Så visst det gick kasst för NoN men det är inget mot vad de andra hade för problem bara att de är publika och inte har något stöd. Ska väl dessutom sägas att EG har stängt butiker och andra kedjor har stängt butik men de måste inte skicka ut pressmedelande om det så som ett publikt företag som NoN. Så även om 70 anställda alltid är tråkig så är inte NoN den enda som varslat de senaste 2 åren.
Redigerat av PalmiNio, 13 July 2011 - 22:52.
Postad 13 July 2011 - 23:54
AnteHN
-
AnteHN
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Bra och bra. Toppen är i dag som följer - EG - MM - OnOff - Siba - Expert - NoN.
NoN är större än Expert - OnOff - Siba på många av de affärsområden de jobbar med enligt GfK men har inte vitvaror och konsoler vilket gör att de är mindre i omsättning.
Totalt under 2010 gick inte NoN med så mycket i förlust, det var sista kvartalet de gick 15 miljoner i förlust. Sett till de andra jättarna är detta en rätt liten förlust då de flesta andra låg runt 100 miljoner minus.
Sen var NoN ett publikt företag utan större verksamhet utomlands så deras förlust speglade rätt enkelt vad företaget hade för affär. Hur mycket egentligen ElGiganten, Media Markt, Siba och OnOff egentligen har förlorat vet vi inte då de är delar av större koncerner.
Går man tillbaka till 2009 så var NoN den enda av dem med svarta siffror.
Dock tar förlusterna hårdare på NoN då de inte har något annat land att ta pengar från och heller inga andra bolag i en större koncern.
Ta t ex EG vars butiksverksamhet gick back 300 miljoner och NoN gick runt 10 miljoner (minns ej exakt). Dock omsätter EG drygt 6 miljarder och NoN strax över 2.
EG köpte reklam för 158 miljoner första kvartalet 2011. Tror det låg kring 600 miljoner 2010 totalt. Detta är ca 10% av den totala omsättningen.....bara på reklam. Och jag kan garantera dig att så hög rörelsemarginal har de inte.
Så visst det gick kasst för NoN men det är inget mot vad de andra hade för problem bara att de är publika och inte har något stöd.
Ska väl dessutom sägas att EG har stängt butiker och andra kedjor har stängt butik men de måste inte skicka ut pressmedelande om det så som ett publikt företag som NoN. Så även om 70 anställda alltid är tråkig så är inte NoN den enda som varslat de senaste 2 åren.
Håller inte med dig, eller så förstår jag dig inte. Toppen i mitt tycke bör inte enbart definieras av butikerna, utan vad som står bakom dem. De med mest pengar kan kriga längst. Till exempel så äger ju Siba idag mer än 50% av NON. Varför skulle NON Vd sälja sina aktier till Siba, som ger Siba kontroll över NON, om NON skulle anses vara större? På toppen borde MM stå eftersom Media-Saturn som jag förstår är en helt klart starkare aktör. Gruppen omsatte 2009 190 miljarder SEK medan DSG (Elgiganten) omsatte 38 miljarder SEK. Således: MM - ELGIGANTEN - EXPERT - SIBA - NON - ONOFF
Postad 14 July 2011 - 08:21
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
hehe, MM drar igång reklam idag:
"Vi tar OnOffs garantiärenden via vår servicekedja. Detta om tillverkarna även finns inom MMs sortiment."
Mycket enkla goodwill poäng där, det kostar dem inte mycket att få in dessa kunder i sitt system.
Postad 14 July 2011 - 09:20
strickz
-
strickz
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Någon som hört något mer om leveransmöjliheter från onoff? Väntar på en tv för 13 000kr som jag beställde i söndag och som dom enligt epostmeddelandet skickat i måndags 11/7. Har samma strul som ni övriga som bara ser elektonisk blablabla på posten.
Om du ringer kundtjänst så kan de säga om din order kommer skickas eller inte. Jag beställde en telefon i lördags och den skulle gå iväg idag eller imorgon.
Postad 14 July 2011 - 10:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
hehe, MM drar igång reklam idag: "Vi tar OnOffs garantiärenden via vår servicekedja. Detta om tillverkarna även finns inom MMs sortiment."
Mycket enkla goodwill poäng där, det kostar dem inte mycket att få in dessa kunder i sitt system.
Såg den också. NetonNet kör samma på deras hemsida, lär bli fler som hoppar på.
Postad 14 July 2011 - 10:03
Unregisteredaab88258
-
Unregisteredaab88258
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Håller inte med dig, eller så förstår jag dig inte. Toppen i mitt tycke bör inte enbart definieras av butikerna, utan vad som står bakom dem. De med mest pengar kan kriga längst.
Till exempel så äger ju Siba idag mer än 50% av NON. Varför skulle NON Vd sälja sina aktier till Siba, som ger Siba kontroll över NON, om NON skulle anses vara större?
På toppen borde MM stå eftersom Media-Saturn som jag förstår är en helt klart starkare aktör. Gruppen omsatte 2009 190 miljarder SEK medan DSG (Elgiganten) omsatte 38 miljarder SEK.
Således: MM - ELGIGANTEN - EXPERT - SIBA - NON - ONOFF 
Ni är ute och cyklar båda två... Netonnet var minsta elektroniklada-bolaget i Sverige innan de blev köpta av Siba. Att de blev köpta beror på att de gick risigt såklart... Rankingen (i Svea rike): 1 Elgiganten, Omsättning 5 miljarder och 224 miljoner i förlust. 2 Mediamarkt, Omsättning 4,5 miljarder och 170 miljoner i förlust. 3 Siba, Omsättning 3,1 miljarder, 83 miljoner i förlust. 4 Onoff, Omsättning 2,8 miljarder, 152 miljoner i förlust. 5 Expert 6 Netonnet Pålitlig källa: http://www.affarsvar...icle3218356.eceTroligtvis kommer det gå ännu värre för flera av dessa i år... För övrigt börjar jag undra vad NoN pysslar med, för allt mer "gråimporterade" prylar verkar börjar hitta in i deras "butiker". Senast krängde de Sony Ericsson telefoner för ämnade för den tyska och franska marknaden, lite diskret ommärkta, utan svenska manualer osv. Dessutom är deras sortiment inte alls vad de brukade vara, speciellt vad gäller Hifi. Elgiganten och Mediamarkt är lika risiga vad gäller lagerfört sortiment, de har mycket att visa i sina megalador, men börjar man fråga efter nya prylar i kartong så har de i regel inget hemma, annat än några få "liknande modeller", dvs de som de har bäst avans på, enligt gammal elektronikladatradition.
Redigerat av Unregisteredaab88258, 14 July 2011 - 10:05.
Postad 14 July 2011 - 10:12
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Håller inte med dig, eller så förstår jag dig inte. Toppen i mitt tycke bör inte enbart definieras av butikerna, utan vad som står bakom dem. De med mest pengar kan kriga längst.
Till exempel så äger ju Siba idag mer än 50% av NON. Varför skulle NON Vd sälja sina aktier till Siba, som ger Siba kontroll över NON, om NON skulle anses vara större?
På toppen borde MM stå eftersom Media-Saturn som jag förstår är en helt klart starkare aktör. Gruppen omsatte 2009 190 miljarder SEK medan DSG (Elgiganten) omsatte 38 miljarder SEK.
Således: MM - ELGIGANTEN - EXPERT - SIBA - NON - ONOFF 
Visst kan man se det så. Jg skrev efter vad kedjan omsätter i Sverige. Skrev INTE att NoN var större än Siba utan Siba har ca 1 miljard mer i omsättning. Skrev dock att trots sin mindre storlek i omsättning så ligger NoN bättre till på de segment de jobbar med, enligt GfK. Dock har de ej vitvaror ock konsoler. Siba har inte bara övet 50% utan allt och NoN är borta från börsen. Vd var inte glad att sälja vilket framgår i diverse intervjuer utan problemet blev att han då skulle vara minoritetsägare. Jag antar att familjen Bengtsson tror på NoN om man nu köper hela. Min gissning är att NoN kommer gå upp till en tredjeplats efter EG och MM inom 3 år. NoN/Siba är nu tvåa tillsammans. Tror också att det finns rum för detta, marknaden är större än för bara 2 stora. Dock undrar jag när MM går online för det området ökar mest och man kan aldrig slå EG utan det.
Postad 14 July 2011 - 11:37
AnteHN
-
AnteHN
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Ni är ute och cyklar båda två... Netonnet var minsta elektroniklada-bolaget i Sverige innan de blev köpta av Siba. Att de blev köpta beror på att de gick risigt såklart...
Rankingen (i Svea rike): 1 Elgiganten, Omsättning 5 miljarder och 224 miljoner i förlust. 2 Mediamarkt, Omsättning 4,5 miljarder och 170 miljoner i förlust. 3 Siba, Omsättning 3,1 miljarder, 83 miljoner i förlust. 4 Onoff, Omsättning 2,8 miljarder, 152 miljoner i förlust. 5 Expert 6 Netonnet
Pålitlig källa: http://www.affarsvar...icle3218356.ece
Troligtvis kommer det gå ännu värre för flera av dessa i år...
För övrigt börjar jag undra vad NoN pysslar med, för allt mer "gråimporterade" prylar verkar börjar hitta in i deras "butiker". Senast krängde de Sony Ericsson telefoner för ämnade för den tyska och franska marknaden, lite diskret ommärkta, utan svenska manualer osv. Dessutom är deras sortiment inte alls vad de brukade vara, speciellt vad gäller Hifi.
Elgiganten och Mediamarkt är lika risiga vad gäller lagerfört sortiment, de har mycket att visa i sina megalador, men börjar man fråga efter nya prylar i kartong så har de i regel inget hemma, annat än några få "liknande modeller", dvs de som de har bäst avans på, enligt gammal elektronikladatradition.
Om jag cyklar är ute och cyklar så försöker du köra häcklöpning på månen Det jag menar är att man måste se på det stora hela. Detta är en tråd om att ONOFF har gått i konkurs, ska vi nu diskutera de övriga aktörernas överlevnad / risk för för konkurs så är det så är det inte bara intressant att se till på vad de omsätter i Sverige, ett land som endast står för liten del av dess marknad. Jag menar på att ju större "uppbackning" elektronikjättarna har desto större chans att hålla sig kvar längre. Just därför som Onoff var den första att ryka, det finns ingen stor koncern som står bakom dem. Fakta: Elgiganten ingår i norska Elkjøp-koncernen som ägs av den brittiska DSG international. DSG omsatte 2009 runt 38 miljarder kronor per år, med en förlust på runt 200 miljoner kronor.
Media Markt ägs av tyska Media Saturn. Saturn omsatte 190 miljarder kronor 2009. Ingår i Metro AG med en omsättning på 650 miljarder kronor och vinst på 10 miljarder kronor före skatt. http://www.sydsvensk...i-annonser.htmlSedan är också Expert större än Siba. Expert ASA (EXPERT) 14 miljarder NOK mot Waldir AB (SIBA) som omsatte 5 miljader SEK 2007.
Postad 14 July 2011 - 12:03
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
30 % på allt i Lund. Antar att det även gäller alla andra OnOff-butiker...
Postad 14 July 2011 - 13:15
geggen
-
geggen
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Var precis en sväng här i Jönköping och det var väldigt mycket nedsatta priser.
Postad 14 July 2011 - 14:58
strickz
-
strickz
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Om du ringer kundtjänst så kan de säga om din order kommer skickas eller inte. Jag beställde en telefon i lördags och den skulle gå iväg idag eller imorgon.
Nu är den på väg... Nice, då blir det lite lek i helgen trots allt. 14 jul kl 15:44 Jönköping, Sorterad 14 jul kl 15:44 Jönköping, Sorterad 11 jul kl 10:17 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Postad 14 July 2011 - 16:17
Unregistered99f076a3
-
Unregistered99f076a3
-
Forumräv
-
-
800 inlägg
30 % på allt i Lund. Antar att det även gäller alla andra OnOff-butiker...
Finns OnOff vid Nova i Lund?
Postad 14 July 2011 - 16:46
Unregisteredf5c8dbe1
-
Unregisteredf5c8dbe1
-
Användare
-
-
134 inlägg
Nu har mitt paket äntligen också börjat röra på sig!
14 jul kl 15:22 Jönköping, Sorterad
11 jul kl 11:17 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Postad 14 July 2011 - 16:47
Unregistered1573
-
Unregistered1573
-
Forumräv
-
-
900 inlägg
Finns OnOff vid Nova i Lund?
Nej, enbart i centrum (Stora södergatan).
Postad 14 July 2011 - 17:32
Unregistered1600b4ab
-
Unregistered1600b4ab
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Då har min också börjat röra på sig, tack för det:
14 jul kl 15:15 Jönköping, Sorterad
11 jul kl 09:02 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
Postad 14 July 2011 - 20:02
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Verkar som de skickar allt nu, läser samma på andra forum oxå.
Bara hoppas att posten inte skadar något! :}
Postad 15 July 2011 - 07:10
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Butikerna kommer att få leveranser från Onoffs centrallager idag Fredag (enligt hemsidan och från säljare i butik). Kommer givetvis att variera från butik till butik. Var själv inne i butiken i Örebro igår och i den har jag (tyvärr) aldrig sett så mycket folk förut. Fyndade själv lite Audio Pro. Jag tyckte att säljarna gjorde en bra insats med tanke på det som har drabbat dem.
Det som blev Onoffs fall enligt min åsikt:
1) De var för rädda för att sänka priset på hyllvärmare för att få in pengar + plats för nya produkter. För att citera en legend "En massa sladdar som hänger och second hand units" går inte att sälja till listpris när det finns dem som är billigare och nyare modeller.
2) Det hårda fokusen på finans och försäkring ledde till att många kunder valde att handla på enklare ställen där det räckte med ett enkelt "nej, tack" istället för en lång övertalningskampanj.
Dessa faktorer i samband med en extrem prispress och allmän nedgång under finanskrisen gjorde att ägarna inte längre ville pytsa in pengar i ett förlustdrabbat företag. Att MediaMarkt skulle vara så fantastiskt billigt håller jag inte med om, det är inte en slump att de inte finns med på prisjakt. Vid invigningar och kampanjer kan de vara rejält billiga, men annars tycker jag att de får pisk av både Internet och Elgiganten på stora delar av sortimentet. Elgigantens mycket generösa regler kring öppetköp gör att jag handlar där i 9 fall av 10.
Postad 15 July 2011 - 07:40
andersgog
-
andersgog
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Nya delar från centrallagret idag Fredag , menar du att dom fyller på butikerna med nya prylar till 30% rabatt ?
Postad 15 July 2011 - 10:06
denbro
-
denbro
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Nya delar från centrallagret idag Fredag , menar du att dom fyller på butikerna med nya prylar till 30% rabatt ?
Detta hörde jag också på radion (P3) i morse, i samband med att de rapporterade en tredubbling av omsättning i butikerna efter konkursen.
Postad 15 July 2011 - 10:53
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Jo, så är det. Det verkar som att de försöker tömma CL via utförsäljning i butikerna snarare än via webben. Det tycker i och för sig jag är klokt.
Postad 15 July 2011 - 10:56
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Var rejält med folk på onoff i Växjö igår och de roffade åt sig som gamar av allt de hittade. Fanns knappt nåt kvar, inte ens demo-exen.
Själv gick jag runt och snarare var nostalgisk och tyckte synd om de anställda.
Man kanske skulle ta en runda till idag om de fyller på lagret. Det är ju synd att man inte behöver nåt bara.
Postad 15 July 2011 - 14:43
Unregisteredd58a36af
-
Unregisteredd58a36af
-
Rookie
-
5 inlägg
lite intressant att det är så poppis med tanke på att de verkar ha höjt priserna innan de rear ut.
Postad 15 July 2011 - 14:53
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
Är ju inte priset som avgör när folk handlar i butik utan det är hur stor påhittad rabatt som de luras att det är. Ju högre rabattprocent oavsett tidigare pris, ju bättre fynd är det. Sen att det kanske inte ens är billigare än att beställa online finns inte i deras tankar.
Postad 15 July 2011 - 14:54
denbro
-
denbro
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
lite intressant att det är så poppis med tanke på att de verkar ha höjt priserna innan de rear ut.
Jag noterade detsamma när jag gick runt med prisjakt-appen och scannade lite barcodes, men på TV-apparater låg de faktiskt rejält under marknadspris på de jag kollade.
Postad 15 July 2011 - 16:37
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2495 inlägg
Ja det fanns nog en del fynd att göra.
Själv köpte jag en laserskrivare (nån samsung) med wlan och extra toner för 540kr.
Postad 15 July 2011 - 19:23
Sidelakebob
-
Sidelakebob
-
Forumräv
-
-
967 inlägg
Köpte en Navigon 40 Plus ( europa ) gps för en tusing på Onoff i Falun idag, Om det var ett bra pris har jag ingen aning om.
Postad 15 July 2011 - 19:38
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Postad 15 July 2011 - 22:09
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Skäms, fick en ASUS laptop, I7, 8Gb ram, GT555M, 700 GB HD, det är väl det viktigaste.
För 4990:-..
Spelar iaf Crysis 2 på high....
Postad 15 July 2011 - 22:21
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Tycker att det mesta som kostar mellan 1000 och 5000 kr ligger inte merän ett par 100 lappar under lägsta pris på prisjakt och då frågar man sig såklart om det är värt risken. Det är ju alltid skönast att kunna gå direkt till en butik om det strular och ibland får man då även helt ny vara på direkten.
Postad 15 July 2011 - 22:36
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2530 inlägg
Meddelande från Media Markt för dom som har handlat på Onoff. http://www.mediamark...lt - Meddelande
Postad 16 July 2011 - 01:06
film-fanatiker
-
film-fanatiker
-
Mästare
-
-
2602 inlägg
Postad 16 July 2011 - 01:44
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6963 inlägg
OT:
Ang. Svenska MM:s förluster. Det kan vara så att MM väljer att "flytta" vinsten till Tyska moderbolaget om det är skattemässigt fördelaktigt att skatta för vinsten i Tyskland över Sverige. Transaktionerna går att lösa med internal billing för tjänster eller varor eller genom licensavgifter till tyska moderbolaget...
Inte allt för ovanlig strategi/upplägg för multinationella företag.
EK
Bullshit. Inte en chans att Skatteverket går på något så enkelt. Nja, flytta en vinst är ju en sak. Skapa en förlust nånting helt annat. Det tror jag det svenska Skatteverket hade haft en del synpunkter på....
Exakt.
Postad 17 July 2011 - 11:42
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Var inne i en av Göteborgs butikerna nu i förmiddags, väldigt utplockat men fullt med fyndjägare. Den bästa delen måste varit LG 42LW450N för 9 995 kr - 30%.
EK
Postad 18 July 2011 - 14:13
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Var snabbt inne i en Gbg-butik igår - för att göra ett kap skulle man köpa dyra saker (TV, dator etc). På småsaker (under 1000:-) t.ex bläckpatroner, kablar, övriga tillbehör var Onoffs pris med 30% rabatt ungefär i paritet med normpriset på nätet... T ex bläckpatroner (till min skrivare) tog de 225:- -30% för... netonnets normpris för exakt samma patroner är 145:-
Mvh
/Gelmax
Postad 18 July 2011 - 14:45
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Klipp och klipp - fick en brygga/extender från Netgear + en kort nätkabel för 460 kr i fredags. Ingen jättevinst mot nätet, tror kring 100-150 kr inklusive kabel och frakt, men jag fick det i handen och kunde använda den direkt när jag kom hem.
Fast lite tomt på personal var det, nästan alla var visst på semester och bara fyra-fem säljare kvar. En stackare i kassan.
Postad 18 July 2011 - 16:51
Flash78
-
Flash78
-
Forumräv
-
-
784 inlägg
Va in och kikade lite snabbt på deras sida nu, Och nu kan man inte handla på sidan längre, utan man måste bege sig till en fysisk butik om man ska ha något.
Postad 18 July 2011 - 19:34
hifi_fan
-
hifi_fan
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
De började använda 30% rabatt fr o m idag.
De lurade många kunder som trodde att de får 30% rabatt redan förra veckan.
Många varor har 30% högre priser i butiken jämfört med hemsidan och hos konkurrenter (NetonNet, Kjell osv), så man handlar inte billigare på OnOff.
hifi_fan
Postad 18 July 2011 - 20:31
Unregistered30026
-
Unregistered30026
-
Veteran
-
-
1821 inlägg
Många varor har 30% högre priser i butiken jämfört med hemsidan och hos konkurrenter (NetonNet, Kjell osv), så man handlar inte billigare på OnOff.
hifi_fan
Va? När jag var inne i butikerna så drog de av 30% och jag var ändå i säkert 5-6 st? Den mobitelefon jag slutligen köpte tjänade jag dock endast 500-600 kr på jämfört med lämplig försäljare på nätet, men lite pengar är det ändå och dessutom fick jag den i handen direkt.
Postad 18 July 2011 - 20:32
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
hifi_fan
Här i Östersund var det iaf 30% i fredags. Köpte på mig lite kapslar till min Dolce Gusto
Postad 18 July 2011 - 21:29
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Här i Östersund var det iaf 30% i fredags. Köpte på mig lite kapslar till min Dolce Gusto 
Samma gällde Örebro i torsdags. Köpte mig lite Audio Pro-högtalare till ett helt godkänt pris.
Postad 19 July 2011 - 19:37
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Fack, lämnar landet för 12 dagar och det här händer, det var som 17.
Och mina pengar är slut
Dock tråkigt för de drabbade
Postad 19 July 2011 - 22:10
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Expert köper 30 av de 67 butikerna i Onoffs konkursbo, uppger Dagens Industri. Dessutom tar man över Onoffs centrallager. // expressen.se
Postad 20 July 2011 - 07:20
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Expert köper 30 av de 67 butikerna i Onoffs konkursbo, uppger Dagens Industri. Dessutom tar man över Onoffs centrallager. //expressen.se
Vädligt otippat. Kul dock att Expert försöker satsa för att komma ut från sin dåliga position.
Postad 20 July 2011 - 10:10
pear
-
pear
-
Forumräv
-
-
508 inlägg
Är det någon som sett en lista över vilka butiker de köper? Butiken i Umeå tillhör inte en av de som köper i varjefall http://www.vk.se/Art...?article=461928
Redigerat av pear, 20 July 2011 - 10:18.
Postad 20 July 2011 - 13:49
Unregisteredd6fd98d2
-
Unregisteredd6fd98d2
-
Användare
-
-
221 inlägg
Är det någon som sett en lista över vilka butiker de köper?
Här har du listan: idg.se
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|